Ja det koster å kjøre ordentlig bil....Bør ikke 2.5 kWh være basis for elbilen med tanke på at de bilene som kan lade hurtig har det forbruket (utenom Tesla Model 3).
Det var vel forbruk du snakket om...Nå var det lading som var temaet da, forstår ikke hvorfor det skal ha noe med størrelse å gjøre.
Nei, jeg skrev at man kunne bruke 2.5 kWh som utgangspunktet for det er ca forbruket til alle biler som kan utnytte hastigheten til Ionity, Teslaen er unntaket. Ionity er uansett ikke så relevant for Tesla eiere.Det var vel forbruk du snakket om...Nå var det lading som var temaet da, forstår ikke hvorfor det skal ha noe med størrelse å gjøre.
Du kjører ikke Jaguar eller Audi med andre ord.Jeg kjørte til Skien-Strømstad t/r i går. Fulgte trafikken og kjørte i 100-120 på motorveien. 5-6 plussgrader og mye regn. Endte opp på 1.72 i snittforbruk. Ladet 25 minutter på Rygge som var omtrent 15 minutter mer enn nødvendig.
Det er greit forbruk.
Bilen som gjør Jaguar usalgbar i USA...Nei, det har du helt rett i. Kjører Tm3 sr+
Ertekråker ! - men har vel meg selv å takkerBilen som gjør Jaguar usalgbar i USA...Nei, det har du helt rett i. Kjører Tm3 sr+
Fortum svarer.. https://www.adressa.no/meninger/ord...deplass-uten-å-lade-kan-bli-dyrt-20872971.eceHer har vi en som ikke har skjønt det. 2 t på lading på hurtiglader? Ikke rart det blir dyrt.
https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2020/01/14/Dette-kan-jo-ikke-stemme-20822228.ece
Banken har kjøpt seg ny bil...Teslaeiere liker ikke egenkapital. Bruktmarkedet tyder på at mer enn hver tredje Tesla Model 3 ble kjøpt med 100 prosent belåning.
Er det noen kampanjer som har vært? Jeg kjøpte min Tesla S 100% cash. Hadde jeg kjøpt et par år senere da man kunne få lån til 0.25% rente (eller strengt tatt hvasomhelst under ca 2% rente) så hadde jeg lånt 100% av kjøpesummen om mulig. Det er ganske enkel matematikk.https://finansavisen.no/lordag/repo...MDIwMHm9cRcPA78CzdEgneastM0b69H-W1-DrEeqByq3M
Banken har kjøpt seg ny bil...Teslaeiere liker ikke egenkapital. Bruktmarkedet tyder på at mer enn hver tredje Tesla Model 3 ble kjøpt med 100 prosent belåning.
Tror ikke det har vært det på tm3. Det kan jo tenkes at de med lån selger hyppigere enn de som eier bilen selv. Derav statistikken.Er det noen kampanjer som har vært? Jeg kjøpte min Tesla S 100% cash. Hadde jeg kjøpt et par år senere da man kunne få lån til 0.25% rente (eller strengt tatt hvasomhelst under ca 2% rente) så hadde jeg lånt 100% av kjøpesummen om mulig. Det er ganske enkel matematikk.https://finansavisen.no/lordag/repo...MDIwMHm9cRcPA78CzdEgneastM0b69H-W1-DrEeqByq3M
Banken har kjøpt seg ny bil...Teslaeiere liker ikke egenkapital. Bruktmarkedet tyder på at mer enn hver tredje Tesla Model 3 ble kjøpt med 100 prosent belåning.
Ikke dumt, men det er nok endel unge som "bare ser på renta" og glemmer at de 789 000 (eksempelvis) også skal betales ned. Men skal man likevel kjøpe så er det helt klart gunstig finansiering.Kjøpte på sånn kampanje i 2017. Den renta har økt tilsvarende Dnb's andre billån. Tror den er rundt 1,25% nå. Den følger markedet for sånne lån. Fortsatt meget hyggelig.
Det er altid noe med små skrift som ikke synes - de gir ikke bort penger disse heller, om ikke annet tar de det igjen på prisen....Ikke dumt, men det er nok endel unge som "bare ser på renta" og glemmer at de 789 000 (eksempelvis) også skal betales ned. Men skal man likevel kjøpe så er det helt klart gunstig finansiering.Kjøpte på sånn kampanje i 2017. Den renta har økt tilsvarende Dnb's andre billån. Tror den er rundt 1,25% nå. Den følger markedet for sånne lån. Fortsatt meget hyggelig.
Senes i går så jeg en Tesla reklame på Youtube - i forkant av videoen....og det er mye indirekte reklame fra folk som har aksjer i Tesla !Det kan vel hende de gjør, men noe av det har de allerede tatt igjen på reklamebudsjettet. Har dere noen gang sett en reklamesnutt for Tesla?
Verd å merke seg at VAG-bilene er mest edruelige i oppgitt rekkevidde i forhold til reell rekkevidde.Snodig at rekkeviddetesten til Motor ikke har blitt omtalt her.
https://www.motor.no/artikler/elbil-rekkeviddetest-minutt-for-minutt/?fbclid=IwAR0doflJ3J1708B7Bg4CsQAjmbPpvvDhufwdZUGU13x8yzZj6cGSzVPWFEU
Hva baserer du det på?Verd å merke seg at VAG-bilene er mest edruelige i oppgitt rekkevidde i forhold til reell rekkevidde.
Les innlegget mitt en gang til og se om du skjønner det da.^Se tabellen i testen.
Er man eier av en kvalitetsbil blir man ofte noe entusiastisk...Litt søtt å se Audi og Jaguar folket på elbilforum skrive om hvor mye lengre rekkevidde de har enn Motor testen ved å ha superEco modus, helium i dekkene, 18 egg under gasspedalen, vinden i ryggen og fritt fall.
Ihvertfall i følge dem som ønsker seg samme bilEr man eier av en kvalitetsbil blir man ofte noe entusiastisk...Litt søtt å se Audi og Jaguar folket på elbilforum skrive om hvor mye lengre rekkevidde de har enn Motor testen ved å ha superEco modus, helium i dekkene, 18 egg under gasspedalen, vinden i ryggen og fritt fall.
Ja er det ikke herlig. Skal til Ål over helga - ski flyktning, og er tom for egg - må vist ut å handle da det er meldt ned mot minus 10Ihvertfall i følge dem som ønsker seg samme bilEr man eier av en kvalitetsbil blir man ofte noe entusiastisk...Litt søtt å se Audi og Jaguar folket på elbilforum skrive om hvor mye lengre rekkevidde de har enn Motor testen ved å ha superEco modus, helium i dekkene, 18 egg under gasspedalen, vinden i ryggen og fritt fall.
Tror det har skjedd mye siden de flyttet produksjonen av den elektriske Jag'n til Østerrike. Har ikke hatt noe med min bortsett fra litt software hikke-mikk, men nesten alt er fikset etterhvert over nett til bilen i garasjen eller på veien. Men, time vil sjå som han sa...Bytt ut begrepet kvalitetsbil med entusiastbil så er jeg enig.
Relativt forståelig hvis man tar seg bryet med å snakke med E-Tron eiere istedenfor forumnivået på diskusjonene innenfor det temaet. Når man får 120kw med 80% batteri så er det helt greit tidsmessig med Ionity og andre 150kw ladere.Audi e-tron Norges mest solgte bil i Januar og mest solgte SUV i 2019.
https://www.tv2.no/broom/11187592/
App fra 3. part og inn på verksted for rekkeviddoppdatering. Mange her som er mer objektive i omtalen av egen bil virker det som.Tror det har skjedd mye siden de flyttet produksjonen av den elektriske Jag'n til Østerrike. Har ikke hatt noe med min bortsett fra litt software hikke-mikk, men nesten alt er fikset etterhvert over nett til bilen i garasjen eller på veien. Men, time vil sjå som han sa...Bytt ut begrepet kvalitetsbil med entusiastbil så er jeg enig.