Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Dette stemmer bare delvis...ja hvis du velger billigste altenativ for småpakker (kr. 73) som må registreres på Lørenskog terminalen før videresending. Velger du vanlig Norgespakke, (ca 50 kr dyrere og erstattes opp til kr 10 000) går disse via de lokale sorteringsterminalene og tar da fort 2-3 dager kortere tid, i alle fall her på Vestlandet/Sørlandet hvor posten kjører kjører faste ruter kveld/natt mandag-fredag mellom byene/tettsted.
    Siste pakke jeg fikk i forrige uke fra Evenstad Musikk (Grimstad) tok ca 22 timer fra den ble registret hentet av posten til jeg kunne hente i butikk kl 09:30 neste morgen (Butikk Karmøy, via terminalen i Haugesund)
    Men er det ikke det jeg sier da ? Er det såkalt brev, eller så små pakker at dem går i postkassen din, så går den via Løren, er det Norgespakker, klimanøytral service pakke så går de. ifra terminal til terminal.

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Du har ikke bestilt noe som har gratis frakt. Som nevnt før har jeg opplevd noe liknende.når jeg har valgt gratis frakt fra NetOnNet...virket som de har en avtalte om at det skal somles i transporten. Er vel slik med pakker fra Kina/ Ebay og....
    Nei, privat forsendelse på 5 kg. Kan jeg velge vil jeg heretter velge bort PostNord.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    898
    Torget vurderinger
    8
    Men er det ikke det jeg sier da ? Er det såkalt brev, eller så små pakker at dem går i postkassen din, så går den via Løren, er det Norgespakker, klimanøytral service pakke så går de. ifra terminal til terminal.
    Joda..men du sier "små pakker som går i ned i postkassen"..
    Poenget mitt var at jeg velger også Norgespakke for disse småpakkene og betaler heller litt ekstra for det. Korter ned tiden, høyere erstatning ved tap og mye sikrere enn rett i postkassen. Snakker også av sur erfaring av nettopp dette...

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Joda..men du sier "små pakker som går i ned i postkassen"..
    Poenget mitt var at jeg velger også Norgespakke for disse småpakkene og betaler heller litt ekstra for det. Korter ned tiden, høyere erstatning ved tap og mye sikrere enn rett i postkassen. Snakker også av sur erfaring av nettopp dette...
    Ja, men igjen så er det et annet produkt (norgespakke) og det går til butikk, og ja raskere. Jeg står på mitt 😤 😎 :LOL:

PostNord har tilsvarende produkt (Mypack Small) det skal i postkassen, men det bli levert av Posten i de fleste tilfeller, fordi PN ikke finner det økonomisk forsvarlig. Ergo så kjøper dem den tjeneseten av Posten, og det igjen må innom Lørenskog...

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    1.952
    Sted
    Stavanger
    Dem største norgespakkene kommer frem og.
    då kjøp dem å legg mange steiner i sender dere en pickup etc.
    sist jeg sendte 12kg+ va det hos mottaker dagen etter.
    IMG_2104.png

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.253
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg lei Posten, for tredje gang på få mnd. så forsvinner en pakke med plater på samme tidspunkt i fortollingsprosessen, etter fortolling og før den skal sendes videre så er det slutt og den er sporløst borte. Jeg synes dette er merkelig og kan ikke fri meg fra å tenke at det er folk som jobber der som samler på plater...De blir erstattet av avsender men det holder ikke uansett. Dritlei hele gjengen.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Ingen annen transportmulighet ifra der du handler ? DHL exspress eller noe ?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.253
    Torget vurderinger
    1
    Alle disse kommer med selskaper som har avtale med posten og som overtar pakken når den kommer til landet, eneste alternativet fra disse. Bruker andre måter når det er mulig.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.698
    Bring er vist det dårligste af alle. Tror ikke det eksisterer i Danmark mere. By the way er jeg netop blevet svindlet. Bestilte nogle håndvægte hos Lidl i Germany. Jeg var en torsk fordi prisen var for lav til at være realistisk. Er aldrig ankommet.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.099
    Torget vurderinger
    9
    Bestillte noen rør i Canada via Ebay i slutten av September 2024. Selger sende de med et selskap som heter Asendia. De dukket ikke opp innenfor normaltid og vi hadde alle gitt opp, Ebay, selger og meg selv. Jeg var litt for treg å purre på en av klage mailene mine til Ebay, og dermed gav de faen, selger gav faen, og jeg hadde avskrevet det hele som tap...
    Etter over 5 mnd dukket de opp på posten. Da hadde de vert innom bl.a. Sveits.... :)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.828
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nå er jeg lei Posten, for tredje gang på få mnd. så forsvinner en pakke med plater på samme tidspunkt i fortollingsprosessen, etter fortolling og før den skal sendes videre så er det slutt og den er sporløst borte. Jeg synes dette er merkelig og kan ikke fri meg fra å tenke at det er folk som jobber der som samler på plater...De blir erstattet av avsender men det holder ikke uansett. Dritlei hele gjengen.

Du får trøste deg med at det langt fra bare er plater de postansatte samler på. For min del forsvant det helt nylig to forsendelser med dampeutstyr fra Storbritannia; den ene like etter fortolling, den andre før den ble registrert inn i landet. Ellers har jeg hatt en haug med ting forsvinne i Lørenskog opp gjennom årene.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.099
    Torget vurderinger
    9
    Så ble jeg igjen rammet av det sorte hullet som finnes i Posten sitt system, der pakker bare forsvinner uten at det finnes spor av dem.
    Nå er det vel tredje gang at dette skjer, og denne gangen var det en ganske kostbar kabel som er sendt med sporing, men skulle leveres i postkassen.
    Alt så fint ut, og til slutt så får jeg melding om at forsendelsen er levert i postkassen. Men for det første, der er ingen pakke, for det andre er tidspunktet helt utenfor postbudet sin rute, og jeg tror neppe postbudet tar en ekstratur for å levere til meg. Dette er likt de to andre gangene pakker har forsvunnet, og det som også er likt er at tiden mellom pakkene er ankommet terminal til de er registrert levert er så kort at alt angir at dette ikke er riktig. Når jeg tar kontakt med kundeservice klarer de ikke å finne pakken/pakkene, og de gir bare faen.
    Så, hva skjer da med alle pakkene som har adresser og da må ligge på terminaler/postkontor? Er det postbudene som stjeler pakkene? Har de "pakkeleken" på terminalene på fredagene? Eller finnes det er sort hull?

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Så ble jeg igjen rammet av det sorte hullet som finnes i Posten sitt system, der pakker bare forsvinner uten at det finnes spor av dem.
    Nå er det vel tredje gang at dette skjer, og denne gangen var det en ganske kostbar kabel som er sendt med sporing, men skulle leveres i postkassen.
    Alt så fint ut, og til slutt så får jeg melding om at forsendelsen er levert i postkassen. Men for det første, der er ingen pakke, for det andre er tidspunktet helt utenfor postbudet sin rute, og jeg tror neppe postbudet tar en ekstratur for å levere til meg. Dette er likt de to andre gangene pakker har forsvunnet, og det som også er likt er at tiden mellom pakkene er ankommet terminal til de er registrert levert er så kort at alt angir at dette ikke er riktig. Når jeg tar kontakt med kundeservice klarer de ikke å finne pakken/pakkene, og de gir bare faen.
    Så, hva skjer da med alle pakkene som har adresser og da må ligge på terminaler/postkontor? Er det postbudene som stjeler pakkene? Har de "pakkeleken" på terminalene på fredagene? Eller finnes det er sort hull?
    Om det er kort tid mellom registrering på terminal og levering, er det vel de som jobber der, og ikke postbudene.... 😕
    Sånt er dritkjipt, men hva sier kundeservice faktisk ?? Når du forklarer hvordan pakken kan se ut, og med sporing som stopper i praksis på terminal, om det du sier er rett...

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.253
    Torget vurderinger
    1
    Det der har skjedd meg flere ganger men heldigvis ikke med noe kostbart. Det artigste er jo når man sender en henvendelse til Kundeservice og får i retur en link til sporingsiden...Da er de ferdige med saken og sikkert skikkelig fornøyd med seg selv. Og etterpå så får du en e-post der du skal vurdere Posten og gi dem karakter. Noen ganger så tror jeg det jobber folk der bare på tull.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Horten
    Når pakker blir borte såpass ofte til samme person, så hadde jeg vurdert å anmelde forholdet. Dette for å få eks Posten til å måtte undersøke.
    -For de kan jo fint sjekke hvilket bud som registrerte pakken levert (de skanner den på mobilen/terminalen sin når de leverer den).
    Da ser de jo lett å se om det er rett bud/område, etc.

For jeg ville nok i utgangspunktet tro at det er gjort feil, eks pakke levert til feil mottager/sted.
    Og det er ikke alle som da gidder å gjøre noe annet enn å ev kaste greiene.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.253
    Torget vurderinger
    1
    For jeg ville nok i utgangspunktet tro at det er gjort feil, eks pakke levert til feil mottager/sted.
    Og det er ikke alle som da gidder å gjøre noe annet enn å ev kaste greiene.
    Har hentet pakker med kaffe flere ganger litt lenger borti veien jeg...Ligger på trappa, eneste felles vi har med det huset er gate nr., alt annet er totalt forskjellig.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Eneste utfordringen jeg har, om man kan kalle det det, er at postbudet, som skal legge pakke i postkassen, og jeg har fast levering på døra om det ikke er plass i kassa, ikke gidder og gå 15 meter i åpent lende med asfalt, HELT uten hindringer.
    Og da tar det en dag eller to ekstra... men det er bare kjipt og ikke et reelt problem :)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.029
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Det der har skjedd meg flere ganger men heldigvis ikke med noe kostbart. Det artigste er jo når man sender en henvendelse til Kundeservice og får i retur en link til sporingsiden...Da er de ferdige med saken og sikkert skikkelig fornøyd med seg selv. Og etterpå så får du en e-post der du skal vurdere Posten og gi dem karakter. Noen ganger så tror jeg det jobber folk der bare på tull.
    Med å gjøre det på den måten kan de ansatte på kundeservice dokumentere at de har lukket en sak raskt og effektivt. Det er det som er deres egentlige målsetting. Ikke å hjelpe deg.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    898
    Torget vurderinger
    8
    Pakker med Posten "rett i postkassen" blir ikke altid levert av postbudet her hos oss. En felles budsentral som leverer bla aviser på nattestid leverer også pakker i postkassen. For at du skal få melding om at pakken er levert i postkassen må noen bruke sin mobil/handterminal og scanne selve leveringen. Dette må jo posten finne ut av og krev dokumentasjon på dette. (her er selger/avsender som må ta affære)

Verre blir det hvis pakken blir stjålet etter den er levert i postkassen. Da er det ingen ting å gjøre. Ingen erstatning. Jeg har selv opplevd dette og sendt en gitar pedal til en i Kristiansand sentrum med posten sin "billig" løsning (om Lørenskog terminalen for registrering). Denne ble stjålet i postkassen etter levering. Posten kunne da dokumentere at denne var levert i postkassen.
    Har også vært ute for at butikken har rotet vekk en Norgespakke. Heldigvis hadde jeg bilde av pakken ved innlevering og lappen (som ikke ble klistret på av butikkpersonalet og forsvant). Pakken ble heldigvis funnet igjen av posten i Oslo etter 3 uker. ( en strøken overhalt vintage Sony kassettspiller)
    Bruker nå selv aldri "billig løsningen" til Posten uten at kjøper spesielt ber om det for å spare noen tiere i frakt, men gjør da alltid kjøper oppmerksom på følgende:
    1. Ingen kvittering ved innlevering i butikk ( pakken kan bli borte mellom avsender butikk og terminalen på Lørenskog og posten sier da den aldri er innlevert)
    2. Sendingen tar normalt 2-3 dager lengre tid
    3. Erstatningsbeløp er maks kr 2500 mot kr 10 000 for vanlig (stor) Norgespakke
    4. Pakken blir første registret på Lørenskog terminalen
    5. Pakken kan bli stjålet etter den er lagt i postkassen (eller på trappa) Dvs. ingen erstatning fra posten

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Med å gjøre det på den måten kan de ansatte på kundeservice dokumentere at de har lukket en sak raskt og effektivt. Det er det som er deres egentlige målsetting. Ikke å hjelpe deg.
    Litt trist og se at dem ikke har høyere status enn det der... :confused:
    Vil tro at de på kundeservice har oversikt over hvor mange pakker som ligger på vent uten navn nummer eller annet som har gjort det slik at det ikke kan bli sendt videre, isåtilfelle så har dem mulighet til og få noen til og sjekke. OM det er tomt der er det ikke videre enkelt og finne ut hva som har skjedd, før dem begynner og etterforske litt.. at det kan være en terskel i en høyst travel hverdag kan jeg være enig i.
    Kundeservice koster mye penger uansett bransje, og det kommer nok noe ann på den som klager og... står han på er det nok enklere og få dem til og ta tak i det.. Om det er rett eller feil tilnærming, får andre vurdere

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.530
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Her jeg bor så blir pakker til postkasse levert inn til nærmeste Posten utleveringssted (som tilfeldisvis er rett over veien) dersom budet ser at den er for stor til å gå i kassen.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Horten
    Jeg tror nok desverre at dette systemet (eller mangel på) for å håndtere pakker som er ødelagt/umulig å lese addresser, mangler pakkelapp etc, er høyst manuelt.
    Pakkene samles nok opp et sted hvor det er ansatte som forsøker å finne ut av tingene. Men spørsmålet er jo hvor mye innsatts skal de legge i det.
    For hvem skal varsles om pakken ikke er identifiserbar, etc?
    -Unntaket er vel kanskje julegaver, de gjør jo en extra greie ut av dem.

Samme blir det om en pakke ender opp på eks feil utleveringssted. Der kan pakkene ligge leeeenge om det ikke er en ansatt eller to som tar ansvar for å sjekke opp og registrere retur/fremsending til rett sted.

Også dette hvor man bor avgjør ofte hvor smooth det går. Man ser (vet) sånn sett ikke alltid dette opp imot distribusjonslinjer til de som transporterer.
    -Eks så brukte pakke fra nettbutikken her inne 1 uke til meg med Postnord, mens den kommer dagen etterpå med Posten.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.099
    Torget vurderinger
    9
    Om det er kort tid mellom registrering på terminal og levering, er det vel de som jobber der, og ikke postbudene.... 😕
    Sånt er dritkjipt, men hva sier kundeservice faktisk ?? Når du forklarer hvordan pakken kan se ut, og med sporing som stopper i praksis på terminal, om det du sier er rett...
    Det kundeservice sier er at de har letet, men finner ingen pakke. De har vel gjort det samme som meg, lagt nr. inn i sporingsapp......
    Pakken ankom Bergen på morgenen, og da får jeg aldri pakken før neste dag da posbudet er her i nabolaget mellom 10.00 og 11.00.
    Pakken var registrert utlevert i postkassen kl. 1313 samme dag, og dette skjer kun når pakkene forsvinner.....

Når jeg klagde da forrige pakke forsvant tok de faktisk kontakt med postbudet, eller, de var det jeg ble fortalt, så husket ikke han noe som helst. Norges eneste postbud med altzheimer....

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Det kundeservice sier er at de har letet, men finner ingen pakke. De har vel gjort det samme som meg, lagt nr. inn i sporingsapp......
    Pakken ankom Bergen på morgenen, og da får jeg aldri pakken før neste dag da posbudet er her i nabolaget mellom 10.00 og 11.00.
    Pakken var registrert utlevert i postkassen kl. 1313 samme dag, og dette skjer kun når pakkene forsvinner.....

Når jeg klagde da forrige pakke forsvant tok de faktisk kontakt med postbudet, eller, de var det jeg ble fortalt, så husket ikke han noe som helst. Norges eneste postbud med altzheimer....
    Som nevnt tidligere her, da ville jeg anmeldt forholdet. Så kan det hende at en terminalarbeider eller postbudet ditt får fyken pga tyveri.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Horten

Jeg vil jo da tro at det er god sjangs for at pakken faktisk er utlevert til postkasse, men ikke din.:(

Posten kan uansett spore hvilket bud som registrerte pakken som utlevert. Det er jo første sjekk om det er rett bud som har levert, etc.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.530
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det har akkurat kommet med for øret en annen sak mht Posten og deres forsikring på Norgespakke.
    En bekjent kjøpte (på Finn) og fikk sendt en rørforsterker med Norgespakke - og den var "knust" når den kom frem.

Posten nekter (foreløpig) å utbetale erstatning, da de ikke aksepterer dokumentasjon for verdien, da det dreide seg om en byttehandel.
    Selvom både kjøper og selger har dokumentert så langt det lar seg gjøre (verdier på byttevarene, linker til kjøps/salgsannonser på tilsvarende, like varer) - og lagt frem all kommunikasjon seg i mellom - så sier Posten foreløpig nope, og mistenkliggjør begge parter for å forsøke å bedrive svindel.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Da må man be Posten om og dokumentere sine påstander.

Men igjen, pakk ting som om at det skal tåle et fall på en meter.

• Liker
    Reaksjoner: JK

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.215
    Pakker med Posten "rett i postkassen" blir ikke altid levert av postbudet her hos oss. En felles budsentral som leverer bla aviser på nattestid leverer også pakker i postkassen.
    er det helt hjem? mener de leverer aviser gjennom låst dør her, men det jeg får fra de ligger på asfalten mellom blokkene kl 5 om natta, samme vei som elevene på vgs bruker, så nå har jeg begynt å logge hvem av de mindreårige som har snus i kjeften.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.036
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er også ikke noe sporing på pakker sendt i post. Man får bekreftelse når den er sendt, og når den eventuelt hamner i postkassa. Siden mandag så har jeg ikke fått vite hvor en pakke er. Der er det faktisk bedre med Postnord. Til og med USPS er bedre enn posten. Eller så må en ha bekreftelse fra avsender før en får erstattet en bortkommet eller skadet sending. Det er stor risiko å sende verdifulle varer i posten.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.530
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Da må man be Posten om og dokumentere sine påstander.
    Nei - det er den som fremmer et forsikringskrav som må dokumentere. Problemet er når Posten ikke aksepterer dokumentasjonen, og sier at den ikke er tilstrekkelig.' Om ikke Posten tilslutt aksepterer vurderer han sterkt å rette en henvendelse mot Forbrukerrådet, TV2 Hjelper deg osv - da saken egentlig bør ha almenn interesse å få belyst.

Det er mange saker på Finn der kjøper og selger bytter varer - både med og uten mellomlegg, og om Posten da nekter å akseptere verdi på bytteobjektet som dokumentasjon så treffer jo det relativt mange.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.012
    Og dette er ikke tull engang. Derfor fungerer aldri outsorching av kundesupport. De fleste firma som outsorcher slike tjenester vet også hva dem kjøper. Som er statestikker, ikke reell kundestøtte. Altså et helt bevist valg om å drite i kunden fordi det faktisk koster ørlite mer under utgiftsposter. Da helt uten å se på hvor skadelig det er for omdømme og fremtidige salg.

Merk her at den kundeundersøkelsen man alltid får tilsendt etter fått mer eller mindre grei support er basis for bonuser til medarbeidere hos 3 part. Samt er ment å fungerer som alarm for bedriftsledelsen når kundetilfredstillelse synker.

Hilsen en som har jobbet i flere år med å trene slikt ekstert 1.linje personell for bedriften jeg var ansatt i. Og da også ble straffet med tap av bonus når disse arbeidere som man ikke har personalansvar driter i jobben sin. Som forresten hadde rullering av ungdommer som svært skjeldent holdt ut er år i ensformig og kjedelig jobb. Hvor dem ofte supporterer mange ulike bedrifter uten noe som helst dybdekunskap.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.507
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Nei - det er den som fremmer et forsikringskrav som må dokumentere. Problemet er når Posten ikke aksepterer dokumentasjonen, og sier at den ikke er tilstrekkelig.' Om ikke Posten tilslutt aksepterer vurderer han sterkt å rette en henvendelse mot Forbrukerrådet, TV2 Hjelper deg osv - da saken egentlig bør ha almenn interesse å få belyst.

Det er mange saker på Finn der kjøper og selger bytter varer - både med og uten mellomlegg, og om Posten da nekter å akseptere verdi på bytteobjektet som dokumentasjon så treffer jo det relativt mange.

Det er noe som heter NSAB og har med verdi og erstatning på gods.... det er tyngre stoff enn ADR-regelverket :confused:
    Kan hende det er det dem forholder seg til og ikke reel verdi.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.418
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Mitt største problem med posten for tiden er at de holder varene dine som gissel frem til du har betalt mva og gebyrer, selv om det allerede er betalt og til og med merket riktig på pakken. Ikke bare det, men når disse krever inn mva på en pakke som allerede inneholder en totalsum med mva så betaler du mva på mva.
    Posten nekter alt ansvar, og det er ditt ansvar å få refundert den uriktige momsen.
    Å få igjen den uriktige delen som går på moms på moms er også ditt ansvar og det må gjøres via skatteetaten da de har tatt over ansvaret etter tollvesenet.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.418
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er noe som heter NSAB og har med verdi og erstatning på gods.... det er tyngre stoff enn ADR-regelverket :confused:
    Kan hende det er det dem forholder seg til og ikke reel verdi.
    nsab er std for forsendelser (en flat kilopris i erstatning og ikke mange hundrelapper man får der), men når du sender via posten (norgespakke etc) så er du ekstra forsikret opp til en viss sum utover nsab

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn