Stein 99
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 05.11.2009
- Innlegg
- 1.929
- Antall liker
- 1.200
Hun har sett en Yaris Hybrid 44 ooo km til kr 149 000 kr, mulig ikke dumt det også kanskje,? Den er i dette fylket så kan skaffes fort
Kan ikke gi så veldig mange råd bortsett fra å gå god for Peugeot e208. Vi har hatt vår siden begynnelsen av desember, og er godt fornøyd med den. Morsom å kjøre, relativt god komfort og en av de få jeg personlig liker utseendet på (det blir selvsagt subjektivt). Får vel litt i underkant av 300km pr lading med nåværende temperatur. Kom fra en eldre BMW 1-serie. Nesten litt skuffet over hvor enkel overgangen til elektrisk ble : )Fine biler alle, men ikke prøvd. Er det noen som vil gi meg råd?
2500,- er det samme som ukentlig avskriving og utgifter på en elbil, så longboard ville være en særdeles smart investering. Bare synd det er 7 mil en vei.Hva med longboard? 2500 på session, nytt.
Gratisbrett
Med trim på kjøpet.
Med alt utenom forsikring har jeg kommet frem til 1700 kroner i uka for TMS75D med årlig kjørelengde på 25k.2500,- er det samme som ukentlig avskriving og utgifter på en elbil, så longboard ville være en særdeles smart investering. Bare synd det er 7 mil en vei.
hvilket selskap produserer en bil som heter id3? kvalitet?Det er tydlig at folk har lært seg hersketeknikker, men sorry folkens det biter ikke på meg.
Tesla skal ikke vinne dette løpet og jeg skal garantere at jeg kommer til å holde på minst 8 år til, og det ser ikke ut til at jeg mangler ting å sette fingeren på. Som et IT selskap kan de lage programvare, men å lage noe så enkelt som skvettlapper klare de ikke. Så godt som alle som har montert disse miss fostrene som ble sendt ut, og sjekket bak etter en stund, forteller om neve store mengder med sand og skitt som har samlet seg noe som garantert gir rust. Noen har montert tredjepart skvettlapper som fungerer mye bedre, men de plukker Tesla av om bilen er på service. En kina kopi er altså bedre enn originalen - hva gir du meg ! Nei biler kan de ikke sette sammen Tesla. Tror sjefen må slutte med marihuana og heller ta seg en bolle
Prøvesatt en ID3 nylig. Romslig, fin bil. Interiøret virket ikke laget for barnefamilier, men fint for pensjonister. Softwaren virket som beta-testing og reagerte tregt eller ikke i det hele tatt. God plass baki og luftig følelse med glasstak.hvilket selskap produserer en bil som heter id3? kvalitet?
Gratulerer med godt valg. Bjørn Nyland har teste den og synes det var en artig og god bil å kjøre, men hadde og noen små problemer med hurtiglading som det kan være lurt å sjekke ut. Mulig de er fikset nå.VW id 3 koster godt over 420 ooo, og sikkert fin el bil, Likevel valgte vi i dag å kjøpe en Peugot 208 e til 285ooo, inkl, registrering og 8 hjul. God liten bil, prøvde i dag, kanskje typisk jente-bil, og det er datter som skal ha den. Var i tvil om å vente ei stund på Citroen e C4, ca 320 ooo og den har gode anbefalinger også i denne prisklasse. Stille og komfortabel. Men det finnes jo alltid en bedre bil enn den man har til en hver tid, så man man må jo bare ta en beslutning og være fornøyd med den man har.Min datter er happy med ny bil og ny jobb.
Får i hvertfall min 7 år gammel outlander phev til å føles utrolig tung, gammeldags og gubbete;-)Bra konebil det
Fra Ioniq til id.3?Vis vedlegget 690512 Vis vedlegget 690514
Skrev kontrakt på en slik her om dagen. Virker som en grei bil til 400 tusen og det blir kjærkomment å gå fra 27 til 77 kwt batteri. Fremstår som rimelig for hva man får om man sammenlikner med det som finnes fra 200 -380 tusen. Da kan man heller legge på 30 til og få krok, god plass og en relativt stor bil. Poor mans E-tron med bedre rekkevidde.
Leaf 30. (Den har 27 tilgjengelig mener jeg.)Fra Ioniq til id.3?
Overraskende godt bruktmarked er min erfaring også så det er ikke bare lavere drivstoffutgifter, bom og service som er gulroten.Leaf 30. (Den har 27 tilgjengelig mener jeg.)
Overraskende godt bruktmarked også - finanserer nesten 40% av en ny ID4 med en 4 år gammel Leaf.
Jøss... Så bra. Prøvde å selge en e-UP! før jul, en 2015-utgave for 70k, ingen suksess. Kun et seriøst bud på 60k, og ellers "You sell for 50k for export to Russia?" osv. Kanskje prøve igjen? Det er faktisk en dugandes liten rakker til Oslo-Askim selv om vinteren uten ladestopp underveis, og t/r om sommeren.Leaf 30. (Den har 27 tilgjengelig mener jeg.)
Overraskende godt bruktmarked også - finanserer nesten 40% av en ny ID4 med en 4 år gammel Leaf.
Betyr dette at andre fakta-opplysere lyver når de sier at gjennomsnittlig elbil er globalt mer miljøvennlig etter ca 33k km selv når de lades med kullkraft? Eller er det slik at du helst vil tro på de 500k km for å gi 'mat' til elbilmotstanden?Livsløp miljøregnskap var estimert til ca 500 000 km for TS foe å matche tilsvarende Mercedes Diesel. sammenligningene har vært noe omdiskutert men når vi nå ser konturene av reell levetid for elbiler vil de aldri kunne matche Dinoene mht livsløsregnskap. Det betyr, for lokale utslipp er elbiler bra men for "miljøet" matcher de ikke Dinoene på langt nær.
Det er utført seriøse undersøkelser for dette men feilene som er gjort der er at man regnet med at elbilene hadde like lang levetid som Dinoene.
De samlede CO2 utslippene fra biler i verden er beregnet til 7% av menneskeskapt total. Dagens elbilandel av verdens bilpark som kunne gitt bedring i tallene regnes i promille. Bidraget fra elbiler er mao nada, swada, kanskje enda verre.
Som du kan lese i linkene jeg la inn mitt forrige innlegg så har Mercedes beregnet at EQC slipper ut mindre enn Mercedes 220d på livsløpet som er satt til 200 000 km, så dine tall må være feil da en Modell S sannsynligvis i sitt livsløp ikke slipper ut mer enn en EQC.Livsløp miljøregnskap var estimert til ca 500 000 km for TS foe å matche tilsvarende Mercedes Diesel. sammenligningene har vært noe omdiskutert men når vi nå ser konturene av reell levetid for elbiler vil de aldri kunne matche Dinoene mht livsløsregnskap. Det betyr, for lokale utslipp er elbiler bra men for "miljøet" matcher de ikke Dinoene på langt nær.
Det er utført seriøse undersøkelser for dette men feilene som er gjort der er at man regnet med at elbilene hadde like lang levetid som Dinoene.
De samlede CO2 utslippene fra biler i verden er beregnet til 7% av menneskeskapt total. Dagens elbilandel av verdens bilpark som kunne gitt bedring i tallene regnes i promille. Bidraget fra elbiler er mao nada, swada, kanskje enda verre.
Easee lader med tibber dongle, så har du god kontrollMine foreldre har bestilt en Polestar 2. Leveres mars/april men de har allerede begynt å stresse med ladeboks.
Er det noen ladebokser som peker seg ut i positiv forstand? Den aldrende elektrikeren min foreldre bruker anbefaler Folkeladeren til 5000,- men dette ser jo ut som et garasjeprodukt i mine øyne.