Snickers-is
Bransjeaktør
Spilte han så høyt at det ville vært et problem om han bodde på en annen kant av landet?
De ble vel markedsført som omnipolar.
Samme hvilken kant det måtte være, det var på et annet kontinent hehe.Spilte han så høyt at det ville vært et problem om han bodde på en annen kant av landet?
Nei det bød på litt utfordringer rundt det. Det ble selvsagt slutt da jeg oppdaget sannheten. Og dro tilbake til Norge med gode naturopplevelser fra Colorado i det minste. Det er første gang jeg har opplevd absolutt stillhet. Det var som å sitte i et vakuum. Utsikten var mot Rocky Mountains, mens snøen sakte men sikkert begynte å dekke toppen der.Det stemmer. Jeg var upresis i begrepsomgangen. Mirage var likt bestykket foran og bak og var vel så godt som omnipolare opp til en frekvens hvor de ikke var det lenger.
@Kathrine Jeg tror du bør høre på SBS.1. Jeg har ikke hørt dem selv, men etter hva jeg forstår kan de veldig mye, De er riktignok ikke fullt så kartoidiske som Manta, men det er langt fra sikkert at du trenger Mantas beast mode. Å være sammen med en bipolar alkoholiker høres ikke sunt ut for psyken. Greit at slike emigrerer slik at muligheten for et godt liv oppstår.
Wow, ja det høres ut som en veldig fin opplevelse. Det er jo slik som setter seg i minnet ogsåSlike opplevelser er fine å ha i minnebanken. Jeg har opplevd stjernehimmelen i den ekvatoriale midtatlanteren ved nymåne uten at skipslanternene var tent. Det var også fint.
Kult! Du er en av de overlevende fra Titanic?Slike opplevelser er fine å ha i minnebanken. Jeg har opplevd stjernehimmelen i den ekvatoriale midtatlanteren ved nymåne uten at skipslanternene var tent. Det var også fint.
Rommet er som regel den største svakheten hos alle. Kort avstand til nærliggende flater som her skaper tidlige refleksjoner som blander seg meget uheldig med direktelyden.Så nr 1: Jeg har merket litt utfordringer med rommet, tror du det kan være så enkelt at de står for nære vegg? Helt ærlig synes jeg bassen fungerer slik den skal. Det er ikke der skoen trykker, det er mer mellomtonen.
2: En høyttaler står ca 30cm fra sidevegg. Spredningen er god hvis jeg drar de ut. men da får jeg som nevnt en ulyd rundt 100hz området. (Det er litt trangt her). Her er for øvrig R1 veldig lett å sette på plass og god lyd som resultat. (Den er vesentlig mindre).
3. Jeg har prøvd å programmere Devialet 200 til å redusere, lage en dip. Men det gikk ikke som ønsket, så kun forst egne tonekontroller. Jeg har ingen erfaring innenfor dsp el.
4. Tja si det Snickers. Kanskje dsp. Endog sliter jeg med størrelsen på de også. Det blir trangt..
Vis vedlegget 1031427
Så jeg mistenker rommet er mye av synderen, men kanskje ikke for selve signaturen.
Seriøst, lurte Valentino meg så mye? Kanskje jeg er nødt til å blokkere herKult! Du er en av de overlevende fra Titanic?
Jeg synes han ser bedre ut når han ble litt eldre. Jeg likte han godt i Inception og Shutter Island. Titanic er sikkert en bra film for de som liker å vite hvordan det ender.. Jeg ser på den som verdens verste spoiler alert.Finnes det kvinner som ikke har sett alle filmene fra da DiCaprio var ung?
Jeg hadde ikke tenkt å se den, men en venninne ville ikke gå alene. Kjekk film faktisk, og Leo blir ikke eldre i den heller.
Det var først nå jeg skjønte forvirringen. Min feil. Jeg tenkte modellen under het KEF R1, men det er jo R3 .R1 er min måte å referere til Kef reference 1.
Ja, nå er jeg ikke en proff tester hehe. Men det som overrasker meg mest med de er at selv om opptaket/master osv, ikke er helt på topp. Så klarer de likevel å gjengi musikken engasjerende. Jeg så Wednesday på Netflix, fikk litt dilla på den serien. Så ved andre gjennomgang av serien var den mest i bakgrunnen. Helt til musikken kommer, og man stopper opp hva enn man gjør. De bare elsker å spille musikk. Som om de er musikalske på en eller annen måte. Det er alltid et smil, de kan spille opp til gåsehud. Fantastiske off axis. Det hender jo noen sitter ved siden av, og da er det greit at de også får med seg noe. Evt at du sitter litt off axis. Jeg gjør det, og ikke noe jeg har hatt måler seg med det. LS50 kan, men det er jo samme prinsipp (Coax).Det var først nå jeg skjønte forvirringen. Min feil. Jeg tenkte modellen under het KEF R1, men det er jo R3 .
Siden du kjenner både min forsterker og KEF R(ererence) som du vil kjøpe igjen, så maser jeg litt til. Jeg har enda kun tester å forholde meg til. Tester er ikke alltid så lett å lese da de skryter av det meste, men direkte sammenligninger er veldig lærerike. Lyd & Bilde har testet både Olympica, KEF Reference og Focal Utopia og beskrevet forskjellene mellom dem. Det var da jeg fikk en tanke om at KEF R1 kunne vært riktig vei å gå ved neste utskrift. Men ingen grunn til uro, jeg skal ikke konkurrere med deg på brukten nå . Jeg fikk akkurat det jeg var ute etter med Sf Olympica og kjøpte de ny så de skal jeg beholde noen få år til. Men selv jeg er veldig fornøyd merker jeg at jeg har endel å gå på i forhold til analytisk versus musikalsk. Alt låter bra med Sf, men jeg tror min ideelle lyssignatur er et sted imellom og det er der jeg har en tanke om at KEF R1 kan treffe. Kan du forsøke å beskrive lyden av dem mer inngående selv om vi ikke kan sammenligne med andre høyttalere vi har/har hatt?
God ide Det gjorde jeg i min forrige bolig med Maggies og det funket veldig braInteressant tråd om dine erfaringer.
Høyttalere og rom er jo de største bidragsyterene til opplevd lyd.
Siden rommet er nå som det er, og høyttalerene har du jo, så kan man jo eksperimentere litt med plassering, og muligens også gå ukonvensjonelt.
Vet ikke om du har fått forslaget før, men kunne det vært en ide å sette høyttalerene dine opp på tvers av hjørnet til høyre for TV, aka de står sånn plassert at om man ser midt i mellom de så ser man inn i hjørnet?
-TV++ vil da stå plassert i hjørnet men peke skrått ut i rommet, lytteposisjon uti rommet.
(Og ja, det høres radikalt ut, veldig uvant og kan selvsagt gi noen utfordringer med plassering av møbler++, men synes likevel det er verdt å prøve om mulig)
Det hjelper så lite hvor de står, det er primært signaturen på de. De låter bra der de står. Litt sensitive mot sidevegger, bakvegg går fint. Men det er som sagt hvordan de låter. Og jeg har ikke noen bakvegg for sofa eller stol hvis jeg lar det være på skrått med TV i hjørnet. En god tanke likevelInteressant tråd om dine erfaringer.
Høyttalere og rom er jo de største bidragsyterene til opplevd lyd.
Siden rommet er nå som det er, og høyttalerene har du jo, så kan man jo eksperimentere litt med plassering, og muligens også gå ukonvensjonelt.
Vet ikke om du har fått forslaget før, men kunne det vært en ide å sette høyttalerene dine opp på tvers av hjørnet til høyre for TV, aka de står sånn plassert at om man ser midt i mellom de så ser man inn i hjørnet?
-TV++ vil da stå plassert i hjørnet men peke skrått ut i rommet, lytteposisjon uti rommet.
(Og ja, det høres radikalt ut, veldig uvant og kan selvsagt gi noen utfordringer med plassering av møbler++, men synes likevel det er verdt å prøve om mulig)
Jeg tror du er inne på noe der, men hvis de ikke liker rommet så er det det samme hvordan de låter på plen.. Har opplevd det samme med stativhøyttalere også. De stod fritt. Det er kun et par DIY, XTZ, og Kef som har fungert her inne. Så kanskje det ikke er rommet likevelJa, som nevnt kan det bli litt utfordinger med plassering av andre møbler++ med en sånn plassering som foreslått.
Men, jeg tror uansett at opplevd lyd fra en høyttaler oftest er inkludert rommet.
-Om man ønsker å finne ut hvordan høyttalere låter i seg selv, koble de opp ute på plenen/terassen.
Hehe jaDet er ørene det er noe galt med altså? Da er vi to!
Jeg fikk endelig plasser de slik at sidevegg ikke forstyrret de så mye. Da gikk det greit, men som vi vet så har alle høyttalere en signatur, enten liker du den eller ikke. Hvis du liker enorme Klipsch, så er kanskje ikke Kef LS50 din greie. Og omvendt. Jeg tror det er primært der skoen trykker.Ja det er jo kombinasjon av høyttalere, plassering i rommet og selve rommet, pluss dine preferanser som i kombinasjon må stemme.
Man må finne det man liker, men det kan være litt greier på veien.
Hei, takk for innspill, men jeg er ikke ute etter en aktiv høyttaler, jeg har allerede bestemt meg for hvilke høyttalere jeg ønsker.Disse høyttalerene fra Buchardt får gode reviews rundt omkring og er heller ikke av de største. Har ikke hørt de selv men med den waveguiden har den blant annet god spredning. Lydsignaturen kan jeg ikke uttale meg om
Jeg skrudde opp spiksene bak, så det er ikke noe problemEt annet punkt er også AMT, der må man ha de i ørehøyde for å få best resultat. Slenger man seg nedpå sofaen så gir det ikke helt den samme lyden og AMT fungerer best for aktiv lytting sånn sett. Med spredning som er blitt nevnt før, så er nok Kef mye enklere.
Egentlig slik at du ikke legger merke til de, kanskje LS 50 til tider kan være litt på. På ref 1 synes jeg det gikk veldig i ett med mellomtonen, og aldri påtrengende. Jeg blir heller ikke sliten av LS50, men jeg har sett tester de mener det.
Ok.Egentlig slik at du ikke legger merke til de, kanskje LS 50 til tider kan være litt på. På ref 1 synes jeg det gikk veldig i ett med mellomtonen, og aldri påtrengende. Jeg blir heller ikke sliten av LS50, men jeg har sett tester de mener det.
Ja, det har jo vært et problem for mange produsenter, men det høres ikke slik ut med Kef nå i dag.Ok.
Måtte bare spørre, fordi det jo er aluminiumsdome, så vidt jeg kan se - og noen ganger har de en lydsignatur som ikke passer alles ører.....
mvh
Proffen