Goggen og de gode argumenter.
(Eksempel på hvordan den iboende antipati feilaktig tror at den har noe vettugt å si.)
Tillegg: Dette på tross av at Larson og Dongen bedrev nogenlunde høvisk uenighet. Goggen, not!
Sist redigert:
Goggen og de gode argumenter.
Goggen rydder opp i debattklimaet!Det er jo et eller annet riv ruskende galt her når en voksen mann mener han driver en ryddig debatt og samtidig sier at motdebattanten med ett unntak konstant bedriver sofisme osv. Når han så blir konfrontert med sine utsagn er det ikke han selv det er noe galt med, men den som sier ifra. Det kommer ikke en unnskyldning eller "ja, det var kanskje litt dumt sagt". (Hm...vet at dette minner meg om en eller annen...)
Synes du er alfor snill, Larson.
edit: men goggen skal ha takk for å prøve å rydde opp i debattklimaet her inne. Det er ganske så ufint til tider.
Nå er det jo kjent at hvite sinte menn har små baller så dette er da ingen bombe.Var det noen som så intervjuet med Faten Mahdi Al-Hussaini på NRK her om dagen? Og hva synes dere i så fall?
Jeg må i hvert fall si at det var morsomt å se en hijabkledd ung kvinne som har større baller enn alle vi mannfolka her på HFS har til sammen.
Sunniene har vel heller ingen som er like tøffe?Var det noen som så intervjuet med Faten Mahdi Al-Hussaini på NRK her om dagen? Og hva synes dere i så fall?
Jeg må i hvert fall si at det var morsomt å se en hijabkledd ung kvinne som har større baller enn alle vi mannfolka her på HFS har til sammen.
Det er mange med klovnemaske, kan jo ikke dømme alle på grunn av ekstremistene?Det er vel ikke masken som er grunnlaget for straff, men adferden til de som bærer masken.Heldekkende plagg som ikke er islamsk er tydeligvis forbudt.
Politiet: «Killer clowns» kan straffes - Utrolige historier - VG
Hvem foreslår det, da?Det er mange med klovnemaske, kan jo ikke dømme alle på grunn av ekstremistene?Det er vel ikke masken som er grunnlaget for straff, men adferden til de som bærer masken.Heldekkende plagg som ikke er islamsk er tydeligvis forbudt.
Politiet: «Killer clowns» kan straffes - Utrolige historier - VG
Det rammer alt fra klovnemasker til nikab.– Er du maskert og løper etter noen med et balltre eller lignende gjenstander kan det tendere mot trusler og det kan også rammes av paragrafen som går på skadeverk, sier Hasseldal.
Dette rammer alle som løper etter folk med balltre. Maskeringen er irrelevant i denne sammenhengen.Det rammer alt fra klovnemasker til nikab.– Er du maskert og løper etter noen med et balltre eller lignende gjenstander kan det tendere mot trusler og det kan også rammes av paragrafen som går på skadeverk, sier Hasseldal.
Argumentasjonen begynner å bli vel usaklig når denne saken leses slik som lenger oppe.Dette rammer alle som løper etter folk med balltre. Maskeringen er irrelevant i denne sammenhengen.Det rammer alt fra klovnemasker til nikab.– Er du maskert og løper etter noen med et balltre eller lignende gjenstander kan det tendere mot trusler og det kan også rammes av paragrafen som går på skadeverk, sier Hasseldal.
Jeg synes maskering er relevant, uansett.Dette rammer alle som løper etter folk med balltre. Maskeringen er irrelevant i denne sammenhengen.Det rammer alt fra klovnemasker til nikab.– Er du maskert og løper etter noen med et balltre eller lignende gjenstander kan det tendere mot trusler og det kan også rammes av paragrafen som går på skadeverk, sier Hasseldal.
Det er greit, men her diskuterte vi faktisk en reell juridisk problemstilling som ble stilt helt på hodet. Hva du skulle ønske var ulovlig har ikke så stor relevans i akkurat denne delen av diskusjonen siden den handler om påstander om at religiøs maskering er lovlig mens klovnemaske er ulovlig. Ingen av dem er ulovlige, det er handlingen til den bak maskene som er kriminalisert.Jeg synes maskering er relevant, uansett.Dette rammer alle som løper etter folk med balltre. Maskeringen er irrelevant i denne sammenhengen.Det rammer alt fra klovnemasker til nikab.– Er du maskert og løper etter noen med et balltre eller lignende gjenstander kan det tendere mot trusler og det kan også rammes av paragrafen som går på skadeverk, sier Hasseldal.
Når man ikke ser hvem folk er og ikke ser ansiktsuttrykk, som er en veldig viktig del av kommunikasjonen, faktisk vel så viktig som ordbruk, så kan man oppleves som ganske skremmende. Det er litt sånn som autister har det, som sliter med å tolke folks kommunikasjon, og slikt er skremmende for de flste.
Hvis det er barneskolen er det et tegn på at de har slått av på alderen for å få asyl.Er slike hovudplagg eit teikn på fromme damer, etnisk opphav, eller ei politisk ytring? Har hatt liknande utfordringar når elevane brukar hovudplagg innandørs på skulen... Og kva med stort, ustelt skjegg? Er det eit liknande opplegg for dette?
Vil dette medføre at jeg må bytte ut mitt kjære Nikon-kamera, og må gå for Canon eller et annet merke i stedet?Linda Noor med vettug argumentasjon i Morgenbladet nr 23. Forby Nikon og bli ferdig med det!
https://morgenbladet.no/aktuelt/2017/06/forby-nikab-og-bli-ferdig-med-det
(Bak betalingsmur)
Vil dette medføre at jeg må bytte ut mitt kjære Nikon-kamera, og må gå for Canon eller et annet merke i stedet?Linda Noor med vettug argumentasjon i Morgenbladet nr 23. Forby Nikon og bli ferdig med det!
https://morgenbladet.no/aktuelt/2017/06/forby-nikab-og-bli-ferdig-med-det
(Bak betalingsmur)
Kva skal vi med Rasputin? Vi har jau (saman med Danmark) vår eigen Johann StruenseeMed andre ord: Er det plass til Rasputin i norsk skole?Er slike hovudplagg eit teikn på fromme damer, etnisk opphav, eller ei politisk ytring? Har hatt liknande utfordringar når elevane brukar hovudplagg innandørs på skulen... Og kva med stort, ustelt skjegg? Er det eit liknande opplegg for dette?
Vis vedlegget 445470
Sikkert ikke så mange, men det er vel mere et spørsmål om prinsipp enn at det pr i dag er et overveldende problem. I det øyeblikket det er et stort problem er det nok sent å gjøre noe med det.Hvor mange er det egentlig snakk om med niqab/burka på norske universiteter/høyskoler?
Det er ikke bare prinsippet man argumenterer med i innlegget, men f.eks feedback i forhold til ansiktsuttrykk og kroppsholdning etc. Da tenker jeg det må være endel på forelesningene i sum for ikke å få den informasjonen.Sikkert ikke så mange, men det er vel mere et spørsmål om prinsipp enn at det pr i dag er et overveldende problem. I det øyeblikket det er et stort problem er det nok sent å gjøre noe med det.Hvor mange er det egentlig snakk om med niqab/burka på norske universiteter/høyskoler?
Hvor mange gikk tildekket da Khomeini returnerte til Iran?