soundscape
Æresmedlem
Utrolig flotte komponenter i anlegget ditt
Takk for tips.Flott anlegg som fortjener en like stilig båndspiller. Ligger en Technics 1500 på Finn nå, just sayin.
Det er helt riktig!Nagra har vel noen stuevennlige båndspillere………
Hei AtleGjør deg selv en tjeneste, og test ut Aurender N20, Espen. Hvis ikke Stereofil er behjelpelige med lån, noe de dessverre som regel ikke er, kan vi sikkert få til noe med min.
Hei Espen,Hei Atle
Aurender blir det ikke dessverre.
Skal det byttes så blir det som jeg har sagt, å teste med rør.
Dac med rør eller ingen bytte for meg.
Ellers kan jeg bare beholde Goldnote som jeg har i dag, det er en bra lydmessig dac.
Du har jo testet/hatt mye Audionote.
Har du testet Audionote dac med rør ?
Hadde en CD spiller en gang med rør fra Audionote og den var egentlig lydmessig en bra sak.
Mvh: Espen L
Blir dac det blir lagt mest vekt påHei Espen,
Aurender N20 er ren streamer. Fantastisk kombo med Audio Note dac. Alle AN dacer er rør, og dermed har alle mine hatt rør Anbefales!
EDIT: Min første kommentar var ment til det du skrev om at du var villig til å legge mer penger i streaming. Jeg tenkte streamer, men du mente kanskje dac.
Hei Torsteinhei Espen, det var lenge siden
Husker vi hadde en supermorsom seanse med oppkoblet Studer A810 i ditt daværende system, det låt forrykende av begge kilder.
Angående rørdac kan du lese litt om LTA sin Aero (en fin liten sak tror jeg): https://www.lineartubeaudio.com/products/aero-dac-digital-analog-converter
/Torstein
Audio Note DAC. Dette blir dyrt! Startet du i de nedre luftlag blir det dyrt når du vet det låter bedre når du beveger deg oppover i hierarkiet, og hvis du starter i andre enden blir det jaffal dyrt. Tør du dette da, EspenBlir dac det blir lagt mest vekt på
Audi Note er aktuelt
Ingen vet hvor haren hopper KarmanaAudio Note DAC. Dette blir dyrt! Startet du i de nedre luftlag blir det dyrt når du vet det låter bedre når du beveger deg oppover i hierarkiet, og hvis du starter i andre enden blir det jaffal dyrt. Tør du dette da, Espen
Tusen takk for hyggelige ord puristenHei Espen
Du har ett vakkert oppsett. Kan vel nesten karaktiseres som kunst?
Ser at du er ute etter streamer/Dac med rør?
Hvis dette er tilfellet bør du se på det aller aller «værste»?
I mine øyne er det helt klart Aries Cerat.
De bruker dac teknolologi fra MSBTech. og deres versjoner av
reguleringer og bare bruk av triode rør.
På sluttrinn siden er alt de lager OTL med bare ekte trioder.
Lykke til på jakten
Mvh
puristen
En gjeng som var i godt godt humør og driv før Nick Cave skulle entre scenen.
Vis vedlegget 1062355
Vis vedlegget 1062431
Vis vedlegget 1062432
Vis vedlegget 1062435
Konserten var for meg en stor opplevelse!
Tekstene til Nick Cave er uten side stykket.
Han hadde hele spektrum i sin hule "hånd" fra start til slutt.
For en mann og for noen låter, å ikke minst Mr Cave sin utstråling og intensitet på scenen.
Opplevdes som en hit parade fra til å med den settlisten han kjørte.
Må spesielt nevnte låta Cinnamon Horses fra den siste skiva!
Kan en låt bli stort vakrere tenkte jeg, da fikk selv Espen L en liten tåre i øyet der jeg satt når den ble fremført.
Musikk er følelser, og der treffer Nick Cave meg mitt i hjertet.
Rett å slett en magisk kveld
Veldig hyggelig treffe deg igjen CarryKjekt å møta deg og dine kompisar før konserten med Nick Cave. Det var 2 timar med god underholdning
Ren flaksGøyalt at du helt tilfeldig slo opp på den siden
Ja, det er vel den delen av boken som oppsummerer alle de mislykkede prosjekteneGøyalt at du helt tilfeldig slo opp på den siden
Hei ablJeg legger til noen flere musikkvideoer på youtube.com ;
Does anybody really know what time it is? - Chicago ( leonid and friends)
Superstar - Leonid and friends [ the Carpenders cover]
Fantasy - Leonid and friends [ EW and F cover ]
Elvis Lives : The 25th Anniversary Concert 01 : Opening credits / See See Rider, av Kenny`s Elvis channel
Kenny Rogers - The Gambler, av Kenny Rogers
Mvh
Hei EspenHei abl
Bestandig fint med musikk tips
Men bedre her at du lager en egen tråd med dette trur jeg når du har så mye godbiter på lager
Da kan jo de som ønsker gå inn i musikk tips tråden din
Ha ellers en strålende dag abl
Synes Espen sitt forslag var helt topp.Hei Espen
Jeg skal ikke legge ut flere musikkvideoer nå i tråden din.
Hvilke av disse musikkvideoene synes du var gode ?
Mvh
Hvis @abl åpner sin egen tråd for dette, kan det hende han får mer respons også.Synes Espen sitt forslag var helt topp.
Skader aldri med flere tråder om musikktips.
Hei bluesbreakerHvis @abl åpner sin egen tråd for dette, kan det hende han får mer respons også.
Dessuten fra flere medlemmer enn Espen. . Hvis ikke det er ønskelig, så finnes jo muligheten til å bruke pm. Mvh
Jeg synes ikke vi skal bruke Espen's personlige tråd til slike ting, men det er sjølsagt opp til Espen.Hei bluesbreaker
Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker å åpne en egen tråd for dette, og pm er lite aktuellt,
men det ville være fint om Espen og andre lesere kan si om det er noen av disse musikkvideoene de synes er gode eller dårlige,
selv om de står her i denne tråden !