Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Herlige bilder ! Og det varmer langt inn i rota å se at det ikke bare er jeg som har handlet inn et tresifret antall lp'er i sommer.
    Jeg blir nok nødt å bruke deg som sannhetsvitne på at slikt er helt normalt neste gang Frøken Fryd kommenterer det.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Å fillern, du har gått i den fella å ha kabler i anlegget.
    Modig !
    Etter all debatten angående kabel her på HFS har jeg funnet det tryggest å fjerne alle kablene i oppsettet mitt.

    Ellers legger jeg merke til at det har kommet en endring i signaturen din med høyttalere i klammetegn ?
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Oops, vi må holde oss våkne. Ting skjer i hula. Han spiller på Epos, men det er bare midlertidig... hva kan vi vente. Ihvertfall må vi få bilder, masse bilder, men hva kommer, og hvor lenge til... Vil du gi oss noen hint på hva som kommer ::)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Ja forresten, selv om de er midlertidige hadde det vært fint å få en beskrivelse av lyden med Epos. Er interessert i hvordan eventuelt Snapper har taket på dem.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Joda, idag kom det en særdeles hyggelig kar fra Østfold innom, la en bunke penger på bordet, og tok med seg mine trofaste slitere.
    Er litt vemodig selv om jeg lengre enn langt, har hatt en aldri så liten drøm om et par Tannoy.

    Nye høytalere er noen uker frem i tid, engang i løpet av oktober vil jeg si.

    Først vil jeg bli ferdig med et festivalarrangement i slutten av september, og så skal det legges nytt gulv i gang og ikke minst stue. Anser nye høytalere som en belønning etter at det er gjort. Hvis mine beregninger er riktig så kommer det også en slump med penger igjen fra den hellige norske skatteetat, hvis de ikke føkker opp noen greier (igjen) da.

    I tillegg er det ny sofa (langt mer lyttevennlig hjørneløsning, teppe(r) og annet møblement på gang. Vil derfor ha langt større fokus på rommet og evt. akkustiske småtiltak. Eneste jeg kan si, er at plassering er satt, dvs alteret og høytalere får samme plass som nå.
    I og med at det skal skje såpass mye på interiørfronten er det viktig for min del å få mest mulig ut av hus, før det kommer nye ting inn igjen. Spørs om ikke det skal legges ut både det ene og det andre på finn.no snart.

    I mellomtiden får jeg leve med mine små Epos´er på stua, noe som betyr at platerommet blir en rendyrka hodefonbule i tiden fremover.

    Har vært innom Stereofil i dag, og konstatert at Defenition DC10T er inne igjen, så førstkommende torsdag ettermiddag er det avtalt lytting. Skal bli spennende å sammenligne med Glenair 15 som er min foreløpige favoritt hakket før Kensington (faktisk!).
    Må jo si at de ser dritlekre ut da, spesielt i mørk valnøtt.

    Kjenner det kribler nå.........
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Dette kan ikke gå feil, du har valgt tre herlige sangere til dine forsterkerhjerter. Dette blir hel rått 8)

    Men vil tipse deg om å høre Kensington med Manley; hvis ikke har du ikke hørt hva disse sangerne fra Lucifers lyttekammer kan prestere. Allnico og pepperpot med Manley dynamikk og flyt er litt annerledes enn moderne Tannoy med transistor. Ikke at jeg har noe imot sistnevnte, men det er ikke samme magien. Jeg hadde ikke hørt Kensington før jeg fikk høre dem i et oppsett med Manley Snapper. Det tok meg en uke å finne finansiering (og da var jeg i en periode der jeg ikke skulle kjøpe noe nytt). Penga ble lagt raskt på bordet. Jeg kjøpte oppsettet som om det var det siste tilgjengelige i verden. Oppsettet tok meg fullstendig, var ikke forberedt :eek: Har nå levd med det i snart ett år, og det blir her lenge.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Friskt bilde, Eros. Hitlerbart er muligens bedre enn Stalinbart når det kommer til stykket...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg hørte på stativhøyttalerne fra Tammoy serien. Veldig vakre høyttalere som spiller veldig oppløst, organisk, snilt, varmt, pent og engasjerende så lenge det ikke gikk for fort i svingene. Men det syntes for meg at de manglet littegrann på dynamisk kontrast, trøkk, hurtighet og mer drama rett og slett (mulig de gulvstående er bedre på det området). Tenker at de kanskje vil være litt for snille for din musikksmak? Jeg tror Glenair har "dramaet" som muligens kan savnes med Defenition. My guess ;).

    Det blir spennende å se hva du ender med.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    ;D
    nå skal jeg slutte med maltrakterte dialektforsøk og heller si med den stemmen jeg har
    hvor som helst, du leder, jeg følger.
    Klar, ferdig, gå !


    EDIT: leste jeg rett et sted her på sentralen at du skal snurre skiver i morgen ?
    I så fall kan du gjerne begynne med å si hvor. Råkknråll tror jeg er akkurat hva jeg trenger etter denne uken her.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har vært så mye familiært i det siste.

    I tillegg har jeg lenge savnet en haug med bilder fra sommeren, som heldigvis dukket opp for litt siden. Vet derfor ikke helt hvor jeg skal begynne, har vært mange skattejakter, inkludert høytalerlytter.


    I morgen kveld er stikkordet initialen i etternavnet til en dame som Dale Hawkins skrev en låt om, mest kjent med et band ved navn Creedence.
    Dagens enkleste rockquiz ;)

    Må køye snart. Tidlig opp, ikke bare for bleieskift, men har fått en fix ide om å dra til Horten. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre der men.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Bra bildene kom til rette Eros ! Det ville vært traurig om de insisterte på å være søkk borte.

    Heh, den tok jeg faktisk uten betenkningstid. Rundt 22 ? Innen den tid bør jeg ha få knekt meg ut av kontoret og ned i en rombasert drink.

    Tja...du kunne jo tatt med deg et par Hasil Adkins singler og klemt de avgårde så folket fikk hørt skikkelig referanselyd.

    + det familiære skal man alltid ta med seg med et smil.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Skjønte den ikke var vanskelig. ;)

    Starter vel rundt 22.30. Får se hva vi har å by på. Blir vel et sett med streng garagepunk, beat/freakbeat og noe floorgroovers. Tvilsomt at noe har datostempling etter 1968. ;D

    Det med bildene var litt kjedelig, så jeg er glad de kom til rette. Tenkte jeg får fyre opp tråden og ta sommeren kronologisk, hvis ikke blir det så mye hopping.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Det lover godt ;D Da kanskje jeg kan få blåst meg ren etter å ha vært et offer for edbhelvetet hele uken.

    Ref. Hasil Adkins, her mente jeg at du burde ta med ham til Horten ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Ref. Hasil Adkins, her mente jeg at du burde ta med ham til Horten ;)
    Er redd jeg ville skremt mannskiten ut av de besøkende der nede, hvis jeg hadde stilt med orntli´ musikk.

    ;D ;D ;D
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    I morgen kveld er stikkordet initialen i etternavnet til en dame som Dale Hawkins skrev en låt om, mest kjent med et band ved navn Creedence.
    Hm, tur på byen i morra tenker jeg. Kona skal på jobb. 8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Jøss, blir jo rene HFS møte i Oslo jo :)

    Du får ta med deg seilerkompisen din. ;) ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    ErosLoveking skrev:
    Er redd jeg ville skremt mannskiten ut av de besøkende der nede, hvis jeg hadde stilt med orntli´ musikk.

    ;D ;D ;D
    Jeg har problem med å se et eneste negativt aspekt i det scenarioet ;D Alle liker vel streng og smal musikk ? ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Det burde absolutt være rom for bruksmusikk og ikke bare de gjentatte imponatorskivene.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    For å gjenta meg selv fra Horten-tråden

    "Inntrykk kommer en dag, men nå må jeg avreagere litt i heimen etter en kraftig overdose jazz."


    så det blir vel et par tre timer med soul og garage før jeg går ut tenker jeg............... ;)


    Forøvrig ble fangsten 3 skiver, siste nummer av Fidelity, et møte med et par tre interessante høytalere, og et skrekkmøte med et oppsett jeg mistenker å koste mye $$$. Det lød ihvertfall helt forjævli!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Jag fattar :D

    +jeg sa du skulle ta med deg Adkins...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Adkins tror jeg ville skapt furore med masse skriverier her i etterkant. ;D

    Ikke for de med dårlig hjerte. Tror derfor det kunne vært en smule helsefarlig faktisk. Veldig mange i den klassiske faregruppa (lett overvektige (er det selv altså!!) 40- 50 åringer (jeg mangler alderen da) var å se idag. Kunne blitt stygt.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Det kunne blitt stygt ja ;D Og å desimere hiffibefolkningen ville jo vært sørgelig.
    Selv om det hadde vært et herlig syn om en utstiller knalla i vei med noe skikkelig strengt.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    det hadde løftet messen om du hadde fått på noe skikkelig musikk!!! kjedelig greier og jeg er i horten. helvete!!
    Mange kule mennesker dog
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Umm...var det ikke en som mente at det kom til å komme masse bilder her i helga siden du og Arveprinsen skulle ha guttehelg ? :D

    Jeg bare spør....
    +
    at jeg fikk helgerasjonen min med øl i går, så det blir ikke noe festivitas i kveld og da er det jo absolutt på sin plass med påfyll herfra.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    så du måtte minne meg på det ikveld altså. ;)

    jaja.


    Lux Interiør døde tidligere i år.

    R.I.P Lux :'(

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    ErosLoveking skrev:
    så du måtte minne meg på det ikveld altså. ;)
    Klabert, brød og sirkus til folket vettu :D
    Jeg regner med at du knaller til med 6 sider med bilder, forklaringer og fortellinger.


    ErosLoveking skrev:
    Lux Interiør døde tidligere i år.

    R.I.P Lux :'(
    The Cramps var fantastiske. Et band jeg veldig gjerne skulle ha sett live.
    Nydelig med Tiki-shrine til hans ære !
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Joda det Lux-hedersmerket var å finne i Rotterdam.

    (Henger såpass etter i tråden, at jeg skrur klokka og kalenderen tilbake til Juni i år)

    Hvem i all verden finner på å dra til Rotterdam sier dere? Vel, en av de beste garagerockfestivalene arrangeres der hver juni mnd. Primitive Festival gikk av stabelen for 6. året på rad. Alltid veldig hyggelig å treffe likesinnede fra hele Europa (Verden). Miljøet er ikke så stort, så en har knytta mange vennskapsbånd oppgjennom åra. I tillegg er det ofte gode DJ's og full action på dansegulvet til langt på morgenkvisten. Snurra selv skiver der i fjor, 3 netter på rad, utrolig gøy! (men slitsomt)

    Nå skal jeg foregripe begivenhetene en smule. Planen var et lengre reisebrev, men for å være helt ærlig, så var det jævli varmt, øllet var godt og nettene strakk seg gjerne til 06-0800 hver morgen. Ble ikke mye ork til gatevandring og shopping da.
    Rotterdam (som Amsterdam) har veldig mange, og noen av de, veldig bra platesjapper. For den som gidder å bla litt, så kan en gjøre gode kjøp i mengder, til en helt annen pris enn her hjemme. HiFi-sjapper har jeg aldri funnet noe særlig utav.
    I år nøyde jeg meg bare med å hanke inn forhåndsbestillingen fra Soundflat + massivt kjøp fra Crypt Records' stand på festivalen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Må ikke glemme bilder forresten.
    Kameraet var ikke med så veldig mye, men fyrte vel av noen bilderuter.

    Som sagt det var veldig varmt iår. V e l d i g varmt!

    Her er det en idiotfull tysker som får sprayet sitt bleke legeme med toalettdeo av vokalisten i The Revellions (Yup, de spiller i Oslo på fredag)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Die Nederlands som et sted å handle vinyl er et helt nytt konsept for meg. Ha, og jeg som har vært på en del konserter på Paradisio. Her må det tenkes nytt, ingen tvil om det. Prisene og utvalget såpass godt at det er verdt å ta turen kun for vinylen og ølets skyld ?

    Det høres ut som en herlig, men beinhard festival ! Betyr det at forbrødringen slår begge veier så man kan risikere å treffe demningsfolket på Gutter Ball ?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Nå er nok vi nordmenn hakket mer reiseglade enn resten av Europa. På kontinentet reiser de fleste til Nederland med tog eller bil. Til uka kommer det ihvertfall folk fra Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og muligens noen fra UK, om ikke akkurat i så store mengder som når vi drar avgårde.

    Leker selv med tanken å gjennomføre rene plateshopporamaturer til noen byer i Europa (definitivt Nederland). Ta et morgenfly, shoppe skiver hele dagen, drikke øl på kvelden, shoppe hele neste dagen igjen, for så å ta et kveldsfly hjem.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Det som er morsomt med Primitive er at så mange er så dedikerte. Å spille skiver for dette publikumet er utrolig moro, fordi de mange skjønner/vet/forstår hva du spiller, og dansegulvet trøkker veldig.
    Du slipper liksom spørsmål med "døhh, spell nå Michael Jackson da"

    Håper det blir like folksomt her hjemme.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Du har "fryst" stemningen utrolig bra!!! Fantastisk bilde
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    1.474
    Ikke dårlig, vi snakker om en vaskeekte international music festival !
    Og jeg synes det er gulle godt at det faktisk kommer nederlendere til Norge med noe annet fore enn å se på fosser og fjell. Det er en prestasjon i seg selv.

    Oppskriften på en knallhelg right there ! Nå har jeg ikke vært i Tyskland på 10 år, men jeg mener å huske at vinylen var rasende billig i forhold til her. Er det slik fortsatt ? For å kunne kombinere tur til platesjapper + annen by + utskeielser på kvelden, og samtidig føle at man har gjort både økonomiske og kulturelle kupp må jo være reneste kinderegget.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn