Dette høres fornuftig utHvis forsterkeren nekter å overstige en gitt grense for voltage gain vil den på en eller annen måte også nekte å levere signal i ren current drive til en last som er helt uegnet til det. Da trenger man ikke være så bekymret for hvordan det hele oppfører seg. Kobler du i fra lasten vil den jo bare gå over til nesten ren spenningsdrift.Kanskje leveres standard med dempefaktor = 1?Det lukter veldig av "vise impedanskurven i et display på forsterkeren" etter hvert her. Da ville det jo være griseenkelt å jobbe med driver, filter og korreksjonskretser. Forsterkeren kan da også oppgi anbefalt utgangsimpedans basert på målingen, samt oppgi marginen man har til diverse grenseverdier.
Er vel ikke helt ulikt noen single ended amper?
Under lokket har en videre features med muligheter for tweaking?
Det ser ut som at skal en kjøre all out current drive må en vite hva en baler med ja!
La oss si du kobler til en gjennomarbeidet løsning som har en impedansvariasjon i området 1:1,41. Da vil variasjonen i gain ligge innenfor +/- 1,5dB. Da er det helt trygt å kjøre ren current drive.
Men om du kjører en kreasjon med forholdet 1:10 vil variasjonen ligge på +/- 10dB, og total spenningsgain kan ende på kanskje 50dB. Det er mindre trygt, og da bør forsterkeren gjøre tiltak før spenningen rekker å bli høy nok til at noe går i dass. Dersom forsterkeren er godt nok konstruert og kontrollkretsen er rask nok kan dette faktisk korrigeres i MHz-området, og driveren vil aldri merke noe til feilen før den er justert.
Med dette i mente tror jeg en default utgangsimpedans på rundt 16 ohm er fornuftig, men med mulighet for både å øke og å senke utgangsimpedansen slik at man kan gå hele veien fra ren spenningsdrift til ren strømdrift.
Hva er egentlig en vanlig bruker?For "vanlige" brukere så kan man evt regulere seg mellom 0ohm og 16ohm utgangsimpedans fritt som en ønsker egentlig.
Hvorfor på innsiden? Hvorfor ikke i front der det er lett å komme til når forsterkeren er installert? Hvis man ønsker å beskytte seg mot utilsiktet justering kan man jo legge inn både passordbeskyttelse, tidsforsinkelse og bekreftelse med timeout.Justering ville jeg hatt på innsiden av forsterker.
Og hvorfor ikke også den på fremsiden?På baksiden kan en ha en enkel gain justering.
Til bass hadde det kanskje vært enda kjekkere med en klasse D, men med justerbar utgangsimpedans i de litt lavere regionene.Klarer den 50w / 8ohm så kan en faktisk ha 5stk av denne om en har et 5-veis oppsett, men bassdelen må da være lettdreven!
Den skal i prinsippet allerede være brokoblet, så den peaker på noe over 80W RMS skulle jeg tro.Kan den kanskje brokobles til bassdrift?
Tenker jo begge deler kan være fornuftig.Tenker dere bygge som modul eller ferdig forsterker?
Hva er galt med Spiderman? Med skjerm i front kan du jo få Batman-logo der da. Hvis du kjøper den første skal jeg love å legge inn det som et valg i menyen at man kan ha Batman-logoen derHve med et lite og lekkert kabinett med batman frempå
Du er der alt ja. Er det noe du har lyst til å fortelle oss er dette et bra tidspunkt.Jeg liker koksgrå!
Burde ikke ørene befinne seg i sweetspot?Blir den liten og nett, kanskje leveres med fire ører så kan en montere forsterkerne rett på baksiden av høyttaler?
Saken er jo den at en displaymodul med innebygde AD-konvertere og prosessorkraft nok i massevis ikke koster mange hundrelappene i innkjøp, og når man først skal kjøpe noen brytere av god kvalitet, kable dem opp, montere dem i chassis osv, så er man fort oppe i de samme summene. Dessuten skal jo overvåkingskretsen lese av gain i realtime, og den er jo direkte ekvivalent med lastimpedansen, så forsterkeren er jo i prinsippet allerede en målerigg. Med de nødvendige funksjonene installert er det egentlig bare software som trengs for å faktisk måle.For dem som vil kjøre all out current drive:
Hva med å levere en "sinussveip impedans måle dings" som ikke er inkludert i forsterker?
Man trenger da bare en og kostnad på forsterker går ned.
Forsterkeren er jo ment til flerveis oppsett og aktiv drift og man trenger ikke flere.
...og om man vil ha mulighet for å måle impedans kan man jo bare kjøpe en forsterker... Erfaringsmessig blir dedikert måleutstyr med hardware veldig dyrt fordi det gjerne er hele 5 i hele verden som skal ha det.Da har man to produkter som kjøper kan velge selv om han vil ha.
Gjerne folk vil bare kjøpe sinussveip dingsen også?
Jeg savner litt en slik faktisk
Takker!Den ser perfekt ut oks81. Du trenger egentlig ikke så fancy greier, men det er kjekt hvis hodetelefonutgangen kan drive litt. Tror nok den der er god nok.
Mac.. Kun Mac??!! Hvordan overlever du?Om jeg hadde hatt pc.....kun mac...
Helt enig, for Current Drive er analogt!!En Mac vs PC-debatt risikerer å bli langdryg, jeg foreslår at vi går tilbake til temaet current drive forsterker igjen.
At mac bare virker er omtrent like sant som å si at 100% current drive er perfekt for folk flest.Helt enig, for Current Drive er analogt!!En Mac vs PC-debatt risikerer å bli langdryg, jeg foreslår at vi går tilbake til temaet current drive forsterker igjen.
Det lille jeg har fått med meg så er dette ganske sært og ikke for meg som har drivere som trenger hundrevis av watt.Det ser ut som at det bare er tre interresserte i denne forsterkeren......
Er det for mange som sitter med oppfattelsen at alt kan fikses med DSP?
Vet ikke helt hva den nye vil trenge med følsomhet på 96db - tåler 80 watt etter spc. Den som har stått i systemet til nå har 99db/w. Vanskelig å si hvor mange watt den har vært utsatt forMen du trenger da ikke hundrevis av watt for eksempel til diskanten?