Sist redigert:
Veldig treffende kommentar slik jeg ser detDet skal HFS ha. Her er det mange gubber og mindre gubbete gubber som har perfeksjonert balansekunsten i å fremstå som vennlige uvenner..
Prøv igjen når vi nærmer oss 2000Bom igjen!
Har ikke fått med meg sånne påstander, så antakelig er det jeg som er blind, da.Pissing contest?? Vel - når argumentene faller som at anlegget ditt er ikke dyrt nok, - du har nok aldri hørt en god rørforsterker. etc etc....
Begge typer har sin sjarm, og alle har sine preferanser uten at "de andre" er dummere av den grunn...
Veit ikkje heilt.....då vert eg nøydd til å lese dei 992 neste innlegga, eller så tek Svart-kvit til å kjefte på meg igjen...Prøv igjen når vi nærmer oss 2000![]()
HahahaVeit ikkje heilt.....då vert eg nøydd til å lese dei 992 neste innlegga, eller så tek Svart-kvit til å kjefte på meg igjen...
Også med et konstruktivt bidragHa!!! Got it!!!![]()
Trur det.... ettersom det er en "Overdrive Special"......Berre det er passeleg med vreng, så.
Jeg likte dette inlegget best, så jeg slettet ett av mine eldre innlegg i denne tråden så du fikk #1000Ja, når alt kjem til alt er vi glade i kvarandre, ikkje sant?
Du ble offer for et vådeskudd, men du får se det positive i det. All omtale er god omtale.Jeg har ikke fulgt tråden så jeg er litt usikker på hva dette dreier seg om, men vi betaler for å være profilert / få lov til å være bransjeaktør på denne plattformen, og deler våre utviklingstråder både fordi det er gøy å dele men selvsagt også fordi det bidrar til å spre informasjon (kall det gjerne reklame) om produktene. Usikker på hva vi i den forbindelse har "gjort galt" ?
Dette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.Pissing contest?? Vel - når argumentene faller som at anlegget ditt er ikke dyrt nok, - du har nok aldri hørt en god rørforsterker. etc etc....
Begge typer har sin sjarm, og alle har sine preferanser uten at "de andre" er dummere av den grunn...
Takk for denSitat Oluf: Dersom du ikke har noe å klage på, har du et alvorlig problem.
Omskrevet: Har du lest alle 1000 innleggene her, har du et alvorlig problem.
Jeg har ikke fått med meg at noen bruker høreapparat her, men for alt jeg vet kan det fungere fint det og. Ser ikke det humoristiske med det jeg. Jeg har heller ikke perfekt hørsel, men har ingen problemer med å høre om lyden blir dårligere eller bedre når det skjer feks med kabler. Jeg tror de fleste her på hifisentralen er i stand til å høre når lyden blir bedre eller dårligere. At du ikke klarer og høre dette, men oss andre gjør det forteller meg at noe må være galt i systemet ditt et sted eller i hodet ditt et stedDette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.
Også er det jo litt humor å lese om at enkelte som hører STOR forskjell på enkelte ting som andre ikke hører forskjell på også bruker de høreapparat? Kan hende vi har sett i feil retning her, kan jo hende noen remedier faktisk gjør ting med teleslynga som vi ikke har tenkt på!![]()
Tipper det er for at stereoen min er for billig og ikke innehar de boutique-egenskapene en forsterker bør ha!Jeg har ikke fått med meg at noen bruker høreapparat her, men for alt jeg vet kan det fungere fint det og. Ser ikke det humoristiske med det jeg. Jeg har heller ikke perfekt hørsel, men har ingen problemer med å høre om lyden blir dårligere eller bedre når det skjer feks med kabler. Jeg tror de fleste her på hifisentralen er i stand til å høre når lyden blir bedre eller dårligere. At du ikke klarer og høre dette, men oss andre gjør det forteller meg at noe må være galt i systemet ditt et sted eller i hodet ditt et sted![]()
Jeg fikk 5 av 9 på den testen og det er mer enn bra nok til det aller mesteTipper det er for at stereoen min er for billig og ikke innehar de boutique-egenskapene en forsterker bør ha!
Hørselen min fikk jeg målt til perfekt i militæret, ikke er det 33 år siden jeg var der heller...
Det er ihvertfall bra nok til at du hører forskjell på nettverks switcher og internetkabler.Jeg fikk 5 av 9 på den testen og det er mer enn bra nok til det aller meste
Hvis lyden blir bedre med det så hører også du det, du er bare litt vrangDet er ihvertfall bra nok til at du hører forskjell på nettverks switcher og internetkabler.
-BB-
Hørselen blir jo som kjent bedre med årene, så nå har du sikkert 9 av 9.Jeg fikk 5 av 9 på den testen og det er mer enn bra nok til det aller meste
Ja ørene vokser jo hele livet.Hørselen blir jo som kjent bedre med årene, så nå har du sikkert 9 av 9.
Du har ikke tenkt tanken på at det er svakheter i systemene der man faktisk hører forskjell på kabler?
Så når det er så avslørende svakheter at et kabelbytte utgjør så stor forskjell at du hører det såpass godt, kan jo hende den kabelen påvirker amp, kilde, høyttalere såpass mye negativt pga. en svakhet i systemet et eller annet sted.. Har du virkelig ikke tenkt den tanken?
Er det virkelig et bra tegn på kvalitet i stereoen at en kabel kan påvirke en stereo i så stor grad som du hevder?
Mer voks i øra med åra også..Ja ørene vokser jo hele livet.
Ja kanskje det. Tror ørene krymper på noen uheldige utvalgte, men det er kun hos noen veldig få daMer voks i øra med åra også..
Nesa vokser vel mer enn øra for mange.
Mulig jeg missforstår meningen med innlegget ditt, men er ikke dette litt "god dag mann økseskaft" i debatten?Dette er jo en veldig ofte brukt "stråmann" innpå her har jeg sett, og da ofte fra de med anlegg i mid-fløyen om man kan si det? Ikke direkte pappa som handler hifi på elkjøp og power direkte, men bare et lite hakk ovenfor i pris og helst et ikke altfor kjent merke da det må være litt ekslusivt.. Og de samme personene har ofte remedier (kabler og tweaks) som er dyrere enn stereoen.
Du minner meg litt om en sjef jeg hadde for endel år siden. Han hadde heller ikke peiling, og hadde heller ikke noe (bra) humor.Ja kanskje det. Tror ørene krymper på noen uheldige utvalgte, men det er kun hos noen veldig få da🥱
Du minner meg litt om en sjef jeg hadde for endel år siden. Han hadde heller ikke peiling, og hadde heller ikke noe (bra) humor.![]()
Slik altruisme er sjeldan å sjå, her på diskusjonsforumet.Jeg likte dette inlegget best, så jeg slettet ett av mine eldre innlegg i denne tråden så du fikk #1000![]()
Dog har jeg nå skaffet meg en ny fiende. Det ligger alltid en kost bak det å velge side. Jeg regner med at @Aurora står klar til å dolke meg i ryggen ved en passende anledningSlik altruisme er sjeldan å sjå, her på diskusjonsforumet.
Ellers så har vel de aller fleste hørt Cervin Vega og Nad, var vel kanskje nevnt i en annen tråd eller før i tråden. Kan det bli det nye referanse-anlegget for Hifisentralen?Alle har vel en Tivoli eller Geneva radio?
DC-12 og 216Ellers så har vel de aller fleste hørt Cervin Vega og Nad, var vel kanskje nevnt i en annen tråd eller før i tråden. Kan det bli det nye referanse-anlegget for Hifisentralen?