Joda, idag kom det en særdeles hyggelig kar fra Østfold innom, la en bunke penger på bordet, og tok med seg mine trofaste slitere.
Er litt vemodig selv om jeg lengre enn langt, har hatt en aldri så liten drøm om et par Tannoy.
Nye høytalere er noen uker frem i tid, engang i løpet av oktober vil jeg si.
Først vil jeg bli ferdig med et festivalarrangement i slutten av september, og så skal det legges nytt gulv i gang og ikke minst stue. Anser nye høytalere som en belønning etter at det er gjort. Hvis mine beregninger er riktig så kommer det også en slump med penger igjen fra den hellige norske skatteetat, hvis de ikke føkker opp noen greier (igjen) da.
I tillegg er det ny sofa (langt mer lyttevennlig hjørneløsning, teppe(r) og annet møblement på gang. Vil derfor ha langt større fokus på rommet og evt. akkustiske småtiltak. Eneste jeg kan si, er at plassering er satt, dvs alteret og høytalere får samme plass som nå.
I og med at det skal skje såpass mye på interiørfronten er det viktig for min del å få mest mulig ut av hus, før det kommer nye ting inn igjen. Spørs om ikke det skal legges ut både det ene og det andre på finn.no snart.
I mellomtiden får jeg leve med mine små Epos´er på stua, noe som betyr at platerommet blir en rendyrka hodefonbule i tiden fremover.
Har vært innom Stereofil i dag, og konstatert at Defenition DC10T er inne igjen, så førstkommende torsdag ettermiddag er det avtalt lytting. Skal bli spennende å sammenligne med Glenair 15 som er min foreløpige favoritt hakket før Kensington (faktisk!).
Må jo si at de ser dritlekre ut da, spesielt i mørk valnøtt.
Kjenner det kribler nå.........