Så er det klart for 2. kapitell og bydel for hvor kjøpe vinyl i London.
Neste dags ferd gikk til Notting Hill, og da først og fremst Portobello Rd.
Rough Trade ligger her selvsagt, men de to sjappene jeg
alltid er innom er
Intoxica, som jeg dessverre bare fikk snudd på dørstokken på denne gang. Gutta vet hva de selger, så det er sjeldent å gjøre skikkelige varp, men alltid like fornøyelig å kunne klå på litt svart gull (da mener jeg gull)
Så videre til det som er London's beste platebutikk, og har vært det i mange år. Kun åpent på fredager og lørdager, og jeg har fått innvilget en halvtimes besøk av storfamilien. :-\
De to kællene som driver Music Minus og Stand Out Records er alltid en fryd å handle med. Kunnskapsrike om det de selger, og prisene har aldri vært noe å si på. Spør etter noe, og de kan forsvinne bak på bakrommet i et par minutter for å dukke opp med akkurat
den skiva du har lett etter. Utvalget er hovedsaklig 60's , 70's gubbrock og 70's/80's punk og new wave. + nyere ting selvsagt.
Til min store fortvilelse viser det seg at de stenger April neste år pg.a doblet husleie..
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Nitrist, og grunn god nok til at jeg vurderer en kjapp tur over igjen i løpet av vinteren, utelukkende for shopping her......
Hele sortimentet er priset ned med 25%, sammen med supergunstig pundkurs, må en være i d i o t for ikke å ta turen innom i disse dager. (Adressen er Portobello/Blenheim Cr.)
Ble litt trist nå.....................
F.eks plukket jeg opp denne gang en førstepress av 2. skiva til New York Dolls. Pent eksemplar med insert for en drøy 100-lapp (kroner altså), og det er billiig, skitbillig faktisk.