EMC 1 cd-spiller - Klar referanse!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
folk må få sette den prisen de ønsker på ting de skal selge.
hva er vitsen med å lage en masse fuss rundt det?
om janhella vil selge en gammel onkyo receiver for 100.000 kr, så er det hans sak.

produkter som er urimelig priset, finner som regel ingen kjøper, enkelt og greit.
markedet justerer seg selv.

en annen ting er at janhella fremstår som en klovn ved å stadig rykke inn halleluja-innlegg og "reviews" på produkter som han tre dager etterpå legger ut for salg, men dette er jo forsåvidt heller ikke ulovlig.

folk som frekventerer dette forumet er stort sett smarte nok til å ikke falle for slike triks likevel, man trenger ikke noe borgervern som rotter seg sammen for å "ta" janhella.
Hvilke produkter gjelder dette???


Edit, at enkelte ikke forstår at man kan ha fasinasjon for enkelte produkter, men at det allikevel ikke ligger i en langsiktig plan, får de slite med selv. Som sagt, jeg har lagt en del ned i pc-basert drivverk, og er gått lei av å bytte cd-plater. Fikk spilleren som en del av en byttedeal, og ble veldig begeistret for den, men fikk siden Twindac'en som nå gjør jobben sammen med pc-drivverket, så da ingen grunn til å beholde den, bare for å ha den stående å støve.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Til Hugin,

Janhella må få lov til å selge sine produkter til den pris han måtte ønske uten at du skal kritisere han med skjellsord for det.

Hadde du vært en god samaritan hadde vi kanskje tillatt en seriøs kritikk, men du fikk ikke kjøpe spilleren til en lavere pris, du blir irritert, og deretter slenger du dritt om Janhella direkte på forumet.

Ærlig talt - hvem gikk over streken sa du  ?

Når du kaller folk for duster så er du ikke akkurat seriøs, og det er du som bryter reglene.

Selvfølgelig skal Janhella få annonsere sine produkter til den pris han vil, men det må da være lov å påpeke en urimelig høy pris?
Det gjøres i den frie presse hver dag, ikke akkurat siste nytt nei.

Jeg kunne få kjøpt sakene, men vurderte selger som useriøs og lot være. Att du påstår jeg er sur er jo direkte feil. Jeg kan vel kjøpe tilsvarende produkter til den prisen når jeg måtte ønske. Latterlig utspill fra deg.

Å kalle noen en dust er ikke å slenge dritt, det er en vurdering av en person utfra hans utsagn. Att han kommer trekkende med Janteloven når jeg påpeker att spilleren er alt for høyt priset er dustete. Faktum.

Din sletting av innlegg tar jeg som ett resultat av att du har ett horn i siden på meg, ikke noe annet.

Synes det er trist att Høvdingen ikke utviser større romslighet ovenfor innlegg. Det må vel bero på att Janhella er en del av "det gode selskap" ;-)
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Dersom man vil selge et produkt, bør man skryte av det i salgsannonsen, ikke alle andre steder. Starter man en tråd med skryt av produktet uten å tilkjennegi at man er i ferd med å selge det, seiler man etter mitt syn under falskt flagg.

Idiot? Nei!  Uredelig? Jeg vil si ja.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Dersom man vil selge et produkt, bør man skryte av det i salgsannonsen, ikke alle andre steder. Starter man en tråd med skryt av produktet uten å tilkjennegi at man er i ferd med å selge det, seiler man etter mitt syn under falskt flagg.

Idiot? Nei!  Uredelig? Jeg vil si ja.
Hva har Finn.no med Sentralen å gjøre, ser ikke denne sammenhengen......forstår innlegget, om jeg hadde annonsert på sentralen, men har bevisst holdt meg borte fra den.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.634
Å kalle noen en dust er ikke å slenge dritt, det er en vurdering av en person utfra hans utsagn.
Gjelder dette også om man kaller noen paranoid også? ;D

Merkelig som folk hisser seg opp så snart det er snakk om penger her.

Man er ikke dum om man setter høy pris på noe man skal selge. Særlig hvis man oppnår en høy pris. Da er man tvert i mot smart.
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Hva har Finn.no med Sentralen å gjøre, ser ikke denne sammenhengen......
Jeg antar at potensielle kjøpere sjekker et bredt spekter av annonsemedier. Jeg antar også at du antar det samme. Så, leter man etter en brukt CD spiller, sneier innom Hifi-sentralen, ser en lang skrytetråd om et produkt, sneier innom finn.no, ser det samme produktet annonsert for salg, osv...

Du ser tankerekka. :p
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Jeg antar at potensielle kjøpere sjekker et bredt spekter av annonsemedier. Jeg antar også at du antar det samme. Så, leter man etter en brukt CD spiller, sneier innom Hifi-sentralen, ser en lang skrytetråd om et produkt, sneier innom finn.no, ser det samme produktet annonsert for salg, osv...

Du ser tankerekka.  :p
Ja, men den blir for søkt, hadde vært noe annet om det ble lagt ut direkte på sentralen, dessuten EMC1 selger seg selv som sagt, og er vel neppe produktet som er nødvendig å hause opp som nevnt tidligere.....
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.634
Jeg antar at potensielle kjøpere sjekker et bredt spekter av annonsemedier. Jeg antar også at du antar det samme. Så, leter man etter en brukt CD spiller, sneier innom Hifi-sentralen, ser en lang skrytetråd om et produkt, sneier innom finn.no, ser det samme produktet annonsert for salg, osv...

Du ser tankerekka.  :p
Markedsføring er et fag, ikke en kriminell handling.
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ja her hvar det ymse utalelser husk det er snart 7 milliarder mensker på jorda skulle bli 14 milliarder ører å det er vel ikke mange like så det er vel ikke riktig å si at ditt er bedre en datt osv er vel bare at de siller forsjellig å det er godt vi har forsjellig smak
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Ja, men den blir for søkt, hadde vært noe annet om det ble lagt ut direkte på sentralen, dessuten EMC1 selger seg selv som sagt, og er vel neppe produktet som er nødvendig å hause opp som nevnt tidligere.....
Ikke enig. Hadde den vært lagt ut direkte på sentralen hadde koblingen vært mer åpenbar, og etter min mening mer redelig i kraft av større gjennomsiktighet.

Det finnes en rekke produkter som "selger seg selv". Likevel brukes store ressurser på markedsføring, også av prisgunstige og velfungerende produkter. Dette kan vel ikke være en bombe for noen??
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ikke enig. Hadde den vært lagt ut direkte på sentralen hadde koblingen vært mer åpenbar, og etter min mening mer redelig i kraft av større gjennomsiktighet.

Det finnes en rekke produkter som "selger seg selv". Likevel brukes store ressurser på markedsføring, også av prisgunstige og velfungerende produkter. Dette kan vel ikke være en bombe for noen??
Tråden var som sagt ment som en beskrivelse av produktet, og når jeg får innom gode produkter er det gøy å dele det med andre. Tester mye forkskjellig og det er enkelte ting som kommer innom som det er verdt å nevne, dette var et av de produktene. At det siden skal selges, burde være likegyldig, fikk som sagt en uventet PM om jeg ville kjøpe en Twindac som jeg har ønsket lenge, den passet også i mine pc planer, men nå er jeg lei av å forklare dette........
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.200
Antall liker
823
Syns det er hyggelig med bildene og tilbakemeldingene på rekken av produktene Janhella tester. Hadde vært kjedeligere foruten. På den måten han fremstår som en "klovn" etter min mening, er at han kanskje ikke gir produktene en "stor nok sjanse" i oppsettet sitt. Men som nevnt; innleggene er artig lesing, så fortsett med å skifte ut komponenter du i utgangspunktet virker fornøyd med. Eierglede oppnås selvsagt svært individuelt. Slike beløp sørger dessuten for en annens brød; det er bra på samme måte som kjøp av f.eks. av biler i millionklassen sørger for en god inntekt til felleskassen.

Dessuten oppleves det som interessant at dyre og anerkjente komponenter nødvendigvis ikke gir de beste resultater sett fra et lydmessig aspekt. Dette kjennetegner en rekke produktgrupper,- svært interessant at en gitarist kan skru sammen en referansespiller og personer uten nevneverdig utdannelse innen faget (joda, kona har deltatt på et loddekurs...!) lodder og valser referansekabler. For mitt vedkommende oppfatttes dette som at det er ørsmå forskjeller på en rekke produktgrupper. Dettte poenget er meget fasinerende, syns det tyder på at ikke nødvendigvis lyd er viktigst, men at eierglede og prestisje kommer fremst.

Når det gjelder pris og valg av annonseplass, er Janhella velkommen til sette hva enn han ønsker og bruke HFS' salgskanal. En kjøper er helt sikkert klok nok vurdere sammenhenger og prisnivå.

Hugin: om ikke du bruker andre alias som f.eks. "Smackmølle", "ec_ruler" med flere ?
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Syns det er hyggelig med bildene og tilbakemeldingene på rekken av produktene Janhella tester. Hadde vært kjedeligere foruten. På den måten han fremstår som en "klovn" etter min mening, er at han kanskje ikke gir produktene en "stor nok sjanse" i oppsettet sitt. Men som nevnt; innleggene er artig lesing, så fortsett med å skifte ut komponenter du i utgangspunktet virker fornøyd med. Eierglede oppnås selvsagt svært individuelt. Slike beløp sørger dessuten for en annens brød; det er bra på samme måte som kjøp av f.eks. av biler i millionklassen sørger for en god inntekt til felleskassen.

Dessuten oppleves det som interessant at dyre og anerkjente komponenter nødvendigvis ikke gir de beste resultater sett fra et lydmessig aspekt. Dette kjennetegner en rekke produktgrupper,- svært interessant at en gitarist kan skru sammen en referansespiller og personer uten nevneverdig utdannelse innen faget (joda, kona har deltatt på et loddekurs...!) lodder og valser referansekabler. For mitt vedkommende oppfatttes dette som at det er ørsmå forskjeller på en rekke produktgrupper. Dettte poenget er meget fasinerende, syns det tyder på at ikke nødvendigvis lyd er viktigst, men at eierglede og prestisje kommer fremst.

Når det gjelder pris og valg av annonseplass, er Janhella velkommen til sette hva enn han ønsker og bruke HFS' salgskanal. En kjøper er helt sikkert klok nok vurdere sammenhenger og prisnivå.

Hugin: om ikke du bruker andre alias som f.eks. "Smackmølle", "ec_ruler" med flere ?  

De produktene jeg har beholdt, har fanget min interesse med en gang, og bare blitt bedre med tiden, desverre ikke omvendt, som jeg er redd er et tilvenningsfenomen, så hvem som er klovnen skal være usagt. ;)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Jeg kunne få kjøpt sakene, men vurderte selger som useriøs og lot være. Att du påstår jeg er sur er jo direkte feil. Jeg kan vel kjøpe tilsvarende produkter til den prisen når jeg måtte ønske. Latterlig utspill fra deg.

Å kalle noen en dust er ikke å slenge dritt, det er en vurdering av en person utfra hans utsagn. Att han kommer trekkende med Janteloven når jeg påpeker att spilleren er alt for høyt priset er dustete. Faktum.

Din sletting av innlegg tar jeg som ett resultat av att du har ett horn i siden på meg, ikke noe annet.

Synes det er trist att Høvdingen ikke utviser større romslighet ovenfor innlegg. Det må vel bero på att Janhella er en del av "det gode selskap" ;-)
Jeg begynner å bli litt lei av brukere som skriver useriøse innlegg og som i etterkant hevder at de ikke har gjort noe galt. Deretter skal Høvdingen få all verdens negativ kritikk etterfulgt av all verdens teori om hvordan jeg er ute etter vedkommende.

Jeg har ikke noe horn i siden til noen her på forumet, selv om mange til tider tror det. Hvis dere følger de få reglene vi har laget så vil dere heller ikke oppleve å få innlegg slettet.

Hvis du kaller en annen bruker for idiot, dust, tulling e.l. så blir deler eller hele innlegget slettet, sånn er det bare.

Da er det sagt....

Mvh
Admin
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.200
Antall liker
823
Hehe... ja, det kan være undertegnede er "klovnen" ! Men si meg; hvilke produkter har du beholdt ?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Som admin så må jeg si meg enig med en del av brukerne her. Hele denne tråden er særdeles tvilsom i forhold til våre regler om salg på forumet, og jeg tror vi skal stenge tråden her og nå.

Jeg fjerner den ikke, men jeg håper at dette vil stå frem som et eksempel på hvorfor vi ikke tillater tråder som omhandler salg av produkter. Det er også av samme grunn vi ikke lar brukere komme med innlegg på bruktbørsen.
 
Topp Bunn