Ja den røde jeg har spiller definitivt også best med nålen ned i rillene faktisk! så vi prøver det førstMin AN Io låter definitivt best med nålen ned, men det er muligens en smakssak. Du får prøve deg frem.
Mvh
Edit: Flott pickup!
Ja den røde jeg har spiller definitivt også best med nålen ned i rillene faktisk! så vi prøver det førstMin AN Io låter definitivt best med nålen ned, men det er muligens en smakssak. Du får prøve deg frem.
Mvh
Edit: Flott pickup!
Tror jeg forstår den signalbehandlingen din, men er ikke helt sikker på den Trinnoven. Hva gjør den i anlegget, er det bare romkorreksjon?Jaja jeg klarte å stagge den værste julepakkekløa med en ny referanseklokke (Mutec REF10) som forer reklokker MC3+ med 10Mhz refereranse, som i sin tur genererer AES-3 fra USB og slaver Trinnov og dCS DAC til enda bedre WC klokkesignal. Vås sier nok de fleste ;-) Jeg er ikke så sikker, og enda mer usikker etter at jeg hørte hvor vakkert den nye dCS Bartok APEX låt sammenliknet med den forrige... Skal liksom ikke kunne bli bedre sies det men noen kjøper jo også dCS Rossini og dCS Vivaldi... Vi får vel se ;-) Og så får vi se hva slags PU det blir etter hvert som jeg får liv i gutta på Stereofil.
Jeg har også bestemt meg for å bytte om på subbene slik at jeg får 6x21" TROLL i stua framfor kinoloftet. 21-tommerne er ikke fullt så dype (og enda mer utpregede musikksubber enn 18-tommerne jeg har i stua nå) så jeg kan få dem nærmere veggen og kanskje litt mindre kanselleringer... Slik blir stueanlegget da:
Vis vedlegget 981368
På kinoen blir det foreløpig å flytte opp de 4x18 subbene som jeg har i stua med deling under 100Hz for stereo m/Moelva, og så har jeg fortsatt 4xSVS subber for LFE, inntil vi får bestemt oss for drivere osv for TROLL'24.
Trinnoven brukes til A/D fra vinylriggen (hvis jeg vil, men må ikke), for aktiv deling og noen ms tidskorreksjon mellom Westminster og subber. Samt romkorreksjon av summen. For romkorreksjon har jeg forsøkt mye forskjellig men har landet på at det er greit med ganske kraftig korreksjon under 200Hz som blir stegvis mindre opp til 500-700-900Hz og null korreksjon over det. Med de basstårna på plass en gang på nyåret skal jeg prøve deling helt opp til 200Hz, kanskje enda høyere. Akkurat nå deler jeg på 60Hz med 18-tommerne men det er ganske voldomme drivere med masse xmax og kjempemye effekt (3,2kW per driver), men ikke godt egnet over 100Hz, mens 21-tommerne er mye mer "musikksub" og kan deles adskillig høyere.Tror jeg forstår den signalbehandlingen din, men er ikke helt sikker på den Trinnoven. Hva gjør den i anlegget, er det bare romkorreksjon?
Mvh
24-tommere vokser ikke på trær for å si det forsiktig. Jeg har noen kontakter som kan levere en custom 24" i små antall. De driverne dere har valgt er jo uansett ikke billige, men jeg tror det burde være mulig å smyge inn en servo på fabrikken, samt beefe opp slaglengden og massen for skikkelig infrabass.Gi gjerne beskjed om du vet om enda bedre drivere...
Nei det er triste greierIngen som vil snakke med deg da.....
Ja jeg tenker vel at det egentlig er en eller flere egne diskusjonstråder hvis noen synes temaet er interessant nok. Og som du sier det er utvilsomt flere diskusjoner her, inkludert følgende ikke utfyllende liste:Jeg merker at dette med klokker kan være flere ulike diskusjoner og at det er litt uklart hva som egentlig er tema her.
Med AES3 så er jo kilden master, dvs klokken er encodet sammen med data i BMC-format, akkurat som S/PDIF, bare balansert. Klokken til sender og mottaker (via PLL) er synkronisert via den encodede klokken i signalet. Så da vel det å betrakte som en synkron datastream tror jeg? USB fra min Mac (Roon) er jo derimot asynkron, hvor min Mutec MC3+USB i dette tilfellet er master som ber om mer data v/behov. Jeg mistenker at disse begrepene ikke er HELT entydige i alle sammenhenger..Synes du oppsummerer bra jeg, men du kjører asynkront, gjør du ikke? Jeg så du hadde AES-overføring?
Jeg har en gammel Apogee Big Ben masterklokke stående. Bruker den mest som underlag til min Metric Halo ULN8, m.a.o. er den ikke mye i bruk. IME er det lydmessige forskjeller ved bruk av ekstern klokke i forhold til Metric Halos egen, men jeg sliter litt med å være kategorisk på om det er en forbedring eller bare en forandring av lyden.Hmm, er det mulig? Jeg innbiller meg faktisk at den klokkedingsen muligens kan medføre "... økt transparens, romlighet og dynamikk i musikken din."
Jeg er jo godt klar over at mange som er enda galere enn meg kjøper både dCS Rossini eller dCS Vivaldi APEX DAC til mellom 400-600 000 og likevel må ha en klokke i tillegg til et par hundre tusen. Jeg hører jo også en forbedring med bedre ekstern klokke på dCS Bartok, innbilt eller ikke, men den er "hørbar". Man skulle liksom tro at Bartok, en DAC til nesten 300 000, burde plukket vekk absolutt ALT av hørbart jitter uten å trenge noen ekstern klokke som konstant bakes på 70 grader C eller hva det er? Men nei, tydeligvis kan det forbedres.... "Alle" dCS-fanboys og dCS selv sier jo det samme så da er jeg vel bare velkommen i klubben.. Det er bare det at jeg har aldri påstått at jeg har gullører så det er litt kleint...
I mitt tilfelle er det ikke så enkelt å A/B-teste totaleffekten siden klokkene påvirker HELE riggen og er både isolator, formatkonverterer, reklokker og referanse/word-clock til tre komponenter i en digital kjede med USB->AES->AES->analogt og med samme klokke i alle steg, som faktisk er et poeng, noe studioer vet alt om. Men akkurat effekten på selve DAC-klokka kan A/B-testes enkelt fra fjernkontroll hvis noen har lyst til å høre selv en vakker dag? ;-)
Eller nei, la oss vente til subbene kommer om noen uker. DET blir i hvert fall ikke behov for noen blindtesting der nei...
Sånn går nå dagan, sitter her og prater med meg selv på sentralen, fikler med samplingfrekvenser og noen stusselige filtre, mens bæreselene ligger klare til et lass med subber som skal sprite opp hverdagen litt mer
Ja, Las Palmas @ Playa del Canteras. Digger komboen av by og strand. Litt mer å finne på.Granka?
Det skjer ikke! Nå er jeg så heldig at jeg har en sønn på 21 år som elsker å trene, og han har to buddies som også elsker å trene, og de tar vel lett 400kg i deadlift seg i mellom. Og jeg er ingen sinke lenger jeg heller hehehehe. Så det går bra. Men svingen i trappa blir vrien for der er jeg mest i veien og disse småguttene må gjøre jobbenHusk å ta bilde når noen ender opp i bunn av trappa med en 2x18" over seg da!
Det er veldig snart! Gleder meg også til at du kan høre hvordan det ble med Westminster i lenger avstand fra lytteposisjon. Tror noe av magien som du etterlyste sist er tilbake nå! Og dessuten må jeg også komme på besøk til deg!!!!Har bare ett synspunkt; at du må si fra når jeg kan komme tilbake og høre på trollene dine
Ja, jeg hadde jo hørt hvordan det egentlig låt den første gangen jeg var innom før de små (store..) terroristene dine hadde flytta på sofaen, så hørte fort at noe mangletDet er veldig snart! Gleder meg også til at du kan høre hvordan det ble med Westminster i lenger avstand fra lytteposisjon. Tror noe av magien som du etterlyste sist er tilbake nå! Og dessuten må jeg også komme på besøk til deg!!!!