Schuko så må du har god tid i allefall, da lader den kun på 2 kw. I tillegg trenger du overspenningsvern (dette gjør du uansett) i skapet og jordfeilbryter type b.
Har polestar selv, den har vel batterikapasitet på 78kw?
En ladeboks på 7,4kw er alfa omega på en ren elbil.
Vi har en easy lader og en defa lader. Fungerer knall begge to.
Folkeladeren er ikke så mye billigere att jeg hadde vurdert det.
MIn Kona har 64 KW pakke, og bruker rundt 1,8 på vinter / 1,3 på sommer. Jeg kjører nok mye i forhold til andre, kjører fort 20-23 mil pr. dag (pendling Tønsberg Oslo osv)
Har installert en egen 32 A 3 fase 230 V kurs, hvor jeg henter ut 1 (2) fase. Det er maks hva Konaen kan lade, 230 V, 1 fase, 32 A, 7,4 KW.
Det interessante er at jeg normalt lader den på 20 A, og har kun brukt 32A en håndfull ganger. Som når jeg har kjørt veldig langt, kommer sent hjem og skal tidlig avgårde dagen etter. Men hadde jeg ikke hatt 32A / 7,4 KW mulighet, så måtte jeg ha stoppet for å lade dagen etter.
Så for meg er det viktig å kunne ca. fullade i løpet av natten.
Har nå hatt den i 1,5 år og 75' km. Har enda ikke hatt behov for å lade annet enn hjemme og på kontoret.
Dette er nok ytterligheten i forhold til trådstarter sitt behov, men viser at en kan kjøre mye uten problemer med elbil.
Bruksmønstret er vel antageligvis nøkkelen for å kunne vurdere hvilken løsning en har behov for hjemme.