En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Flott å lese at det har ordnet seg for deg, og at du er fornøyd med tanke på at du "nedgraderer" 🤗👍
    Kan nok tenkes at et par J er det du behøver. 😉
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.463
    Antall liker
    17.197
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Litt opp, litt ned, litt frem, litt tilbake - og så «samme» runden på nytt.
    Noe av hobby’n det :) .
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for flott innlegg og flotte bilder! Kjekt å se det er liv i både deg og haifaien 😊 Forhåpentligvis ikke et halvt år til neste oppdatering 😊
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.231
    Antall liker
    7.887
    Sted
    Oslo
    Takk for flott innlegg og flotte bilder! Kjekt å se det er liv i både deg og haifaien 😊 Forhåpentligvis ikke et halvt år til neste oppdatering 😊
    Spennende å følge @Atlerovik og hans oppdateringer.
    Men han oppdaterer når noe nytt kommer inn.
    Når oppdateringer slutter er han vel fornøyd?
    Og vi får ikke flere oppdateringer fra ham, godt for ham,
    Men med kronisk hifidelitis blir man vel aldri helt kurert !
    Har hørt at det er verre enn longcovid.
    (Å gå fra Jinro til en liten lomme forsterker tyder kanskje på at han er på bedringens vei)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.581
    Antall liker
    35.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flott oppsett 👍 har også byttet strømforsyning på EversSolo A6, synes det ble en del knepp bedre lyd.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei Atle. Gratulerer så mye med ditt nye oppsett. Har mistanke om at gjennomsiktigheten i det gamle oppsettet gikk på bekostning av det musikalske utrykket. Og det er ikke så bra med mine øyne. Dette kan skyldes rom, og mye annet. Hva vet jeg? Tror du tenker helt rett. Det er så koselig(og spesielt i disse juletider), at det er liv i også din tråd:) Alltid koselig å lese om Audio Note og de som setter musikken i høysetet. Kos deg mye.

    Mvh
    Kjell
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med endret oppsett! Du har mange interessante refleksjoner om ulike kombinasjoner av komponenter. Ser også at du har hatt en L4 på besøk i kombinasjon med AN-J. Ble L4 testet opp mot flere høyttalere?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Nei, nå må ta meg sammen. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle flytte Audio Note- høyttalerne mine ned i hovedanlegget for å høre hvordan de presterer i annet rom og på annet utstyr. Har bare ikke kommet så langt. Og i mellomtiden har du ommøblert halve kloden, bygget om racket gudene vet hvor mange ganger, kjøpt solgt og ordnet. Jeg er imponert over drivet du har Atle!

    Stå på. Og så er det klokt å ta en pause i ny og ne slik du har gjort, tror jeg, så blir det mer moro å gi gass igjen 😊.

    Kommer forbi så snart vi er lei ribbe. Gratulerer.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.560
    Antall liker
    5.134
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Koselesing en lørdags kveld :)
    Hadde samme hammer og økseøvelsen med identisk sofa på hytta i sommer. Temmelig uklart hvordan den kom inn i ett helt stykke :)
    Nystolen var lekker og anlegget ditto!

    Morsomt å lese at man ikke er alene om å synes A6 låter klart bedre med LPS.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Spennende å følge @Atlerovik og hans oppdateringer.
    Men han oppdaterer når noe nytt kommer inn.
    Når oppdateringer slutter er han vel fornøyd?
    Og vi får ikke flere oppdateringer fra ham, godt for ham,
    Men med kronisk hifidelitis blir man vel aldri helt kurert !
    Har hørt at det er verre enn longcovid.
    (Å gå fra Jinro til en liten lomme forsterker tyder kanskje på at han er på bedringens vei)
    Du har store lommer…
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hei Atle. Gratulerer så mye med ditt nye oppsett. Har mistanke om at gjennomsiktigheten i det gamle oppsettet gikk på bekostning av det musikalske utrykket. Og det er ikke så bra med mine øyne. Dette kan skyldes rom, og mye annet. Hva vet jeg? Tror du tenker helt rett. Det er så koselig(og spesielt i disse juletider), at det er liv i også din tråd:) Alltid koselig å lese om Audio Note og de som setter musikken i høysetet. Kos deg mye.

    Mvh
    Kjell
    Tror du kan ha mye rett i dette. Jeg opplever å ha «byttet» litt retning i fra det mer oppløste til mer trøkk og driv. Oversatt: mer mellombass.

    Glemte å nevne Sogon digitalkabelen jeg kjøpte av deg :D Den har også gitt meg mye glede.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med endret oppsett! Du har mange interessante refleksjoner om ulike kombinasjoner av komponenter. Ser også at du har hatt en L4 på besøk i kombinasjon med AN-J. Ble L4 testet opp mot flere høyttalere?
    L4 ble vel ikke testet mot annet enn J, denne gangen. Men har testet den mot E tidligere. En ekstremt vellåtende forsterker! 😍
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nei, nå må ta meg sammen. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle flytte Audio Note- høyttalerne mine ned i hovedanlegget for å høre hvordan de presterer i annet rom og på annet utstyr. Har bare ikke kommet så langt. Og i mellomtiden har du ommøblert halve kloden, bygget om racket gudene vet hvor mange ganger, kjøpt solgt og ordnet. Jeg er imponert over drivet du har Atle!

    Stå på. Og så er det klokt å ta en pause i ny og ne slik du har gjort, tror jeg, så blir det mer moro å gi gass igjen 😊.

    Kommer forbi så snart vi er lei ribbe. Gratulerer.
    Ja, latskap er det jeg forbinder meg deg…. Du virker som at du aldri har noe å finne på.

    Spøk til side: du er veldig velkommen innom :D
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Koselesing en lørdags kveld :)
    Hadde samme hammer og økseøvelsen med identisk sofa på hytta i sommer. Temmelig uklart hvordan den kom inn i ett helt stykke :)
    Nystolen var lekker og anlegget ditto!

    Morsomt å lese at man ikke er alene om å synes A6 låter klart bedre med LPS.
    Den forskjellen var overraskende - og bare positiv!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.291
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt lesestoff og fine bilder bilder av nydelig anlegg! Tror jeg skjønner hva du mener med papir vs hemp lyd. Ikke alltid det som er dyrere og som regnes som et "høyere nivå" gir lyd som øker lyttegleden.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    898
    Antall liker
    3.174
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Godt å se at det er liv i denne tråden på nytt. Uten tvil en av mine favoritter her på sentralen! 😃.

    Ang SORO; har aldri hørt PP-versjonen av denne, men tipper den låter helt strålende! Som tidligere eier av en SORO kan jeg skrive under på at dette er en fantastisk forsterker, og en av de ytterst få salg jeg angrer på, fortsatt… 😬. Lykke til i jakten på et par AN-J!
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Har gått fra AN/E LX til AN/J LX. Det ble full klaff hos meg, sammen med OTO SE Signature. Kjøpt nye hos Stereofil og levert i april i fjor. Apple finish. Hjemme hos meg fungerer papp og kobber best. Åpen, varm og behagelig lyd. Lett å like. Litt «unboxing»:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.742
    Antall liker
    58.918
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig trefine'r på de høyttalerne over her @TomVen .

    Ellers er det hyggelig å se at du er på banen igjen @Atlerovik.
    God beskrivelse av hva du har gjort med anlegget sida sist, og det ser ut til at du har en mening og plan med hva du foretar deg.
    Gratulerer med utskifting og nyanskaffelser.
    Forresten tullete bra lyd på den låta som vises på streamerskjermen din.
    " Acoustic " m Billy Rafoul.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har gått fra AN/E LX til AN/J LX. Det ble full klaff hos meg, sammen med OTO SE Signature. Kjøpt nye hos Stereofil og levert i april i fjor. Apple finish. Hjemme hos meg fungerer papp og kobber best. Åpen, varm og behagelig lyd. Lett å like. Litt «unboxing»:
    En av de to finishene jeg har aller mest lyst på! Utrolig fine 😍

    Du får si i fra om du kjenner kløen og har lys til å selge 😁 Eller om du kunne tenkt deg et byttelån for å teste E SPe HE.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nydelig trefine'r på de høyttalerne over her @TomVen .

    Ellers er det hyggelig å se at du er på banen igjen @Atlerovik.
    God beskrivelse av hva du har gjort med anlegget sida sist, og det ser ut til at du har en mening og plan med hva du foretar deg.
    Gratulerer med utskifting og nyanskaffelser.
    Forresten tullete bra lyd på den låta som vises på streamerskjermen din.
    " Acoustic " m Billy Rafoul.
    Ja, den låter knall og er, ikke minst, en knakande fin låt. Har hørt mye på den - og annet av han - etter Horten-messa. Der ble den jo spilt i annet hvert rom :D Han har forresten akkurat kommet med nytt album.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Godt å se at det er liv i denne tråden på nytt. Uten tvil en av mine favoritter her på sentralen! 😃.

    Ang SORO; har aldri hørt PP-versjonen av denne, men tipper den låter helt strålende! Som tidligere eier av en SORO kan jeg skrive under på at dette er en fantastisk forsterker, og en av de ytterst få salg jeg angrer på, fortsatt… 😬. Lykke til i jakten på et par AN-J!
    Skjønner angeren :D Og om du likte den, mistenker jeg at du ville elsket denne. Som jeg nevnte i innlegget, har denne fått en solid intern oppgradering og går nå for å være et av de beste kjøpene av forsterkerne til Audio Note. Jeg forstår hvorfor 😍 Pur nytelse!

    For ordens skyld; jeg kan være interessert i både AN-J og AN-E med papirmembran. Muligens også et bytte mot mine AN-E SPe HE. Spennende tider :D
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    De første høyttalerne jeg hadde og som jeg virkelig likte, var Snell J/II, kjøpt nye på Oslo Hifi Center i 1987/88. Brukte de sammen med Audio Innovations Series 500, som minner litt om Soro PP i lyden. Har vært innom mye rart etter det, og er nå tilbake med J. Slapper av og nyter lyden. 100 prosent fornøyd. Bruker de av og til også med min gamle Audio Innovations Series 500; utrolig musikalsk lyd😀
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    De første høyttalerne jeg hadde og som jeg virkelig likte, var Snell J/II, kjøpt nye på Oslo Hifi Center i 1987/88. Brukte de sammen med Audio Innovations Series 500, som minner litt om Soro PP i lyden. Har vært innom mye rart etter det, og er nå tilbake med J. Slapper av og nyter lyden. 100 prosent fornøyd. Bruker de av og til også med min gamle Audio Innovations Series 500; utrolig musikalsk lyd😀
    Omtrent akkurat der begynte jeg også, etter min Bang & Olufsen-periode.
    Snell E2 og Audio Innovations S500. Og sirkelen er omtrent sluttet ved at jeg er tilbake til Audio Note (P3 Tonmeister) og AN-E SPe-HE. Funker mer enn greit, det . :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Litt mye rør for Soroen i dag...

    IMG_0505.jpeg


    Satt i nyankomne, NOS GE 6L6GC fredag ettermiddag. I går kveld, mens hele familien så på Snøfall 2, kom det et ganske høyt "plopp" fra anlegget. Ikke noe en hifi-nevrotiker setter pris på. Men er vel prisen å betale for å kose seg med rørlyd. Ved påslag i dag poppet det igjen, og denne gangen var jeg i stand til å identifisere kanalen. Byttet ut et av de nyankomne med originalrøret og virker som at jeg traff på første forsøk. Selger sender meg to andre som erstatning. Super service!


    IMG_0504.jpeg


    Koser meg med det nye albumet til Peter Gabriel denne helgen. Her er det mye fint og albumet kommer i to utgaver, mikset av to forskjellige. For en som har mikset noen album er det veldig gøy å høre forskjellene. Med streaming kan jeg plassere de ulike miksen av samme låta etter hverandre. Basert på beskrivelsen trodde jeg at jeg skulle like "Dark side" best, men umiddelbart fenget "Bright side" miksene mest. De har et mer spretten, pop'a lydbilde. Jeg liker spesielt trommene. Men etter mer lytting siger "Dark side" miksene innpå meg. De har fokus på det som skjer i de bassbaserte instrumentene og tilbaketrukket topp. Mer liknende det Daniel Lanois har gjort med PG tidligere.
    I og med at jeg har lyst til å kjøpe albumet på LP, ble dette både en velsignelse og en forbannelse 😁 Vanskelig å velge. Kanskje jeg heller får velge CD, som har begge versjonene (og til en fjerdedel av prisen....)
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.102
    Antall liker
    20.427
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Synes jeg ser en preamp der, Atle? Hva er planen med den nå fremover?
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    714
    Antall liker
    1.588
    Torget vurderinger
    3
    Litt mye rør for Soroen i dag...

    Vis vedlegget 975227

    Satt i nyankomne, NOS GE 6L6GC fredag ettermiddag. I går kveld, mens hele familien så på Snøfall 2, kom det et ganske høyt "plopp" fra anlegget. Ikke noe en hifi-nevrotiker setter pris på. Men er vel prisen å betale for å kose seg med rørlyd. Ved påslag i dag poppet det igjen, og denne gangen var jeg i stand til å identifisere kanalen. Byttet ut et av de nyankomne med originalrøret og virker som at jeg traff på første forsøk. Selger sender meg to andre som erstatning. Super service!


    Vis vedlegget 975228

    Koser meg med det nye albumet til Peter Gabriel denne helgen. Her er det mye fint og albumet kommer i to utgaver, mikset av to forskjellige. For en som har mikset noen album er det veldig gøy å høre forskjellene. Med streaming kan jeg plassere de ulike miksen av samme låta etter hverandre. Basert på beskrivelsen trodde jeg at jeg skulle like "Dark side" best, men umiddelbart fenget "Bright side" miksene mest. De har et mer spretten, pop'a lydbilde. Jeg liker spesielt trommene. Men etter mer lytting siger "Dark side" miksene innpå meg. De har fokus på det som skjer i de bassbaserte instrumentene og tilbaketrukket topp. Mer liknende det Daniel Lanois har gjort med PG tidligere.
    I og med at jeg har lyst til å kjøpe albumet på LP, ble dette både en velsignelse og en forbannelse 😁 Vanskelig å velge. Kanskje jeg hekker får velge CD, som har begge versjonene (og til en fjerdedel av prisen....)
    Hei!
    Min lille erfaring med PG og vinyl, er at kvaliteten kan være så som så. Ingen påstand herfra, men jeg går for cd varianten!😊
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.222
    Antall liker
    2.734
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    KUlt ,
    når man kjenner kretsløp topologiene : ) ,,, da er det mange options som absolutt
    blir tilgjengelige .Selv har jeg en preamp topo som funker som favorite dac inverter . )
    Samme trinn funker som kule i 2 stage RIAA : ) da som non inverting seff
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Tårnåsen
    Takk @Atlerovik for tipset om å fjerne dekslene over motorene på TT3! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!
    Først trodde jeg du hadde gått helt fra skaftet og kjøpt ENDA en ny spiller. Men neida!
    Har ingen anelse om det låter bedre slik noen påstår men det ser i hvert fall mye kulere ut, synes jeg da!! :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    875
    Antall liker
    877
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Koser meg med det nye albumet til Peter Gabriel denne helgen. Her er det mye fint og albumet kommer i to utgaver, mikset av to forskjellige. For en som har mikset noen album er det veldig gøy å høre forskjellene. Med streaming kan jeg plassere de ulike miksen av samme låta etter hverandre. Basert på beskrivelsen trodde jeg at jeg skulle like "Dark side" best, men umiddelbart fenget "Bright side" miksene mest. De har et mer spretten, pop'a lydbilde. Jeg liker spesielt trommene. Men etter mer lytting siger "Dark side" miksene innpå meg. De har fokus på det som skjer i de bassbaserte instrumentene og tilbaketrukket topp. Mer liknende det Daniel Lanois har gjort med PG tidligere.
    I og med at jeg har lyst til å kjøpe albumet på LP, ble dette både en velsignelse og en forbannelse 😁 Vanskelig å velge. Kanskje jeg heller får velge CD, som har begge versjonene (og til en fjerdedel av prisen....)
    Takk for tips, denne hadde jeg ikke fått med meg👍 Og når @HasseBasse linker til «all-in» boksen kjenner jeg dette blir dyrt 😂
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Tårnåsen
    Helt enig, @erk :D Sikkert ikke lurt med tanke på støv. Men hvem bryr seg…
    Kjøpte støvlokk i noe pleksigreier hos Stereofil så da kan alle motorene skinne det de makter uten å støve ned ;-) Ble fint dette!
    Bortsett fra at jeg har glemt å tørke støv av støvlokket da!! Fryktelig komplisert denne hobbien altså!! :ROFLMAO:

    1701877774869.png
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    Fortsatt temmelig bøse greier, Atle. :)
    På min side driver jeg fortsatt og tilvenner meg AN-E SPe-HE, jeg har tvilt meg fram til at de er et par blondinehår bedre enn Doxa 8.2 Signature, men at de ikke på noen måte matcher bassen og råskapen i sistnevnte. Bra jeg blir eldre, da, sånn sett var timingen god. Men forleden dag holdt jeg pinadø på å kline til på et par Klipsch Heresy 3, gitt. Heldigvis hadde jeg ikke mer øl, for da kunne det gått helt galt.

    Tenker ellers jeg skal skrive litt på bloggen igjen, har et par ganske morsomme greier innkommende for omtaler. :)Tenker nissen glemmer pakkene. Digging for både skjegg og horn!💥🙂
    17025500061787877185026320589194.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn