Det fine ved at lukkede systemmer eller "uendelig bafel" er at der er gode muligheder for at justere basgengivelsen, men er man ikke klar over hvordan det virker bliver det ikke muligheder, men nok mere forvirring med masser af udskiftning af udstyr tilfølge.
Den samlede afrulningsform kan omregnes til Qt som igen bliver et udtryk for impulsgengivelsen.
Denne afrulningsform kan påvirkes med modstand mellem forstærker udgang og baselement, bedste råd er nok at holde denne modstand lav, men har man pludselig for tør en gengivelse af bassen kan Q'et hæves med lidt ekstra modstand mellem forstærker og bashøjtaler, og man får en lidt mere fyldig gengivelse .
Basgengivelsen påvirkes også af de overgangsfrekvenser der dannes af kondensatorer i hi-fi kæden, her kan resultatet blive meget uoverskueligt, så min erfaring drejer det sig om at holde disse overgangsfrekvenser så langt nede i frekvens som muligt og lade højtaleren være den betydende faktor.
Derudover er der en fin mulighed for at justere Q (kurveform) med Linkwitz Transform Circuit der kan ses lidt mere her
http://sound.westhost.com/project71.htm og der er også en masse på Linkwitz egen side.
Problemet er at man putter et ekstra kredsløb ind i kæden, men man kan evt bruge det til at finde det rigtige Qt. En anden "ulempe" er kredsløbet sænker "resonanfrekvensen" F3 punktet, det gør det ved at hæve forstærkningen ved de lave frekvenser, så hvis man bestiller for lav "resonansfrekvens" kan effektforstærker og højtaler komme ud i alvorlige problemmer.
Alt det ovenstående kan sikkert erstattes med noget avanceret EQ.
Laves baselementet så det stopper og starter så godt som muligt og har ret frekvensgang, og men evt udstyrer det med trådophæng, og kabinettet er resonans frit, så er der gode muligheder for at får en god bas.
Væsentligt bedre en nogen basreflex kan præstere (måske med undtagelse af det system RS har

)