Kan «tungt» og kostbart HiFi utstyr være fornuftig?
Skeptisk
Men, hvis økonomien tillater noen millioner anvendt, det er greit med plass og forholdene ligger til rette? Hva da?
Tja – da tror jeg nesten jeg ville sjekket litt hos Espen.
Er det fornuftig hos ham?
Jaaa – mye fornuftig etter min mening. Der er utstyret tungt både bokstavelig og i overført betydning – og kostbart også. Men, hvis du ser på rommet det er plassert i – så kan en jo kommentere på at det finnes større varianter av Kharma høyttalere enn den Midi varianten som står der.
Hvordan lyder det da?
Vis vedlegget 685450
Bedre enn det meste jeg noen gang har hørt – kanskje det aller beste når jeg tenker etter. Når verten er snill nok til å kjøre igjennom en demo med streamet musikk innen ulike sjangre, så høres stemmer utrolig oppløst og naturlige, det er dypbass og rom i bøtter og spann. Det hele henger utrolig godt i hop og er både naturlig når det skal være det, og i stand til å spille elektroniske musikk i mange varianter når det er ønsket. Ikke noe å si på streamer som ble brukt heller – så ut som en dCS Rossini med tilhørende herlighet – og den kan spille CD også.
Vis vedlegget 685449
Det dirret fælt i glass da?
Neida – det er det som er så fornuftig. Til tross for muskler og kontroll nok fra D’Agostino komboen (tar seg meget godt ut) – så er det gjort et par ting med rommet, uten at det går ut over muligheten til å bruke det som både TV og stue rom. Og, høyttalerne er ikke større enn at det funker. Det tyder på mye god HiFi erfaring og kunnskap at høyttalerne ikke er større enn de er. Har en klar mistanke om at finansene til større modeller er til stede.
Mannen har jo hatt en del utstyr innom de siste årene, for å si det slik…. Det blir vel raske endringer igjen da?
Tja? – det vet han vel best sjøl. Kan det komme tilskudd av apparatur som ikke står der nå? Kan det komme oppgradering som kanskje er mer visuelt enn lydmessig begrunnet. Time will show – men, det låter jammen meg imponerende som det er.
Fornuftig?
Nei, denne galskapen / lidenskapen skal vel antakelig ikke beskrives med ord som fornuftig. Men, du verden så herlig. Og, har man muligheten til det ….
Noe måtte det vel gå an å kritisere?
Noen skrudde hoder vil alltid kunne finne på noe. Jeg hørte begrensninger som skyldtes opptak og ikke anlegget. Samtidig som det i og for seg var typer musikk vi ikke rakk å spille – men, mistanken er at dette anlegget i dette rommet takler det meste ekstremt bra.
Hva blir konklusjonen da?
Den blir at man takker for seg. Gratulerer med fantastisk lyd som også er tilpasset et hverdagsliv. Og, hvis man er heldig nok til å få en lytt – så ville jeg nok ikke lett etter noe å kritisere for – jeg ville fokusert på å kose seg med en opplevelse man ikke så ofte i livet har mulighet til.
Intet mindre?
Intet mindre!
Takk for meg, mvh JMK
Mr JMK er en mye bedre skribent en jeg er, men jeg har også hørt på litt HIFI opp gjennom årene, jeg har hørt lyden hos Espen med dett utstyret, og det er bare en ting å si, det låter særdeles bra og i tillegg ser det ikke så værst ut heller
Utstyret ruver ikke spesielt mye, men lyden hos Espen ruver, det kan jeg skrive under på.
Fortsatt god romjul.
Tommy