Og begrunnelsen er? Hvorfor er Skoda mye bedre? ???Mulelid skrev:Kjøp en Skoda i stedet! MYE bedre!!
Glimrende innlegg!Trondmeg skrev:Oi, seriøst? Ingen interesse for bilkjøring?
Det er jo problemfri drift og enkelt forhold til godt verksted som utgjør kvaliteten her. Og velvilje når det trengs, noe som har vært sjelden de siste 29 årene.Mulelid skrev:Forhandlernettet til Opel er greit nok, men verkstednettet er en katastrofe..
Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?Gubra skrev:Glimrende innlegg!Trondmeg skrev:Oi, seriøst? Ingen interesse for bilkjøring?
Jeg har aldri hatt Opel, men har observert det på avstand. I alle fall siden de kjøpte sin første Astra rundt midten av nittitallet har de ikke hatt mange verkstedopphold. Og de har vært enkle å forholde seg til. Men nå skal det sies at alt var himmel etter Leyland Princess, selv rekken av Rekord-er. De hadde riktignok i mange år en utbyttefrekvens på nyere bruktbiler fra samme forhandler som kanskje utgjorde noe av grunnlaget. På den tiden var dette en bruktimportør av hovedsaklig Opel, som etterhvert utkonkurrerte de gamle Opel-forhandlerne og fikk eneretten i distriktet. De har et godt renommé.Mulelid skrev:Problemfritt bilhold med Opel??? Hadde du Lada først?
Det får han vel svare på selv, men jeg vil anta at det er ny med garanti siden han skriver nye Astra.slowmotion skrev:Det er en ny bil vi snakker om? Med garanti?
Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Skoda har felles platform med andre VAG biler og etter min mening er det et sprang fra BMW til en VW.Voff skrev:Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Anonym skrev:Skoda har felles platform med andre VAG biler og etter min mening er det et sprang fra BMW til en VW.Voff skrev:Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Da har sannsynligvis en 10 år gammel A6 sjenerende mye dekkstøy for generasjon 5 Golf har iallfall plagsomt mye dekkstøy.Voff skrev:Anonym skrev:Skoda har felles platform med andre VAG biler og etter min mening er det et sprang fra BMW til en VW.Voff skrev:Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Joda, det er et sprang fra en Polo til en 7-serie ;D. Her er det snakk om en 11 år gammel BMW. Det har skjedd mye på 11 år. Et av de største framskrittene er at komforten i den nedre mellomklasse er enormt forbedret. En ny Golf har dekkstøy som en 10år gammel A6 og mindre motorstøy. En overgang fra en 11 år gammel BMW til en ny Astra behøver ikke å være et sprang i negativ retning.
Har jeg ikke prøvd? For det kan vel ikke være forskjellige preferanser som er ute og går mon tro?Voff skrev:Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Det er helt riktig. Det var nettopp det MK5 hadde problemer med pga Multilink hjulopphenget bak. Selv gikk jeg fra MK5 til MK6 (Sprek bensin turbo) og romling fra dekk er endel lavere i den nye. Like lavt som en 10år gammel A6 aner jeg ikke, men tester visste at MK6 har fått hele 7db lavere i forskjell på rullestøy på når de testet overgang fra fin til grov (typisk Norsk) asfalt med samme Michelin dekk. Så verden går fremover i VW familien også.Anonym skrev:Da har sannsynligvis en 10 år gammel A6 sjenerende mye dekkstøy for generasjon 5 Golf har iallfall plagsomt mye dekkstøy.Voff skrev:Anonym skrev:Skoda har felles platform med andre VAG biler og etter min mening er det et sprang fra BMW til en VW.Voff skrev:Jeg har kjørt det meste som er på markedet og det siste fra Skoda og Opel kjører meget bra. Det hadde du også visst dersom du har prøvd.Trondmeg skrev:Ironisk? Du synes altså ikke det er litt spesielt å bytte fra BMW til Opel eller den foreslåtte Skoda? Kjørt noen av de noen gang?
Joda, det er et sprang fra en Polo til en 7-serie ;D. Her er det snakk om en 11 år gammel BMW. Det har skjedd mye på 11 år. Et av de største framskrittene er at komforten i den nedre mellomklasse er enormt forbedret. En ny Golf har dekkstøy som en 10år gammel A6 og mindre motorstøy. En overgang fra en 11 år gammel BMW til en ny Astra behøver ikke å være et sprang i negativ retning.
Vel, har hatt en 1999 Skoda Octavia TDI siden 2003 og kan dele mine erfaringer med den. Hadde gått 71000 Km når jeg kjøpte den av en hyggelig dame som kjøpte den ny.Mulelid skrev:Skoda fikk kniven på strupen fra de i Tyskland, med grei beskjed om å lage bedre biler eller stengt fabrikk. Resultat: Bedre biler enn både VW og Audi laget selv. Bare spør en med 10 år gammel Skoda Octavia om vedkommende har hatt mye trøbbel med den. Har neppe byttet mer enn olje, filter, dekk og en og annen lyspære. De med VW eller Audi har byttet halve bilen..