En nettkabel til 6000,- er rimelig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Her slutter internett
    Du har nå kommet til den aller siste siden på internett. Vi håper du likte surfingen. Nå er det på tide å gå ut og leke.
    [HR][/HR]Forslag til hva du kan gjøre ute:

• Gå en tur. Dvs. bruke beina til å bevege seg rundt i terrenget. Også kalt spasere.
    • Jogge litt. Dvs. å bruke beina, og bevege seg rundt i terrenget raskere enn når en går. Hvis du jogger fort kalles det for å løpe.
    • Sykle rundt og se på den fantastiske naturen i ekte 3D! Stopp sykkelen av og til og kjenn på trærne og steinene.
    • Dersom det er varmt i vannet der du bor, kan du ta en svømmetur. Dette bør du derimot ikke gjøre dersom du ikke kan svømme. Da kan du heller gjøre noe som heter bade.
    • Besøke noen du kjenner.

HTTP 101 - Ha en fin dag!
    Hilsen internett

Mao: På tide å få stoppet denne tråden.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.058
    Sted
    Sortland
    Jeg har tidligere argumentert at det er viktig at slike tråder dukker opp fra tid til annen, for oss noviser som lurer på hvordan vi skal få best lyd.

Men her er jeg enig med forrige taler. Nok er nok. Selv om det var et friskt pust med etpar nye aktører og en full 180 grader.
    Lav popcorn-faktor har det også vært.

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg undres selv over graden av prinsipp som ligger til grunn for en kabeldebatt. Man kunne lett ha forvekslet denne debatten med en religiøs debatt mellom korsfarere og muslimer. Det er lov å rapportere om forskjeller mellom forsterkere og høyttalere - men det blasfemi å rapportere om forskjeller mellom kabler.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.728
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Neida, det er ikke blasfemi. Noen av oss har nok gått litt lei av produsenters og selgeres poesi om hvilke aurale orgasmer som venter hvis man bruker deres ledninger av ultrarent kryogenisk sølv, håndflettet av fromme jomfruer i fullmåneskinn, nå til bare kr 99999,- per meter. (Terminering koster ekstra.) Det stemmer ikke helt med egne erfaringer. Derfor kan man forvente å møte en viss skepsis, men du hører det du hører.

U

Utgatt24668

Gjest
    Neida, det er ikke blasfemi. Noen av oss har nok gått litt lei av produsenters og selgeres poesi om hvilke aurale orgasmer som venter hvis man bruker deres ledninger av ultrarent kryogenisk sølv, håndflettet av fromme jomfruer i fullmåneskinn, nå til bare kr 99999,- per meter. (Terminering koster ekstra.) Det stemmer ikke helt med egne erfaringer. Derfor kan man forvente å møte en viss skepsis, men du hører det du hører.
    Vel, det er vel litt velfortjent. Jeg husker selv at jeg i 93 kjøpte noen relativt dyre signalkabler med kobber som var gravd opp for hånd osv. Jeg hørte absolutt ingen forskjell og ga opp kabler helt dengang. Selv høyttalerkablene i rent sølv ga liten eller ingen forskjell vs. billige kobberkabler. Det er nok mye overmarkedsføring og snake oil - åpenbart.

Grunnet overnevnte årsaker var jeg derfor mildt sagt skeptisk til nye strømkabler og ble overrasket over de hørbare forskjellene jeg hørte nå. Det var ikke helt forventet.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.999
    Torget vurderinger
    16
    Og så må snart en kabeltråd få lov å omhandle det den var ment å omhandle (ikke denne tråden) og hold dere borte dere som har nok med den 40 kr kabelen.
    Dere gjør Hifi sentralen dårligere når en ikkje finn frem i trådene. Tenk om andre skulle inn i trådene dere laget og holdt på sånn dere gjør?
    Hvis du tar en titt på de trådene i kabelforumet hvor de forferdelige kabelskeptikerne ikke er aktive så kan du velte deg i 1 side og 7 innlegg dagen lang eller i hvert fall 5 minutter. Faktum er at det er INGEN som diskuterer eller poster i kabeltråder hvor skeptikerne ikke deltar, men selvfølgelig dere er sikkert opptatt med å lytte til musikk som det så ofte påpekes.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Det interessante ved denne diskussion synes jeg er at den ikke kun gælder for kabler, men for alle passive komponenter som sider i vores apparater, og til en hvis grad også aktive komponenter. Og såmænd også lodninger.

Har man prøvet at lave eksakt det samme kredsløb med standart passive komponenter og med "audiophile komponenter" så vil man for det første blive meget overrasket over hvor stor lydforskellen er på de to udgaver af det samme kredsløb , på trods af at der ikke kan måles nogen forskel af betydning.

Jeg er også overbevist om at der er noget på spil som ikke umiddelbart har en fuldstændig forklaring i elektronik-teorien.

Men det er også vigtigt at påpege at lydforskelle i sig selv er ligegyldige, lydforskellen skulle gene lede frem mod et mål som kunne være naturtro-lydgengivelse.

Mange fokuserer meget på harmoni i gengivelsen , og med rette , det nogen også kalder neutral gengivelse, der hvor intet ligesom stikker ud.

Men denne "neutralitet/harmoni" kan opnås på mange niveauer , fra en transistorradio til det mest naturtro super-stereoanlæg.

På vejen mod superanlægget kommer man ikke uden om at lyden til tider efter diverse opgraderinger ikke er så harmonisk som ønskeligt.

Men er man rykket et trin op i naturtrohed i gengivelsen er det kun at forsætte og prøve at genskabe fuldstændig harmoni i gengivelsen igen, men indrømmet det er en vej uden ende. Mod større naturtro gengivelse, genskabe harmoni, mod endnu større naturtro i gengivelsen, skabe fuldstændig harmoni igen osv.

Man tror nu kan anlægget ikke blive bedre, endtil den næste opgradering fortæller at det kunne det faktisk, og man tænker for sig selv hvordan kunne jeg dog leve med lyden før opgraderingen.
    Det er svært at forudsige en opgraderings påvirkning af lyden, før man med egne ører har hørt det.

Nogen bruger kabler til at opnår harmoni/neutral gengivelse, jeg selv bruger modstande, nogen forsøger sig med akustik, andre igen med udskiftning af apparater osv.

Sist redigert:

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.008
    Torget vurderinger
    2
    Om en nettkabel kan utgjøre en forskjell?
    Det gjøres ikke noe annet enn hva HK
    bedriver hos meg.R,L og C variasjoner,
    sier SB.

http://www.hifisentralen.no/forumet...ettet-og-spenningskvalitet-8.html#post1880089

Ellers sier I-L det meste i innlegg nr.2802.Fritt redigert :rolleyes:

"Javisst. Det kan være forskjeller, og jeg har flere ganger henvist til bl.a. Asbjørns tråd der han gjør mange interessante simuleringseksperimenter. I de fleste grener innen elektronikkdesign er som sagt kablingen spesifisert, den skal overholde visse elektriske krav innenfor visse toleransegrenser, og jo mer kritisk applikasjonen er jo snevrere er toleransene

Innen hifi er det imidlertid ingen standard, kablenes elektriske egenskaper spriker i alle mulige forskjellige retninger,

Og at de elektriske egenskapene spriker såpass mye gjør at det i noen sammenhenger er plausibelt at kablene introduserer reelt hørbar signalpåvirkning

Det beste hadde vært om audiokabling (og impedanser i signalkjeden) ble spesifisert. At det ble utarbeidet elektriske standarder for hvordan kablene skulle oppført seg. Da hadde det vært helt forutsigbart hva kablingen ville gjort med signalet "

Men derfra og si at de fleste konstruktører ikke evner å lage en strømmforsyning er å gå vel langt,
    samt bruk/effekt av ny teknologi i fremstilling av kobber f.eks.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Interface er rimeligt standardiseret, jeg synes at I_L overdriver , man har valgt spændingsstyring , lav udgangsimpedans, linje ca. 100 til 600 ohm, og høj linje indgangsimpedans som regel 20-47 Kohm, med 47 Kohm som en slags standart.

Rør har typisk 100 Kohm som indgangsimpedans, vist nok en slags tradition, normalt er udgangsimpedansen ved rør også højre, nogen gange ret meget bl.a. på grund af de toplogier/kredsløbs-løsninger man bruger, og dette kan påvirker signalets frekvensgang ,fasegang, og dermed impulsgengivelse, bl.a. Via kablets data.

Flere andre med transistor-teknik har også valgt 100 Kohm som indgangsimpedans bl.a. Hypex.

Jeg kender kun Holfi som afveg markant fra dette med en høj indgangsimpedans, deres var vist på omkring 2 Kohm , men de er som bekendt ikke med mere.
    Krell afveg med sit cast system som var strømoverføring, hvor indgangsimpedansen i teorien er "nul ohm" og udgangsimpedansen meget høj , mener dog at Krell er gået væk fra dette princip igen.

Selv om det faktisk løser nogle overførings-problemer , bl.a. har længden af kabler ikke helt så stor betydning , og kapacitet i kablet for mindre betydning og ødelægger ikke opløsningen i lyden, jeg har selv lavet sådant et strømoverførings-system bl.a. fordi jeg så regnede med at der ikke var forskel på kabler mere.

Der tog jeg fejl, men lydforskellene var på en lidt anden måde end ved spændingsstyring, opløsningen af lyden var næsten uafhængig af kabelet, men "farven" på lyden var ikke.

Sist redigert:

nils valla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Antall liker
    294
    Hej forum.
    Er det ikke så, at nye som kommer til tråden her, syntes den er akkurat lige så interessant som vi andre syntes da vi kom til.
    Denne tråd dør først ud, når folk ikke mere skriver indlæg, hvilket de først holder op med når de ikke mere syntes tråden er interessant.
    mvh nils

nils valla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Antall liker
    294
    Hej Eddie1.

Har du slike ting som punktformighed i lydbilledet dit?

Sæt dig stille og roligt ned. Sæt en yndlingsplade på (gerne en live). Fokuser på punktformigheden.
    Prøv nu at bytte ud højtalerkablet. (det behøves bare at være til noget stue-ledning.)
    Prøv nu igen at fokusere på punktformighed. .................................Ja, skete der noget?

mvh nils

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Nogen bruger kabler til at opnår harmoni/neutral gengivelse, jeg selv bruger modstande
    Denne harmonien/ nøytraliteten du kaller det, eller at frekvensgangen oppleves som jevn som du egentlig snakker om, vil jo oppnås "godt nok" med moderne hifiutstyr noenlunde fornuftig satt opp, og man kan "finpusse den" ytterligere ved å variere høyttalerposisjon litegrann og rommets absorpsjon vil nok også påvirke litt. Morsomt at de du debatterer mot kun fokuserer på de nøytralitetsmessige aspekter ved kabler (som jo heldigvis, som de også påpeker, viser forsvinnende liten variasjon med kabelens oppbygning/ tykkelse og er grunnen til at du ikke trenger bytte kabler når du får annet utstyr) og ikke på de naturtromessige egenskaper ved kabler. Du prøver å forklare, men hvordan forklarer du om månens bakside til noen som har bodd på bunnen av en innsjø og aldri har hatt hodet over vannflaten?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Nogen bruger kabler til at opnår harmoni/neutral gengivelse, jeg selv bruger modstande
    Denne harmonien/ nøytraliteten du kaller det, eller at frekvensgangen oppleves som jevn som du egentlig snakker om, vil jo oppnås "godt nok" med moderne hifiutstyr noenlunde fornuftig satt opp, og man kan "finpusse den" ytterligere ved å variere høyttalerposisjon litegrann og rommets absorpsjon vil nok også påvirke litt. Morsomt at de du debatterer mot kun fokuserer på de nøytralitetsmessige aspekter ved kabler (som jo heldigvis, som de også påpeker, viser forsvinnende liten variasjon med kabelens oppbygning/ tykkelse og er grunnen til at du ikke trenger bytte kabler når du får annet utstyr) og ikke på de naturtromessige egenskaper ved kabler. Du prøver å forklare, men hvordan forklarer du om månens bakside til noen som har bodd på bunnen av en innsjø og aldri har hatt hodet over vannflaten?
    Dette spørsmålet har holdt meg våken om natten i lang tid, så jeg er glad du tok det opp. Spesielt siden det har en sær relevans til det tråden handler om.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Du prøver å forklare, men hvordan forklarer du om månens bakside til noen som har bodd på bunnen av en innsjø og aldri har hatt hodet over vannflaten?
    I det minste prøver han å forklare noe framfor å komme med personlige beskriver av mennesker på forumet som han ikke kjenner :)
    Han prøver å forklare noe han har opplevd til noen som ikke har opplevd det og dermed ikke aner hva som har blitt opplevd..sånn, nå fikk jeg (kanskje) jammen forklart deg noe, også, om bruken av språklige bilder! Kanskje Steinar lærte noe i dag, også.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.008
    Torget vurderinger
    2
    Lav pris.ingen ekslusivitet

Er du en av de 77 som har bestilt en Aston Martin One-77 sportsbil til 12 millioner kroner kan du komme hit og se på øreringer i tanzanitt (en sjelden edelsten som kun finnes ved foten av Kilimanjaro), mobiltelefoner i gull og platina, en One-77 sykkel, champagneglass i gull og karbon, en personlig safe med design som instrumentpanelet i bilen eller Verdandi – en norskutviklet høyttaler med startpris på 740.000 kroner.

[url]http://www.dn.no/tekno/2012/10/05/verdens-mest-eksklusive-hoyttaler-lages-pa-honefoss[/URL]

Det er galskap, rett og slett

Kostbar veskemote - Buskerud

Én av dem koster deg en månedslønn

Hun stryker fingeren forsiktig over skoen.
    – Disse koster 36.000 kroner paret.

Menn handler mest luksus - DN.no

En skreddersydd dress kan koste over 100000 i norske kroner. Et par sokker 500.

Her shopper kongelige, presidenter, sjeiker og kjendiser - tema - Dagbladet.no

Da blir en kabel til 6000 Kr billig,en må nok opp i Odin klassen skal det være på dette nivået.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.728
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som flere har nevnt før: Det er ingen som hevder at en fjong dameveske gir bedre lastekapasitet på vei hjem fra butikken enn en Rema-pose, eller at en mobiltelefon i gull og diamanter gjør at den du ringer til svarer fortere enn med en vanlig Samsung. Dette er rene statussymboler som gir "eksklusivitet", dvs at hovedfunksjonen er at tingen er så dyr at ikke hvermannsen har råd til å kjøpe den - og det er akkurat det du betaler for. Problemet med "referansekabler" er at folk innbiller seg selv og hverandre at det er noen slags funksjonell grunn til at ledningsstumper selges til fantasipriser. Det er det ikke. Kanskje det er forskjeller, men de forskjellene er nesten trivielle og det koster heller ikke mange kronene å gjøre ting riktig.

For min del må folk gjerne måke ut hundretusener for diamantbesatte strømledninger hvis de vil matche dem til sin Vertu mobiltelefon og sin Aston Martin One-77 som står i garasjen, men la oss i det minste være ærlige om at vi snakker om luksusprodukter som ikke har annen funksjon enn å vise at eieren har råd til å tenne sigaren med tusenlapper om han har lyst til det. OK, man kan sikkert ringe i den mobiltelefonen og kjøre i den bilen og strømledningen til 6000 leder forhåpentligvis strøm, men det er absolutt ikke det man betaler for.

de naturtromessige egenskaper
    Hva sa du at båten het? ???

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.383
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Lav pris.ingen ekslusivitet

Er du en av de 77 som har bestilt en Aston Martin One-77 sportsbil til 12 millioner kroner kan du komme hit og se på øreringer i tanzanitt (en sjelden edelsten som kun finnes ved foten av Kilimanjaro), mobiltelefoner i gull og platina, en One-77 sykkel, champagneglass i gull og karbon, en personlig safe med design som instrumentpanelet i bilen eller Verdandi – en norskutviklet høyttaler med startpris på 740.000 kroner.

Verdens mest eksklusive høyttaler lages på Hønefoss - DN.no

Det er galskap, rett og slett

Kostbar veskemote - Buskerud

Én av dem koster deg en månedslønn

Hun stryker fingeren forsiktig over skoen.
    – Disse koster 36.000 kroner paret.

Menn handler mest luksus - DN.no

En skreddersydd dress kan koste over 100000 i norske kroner. Et par sokker 500.

Her shopper kongelige, presidenter, sjeiker og kjendiser - tema - Dagbladet.no

Da blir en kabel til 6000 Kr billig,en må nok opp i Odin klassen skal det være på dette nivået.
    Bara att konstatera att det finns människor med för mycket pengar.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.008
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring med nettkabler(samme kabler) har vert både gode og dårlige,og jeg tror jeg vet hvorfor.
    Forskjellene er laangt i fra trivielle.
    Slik sett blir jo Kule-Tryve sitt god retorikk

"men hvordan forklarer du om månens bakside til noen som har bodd på bunnen av en innsjø og aldri har hatt hodet over vannflaten?"

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Min erfaring med nettkabler(samme kabler) har vert både gode og dårlige,og jeg tror jeg vet hvorfor.
    Forskjellene er laangt i fra trivielle.
    Slik sett blir jo Kule-Tryve sitt god retorikk

"men hvordan forklarer du om månens bakside til noen som har bodd på bunnen av en innsjø og aldri har hatt hodet over vannflaten?"
    Hydroakustikk!

S

Syncrolux

Gjest
    Ref eksklusivitet... hvis man snekrer hifien sjøl så blir det så eksklusivt som det kan få blitt. Hehe. Og man kan si at "... nei, dette produktet er det ingen som har råd til å kjøpe". Blir litt som en kompis av meg som hadde en rustete gammal Amazon, og ble spurt om han ville selge den for 2000 kr. Han sa: "for meg er den verdt en million".

nils valla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Antall liker
    294
    Status-rapport.:
    1. Det er ikke vor erfaring, lydkvaliteten stiger i takt med prisen.
    2. At der er lyd-forskel på div. kabler, kan nok alle godtage. (måske/måske ikke stor- men i alle fald forskel.)
    for nogle mennesker virker relativt små forskelle- relativt store. For andre mennesker virker relativt små forskelle- små.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Kanskje det er forskjeller, men de forskjellene er nesten trivielle og det koster heller ikke mange kronene å gjøre ting riktig.
    Dette er vel nøyaktig det samme som du mente for 6 år siden? Nei, tror vi trenger at Kortvarig kommer på banen nå med en lengre avhandling..

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje det er forskjeller, men de forskjellene er nesten trivielle og det koster heller ikke mange kronene å gjøre ting riktig.
    Dette er vel nøyaktig det samme som du mente for 6 år siden? Nei, tror vi trenger at Kortvarig kommer på banen nå med en lengre avhandling..
    Tror du bør teste ut nye strømkabler snart!

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.008
    Torget vurderinger
    2
    Maler på viderer jeg.

En strømmkabel til hifi er ofte:

Misconception #6:High-end power cords just increase the circuit capacitance acting as a high-frequency shuntAnswer: “There are some power cords that ARE designed this way. Some even insert capacitors within the cable to further increase capacitance. This approach has some positives and many negatives including the reactive interference with the way many power supplies are designed.

Dvs at det blir et samspill mellom kabel og elektronikkens trafo,forandring av verdier R,L og C.Ny kabel med andre verdier,
    som må forholde seg til hva som blir matet inn fra din fordelingskiosk.

Misconception #3: There is up to a hundred feet of wire in the walls, so the last 6 feet of power cord can't possibly make any difference.

Answer:
    “The power cord is not the last 6 feet, it is the first 6 feet from the perspective of the component. As stated in #1 the local current and electromagnetic effects directly affect the sonic performance of the component.”

Det samme er blitt utført med fordelingskiosken min opp mot neste trafo (22kV) for å dempe støy.
    Her er Saksbehandlers regnestykket.

den dominerende egenfrekvensen i seriekretsen dannet av transformatorens lekkreaktans (seriereaktans) og samlet kondensatorverdi i hele 230V nettet, muligens har ligget i området 1-2kHz. Induktansen for 315kVA transf var 21microhenry. Nødvendig kapasitans i 230V systemet for å få en egenfrekvens rundt 2000Hz blir 300 microfarad. Denne kapasitansen anså jeg som mulig når gatelyset lå innkoblet dvs. når det er mørkt. Dersom vi antar at nettet har en kapasitans på 300 microF, så vil en transformator med ytelse 800kVA gi en egenfrekvens i størrelsesorden 2600Hz.Dette kan også ses ved at transformatorytelsen er øket med en faktor på 800/315=2.5 noe som gir 1.6 ganger egenfrekvens. Samtidig øker reaktansen opp mot 1.5 og gir dermed en reduksjonsfaktor i frekvensen på 1.26. Totalt endres egenfrekvensen 1.6/1.26=1.3 dvs. 30%.

Vi har riktignok lagt ut 500 m kabel mellom Årtun sentrum og Odden hvilket representerer ca 0.1 microfarad men dette må ses opp mot totalt ca 1.16 dvs det mindre enn 10%. Det er alt vi kan koble bort uten å ta strømmen fra noen.

Så var det kabelens isolasjonsmateriale og dets påvirkning (C) av hvilket underlag den har.Laminat,gulvbelegg,tre osv. muligens at dette og spiller inn.
    Store verdier på eks. mitt som gjelder 1150Hz?Hvor store verdier kan det vere snakk om ved mye høyere frekvenser for å gi en filtereffekt fra en kabel?
    Det kan ikke jeg noe om.

Så for håpe noen leser dette med positiv innstilling og ikke starter en kampanje med PMer ;)

'
    Negativ 1.jpg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ville bare bytte ut et par av strømlakrisen, så med litt omrokering........ ble da lyd nå også.

Oblivion Cohrence AC.jpg

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.470
    Sted
    Oslo
    God is in the cable!
    Plutselig hadde jeg hodet fullt av Halo med Porcupine Tree (og de er vel kjent for god lyd):

God is in my fingers
    God is in my head
    God is in the trigger
    God is in the lead

God is freedom, God is truth
    God is power and God is proof
    God is fashion, God is fame
    God gives meaning, God gives pain

You can be right like me
    With God in the hole you're a righteous soul
    I got a halo 'round me, I got a halo 'round me

I'm not the same as you
    'Cause I've seen the light and I'm gaining in height now
    I got a halo 'round my head

God is on the cellphone
    God is on the net
    God is in the warning
    God is in the threat

God is freedom, God is truth
    For God is power, God is proof
    God is fashion, God is fame
    God gives meaning, God gives pain

You can be right like me

I'm not the same as you
    ('Cause I've got a halo 'round my head)

You can be like me

I'm not the same as you

'Cause I've got a halo 'round my head

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Selv er jeg nok rimelig nihilistisk anlagt, så mitt syn på det er vel at gud aldri har levd.

Rimelig OT, så for å ro det inn: Kabler. Og sånt. ;)

nils valla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Antall liker
    294
    Som jeg ser det, kommer ateisterne tættest på sandheden.
    De misser bare- GUD. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn