Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    907
    Det har jo med potensiell bruktverdi å gjøre. Det du karakteriserer som kjedelige farger er det som treffer bredest i markedet. Så enkelt er det.
    Og - hvorfor skal du på død og liv ha en glorete farge selvom du har valgt en dyr bil?
    Show off - her er jeg?
    Fargeskalaen i mitt hode er ikke hvit, sort, sølv, grå og så glorete. Finnes en drøss fine fargenyanser til glorete, blå, grønn, oransj, rød osv.

Skal jeg bestille ny bil skal jeg ikke tenke på hva en eventuell kjøper av bilen om 5 år tenker om fargen. Verditap har jeg ikke tro på, og om så tilfelle, så koster 25000,- lavere salgspris 5000,- i året. Billig moro over ett år

Millionbil er i seg selv rimelig showoff, så hvorfor velge sort passatfarge på ei Porsche. Ubegripelig.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.528
    Sted
    Sunnmøre
    Show off - her er jeg?
    Einig i at det finst glorete fargar, men ueinig i at alt anna enn svart-grå-kvit er glorete. Klassiske, avdempa fargar er då ikkje nødvendigvis meir glorete enn desse, iallfall ikkje enn dei meir oppfinnsame variantane av grå. Tvert imot, det gjev litt meir liv i både garasje, trafikkbilete og på parkeringsplassen.

Mange som har BMW i4/i5 i mørkegrøn, har eg sett. Kledeleg.

(Eg har fleire gonger nær på sett meg inn i feil bil fordi det står tre-fire sølvgrå Leaf mk 1 parkert nett ved sidan av einannan. Burde vera optimal som getaway-bil: «det mistenkte forsvann i ein sølvgrå Leaf». Då eg kjøpte bilen, kunne den hjelpsame bilseljaren reklamera med at han hadde heilt rette fargen). Tenk om eg hadde vore Porsche-eigar!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.403
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fargeskalaen i mitt hode er ikke hvit, sort, sølv, grå og så glorete. Finnes en drøss fine fargenyanser til glorete, blå, grønn, oransj, rød osv.

Skal jeg bestille ny bil skal jeg ikke tenke på hva en eventuell kjøper av bilen om 5 år tenker om fargen. Verditap har jeg ikke tro på, og om så tilfelle, så koster 25000,- lavere salgspris 5000,- i året. Billig moro over ett år

Millionbil er i seg selv rimelig showoff, så hvorfor velge sort passatfarge på ei Porsche. Ubegripelig.
    Absolutt enig i at det er en rekke fargenyanser som er fine, selvom det er subjektivt. Orange (metallic) blir fort "glorete" selvom jeg har sans for fargen.
    Nå har ikke jeg (lenger) et forhold til bil som tilsier at jeg synes det er mer moro å kjøre/eie om den har den ene eller andre fargen, men velger en form for farge/nyanse jeg synes er ok.

Med alle de forskjellige bilene jeg har hatt gjennom noenogførtiår så er det vel kanskje kun gul, rosa og babyblå jeg har tilgode, men for de langt fleste var fargen gitt da det stort sett var konkrete (brukte) objekter, og da var fargen gitt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn