Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Roberten skrev:
    Jeg har lagt meg til den vanen å lese de fleste innlegg av Eros uten briller, på den måten får jeg ikke med meg alt han skriver, men jeg kan kose meg med bildene.

Takk for turen Eros ! :D
    Bra tips ;)

Takk for turen ELK, herlig lesning.

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    morsom natt, med edrubrillene på. ::)

får slenge ut et par bilder imorra når jeg får tid. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    I all verden, kom du deg på konsert i kveld ? Jeg fikk stua full av folk og sliter fortsatt med å tømme den. Ikke var noen lystne på garagerock heller. Katastrofe.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Staggers gikk ikke på scena før 0030, så jeg rakk det med god margin.

Hjertelig gjensyn på flere måter. :-X
    Vokalist Evel kunne la vær å nevne fra scena vorspielet hjemme hos oss ifjor, før konserten vi arrangerte på Caven. Sjøslag er understatement.

jævlig underholdende som vanlig i natt også. De kommer helt sikkert igjen, mottakelsen her i byen er formidabel.
    p a r t y ! !

Alltid hyggelig med masse folk. Vorspiel, nachspiel, men ikke "midt" i.

yup min gode mann, du gikk glipp av god underholdning. Men, men, vi ser vel frem til Stockholm om noen uker, gjør vi ikke?? ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Heldiggris, jeg har hatt, og har, leiligheten full av folk som synes at det morsomste akkurat nå er å ringe dry cleaners i philadelphia og spørre om den mest effektive måten å bli kvitt blodflekker på, samt forhøre seg om grupperabatter på hoteller i skotland for norske arkeologer. Hmmm....

Vi ser absolutt frem til Stockholm om noen uker ! Det er vel egentlig akkurat det vi trenger !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Stockholm er akkurat hva vi trenger.

Drar tidlig for å stikke ut til Solna for seriøs plateshopping i ei sjappe jeg ikke har vært i på noen år. Drevet av "mister madman", med et respektabelt utvalg. Absolut verdt å sette av tid. November er ikke så "hot" som juli heller, så utepilsen frister sikkert ikke like så mye som sist. :( ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Hmm....jeg tenkte å dra i god tid ja, så adresser til sjapper det er verdt å besøke tas imot med takk ;D For øvrig så er vel øl øl året rundt, så jeg tør ikke late som om jeg ikke kommer til å være fristet til å finne meg et vannhull først som sist ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    ;D så så, ingen grunn til å hverken spille kostbar eller luremus her i gården, eller her i tråden ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tenkte du kunne få adresser i etterkant. ;)

Blir nok en underholdende weekend. Skal sjekke litt med gutta boys om det er mulighet for noe platesnurring dagen etter. Måns (Maggot) og Pelle + Cesse (Hives) skal vel spille på den aktuelle kvelden. Sier ikke nei takk til å ha kjelleren på Bröderna Ohlsson lørdagen. Vi får se.

(Litt skuffa over at jeg ikke har fått særlig respons på min oppfordring til en egen reisekategori for plate/hifi-sjapper. Sikker på at det kunne blitt en ganske underholdene og informativ sådan.

Men for all del, jeg kan knote ned alt i min egen lille bildetråd jeg.)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Hoi, hadde jeg fått med meg at det hadde blitt foreslått egen kategori for sjapper/steder verdt et besøk så hadde jeg vaiet flagget hardt for det. Noe av det beste som finnes er jo å kunne kombinere "ferie," med besøk i platesjapper e.l. så det synes jeg er et strålende forslag. Må nok søke litt i forumet så jeg kan si "jeg også" på det rette stedet/i den rette tråden.

Jaha, du hadde tenkt å gi ut adresser etter at jeg hadde vært der ? ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Du får flagge din støtte i denne tråden. ;)

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39145.0

Hvis det ikke er interesse for å vite hvor man kjøper sin musikk fysisk, så begynner jeg seriøst å bli bekymra for forumet. For min egen del er jeg ikke noen lurekuk når det kommer til akkurat dette. Glad for alt som kan holde liv i oldschool-sjappisene. Den dagen det knapt finnes et sted å gå til for å bla i plater, så legger jeg inn årene.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Nemlig ! The internets er fint å ha for å vite hva som finnes der ute + hva man muligens bør betale for det, men det er ingenting som slår følelsen av å være i en bra platesjappe for første gang. Det å bla gjennom hyllene uten å vite hva man kan finne. Forhåpningene og spenningen. Det er noe helt spesielt, og kan aldri matches av ebay eller andre internetsider. Derfor er det utrolig viktig å spre det glade budskap om de stedene det er verdt å besøke, og legge igjen penger hos. Det er tross alt pga musikken vi er her. Eller, i hvert fall, burde være her.

Sier Robert som nå skal blande seg en ny rom og cola og sette på High Fidelity.
    Fred ut.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Amen til det.

High Fidelity? film? hmmmmm

Skal ta et morsomt bilde akkurat nå. :-X ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Gode ting. Gleder meg til å se det når jeg knekker meg ut av sengen i morgen !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Peace!

Inspirert, så det blir en liten rom her også før bingen.

Fortsatt god morgen. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    På fjernsynet ? Eller i livet ellers ? Fjernsynsprogram kan jeg forsvinnende lite om, men jeg vil mene ganske bestemt at det finnes annet å ta seg til på en fredagskveld enn Norge Rundt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Siden det var så dårlig med respons mistenker jeg at HFS har vært "død" den siste halvtimen pg.a NRK.

Jaja, dere om det......... ;D

Skal bare tømme et minnekort så får vi se.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    korter tiden med et pausebilde, tatt natt til søndag sist helg.

på grensa til at det kan oppfattes som "spam" (?)

;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Jeg liker aktørene på det bildet. & det viser at noen orker selv om solen snart har gjort en full runde.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Arveprinsen har blitt 10 mnd må vite, og foreløpig har det gått over all forventning. Snill, rolig og nesten alltid blid. Har uten problemer hatt han løs (kan jeg si det?) i stua, veldig enkelt fordi han har lekt uten dikkedarer på matta si.

Selvsagt har det gått bra, enn så lenge han ikke har kravlet avgårde. Er i friuke nå, og i denne uka har det skjedd mye, veldig mye faktisk. Nesten over natta har junior begynt å ta seg frem på egen hånd, gjorde faktisk iherdige forsøk på å stå uten hjelp idag. Plutselig har tilværelsen for Daddy-O blitt snudd en smule på hodet kan man si. Veien til Barnas Hus ble brått veldig kort igår. ::)

Fra nå av er Baby Dan min nye venn. :D
    http://www.babydan.com/?id=1073

Bare se, ikke røre (røra bokstavelig talt)

På bildet sees forøvrig det kjente IKEA-slakteblokk trikset med halve tennisballer under + en sneis av Epos M12 som tjenestegjør i hovedalteret for tida.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Liker stilen til rampegutt! blir krevende å unngå rørforsterker på gutterommet ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Utforskertrangen er det ingenting å si på. :D
    Unødvendig å nevne at det blir mye musikk når vi er hjemme. Før dere sender bekymringsmelding til barnevernet, så er nivået godt under 1/4 av hva som er normalt å spille på en gjennomsnitlig haifai-demo som f.eks i Horten. Ellers er det "Hits for Kids" fri sone for de som av en eller annen idiotisk grunn skulle tvile. God barneoppdragelse starter man med engang, ikke i tenåra.......

Fugleperspektiv.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva slags høyttalere er det du har tenkt å kjøpe deg nå, eros?
    lekkert manley-utstyr, btw.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Gago skrev:
    er på let. kommer tilbake til det om litt. skal bare legge ut et par bilder til først. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    At hovedalteret vil komme i skuddlinja etter hvert som junior vokser til, kom jo egentlig ikke som noen bombe. Planer og tanker har vært gjort for lenge siden.

Her er noe som kom i hus i Juli.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Hmm SUPER pappeske. Bør jeg droppe middagen?
    ikke droppe, bare drøye den i 5 minutter.

Ellers så springer ikke tråden i fra deg vøtt, har ikke tenkt å slette den heller da. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Hmm SUPER pappeske. Bør jeg droppe middagen?
    ikke droppe, bare drøye den i 5 minutter.

Ellers så springer ikke tråden i fra deg vøtt, har ikke tenkt å slette den heller da. ;)
    Hehe elsker å flerre av papiret

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Flerre av plasten, rettere sagt. :)

Hva hjelper det med lekegrind som beskytter mot klåfingrede småttiser, når trusselbildet med flygende leker som våpen er vel så skremmende? :eek:
    Foreløpig går det rolig for seg, men regner med at det er snakk om uker eller dager, før det hagler rundt ørene. Tror ikke min Benz LP eller Lyra Helikon syns det er noe gøy å få en kloss i huet. Kan fort bli dyrt ihvertfall.

Vrei huet litt på forsommeren, og kom på den gode ideen at noen på jobben til fattern kunne hjelpe til. Resultatet ble ikke så aller værst, og penger spart er som kjent penger tjent.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Joda, så nå er Superscouten blitt fengselsfugl. ;D
    Heller det, enn å sperre inn Arveprinsen. Småttiser må få litt armslag også.

Den trente VPI-kjenner vil se at gummilistene" rundt tallerkenen er borte.
    De råtnet bort og løsnet etter et år. :p (det er vel det eneste negative jeg har å si om spilleren :) )

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Penger spart er penger ikke brukt :) (3 glass vin og alt går over styr for meg)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Penger spart er penger ikke brukt :) (3 glass vin og alt går over styr for meg)
    3 flasker og det begynner å bli morro (!!??) ::)

ikke idag, siden jeg er hjemme med junior. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Her er et forsøk på oversiktsbilde. Noe mer får dere ikke av hele anlegget og omgivelsene før nytt gulv og lister er på plass. ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ErosLoveking skrev:
    Gago skrev:
    er på let. kommer tilbake til det om litt. skal bare legge ut et par bilder til først. ;)
    Som sagt så er jeg på let. Har aldri lagt skjul på at jeg er en liten sucker for Tannoy.
    Ikke fordi at det er en produsent som er kjent for å spille "hifikorrekt" , men mest for at de i sin stadige utvikling holder fast ved gamle konstruksjonsprinsipper (som f.eks også Klipsch) Mulig det er idiotisk å tenke sånn, men nå hører jeg nå engang mest på musikk fra "den gang da". Sikkert en stupid fix ide jeg har, men hvorfor ikke benytte seg av utstyr som ligner det musikken ble produsert på og for tenker jeg da. Har aldri vært opptatt av såkalte målekorrekte parametre, det er tross alt jeg og ikke andre som skal leve med utstyret og lyden. For meg er elementer som dynamikk, smack, driv og ikke minst fravær av lyttetretthet jxxx viktig. Den lille erfaring jeg har, tilsier at musikalitet nødvendigvis ikke er det samme som snor-rette måleresultater.

Har så vidt i en ellers relativt travel hverdag, prøvd å sjekke ut litt i høst. Hortenmessa, mest for å få en ide om andre merker. Harbeth f.eks virket som en særdeles spennende produsent, jeg gjerne skulle lånt mer øre til. Ellers har jeg vært en tur innom Stereofil (super service!!) og hatt en 2-timers sesjon med de nye Tannoy Definition DC-10T.

Må si forventningene var tilnærmet enorme på forhånd. Har jo fått svært god mottakelse, og spm. er om dette et høytalere jeg vil leve med i flere år. Er ikke typen til på bytte i hytt og pine, er for opptatt med min jakt på skiver. På forhånd har jeg en runde med Glenair 15 som er en høytaler med skyhøy fun-factor, men noe romslig i størrelsen. (Oi! var reaksjonen til den bedre halvdel når hun så de første gang ::) )
    En annen hot kandidat er Tannoy Prestige Kensington. Førsteinntrykket (hos Stereofil) var litt so so. Har en mistanke om at de ikke var skikkelig innspilt (knapt to uker gamle den gang) Føltes litt vel servile i stilen i forhold til Glenair 15. Elsker jo oldschool-looken da.

Tilbake til DC-10T som er den første høytaleren jeg har brukt litt tid på i høst. Skal gjennom en serie gjennomlyttinger før jeg gjør et endelig valg. Det er snakk om litt kronasjer, som jeg fint kunne brukt på skiver istedenfor, så jeg tar meg tid. Vi trøndere er kjent for å være trege i avtrekket, og jeg lever gjerne opp til den myten i denne sammenheng.
    Har med meg en god kompis på seansene, mest fordi vi har sammenfallende musikksmak, og ikke minst for å ha en uhøytidlig evaluering over par pils etterpå. ;D
    Førsteinntrykket av DC-10T var bra, veldig bra faktisk. Har lagt opp til en broket samling av testskiver. Ingen typiske hifi-imponatorplater, men det jeg vil kalle "bruksmusikk". Gidder ikke bruke tida mi med noe som høres bra ut, bare for å høres bra ut. Ikke derfor jeg driver på med hobbien her. Har derfor med et utvalg med musikk der noe er akkustisk, vokalbassert, plain rock, elektrisk r'n'r blandet med akustiske instrumenter (f.eks rockabilly), heavy, garagepunk osv. Poenget er at det må være tilnærmet "altetende", og spille krappy innspillinger innimellom uten at jeg går lei.
    Må si jeg nesten kunne kjøpt DC-10T uhørt, for de ser særdeles lekre ut. Spiller vannvittig bra gjør de også. Ikke problem med å få fot. Forførende ekte gitarlyd, lekker vokalpresentasjon, herlig åpen, bred og dynamisk, i det hele tatt en utrolig forførende høytaler. Det som får meg til å stoppe, og som jeg vil sjekke med flere skiver, er bassen, da spesielt basstrommelyden. Spilte et par låter fra Monster Magnet - "Powertrip", og ble noe betenkt. Alt av trommer ble bare muddy og forferdelig uengasjerende. Påstår ikke at plata er av det smarteste å teste med, men også et par andre skiver med fullt trøkk og der det skjer mye, føltes som at det fallt sammen i bunn. hmmmmm. :-\

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn