En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.500
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med spitzenklasse spiller. Jeg har sett titt 👀 og ofte på den i EVO’s tråd og kjent lysten på en slik gnage🙂.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.470
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Takk, @LESSisdox@. Jeg har lest at det finnes veldig mye uoriginalt av disse på markedet. Derfor har jeg vært skeptisk til å kjøpe fra utlandet. Er det noen måte å avdekke om det som selges er originalt?

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    264
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Takk, @LESSisdox@. Jeg har lest at det finnes veldig mye uoriginalt av disse på markedet. Derfor har jeg vært skeptisk til å kjøpe fra utlandet. Er det noen måte å avdekke om det som selges er originalt?
    IMG_4058.jpeg
    Made in Japan ,,,,,og nr på eske kan vel kanskje si noe om originalitet. Google litt ,Mvh Roy

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.470
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Jeg har Stack-ifisert platespilleren. Og ikke bare låter det meget bra, jeg synes det ble ganske pent, utseendemessig også.

IMG_4098.jpeg

IMG_4101.jpeg

IMG_4103.jpeg

Auva EQ gjør en relativt stor forskjell i lyd fra de originale føttene. Som med antivibrasjonstiltak generelt i hifi, opplever jeg at de gjør lydbildet åpnere, med tydeligere «rom» mellom instrumenter og ulike lyder, det høres større ut og generelt bare mer på plass. Det virker som at nivået på bakgrunnsstøyen senkes noe og dermed oppleves det mer ro i lydbildet. Det jeg ofte opplever som et lite minus på slike remedier, er at mellombassen oppleves slankere. Det sies alltid at dette er mer «riktig», men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at jeg liker det bedre. Her synes jeg det er vellykket og opplever generelt at en allerede superbra spiller yter enda bedre.

Jeg har også fått på plass Stack Audio’s Serene mat og Serene Stabilizer.
    IMG_4105.jpeg

IMG_4111.jpeg

IMG_4112.jpeg

Her er juryen fremdeles på gangen når det gjelder matten, i hvert fall. Det står mellom den og min også nylig innkjøpte Oyaide BR-12.

IMG_3984.jpeg

Generelt vinner Serene på de aller fleste punkter: mindre bakgrunnsstøy, bedre definert i toppen og generelt mer av det jeg beskrev for føttene. Fascinerende nok klarer den, samtidig som den gir mer informasjon i toppen, å dempe plagsom høy mellomtone, testet ettertrykkelig med Emmylou Harris som fort kan borre litt ubehagelig i øregangen. Men den mangler noe av soliditeten i bunnen som Oyaide gir. Sistnevnte er også litt tykkere. Serene-matten gir litt utfordringer med å kunne stille VTA lavt nok for pickupen jeg bruker.

Men alt i alt veldig fornøyd med disse ekstra prosentene nytelse fra en allerede helt fantastisk platespiller! 😍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn