Diverse Er fokuset på rørlyd til hinder for teknologisk utvikling innen hifi?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det skal HFS ha. Her er det mange gubber og mindre gubbete gubber som har perfeksjonert balansekunsten i å fremstå som vennlige uvenner..
    Veldig treffende kommentar slik jeg ser det😊👍
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.241
    Torget vurderinger
    2
    Pissing contest?? Vel - når argumentene faller som at anlegget ditt er ikke dyrt nok, - du har nok aldri hørt en god rørforsterker. etc etc....
    Begge typer har sin sjarm, og alle har sine preferanser uten at "de andre" er dummere av den grunn...
    Har ikke fått med meg sånne påstander, så antakelig er det jeg som er blind, da. :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.062
    Antall liker
    11.510
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Me lyt då alle væra glade i kvarandre endå..... :cool: Men fra fleip til revolver, - jeg har lenge sagt at jeg skulle bygge en rørforsterker før jeg havner i pennalet, så vi får se hva pensjonisttilværelsen bringer... dvs, - jeg arbeider faktisk med en for tida, men det er til gitar, så det gjelds kanskje ikke...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.593
    Antall liker
    34.346
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har ikke fulgt tråden så jeg er litt usikker på hva dette dreier seg om, men vi betaler for å være profilert / få lov til å være bransjeaktør på denne plattformen, og deler våre utviklingstråder både fordi det er gøy å dele men selvsagt også fordi det bidrar til å spre informasjon (kall det gjerne reklame) om produktene. Usikker på hva vi i den forbindelse har "gjort galt" ?
    Du ble offer for et vådeskudd, men du får se det positive i det. All omtale er god omtale. 🤠
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.291
    Antall liker
    6.503
    Sted
    Under stjernene
    Sitat Oluf: Dersom du ikke har noe å klage på, har du et alvorlig problem.

    Omskrevet: Har du lest alle 1000 innleggene her, har du et alvorlig problem.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.393
    Antall liker
    3.787
    Torget vurderinger
    1
    Pissing contest?? Vel - når argumentene faller som at anlegget ditt er ikke dyrt nok, - du har nok aldri hørt en god rørforsterker. etc etc....
    Begge typer har sin sjarm, og alle har sine preferanser uten at "de andre" er dummere av den grunn...
    Dette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.

    Også er det jo litt humor å lese om at enkelte som hører STOR forskjell på enkelte ting som andre ikke hører forskjell på også bruker de høreapparat? Kan hende vi har sett i feil retning her, kan jo hende noen remedier faktisk gjør ting med teleslynga som vi ikke har tenkt på! :D
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.

    Også er det jo litt humor å lese om at enkelte som hører STOR forskjell på enkelte ting som andre ikke hører forskjell på også bruker de høreapparat? Kan hende vi har sett i feil retning her, kan jo hende noen remedier faktisk gjør ting med teleslynga som vi ikke har tenkt på! :D
    Jeg har ikke fått med meg at noen bruker høreapparat her, men for alt jeg vet kan det fungere fint det og. Ser ikke det humoristiske med det jeg. Jeg har heller ikke perfekt hørsel, men har ingen problemer med å høre om lyden blir dårligere eller bedre når det skjer feks med kabler. Jeg tror de fleste her på hifisentralen er i stand til å høre når lyden blir bedre eller dårligere. At du ikke klarer og høre dette, men oss andre gjør det forteller meg at noe må være galt i systemet ditt et sted eller i hodet ditt et sted😉
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.393
    Antall liker
    3.787
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke fått med meg at noen bruker høreapparat her, men for alt jeg vet kan det fungere fint det og. Ser ikke det humoristiske med det jeg. Jeg har heller ikke perfekt hørsel, men har ingen problemer med å høre om lyden blir dårligere eller bedre når det skjer feks med kabler. Jeg tror de fleste her på hifisentralen er i stand til å høre når lyden blir bedre eller dårligere. At du ikke klarer og høre dette, men oss andre gjør det forteller meg at noe må være galt i systemet ditt et sted eller i hodet ditt et sted😉
    Tipper det er for at stereoen min er for billig og ikke innehar de boutique-egenskapene en forsterker bør ha! :)
    Hørselen min fikk jeg målt til perfekt i militæret, ikke er det 33 år siden jeg var der heller...
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Tipper det er for at stereoen min er for billig og ikke innehar de boutique-egenskapene en forsterker bør ha! :)
    Hørselen min fikk jeg målt til perfekt i militæret, ikke er det 33 år siden jeg var der heller...
    Jeg fikk 5 av 9 på den testen og det er mer enn bra nok til det aller meste
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.393
    Antall liker
    3.787
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk 5 av 9 på den testen og det er mer enn bra nok til det aller meste
    Hørselen blir jo som kjent bedre med årene, så nå har du sikkert 9 av 9.

    Du har ikke tenkt tanken på at det er svakheter i systemene der man faktisk hører forskjell på kabler?
    Så når det er så avslørende svakheter at et kabelbytte utgjør så stor forskjell at du hører det såpass godt, kan jo hende den kabelen påvirker amp, kilde, høyttalere såpass mye negativt pga. en svakhet i systemet et eller annet sted.. Har du virkelig ikke tenkt den tanken?
    Er det virkelig et bra tegn på kvalitet i stereoen at en kabel kan påvirke en stereo i så stor grad som du hevder?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hørselen blir jo som kjent bedre med årene, så nå har du sikkert 9 av 9.

    Du har ikke tenkt tanken på at det er svakheter i systemene der man faktisk hører forskjell på kabler?
    Så når det er så avslørende svakheter at et kabelbytte utgjør så stor forskjell at du hører det såpass godt, kan jo hende den kabelen påvirker amp, kilde, høyttalere såpass mye negativt pga. en svakhet i systemet et eller annet sted.. Har du virkelig ikke tenkt den tanken?
    Er det virkelig et bra tegn på kvalitet i stereoen at en kabel kan påvirke en stereo i så stor grad som du hevder?
    Ja ørene vokser jo hele livet.
    Jeg har ikke peiling på noen ting så jeg forholder meg kun til hva jeg hører + at jeg leser noe om hifi innimellom og om andres erfaringer om det de hører hvis de deler det eller forteller det til meg😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Mer voks i øra med åra også..

    Nesa vokser vel mer enn øra for mange.
    Ja kanskje det. Tror ørene krymper på noen uheldige utvalgte, men det er kun hos noen veldig få da🤫🥱
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.419
    Antall liker
    1.569
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da tror jeg denne tråden har sklidd ut i noe den ikke burde så jeg tenker at nå er jeg ferdig med denne.
    Det var moro så lenge det varte.

    Sak er bra.
     

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    233
    Antall liker
    362
    Dette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.
    Mulig jeg missforstår meningen med innlegget ditt, men er ikke dette litt "god dag mann økseskaft" i debatten?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.393
    Antall liker
    3.787
    Torget vurderinger
    1
    Ja kanskje det. Tror ørene krymper på noen uheldige utvalgte, men det er kun hos noen veldig få da🤫🥱
    Du minner meg litt om en sjef jeg hadde for endel år siden. Han hadde heller ikke peiling, og hadde heller ikke noe (bra) humor. :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.393
    Antall liker
    3.787
    Torget vurderinger
    1
    Alle har vel en Tivoli eller Geneva radio?
    Ellers så har vel de aller fleste hørt Cervin Vega og Nad, var vel kanskje nevnt i en annen tråd eller før i tråden. Kan det bli det nye referanse-anlegget for Hifisentralen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn