Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Kan tro hvor mange som bare sitter og vrir seg for å få lov til å komme med noen slengbemerkninger rundt ‘bling’, pretensiøst dyre kabler, ol. men som lar det være siden det er en vennetråd/galleri.
    Kan være at man også innser at det blir flaut å dra inn selvbygg i dette selskapet, men da legger jeg virkelig godviljen til.
    Men det som verker mest er nok allikevel at det hersker fred og fordragelighet her inne, stor dynamikk, gromutstyr og ikke minst god stemning!
    Gi meg 100 poster som kalles ekkokammer før 1 med belæring eller det jeg kaller hetsing av high end.
    Får for all del håpe at dette ikke ansporer til noe oppgulp, men faren er minimal, da andres anlegg normalt ikke har noen interesse hos disse så lenge man ikke snakker selvbygg.

    Blir noen sure, så send meg PM istedenfor.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.317
    Antall liker
    16.648
    Sted
    Langesund
    Kan tro hvor mange som bare sitter og vrir seg for å få lov til å komme med noen slengbemerkninger rundt ‘bling’, pretensiøst dyre kabler, ol. men som lar det være siden det er en vennetråd/galleri.
    Kan være at man også innser at det blir flaut å dra inn selvbygg i dette selskapet, men da legger jeg virkelig godviljen til.
    Men det som verker mest er nok allikevel at det hersker fred og fordragelighet her inne, stor dynamikk, gromutstyr og ikke minst god stemning!
    Gi meg 100 poster som kalles ekkokammer før 1 med belæring eller det jeg kaller hetsing av high end.
    Får for all del håpe at dette ikke ansporer til noe oppgulp, men faren er minimal, da andres anlegg normalt ikke har noen interesse hos disse så lenge man ikke snakker selvbygg.

    Blir noen sure, så send meg PM istedenfor.
    Ingen grunn til å bli sur på et slikt innlegg, selv om jeg synes det ser ut som du jobber hardt for å sette diy'ere opp mot gutta som kjøper litt bling. Kjenner Espen ganske godt og vi er også veldig enig i at vi holder på med denne hobbyen med forskjellig vinkling. Ingen av oss har problemer rundt det og vi tar innimellom en fuktig tur på byen sammen uten å måtte ta på slåsshansken.
    Regner med noen kalde pils og konserter sammen i Langesund til sommeren.
    Musikk i sentrum er slagordet, og det spiller forresten uforskammet bra i stua til Espen.:)
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    En bitte liten investering i kabel løftere i dag!
    Men dog viktig for hun som tørker støv.
    Så nå er det No excuse for ikke å tørke støv under kablene mine mer kjære Vigdis :)

    Vis vedlegget 493001

    Vis vedlegget 493002


    Mvh: Espen L
    Flott.
    Stilige høyttalerkabler. Hva er det for en type?

    Mvh
    Frank
    Hei lovemusikk
    Kablene er Wireworld som er noe jeg bruker på hele oppsettet.



    Mvh: Espen L
    Åja.. Takk for svar.
    Har 2 par rca selv, og godt fornøyd med de. :)
    De var flotte de du har.

    Mvh
    Frank
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Kan tro hvor mange som bare sitter og vrir seg for å få lov til å komme med noen slengbemerkninger rundt ‘bling’, pretensiøst dyre kabler, ol. men som lar det være siden det er en vennetråd/galleri.
    Kan være at man også innser at det blir flaut å dra inn selvbygg i dette selskapet, men da legger jeg virkelig godviljen til.
    Men det som verker mest er nok allikevel at det hersker fred og fordragelighet her inne, stor dynamikk, gromutstyr og ikke minst god stemning!
    Gi meg 100 poster som kalles ekkokammer før 1 med belæring eller det jeg kaller hetsing av high end.
    Får for all del håpe at dette ikke ansporer til noe oppgulp, men faren er minimal, da andres anlegg normalt ikke har noen interesse hos disse så lenge man ikke snakker selvbygg.

    Blir noen sure, så send meg PM istedenfor.
    Ingen grunn til å bli sur på et slikt innlegg, selv om jeg synes det ser ut som du jobber hardt for å sette diy'ere opp mot gutta som kjøper litt bling. Kjenner Espen ganske godt og vi er også veldig enig i at vi holder på med denne hobbyen med forskjellig vinkling. Ingen av oss har problemer rundt det og vi tar innimellom en fuktig tur på byen sammen uten å måtte ta på slåsshansken.
    Regner med noen kalde pils og konserter sammen i Langesund til sommeren.
    Musikk i sentrum er slagordet, og det spiller forresten uforskammet bra i stua til Espen.:)
    Enig i det du skriver her The Shy :)
    Synes bare det er gøy at noen driver med diy og andre velger å kjøpe alt ferdig. To litt forskjellige måter og drive hobbyen på og det synes jeg bare beriker dette vi holder på med! Man velger selv hvordan man vil gjøre dette og jeg bare gleder meg over hva andre gjør uansett selv om jeg har min egen vei og gjøre dette på.Litt synd at det blir så mye "oppgulp" rundt i enkelte tråder etter min mening, er jo tross av musikk som er i sentrum! er nok litt derfor jeg for det meste kun er inne på venne tråder for hifi merker og mitt anlegg og billedtråder.
    Diskusjoner kunne jeg ha vært med på i mange tråder med min erfaring men velger heller å være i tråder som gir meg positiv energi noe som gir meg mer glede en å diskutere sorte koner osv.....

    Klart vi må få tatt noen kalde pils og konserter sammen i Langesund til sommeren The Shy :)

    PS! For ordens skyld så har jeg ikke spesielt dyre kabler Distinctive :)
    Men resten av systemet koster.



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Da har vi ankommet Munchen og klar for messe imorgen.
    Som seg hør og bør så er første stopp Biergarten ved hotellet, før kveldens strabaser.
    Her er det nydelig varmt vær, mens ølet er like kaldt og godt som i fjor:cool:
    9F677949-4A4E-4BAD-9057-996871350253.jpg


    Hilsen EspenL
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    2.300
    Sikker ekkelt og forferdelig på Biergarten nå. Men, dere får holde ut - og sende en tanke til oss som ikke får dratt nedover i år.
    Mvh
    JMK
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.667
    Antall liker
    11.680
    Det der var litt av en rugg! Hva er kapasiteten på denne?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Dette bør du få med deg, Espen (du som kikker etter streamer):
    Lumin X1 Flagship Roon Ready Network Player
    The new Lumin X1 Flagship Roon Ready Network Player inherits (almost) all the features from S1 plus many improvements:

    Dual ES9038Pro
    DSD512
    Femto Clock
    New output stage
    New power supply
    Optical network (in addition to copper Ethernet network)
    XLR, RCA, BNC-SPDIF, USB audio output (*)

    The dynamics, imaging, and tonal quality are all improved from S1.

    More details to be shown in the website soon.

    * Only one output is active at any time.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.140
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvor mange er det plass til rundt bordet på Joe Lovano konserten? Ganilsen og undertegnede kommer ned med 09.40 flyet i morgen.
    Jeg gleder meg stort til både Biergarten, messe og konsert.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Det var da som faen da :mad: Kos dere :)
    Fortsatt mulighet til å ta seg en tur Karmana :)
    Kranene er åpnet å sikte er bra så kast deg på et fly!
    Denne gang har vi også bestilt bord på jazz klubb på fredag kveld med Joe Lovano :)


    Mvh: Espen L
    Helt enig Karnana, det var da som faen :cool:

    Kos dere på messe og konsert. Post godt med bilder da. Jævlig bra lineup på konserten også forresten: http://www.unterfahrt.de/index.php?language=de&action=concert&gigid=6255
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Hvor mange er det plass til rundt bordet på Joe Lovano konserten? Ganilsen og undertegnede kommer ned med 09.40 flyet i morgen.
    Jeg gleder meg stort til både Biergarten, messe og konsert.
    Vi har bestilt til dere to også etter avtale med Ganilsen :)
    Vi er nå 6 stk som skal og konserten er utsolgt.
    Vi har gitt beskjed at alle skal spise da de serverer mat også før konserten :)


    Mvh: Espen
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.140
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvor mange er det plass til rundt bordet på Joe Lovano konserten? Ganilsen og undertegnede kommer ned med 09.40 flyet i morgen.
    Jeg gleder meg stort til både Biergarten, messe og konsert.
    Vi har bestilt til dere to også etter avtale med Ganilsen :)
    Vi er nå 6 stk som skal og konserten er utsolgt.
    Vi har gitt beskjed at alle skal spise da de serverer mat også før konserten :)


    Mvh: Espen
    Flott!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Relentless var jo søt:cool: ;)
    Fruen i huset lurte på om de kunne stå oppå hverandre!
    Det å tåle hverandres laster er det faktisk noen damer som forstår :) :)



    Mvh: Espen L
    Litt usikker på den kommentaren de kom med her min gode mann om man kan stå oppe på hverandre, tåle hverandres laster og at noen damer forstår seg på det??? Tankene mine gav opphav til bilder som kanskje hører hjemme i en Strömtank?

    Akkurat nå er det jævelig å sitte hjemme i pollenføyka og jobbe, mens bildene fra München siver inn på nettet.
    Til neste år kan folk konfirmere seg, og jubilere alt de orker.
    Jeg er faen ikke tilgjenglig :mad:

    KOS DEG LITT FOR MEG OGSÅ ESPEN!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Relentless var jo søt:cool: ;)
    Fruen i huset lurte på om de kunne stå oppå hverandre!
    Det å tåle hverandres laster er det faktisk noen damer som forstår :) :)



    Mvh: Espen L
    Litt usikker på den kommentaren de kom med her min gode mann om man kan stå oppe på hverandre, tåle hverandres laster og at noen damer forstår seg på det??? Tankene mine gav opphav til bilder som kanskje hører hjemme i en Strömtank?

    Akkurat nå er det jævelig å sitte hjemme i pollenføyka og jobbe, mens bildene fra München siver inn på nettet.
    Til neste år kan folk konfirmere seg, og jubilere alt de orker.
    Jeg er faen ikke tilgjenglig :mad:

    KOS DEG LITT FOR MEG OGSÅ ESPEN!
    Jeg koser meg for deg også min gode mann:)
    Ikke for å strø salt i såret men har nå nettopp sittet i solen på biergaten med Egil Erlandsen og hygget oss.
    Bestandig herlig å ta noen øl med noen i OAS!
    Vi tar dette igjen sammen neste år Power'n :)

    Nå er det bare å få rengjort kroppen og gjøre seg klar til en deilig Jazz konsert:)


    Mvh: Espen L
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.709
    Antall liker
    3.234
    Relentless var jo søt:cool: ;)
    Fruen i huset lurte på om de kunne stå oppå hverandre!
    Det å tåle hverandres laster er det faktisk noen damer som forstår :) :)



    Mvh: Espen L
    Litt usikker på den kommentaren de kom med her min gode mann om man kan stå oppe på hverandre, tåle hverandres laster og at noen damer forstår seg på det??? Tankene mine gav opphav til bilder som kanskje hører hjemme i en Strömtank?

    Akkurat nå er det jævelig å sitte hjemme i pollenføyka og jobbe, mens bildene fra München siver inn på nettet.
    Til neste år kan folk konfirmere seg, og jubilere alt de orker.
    Jeg er faen ikke tilgjenglig :mad:

    KOS DEG LITT FOR MEG OGSÅ ESPEN!
    Jeg koser meg for deg også min gode mann:)
    Ikke for å strø salt i såret men har nå nettopp sittet i solen på biergaten med Egil Erlandsen og hygget oss.
    Bestandig herlig å ta noen øl med noen i OAS!
    Vi tar dette igjen sammen neste år Power'n :)


    Mvh: Espen L
    Takk det samme til dere gutta fra Grenland, Espen! I øyeblikket er det frokost i hagen :cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Ser frem mot en rapport fra ditt besøk hos Soulsonic, hvis du klarer å få til dette :D
    Fikk lyttet på Soulsonic Distinctive!
    Var noe begrenset tid jeg var i rommet da det er så mye man gjerne vil lytte på i løpet av messen.
    Jeg kjenner naturlig nok ikke til rommet og musikken han spilte var også forholdsvis ukjent for meg.
    De var høye og et ganske annerledes design en man er vant til.
    Det inntrykket jeg fikk den lille tiden jeg satt der var at de hadde et enormt stort lydbildet, det var en kontant og fin stramm bass på de kuttene jeg hørte.
    Mellomtonen virket for meg åpen og naturlig, det var en fin og homogen lydgjengivelse fra topp til bunn etter mine ører!
    Kort sagt jeg likte svært godt det jeg hørte! at du har falt for lyden i Soulsonic kan jeg godt forstå :)

    IMG_3956.jpg


    IMG_3955.jpg


    For å illustrere hvor høye disser er (jeg er 182 cm høy)
    IMG_3960.jpg





    Mvh: Espen L
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Flott rapport, Espen - appreciated :D
    Miro trodde ikke du kom, men der tok han feil!

    Må vel innrømme at lyden ikke var det eneste kriteriet mitt. Blir litt målbunden av designet også, som egentlig er ‘no nonsense’ når man hører filosofien bak. Hologramm modellen er veldig krevende mhp. krav til romhøyde.
    Jeg har en kompis som har rommet inne (mhp. mål) men det er en stor avgjørelse å ta mhp. investering.
    Har man midler til det, så er eiergleden enorm, da man virkelig blir eier av noen spesielle kreasjoner.

    Nok en gang, flott du tok deg tid til dette.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Flott rapport, Espen - appreciated :D
    Miro trodde ikke du kom, men der tok han feil!

    Må vel innrømme at lyden ikke var det eneste kriteriet mitt. Blir litt målbunden av designet også, som egentlig er ‘no nonsense’ når man hører filosofien bak. Hologramm modellen er veldig krevende mhp. krav til romhøyde.
    Jeg har en kompis som har rommet inne (mhp. mål) men det er en stor avgjørelse å ta mhp. investering.
    Har man midler til det, så er eiergleden enorm, da man virkelig blir eier av noen spesielle kreasjoner.

    Nok en gang, flott du tok deg tid til dette.
    Bare hyggelig Distinctive :)


    Mvh: Espen L
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Skal takke alle fra Miro for interessen for Soulsonic speakers i Munchen.
    Jeg oversatte fra norsk og kommentaren hans var ‘Wow, great comments, thanks!’
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Var på en meget bra lytte seanse for noen dager siden!
    Har tidligere hørt de store modellene til Sonus Faber som Aida og Lilium på henholdsvis Audio Recearch elektronikk og Master Audio system elektronikk å dette var lydmessig noe jeg likte svært godt.
    Denne gangen var det Sonus Faber IL Cremonese på Audio Recearch elektronikk det skulle lyttes på :)

    Jo mer jeg lytter på de store (nyere) modellene til SF jo mer imponert blir jeg!
    Dette spilte rett og slett knall bra etter mine ører.

    Takk for en kjempe hyggelig kveld med knall bra lyd Tom :)

    IMG_4011.jpg


    IMG_4013.jpg


    IMG_4010.jpg


    IMG_4012.jpg



    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Var på en meget bra lytte seanse for noen dager siden!
    Har tidligere hørt de store modellene til Sonus Faber som Aida og Lilium på henholdsvis Audio Recearch elektronikk og Master Audio system elektronikk å dette var lydmessig noe jeg likte svært godt.
    Denne gangen var det Sonus Faber IL Cremonese på Audio Recearch elektronikk det skulle lyttes på :)

    Jo mer jeg lytter på de store (nyere) modellene til SF jo mer imponert blir jeg!
    Dette spilte rett og slett knall bra etter mine ører.

    Takk for en kjempe hyggelig kveld med knall bra lyd Tom :)

    Vis vedlegget 498410

    Vis vedlegget 498411

    Vis vedlegget 498412

    Vis vedlegget 498413


    Mvh: Espen L
    Fin lyttekveld dette! Ingen tvil om at det var god match mellom Sonus Faber og Audio Research. For ikke å snakke om finish på høyttalerne.

    Aner ikke om Tom er mye her, men takk for en hyggelig lytte-session. :)


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn