weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 22.074
- Antall liker
- 14.639
Tja - påfallende mange installerer kraftige hjemmeladere og den slags, men innrømmer stort sett etter en stund at behovet er sånn ca lik null. Jeg tror det fortsatt for mange er ganske stort sprik mellom imaginært og reelt kjøremønster. Og som med det meste annet i livet er det uansett ikke nødvendig å dimensjonere for noe som skjer en sjelden gang. Om man noen få ganger i året må lade en halvtime er det neppe verdens undergang og ikke noe man ellers ville betalt et par hundre tusen kroner for å slippe om man fikk tilbudet om å bli fakturert for det når det faktisk oppstod.Der tar du feil. Jeg tror faktisk det er mange oppegående mennesker som kjenner sine kjørevaner og behov bedre enn el besserwisserne. Jeg har feks handicappede venner som av forskjellige årsakerkjørte til Gibraltar sist vinter. Lykke til med å stappe de inn i en elbil med fornuftig vinterrekkevidde....
De fleste kommer jo med case som er helt far out for det meste av befolkningene. Som å kjøre til Gibraltar om vinteren. Det gjør jo nesten ingen. Eller å være pokka nødt til å kjøre Moss-Trondheim uten å stoppe uansett hvor kaldt det er osv. Om man har slike problemer å stri med så får man heller leve med de og samtidig innse at det neppe er et problem bilindustrien har tenkt å løse for en av rimelig åpenbare grunner. Jeg antar at disse "problemene" unasett ville forsvinne på ett eller annet prispunkt i en verden hvor enten fossilbiler eller drivstoff var mye dyrere å bruke - og da var neppe problemene så veldig store i utgangspunktet.
Det er ganske mange varianter på aksen "helt problematisk" - "litt hassle innimellom" - "ganske tungvindt" - "fitte umulig". Det virker som veldig mange mener å befinne seg på høyresiden av den selv om det stort sett er ganske enkelt å finne alternative løsninger som funker.