En kort anleggstråd fra nord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.241
    Sted
    Langesund
    Jobba ut i mellom der på en gang, og ble stoppet før brua på grunn av kraftig vind - over 40m/s. Skulle inn til hotellet vårt i Narvik, men neida, vi måtte booke plass i Harstad i stede.

• Liker
    Reaksjoner: ELJ

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Handlet ei Tom Waits plate hos Hifi&Vinyl på Hortenmessa og bestilte samtidig 2 eks av Rickie Lee Jones. Kom i posten i dag sammen med 2 andre plater som ble lagt med på kjøpet. I tillegg til plastcovere! Bra service, Takk :)

IMG20241014165126.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Da var dagen kommet for en oppgradering av anlegget. Ny platespiller. Kjøpte VPI Aries3 som lå på brukten. Stor og tung spiller med periferiring og ekstra arm. Akkurat så det passet inn på topphyllen i racket😅
    Lyden kan jeg ikke si så mye om siden den er så fersk men med Van der Hul mc1000 så synes jeg til nå det låter meget pent. Et godt kjøp som forsvarer 2,5 time i bil for å hente(møte sjåføren)

IMG20241017145316.jpg

IMG20241017145310.jpg

Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.944
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Da var dagen kommet for en oppgradering av anlegget. Ny platespiller. Kjøpte VPI Aries3 som lå på brukten. Stor og tung spiller med periferiring og ekstra arm. Akkurat så det passet inn på topphyllen i racket😅
    Lyden kan jeg ikke si så mye om siden den er så fersk men med Van der Hul mc1000 så synes jeg til nå det låter meget pent. Et godt kjøp som forsvarer 2,5 time i bil for å hente(møte sjåføren)

Vis vedlegget 1066403

Vis vedlegget 1066404
    Flott spiller, gratulerer.

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Ja, den gir en høy eierglede. Hadde en Scout, innstegsmodellen før og var veldig fornøyd med den men dette er et annet dyr.

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Da var det første søndag i advent. November har vært en ræva måned for meg. Først røyk vaskemaskinen, så falt en av guttene over toalettet og knuste sisternen og nå på fredag så smalt den ene hovedsikringen og dro med seg innmaten i sikringsskapet. Med kun 2 faser inn i huset så har jeg bare et par kurser som virker. Har strekt skjøteledninger for å holde liv i fryseskap og varmepumpe. Ellers er det kveld og mørkt i huset. Ingen musikk eller varme 😫. Heldigvis har jeg vedovn. Har gasskomfyr på kjøkkenet så kan lage mat som kokes/stekes. Bilen må lades på hurtigladere.
    Oppsiden er null internett slik at guttene mine på 15 faktisk har vært sosiale. Masse telys gir koselig stemning.
    Hadde julemarked på jobb i helgen. Etter at sikringen røk så måtte jeg ut klokken 2300 for å lade bilen. I seng kl 01 og opp klokken 04 for å kjøre på jobb. Hadde ansvaret for bakevarer så derfor måtte jeg starte tidlig.
    Oppsiden var at en gammel venn ga meg en flaske fantastisk rødvin i gjensynsgave. Den sprettes ved en god anledning.

image-5.jpg

IMG20241130141634.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.234
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da var det første søndag i advent. November har vært en ræva måned for meg. Først røyk vaskemaskinen, så falt en av guttene over toalettet og knuste sisternen og nå på fredag så smalt den ene hovedsikringen og dro med seg innmaten i sikringsskapet. Med kun 2 faser inn i huset så har jeg bare et par kurser som virker. Har strekt skjøteledninger for å holde liv i fryseskap og varmepumpe. Ellers er det kveld og mørkt i huset. Ingen musikk eller varme 😫. Heldigvis har jeg vedovn. Har gasskomfyr på kjøkkenet så kan lage mat som kokes/stekes. Bilen må lades på hurtigladere.
    Oppsiden er null internett slik at guttene mine på 15 faktisk har vært sosiale. Masse telys gir koselig stemning.
    Hadde julemarked på jobb i helgen. Etter at sikringen røk så måtte jeg ut klokken 2300 for å lade bilen. I seng kl 01 og opp klokken 04 for å kjøre på jobb. Hadde ansvaret for bakevarer så derfor måtte jeg starte tidlig.
    Oppsiden var at en gammel venn ga meg en flaske fantastisk rødvin i gjensynsgave. Den sprettes ved en god anledning.

Vis vedlegget 1078888

Vis vedlegget 1078889
    Litt av en måned ja.. nå kjente jeg gleden av dieselbil 🤣

Men føler med deg.. bor på en plass der strømbrudd er normalt på vinteren.. blir ikke sjokkert om det kommer noe i dag pga snøfallet siste dagene..
    Men jeg var jo smart nok til å kaste ut vedovnen for noen år siden. 🤣

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Litt av en måned ja.. nå kjente jeg gleden av dieselbil 🤣

Men føler med deg.. bor på en plass der strømbrudd er normalt på vinteren.. blir ikke sjokkert om det kommer noe i dag pga snøfallet siste dagene..
    Men jeg var jo smart nok til å kaste ut vedovnen for noen år siden. 🤣
    Ja, november går inn i boka mi som en skikkelig drittmåned.
    Heldigvis fikk jeg elektriker på en halv time etter at jeg ringte og han brukte 45 min på jobben. Nå er det endelig musikk, lys og varme i heimen og bilen står til lading 🥳

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.234
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja, november går inn i boka mi som en skikkelig drittmåned.
    Heldigvis fikk jeg elektriker på en halv time etter at jeg ringte og han brukte 45 min på jobben. Nå er det endelig musikk, lys og varme i heimen og bilen står til lading 🥳
    Ja selv elektrikkere vet jo hvor vi bor, så de er ofte veldig hjelpsomme når det blir slikt på vinteren :)

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Takker så mye:11
    Nå er det musikk, litt whisky og et par øl på gang. Har stor dag på jobb i morgen så må være sharp da. Men koser meg så lenge jeg kan

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Litt tidligere hjem fra jobb så rett på musikken. Starter med 2 album fra Travis Scott, etterfulgt av jazz. Kult med to spillere, veldig gøy å "DJè" hjemme med favorittplatene. Snart juleferie; hold ut!
    PS! hvis du er "nede med" rap/hiphop så anbefaler jeg å teste ut Travis Scott. Tøft og veldig bra lyd.
    IMG20241218161038.jpg

IMG20241218160805.jpg

IMG20241218162637.jpg

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.234
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Travis blir nok litt for kommersielt for min smak.

Skal det først rulle rap her i huset så er det ofte bare tech n9ne som får æren.. Han er nok hestehoder forran alle i sjangeren og har valgt å holde seg borte fra det alt for kommersielle.

Skal det være kommersielt så er det vel Kendrick lamar som får leke.. den siste platen til Eminem var også en høydare.
    Også er det de gode gamle som ice cube, westside connection som får komme fram :)

• Liker

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.435
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg liker han faktisk veldig godt, en av di få i den sjangeren :) Men har ikke noen album

mvh

• Liker

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.770
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Både Keith Richards og David Crosby har vel hver på sin måte karakterisert rap som " a load of bullshit on top of other peoples music.." :cool:

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Travis blir nok litt for kommersielt for min smak.

Skal det først rulle rap her i huset så er det ofte bare tech n9ne som får æren.. Han er nok hestehoder forran alle i sjangeren og har valgt å holde seg borte fra det alt for kommersielle.

Skal det være kommersielt så er det vel Kendrick lamar som får leke.. den siste platen til Eminem var også en høydare.
    Også er det de gode gamle som ice cube, westside connection som får komme fram :)
    Ja, han er ganske kommersiell men liker det som sagt godt. Datteren min som har kjøpt meg begge albumene.
    Kendrick Lamarˋs siste GNX synes jeg er veldig bra, noe helt annet enn den forrige og litt i retning av Damn som fortsatt står som en påle. Har mange fra KL i platesamlingen. "How to pimp a butterfly" er også kjempebra med klare røtter i jazzen :)

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Endelig juleferie og helt frem til den 3.januar :love: På reservebatteriet til jeg kom hjem fra jobb😅 Nå, ingen unger(de er hos moren), ingenting å gjøre(i dag....). Da er det perfekt å fyre opp anlegget og dra i gang vinylsnurrene. Et par øl, fyr i ovnen og veldig god stemning. Det slår meg ofte at vi er heldig som har denne hobbyen. Så mye kvalitetstid skapt i hjemmet. Her er det jeg har spilt til nå:

IMG20241220182828.jpg

IMG20241220184740.jpg

IMG20241220183341.jpg
    IMG20241220183720.jpg

IMG20241220185343.jpg

IMG20241220183614.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Hjertesukk.... Når en ebay selger ikke forstår hvordan man skal pakke en korkmatte til platespiller. Første kom brettet i to i en plastikkpose. Selvfølgelig brukket og ubrukelig. Så sender man melding om hva som er skjedd inkludert vedlagte bilder og beskjed om hvordan en slik matte burde sendes; som en lp plate, i pappeske. Så fikk jeg #2 på akkurat samme måte. Nye bilder og gjentagelse av instruksjonen for å sende en slik matte, nå med stor skrift. I dag fikk jeg #3..... Den var brettet, ikke som en halvmåne men i 2 og ankom som et(eller 4)pizzastykke(r). Nå har jeg bare sympati for selger og lar det bare være. Får ordne meg en matte en annen plass.
    Juleferie, 80% av innkjøpene gjort tidligere i dag. Da er det på med musikk. Mye forskjellig fra Eva Cassidy til Kvelertak. Her er et par midt imellom samt bilder av platemattene 😅

IMG20241221163507.jpg

IMG20241221163419.jpg

IMG20241221163219.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.589
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skal selge en Thorens gummimatte. Når forventer jeg ikke at du skal kjøpe min, men det virker unektelig som det hadde vært det beste for postgang/pakking 😆

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.627
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Jeg skal selge en Thorens gummimatte. Når forventer jeg ikke at du skal kjøpe min, men det virker unektelig som det hadde vært det beste for postgang/pakking 😆
    Hadde det ikke vært for at jeg har gummi så hadde jeg tatt deg på ordet :11

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.234
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hjertesukk.... Når en ebay selger ikke forstår hvordan man skal pakke en korkmatte til platespiller. Første kom brettet i to i en plastikkpose. Selvfølgelig brukket og ubrukelig. Så sender man melding om hva som er skjedd inkludert vedlagte bilder og beskjed om hvordan en slik matte burde sendes; som en lp plate, i pappeske. Så fikk jeg #2 på akkurat samme måte. Nye bilder og gjentagelse av instruksjonen for å sende en slik matte, nå med stor skrift. I dag fikk jeg #3..... Den var brettet, ikke som en halvmåne men i 2 og ankom som et(eller 4)pizzastykke(r). Nå har jeg bare sympati for selger og lar det bare være. Får ordne meg en matte en annen plass.
    Juleferie, 80% av innkjøpene gjort tidligere i dag. Da er det på med musikk. Mye forskjellig fra Eva Cassidy til Kvelertak. Her er et par midt imellom samt bilder av platemattene 😅

Vis vedlegget 1083829

Vis vedlegget 1083830

Vis vedlegget 1083832
    Jeg mistenker at selger er litt korka.. pun intended 🤣

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn