Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da har Sàblìkovà satt to verdensrekorder, 3000 0g 5000m og ble verdensmester. Imponerende.

IMG_3460.jpg

For Sverre Lunde Pedersen er det bare å bite tenna sammen og slå Roest med 4,54 sek. Bikkja er ikke den eneste som er spent.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Tøft bilde!!! Har nettop hatt besøk av intet mindre enn tre flotte schaefere, utrolig fine. Fikk veldig lyst på maken...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Apropos, en merkelig opplevelse med de hundene - det var fler andre folk der men da de ble sluppet ut av bilen føyk de rett bort til meg, halene svinset i alle retninger og de gikk straks i gang med sleik og slafs! Hadde aldri møtt de før. Hva kommer sånt av tro? Finnes det noen vitenskapelig forklaring?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Apropos, en merkelig opplevelse med de hundene - det var fler andre folk der men da de ble sluppet ut av bilen føyk de rett bort til meg, halene svinset i alle retninger og de gikk straks i gang med sleik og slafs! Hadde aldri møtt de før. Hva kommer sånt av tro? Finnes det noen vitenskapelig forklaring?
    Den vanlige forklaringen er at du har matrester rundt munnen :) og nesten alle bikkjer er mat-o-holikere. Eller at du nettopp har spist et eller annet de liker lukten av. Dessuten skal de teste deg; om du har noe å gi dem.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Må være fordi jeg ser snill og gavmild ut da... hadde ikke spist på noen timer, bare drukket kaffe. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Det sner ute, så det er bare å holde seg inne med god mat, vin, musikk og noen pakker på en onsdag:

IMG_3466.jpg

Å gå i butikken er delvis avlegs; man kan sitte på rævva og få det meste levert i butikk eller på døren. De to til høyre er jo vinyl, men de til venstre er hva?

IMG_3467.jpg

Jo, musefeller. På den ene hytta vår, i Femundsmarka, kryr det av husmus, men nå skal jeg ta "rotta" dem. Denne musefellen lurer musen opp i fellen og leder den mot noe som lukter godt. På veien dit tråkker musen på noen metallplater, får et elektrisk støt og dauer. Plass til ca. 10 mus. Blir spennende å teste.

X

X186841

Gjest
    Lykke til med musejakta!

Da vi bodde på gården i ett hus fra 1800 tallet var det så mye mus att vi satte opp ei vannbøtte med vippeplanke og en åte over, rekorden var 10 mus på ei natt.

Året etter hadde vi katt og den fikk så mye å spise på att den druknet de den ikke orket å ete opp i vannskåla.

Tredje året la jeg gift rundt hele gården og hadde bare ett par mus som kom seg inn, men den må gjemmes godt på trange steder så bare mus og rotter får tak i den. Fant ett par daue katter det året som muligens hadde spist for mange forgiftede mus.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Musejakt er tingen! Med hagle til slutt, innendørs, hvis ikke ovenstående felle fungerer. Apropos: Jeg greide jo, litt utpå natten, å bestille to, hver til 1750,- pr. stk. Vel, vel.

------------------

IMG_3473.jpg

Et par skiver inn døren i dag. Begge meget bra. Damene får det til.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag her med enda mer snø... følger ditt råf og holder meg innomhus med god mat, hifi & snooker på storskjerm! Inspirert av off-grid folka i Alaska så er spisskammerset i kjelleren velfylt og rigget for lang vinter!

Kom to bøker i postkassa i dag også, da har en enda mer tidtrøyte... Prøvde framegtildeg sendemåte for første gang, funket fint som fy og godt billigere enn Bring/Posten. 65,- for en bok hentet på hjemadresse i Bergen og levert i min postkasse.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Mat må man ha uavhengig av kabler:

IMG_3482-1.jpg

Hva er dette? Jo, nederst ti høyre grisekjaker. Bra vi har slakter i nærheten. Vendte dem i mel og stekte dem først slik at de fikk en fin skorpe. Så opp en gryte med øl og div. krydder (pepper, Timian og lauvbærblad). 3 timer på ca. 85 grader. Supermørt og velsmakende.

Kjøpte ellers 4 flasker Mas La Plana 2013. Testet én i dag. Suveren lukt, men er ikke ferdig modnet. 10 år til i kjelleren før neste smaking. kr. 500,- er egentlig en OK pris for en vin som kun produseres i gode år. Og som slo bl.a. Ch. Petrus i 1970 i en blindsmaking. Mas La Plana har dessuten bare bitt bedre, årgang for årgang.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Enkelt og greit, my ass!

Skal man absolutt ha noe overkill og har en skikkelig feit kåk, så er dette noe å snuse på for folk som kjenner avdankede tannleger i Malaga.

Anbefales, altså HT:

TIDAL La Assoluta

DSC_1205b.jpg

Tyske HT som veier ca. et halvt tonn hver. 2,3 m. høye. De snekrer også feite forsterkere. Ellers anbefales forsterkere fra audio power (spesielt TNT 50 som jeg har nevnt tidligere). Bare å Vippse over.

Innlegget mitt er ment som en motvekt til en annonse i forumet. Sleep tight. And dream sweet dreams. I will.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.819
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit med motvekt. Synes likevel du kunne spart deg for innlegget til bransjeaktøren som skal demo denne uken. Slike ting passer bedre i en egen tråd. Meg om det :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Greit med motvekt. Synes likevel du kunne spart deg for innlegget til bransjeaktøren som skal demo denne uken. Slike ting passer bedre i en egen tråd. Meg om det :)
    OK, jeg godtar den. Vurderte hvor jeg skulle legge ut innlegget, men skrev det litt fleipete i det det ikke er så mange som har råd til slikt. Det var ikke vondt ment.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.819
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OK, jeg godtar den. Vurderte hvor jeg skulle legge ut innlegget, men skrev det litt fleipete i det det ikke er så mange som har råd til slikt. Det var ikke vondt ment.
    Ser den, og ser det heller ikke som noe stor greie. For meg vil det aldri bli aktuelt med høyttalere i den divisjonen, men synes det er riktig så kjekt at noen tar den helt ut i den lokale bygden Bergen, og gir meg mulighet til å høre på mastodont haifai. Over til B.A.D. :)

2

2xJ

Gjest
    For og balansere det hele........ :rolleyes: Så er det en prestasjon og få til så lav virkningsgrad med så mange elementer (81)
    Istedenfor linolje tror jeg dem har brukt Maple Syrup........ :cool:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg ba min elskverdige tannlegevenn om anbefalinger til nye HT og platespiller. Det jeg fikk var altså HTne ovenfor pluss noen med 10 meter lange horn. Prisen til Norge vil ligge på ca. NOK 5 mill. på dem som er vist over.

Når det gjelder platespillere, fikk jeg denne anbefalingen:

Air-Force-One-Turntable-1_e-975x600.jpg

Air Force One produsert av TechDAS i Japan. Vekt ca. 350 kg. Ca. pris NOK 2,7 mill. Ikke helt hva jeg hadde tenkt meg.

Da er deT Trygdekontoret.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.064
    Jeg ba min elskverdige tannlegevenn om anbefalinger til nye HT og platespiller. Det jeg fikk var altså HTne ovenfor pluss noen med 10 meter lange horn. Prisen til Norge vil ligge på ca. NOK 5 mill. på dem som er vist over.

Når det gjelder platespillere, fikk jeg denne anbefalingen:

Vis vedlegget 534447

Air Force One produsert av TechDAS i Japan. Vekt ca. 350 kg. Ca. pris NOK 2,7 mill. Ikke helt hva jeg hadde tenkt meg.

Da er deT Trygdekontoret.
    Selve fremtoningen på bildet veier ikke 350 kg.
    Til det er volumet for lavt om den da ikke er laget av rent bly.
    Jeg har stått tett på et par slike under den årlige høymessen i mai i Munchen.
    Men med alt stæsjet som følger med, så nærmer vi oss et og annet.
    Sånn bare for å pirke litt. Hverken utførelse eller prisen er særlig pen i mine øyne og tanker.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Fæle greier? Helt enig. Vekt er oppgitt til 770 pund.

HER er full beskrivelse av doningen:

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Woodstock 2019 - 50 år siden sist.

Her er det bare å bestille billetter. Watkins Glen Upstate New York. Var du der ikke i 1969, så er sjansen der nå. Noen gamlinger stiller opp som Canned Heat, Country Joe, Melanie, Santana pluss flere. Mange av dagens musikere og band er der selvfølgelig.

Vi får håpe på fint vær :cool:.

https://www.woodstock.com

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Kjøper mye via Discogs og har alltid fått det jeg bestilte. Denne kom inn i dag i strøken tilstand:

Chet Baker- The Touch of Yours Lips (SteepleChase Rec., 1979/2017)

IMG_3495.jpg

Suveren utgivelse. Noe man må lene seg tilbake, drikke rødt og nyte. Det hele flyter på en fin måte. Spilt inn på én dag, 21. juni 1979. Dansk pressing.

En tullesak: Hvorfor er tittelen på platen ....Yours....... og ikke Your, som det er på alle nettsteder?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Å, fy faen! Jaboulet Hermitage. 25 år gammel. Der er jeg interessert i bedømmelsen din.

Hva slags lagringsforhold har du?

Jeg har noen hundre flasker liggende i kjelleren, men jeg skulle gjerne hatt en vifte/kjøler eller ett eller annet som holdt temperaturen på ca. 12 grader.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Monterte kamera på hytta i Femundsmarka for et par uker siden for å sjekke sne, når isen legger seg, når den går om våren og om det er noe liv:

IMG_3498.jpg

Kameraet har "Fisheye" og filmer 180 grader real-time. Det er nøyaktig og varsler når noe har skjedd. Montert inne, men man hører lyd av f.eks. vind og fugler. Fikk en fin video av en hare som løp forbi her en kveld. Ulempen med dette er at man har lyst til å stikke til fjells. Den helvetes teknologien.

Skal montere samme i Surnadal og overvåke elven for å sjekke når laksen går opp.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Å, fy faen! Jaboulet Hermitage. 25 år gammel. Der er jeg interessert i bedømmelsen din.

Jeg har noen hundre flasker liggende i kjelleren, men jeg skulle gjerne hatt en vifte/kjøler eller ett eller annet som holdt temperaturen på ca. 12 grader.
    Har en uisolert del av kjelleren, ca. 20 m2 hvor jeg har hatt på det meste ca. 1.100 flasker. På sommeren kommer temperaturen opp i 13-14 grader på det høyeste og på vinterstid går den ned i 6-7 grader. Veldig stabil temperatur med langsomme endringer.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Har en uisolert del av kjelleren, ca. 20 m2 hvor jeg har hatt på det meste ca. 1.100 flasker. På sommeren kommer temperaturen opp i 13-14 grader på det høyeste og på vinterstid går den ned i 6-7 grader. Veldig stabil temperatur med langsomme endringer.
    Du imponerer stadig, Sluk....:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Vel... har droppet den hobbyen - den krevde sitt med jevnlig påfyll og oppdatering. Jeg var ikke vinsamler, jeg kjøpte gode viner for å drikke når det passet seg. Kjøpte en del en primeur og det gjorde at en kunne unne seg litt ekstra gode viner etter noen år. Men så avtok interessen, jeg trengte plassen i kjelleren til andre ting og nå er det kanskje under 100 flasker igjen, mye blandet oh ikke minst en god porsjon dessrtvin som Tokajer, Eiswein av både tysk og kanadisk herkomst - samt ikke å forglemme et utvalg av Sauternes med Chateau Yquem godt representert. Disse vinene kan få være med videre men alt av rødt/hvitt konsumeres fortløpende.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Å samle på, og å nyte vin, synes jeg er en bedagelig syssel. Kjøper inn nå og da, 3 - 4 flasker i slengen; én som testes ganske raskt, mens de resterende som oftest får seg noen år i kjelleren. De fleste vinene starter på ca. kr. 500,- i innkjøp.

"En Primeur" fantes det jo mye av for 30 år tilbake og senere da Vinmonopolet kjøpte inn i bulk og tappet selv. Masse gode kjøp, spesielt fra Bordeaux. Man fikk t.o.m. halvflasker som modnet raskere enn hele, 0,75 ltr.

Og, Sluket, du har Ch. d´Yquem? De fleste årgangene derfra kan jo lagres i mange tiår. Jeg har ingen. Får droppe noen vinylinnkjøp, så finansieres det. Men, å slutte å kjøpe vinyl en periode, er omtrent umulig.

dd11d300-629e-4f5e-84db-7d273777733e.jpg

d´Yquem, med sitt høye sukkerinnhold, kan som nevnt, lagres lenge. Dette er en 1921-årgang som fortsatt "lever". Legendarisk. Og blodig dyr. Legg merke til hvor mørk fargen blir efter mange år i kjelleren.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Vi som er vininteresserte blir ofte karakterisert som noen jåler og drittunger med et språk ingen skjønner en dritt av. Og en formidlingsevne som nesten står til stryk. Jeg er enig i den karakteristikken i en god del tilfeller.

Men, det er også mye uforståelige greier innen HiFi. Har noen venner som ikke skjønner bæret av uttrykk som "Holografi", "Dynamikk", pluss en haug andre uttrykk. Jeg er jo en gammel, småråtten NTHer og vet hva f.eks. holografi er og hvorledes det oppstår eller skapes. Ihvertfall når det gjelder lys.

IMG_3506.jpg

Tar d´Yquem-fantasiene ned på jorden med denne enkle retten. Valpolicella 2017. Ca. 140,-. Man får jo ikke OK vin til 100,- lenger. Siv Jensen må skjerpe seg, Hun har ikke gjort en dritt av forandringer de siste årene. Hun kan, som jeg har skrevet tidligere, sette alkoholavgiftene ned til samme nivå som i Sverige. Så å si all norsk handel på Systembolaget ville forsvunnet.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Drar helt ned til jordoverflaten og glaner på det vakre Norge. Ca. 3 uker til påske. Husk krem og, ehhhh, litt feit vin.

IMG_3502.jpg

Lover å ikke legge ut flere bilder fra dette kameraet. Tror jeg. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har alltid funnet det vanskelig å beskrive hvordan vin smaker. Men den Jaboulet'en fra i går var faktisk såpass god at det ble da capo til middag i dag, spansk Serrano og spekepølse pluss tilfeldigvis spansk olivenolje også! Fersk pariser, Manchego, ruccola og basilikum, ristet pepper og flaksalt. Enkelt men så forbanna godt! Suveren match med vinen. som er meget vel balansert og helt på topp m.h.t. drikkeklarhet. Frisk og fruktig for alderen, litt lær, kraftig farge,rubinrød. Veldig lite snerp. Rett og slett veldig komplett stor smak.

1553203290630_PART_1553203290567.jpg

Langt bedre enn en annen 1995 årgang testet tidligere;

1553204747502_PART_1553204747459.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Vin er bare nydelig med riktig mat til. Og St.-Estéphe og St.-Julien er jo saker som virkelig lukter og smaker Bordeaux. Som Ch. Gloria.

Men, nå må vi kanskje slutte med denne reklamen for fet vin. Folk kan gå bananas på polet og slutte å kjøpe elektronikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke det. I følge lenestolsekspertene så er det ikke forskjell på vin. Pappvin er i blindtest minst like god som godt rankede Bordeaux viner av anstendige årganger!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    He, he, husker da TV2 testet musserende vin, Cava og lignende for et par måneder siden og lot folk blindteste. Den ene var hvit pappvin som ble ble helt over i en beholder fra SodaStream og tilført CO2. Den vant! Så verden vil bedras. Men, til forsvar for veltrente vin-, mat- og HiFi-folk, og andre:

Øvelse gjør mester!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Mer om mat og drikke, man overlever ikke uten:

IMG_3513.jpg

Gravlaks fra Gutta fra Havet. Meget bra saker, men de kunne brukt mer dill. Har noen juleøl igjen og det gikk bra. Ofte så kræsjer øl og gravlaks; det blir "blikkbokssmak" eller metallsmak, men her gikk det fint, sannsynligvis p.g.a. et passelig høyt alkoholinnhold (7%).

IMG_3515.jpg

Dessert er ost. Meny selger stadig vekk ost på tilbud, halv pris når "Best før"-datoen nærmer seg. Eller er overskredet. Dette er en Skogshorn fra Hemsedal. Kjøper aldri ost til full pris. Og ostetoll ødelegger for mangfoldet av ost, pluss at kun folk med tjukk lommebok kan kjøpe ost importert fra f.eks. Frankrike, Italia, Spania m.fl. Men, ost og landbruksprodukter er jo unntatt EØS-avtalen.

Juleøl og ost er "a smooth combination". Ha en fin R´n´R-aften.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Gravlaks skal ha NOK dill, frisk og saftig. En feil som gjøres i butikkene er at de tar av dillkvastene når fisken legges i disken. En dødssynd på linje med å legge krabbeskjell/krabber med ryggen opp :mad::mad:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jepp, enig.

Og når det gjelder graving av laks (og annen fisk), så benytter noen produsenter frysetørket dill. Da har lukt, smak og aroma nesten forsvunnet fra dillen.

Og tenk på røkelaks i skiver, ferdigpakket. Der legger noen produsenter på en slags papp-plate tilsatt røksyre som "smelter" og er borte når kunden kjøper produktet.

Nei, lag maten selv eller kjøp fra noen du kjenner.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.439
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tillater meg å legge inn en liten protest her. Gravlaksen som gutta på havet har er blitt alt for salt. De lager den desverre slik for at den skal holde seg lenge. Når butikken het Fiskeriet for et par år siden lagde de en helt perfekt gravlaks med mer sukker enn salt. Jeg har vært kunde i den butikken i 40 år gjennom diverse konkurser og svingende forhold. Det er fortsatt Fredrik som lager røykelaksen de selger og den er suveren, men de har endret gravlaksoppskriften. Ellers slutter jeg meg til vinkommentarene lenger opp i tråden. Vin skal være på flaske og skal den være god må den nødvendigvis koste noen kroner.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, tidene endres. Jeg husker jo Fredrik fra Sollihøgda da han var i startgropen.

Jeg lager gravfisk selv en gang i blandt og da bruker jeg 50/50 salt/sukker. Svenskene har jo lettsaltet laks. Her noen bilder fra en suveren bok:

Denne boken er gjennombrukt og nesten ødelagt. Masse bra oppskrifter. Enkle og greie:

IMG_3517.jpg

IMG_3521.jpg

IMG_3520.jpg

To oppskrifter på foredling og preservering av fisk.

Jeg graver torsk en gang i blandt og det er suverent.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.439
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Den boken har jeg også og den blir brukt. Med 40% salt og 60% sukker så blir gravlaksen mer etter min smak. Da gjelder det bare å få tak i førsteklasses laksefilet. Jeg husker også at det var gravet makrell å få tak i på 60- og 70-tallet, men det har forsvunnet fra markedet. Det er heller ikke mulig å få tak i stor fet høstmakrell i butikkene for å lage selv, jeg har forsøkt. Den fisken går bare til industribruk.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Cattelins kokebok ble utgitt i 1979 i Norge, 1978 i Sverige. Har en god del kokebøker, men denne er blandt de beste. Suveren som inspirasjon.

Laks er vi så heldige å kunne fiske selv i Surna. 2 måneder til sesongen starter. :) Når det gjelder makrell, spesielt den fete om høsten, så er det mulig å bestille hos folkene i Sandvika og Jensvoll på Haslum. Disse forhandlerne foretrekker faktisk at vi bestiller, da er de sikre på å få solgt produktene. Da kan man få tak i røkt ål, som er en av mine favoritter. Pluss kråkeboller, haneskjell, levende sjøkreps og hummer pluss masse annet. Tror jeg stopper der.

Hos slakteren her på Høvik kan vi bestille "alt mulig" og det fikser de i.l.a. noen dager.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn