Som det sikkert har vært mulig å forstå - i går var det tidlig julaften. Dette er en fantastisk morsom hobby, og andre får mene hva de vil, men jeg har fremdeles en nesten barnslig begeistring for den. Og gøyest av alt er nye høyttalere!
Mange har gjettet det, og det har til og med vært forutsett tidlig i tråden. Det måtte bare komme:
Audio Note AN-E SPe HE
Jeg fikk for noen uker siden en hyggelig, og litt uventet, respons på min ønskes kjøpt-annonse. Det viste seg å være en ytterst hyggelig herremann bosatt i Stavanger. Han hadde et sett med høyttalere stående i Arendal, som han ikke bruker lenger. Lang historie kort: i går møttes vi på Lasses Veikro. Etter en hyggelig time med kaffedrøs lesset vi om fra en bil til en annen.
Jeg hadde håpet på finere vær i dag. Av den nerdete grunnen at jeg ønsket meg best mulig lys til å ta bilder av høyttalerne
De er virkelig dritpene!! Det morsomme er at om jeg skulle bestilt nye, og kunne velge fritt av de ørten finishene som AN har, hadde jeg mest sannsynlig valgt denne! De passer perfekt i stua, og både kone og mann er småforelsket i det visuelle uttrykket. Så her er det et godt grunnlag for å legge litt tid og energi ned i å få dette til å fungere. Noe som muligens vil ta litt tid. Merker at de - som forventet - er kresne på plassering. De skal helst stå i hjørner, noe som jeg ikke har tilgang til. Og de skal, i motsetning til alt jeg vet om av alle andre høyttalere, kobles til rommet og spille med det, i stedet for å kobles fra rommet. Spennende utfordring, og noe jeg skal kose meg mye med fremover. Først og fremst i helgen, når kona jobber
Får komme med rapport om lyden etter hvert. Skal også koble på disse høyttalerkablene, som jeg også fikk muligheten til å kjøpe av samme selger. Det er samme sølvkablene som brukes internt i høyttalerne, bare noe tynnere. Fullt bi-wire-oppsett.
Nå blir det dermed bare visuelle inntrykk. De er det til gjengjeld nok av! God jul. Jeg mener, god helg!