Spilleliste ja du for med deg alt Karmi`s !Vel talt! Ikke en bombe den spillelisten, Espen
Vil vel si at kombinasjonen med flytende kornprodukter og Pink Floyd DSOTM som virkelig er den store overraskelsen her...Vel talt! Ikke en bombe den spillelisten, Espen
Å tro meg Sevald jeg har hatt mye forsterkere inn i denne stuen alt fra Klasse D til rør osv.... Men måten Dan d agostino presenter musikk på har jeg ikke hørt tidligere! Bakdelen er at det koster fryktelig mye penger så forstår godt de som reagerer rundt hva det koster!Fy faen så griselekker med Dan d'agostino Kunne klart meg med kun tomme chassis, bare for den visuelle nytelsen
Takk for det VidarSom alltid veldig hyggelig å ha Espen på besøk! I tillegg er han jo en veldig erfaren hi-end lytter med gode innspill til forbedringer. Nyttig når man går seg litt fast. Espen er alltid velkommen hjem til meg.
Dette var jo virkelig godstemning Ha en fortsatt fin helg Espen
Takk det samme motorenDette var jo virkelig godstemning Ha en fortsatt fin helg Espen
mvh
Ettersom jeg forstår skal denne løse slike problemer jeg så for meg kunne eksistere i rommet?
Det er bare å gå inn i tråden til jabba_jabba Bluesbreaker, og bla deg litt bakover fra siste siden.Ettersom jeg forstår skal denne løse slike problemer jeg så for meg kunne eksistere i rommet?
Altså avhjelpe problemer med bassresonanser? Den skal kunne bidra til bedre bass, uansett om det er et problem eller ikke står det skrevet i linken.
Dette er et apparat jeg ikke har noe kjennskap til. Morsomt at nye ting dukker opp, og folk tør å prøve.
Takk ska haDet er bare å gå inn i tråden til jabba_jabba Bluesbreaker, og bla deg litt bakover fra siste siden.
Der beskriver den gode herremannen sine opplevelser med å få SR Black Box i hus.
Enig med deg Tor gjør han noe med taket så vil det merkbart hjelpe!I natt var det litt mye fokus på nettbettet og drinkene når det kommer til kameraføringen til Espen. Når han klarer og rette blikket litt oppover igjen og knipser av et blide av taket sitt, så vil det åpenbare seg noe som sikkert kunne vært en god ide i rommer til Vidar. Virker garantert
Ellers gøy å se du koser det foran anlegget i disse kjedelige tider. Mye god glede i god musikk
Takk for et hyggelig besøk nlykkeFerien her nede på Arøya har fram til nå har vært en eneste stor nytelse. Da jeg i tillegg fikk invitasjon til Espen for å høre på anlegget hans, kunne jo ikke tilværelsen bli bedre. Jeg har hørt anlegget to ganger tidligere. Den første gangen var med Kharma DB9. Den andre gangen hadde han skiftet til Sonus Faber II Cremonese. Begge gangene lot jeg meg begeistre, og forventningene var derfor ikke små da jeg i går satte meg i båten inn til Langesund på min ferd til Skien.
Vel framme hos en alltid strålende blid og engasjert vert, var det bare og konstatere at dette innfridde! Før jeg kommer til hvordan dette lød, vil jeg nevne hva vi spilte på. Som CD/Streamer og dac har Espen Dcs Rossini Player 2 med ekstern klokke. Som de fleste vet er jeg ikke spesielt bevandret med denne type produkter, men jeg vet veldig mye om betydningen av kilden, og ut fra denne kunnskapen skjønner jeg at denne saken representerer toppsjiktet.
Denne spilte så godt i sammen med resten at jeg faktisk tok meg selv i å få lyst på digitalis . . .
Som forforsterker og effekt, er det jo Master Audio system/Dan D´Agostino som gjelder her. Dette merket har ikke jeg hørt i noe annet privat hjem, men derimot gjentatte ganger på messer. Det har bestandig innfridd.
Høyttalerne er Kharma exquisite midi høyttalere. Disse har jeg hørt ved to anledninger i München, og spesielt ved den andre presentasjonen ble jeg veldig nysgjerrig på disse.
Når jeg nå går videre i min opplevelse av lyden, blir det naturligvis anlegget i sin helhet jeg hele tiden referer til, men det kan tenkes at jeg kommer med noen teorier om de forskjellige produktenes bidrag. Her kan jo Espen fritt sensurere meg hvis jeg er helt på jordet.
Ok, hvis jeg skal trekke fram ett ord for dette anlegget, vil det være ÅPENHET. Presentasjonen er ikke noe av det mest åpne . . . nei, det er DÈT mest åpne jeg har hørt. Absolutt alt i opptaket står fram med en nydelig tredimensjonalitet og klarhet jeg ikke har hørt makan til. Du kan "gå" innover i opptaket og observere hvert enkelt instrument og dets karakter. Denne type åpenhet medfører også en enestående dynamisk karakter. Vi lyttet i starten på et klaveropptak, og det slo meg umiddelbart, ikke bare hvor god dynamikken var men også hvor god kontroll anlegget hadde på den. Jeg er av den oppfatningen at dynamikk uten kontroll vil jeg gjerne bli forskånet for. Det er bare ubehagelig og forstyrrende for den musikalske opplevelsen. Når det derimot blir gjort slik som hjemme hos Espen, er det bare helt deilig! Dette med kontroll gjelder forøvrig anlegget som sådan.
Hele frekvensområdet gjengis på en kontrollert, dynamisk og samtidig autoritær måte. Dette liker jeg!
Lydscenen er stor og dyp, men her mener jeg at Sonus Faber var litt større, i alle fall når det gjaldt bredden. Litt slik som jeg hadde det hjemme da jeg gikk fra Adyton til PMC. Adyton hadde en enorm bredde og storhet i lydbildet. PMC er noe mindre men tar det igjen på dybden i lydbildet. Noe av det samme opplevde jeg her hos Espen.
Diskantgjengivelsen opplever jeg som spesiell. Med dette mener jeg spesielt god, men også spesielt krevende. Nå kommer jeg med én av de teoriene jeg nevnte tidligere; Hvis ikke Espen hadde hatt en helt spesielt god kilde, tror jeg kanskje han hadde slitt litt med diskantgjengivelsen. Den er så åpen og rett fram, så hvis Dcs´n ikke hadde de egenskapene (les noe varmere karakter?) ville ting fort skåret ut i toppen. Det gjør de ikke.
Overgangen til mellomtonen er etter min vurdering forbilledlig.
Mellomtonen har jeg jo allerede omtalt til en viss grad, i og med denne eksepsjonelle åpenheten. Men det jeg også vil nevne, er at samtidig som denne åpenheten er der, er også en litt varm karakter til stede. Dette er sjeldent. I systemer jeg har hørt hvor denne type åpenhet (som likevel ikke er på dette nivået) har vært til stede, har bestandig mellomtonen hatt en mer kald/nøytral karakter. Dette Kharma har fått til her liker jeg svært godt! Etter min oppfatning medfører det en mer naturlig klang. Det skal sies at denne type varme/kjøtt på beinet kan bikke over og bli litt gjengrodd hvis man ikke vet hva man driver med, men ikke i dette anlegget. Klangbalansen er veldig god!
I og med at jeg ikke har hørt pre og effekt andre steder enn på messer og hos Espen, inngår også neste utsagn kun som en teori. Men jeg har en sterk følelse av at denne åpne, en tanke varme og velbalanserte, klangen har mye med Dan D´Agostinos produkter og gjøre. Jeg husker jeg la merke til denne "signaturen" på Stockholm-messa for noen år tilbake. Jeg legger bestandig merke til dette når jeg hører på transistor systemer. Jeg er jo "rør-mann" . . .
Så var det bassen. Den går kjellerdypt, god slam og med god kontroll. Men som jeg nevnte for Espen, kunne jeg ønske meg ørlite mer attack og definisjon. Dette er i høyeste grad flisespikking, men likevel verd å nevne siden alt annet er så til de grader på stell. Jeg tror kanskje Espen har gjort seg opp noen tanker om dette selv. Det stod i alle fall noen bassabsorbenter fra Gjallarhorn inne i hvert av hjørnene.
Så gjenstår det bare å takke for meg og si at dette var et besøk jeg kommer til å huske. Du har gjort en aldeles glimrende jobb mht utvikling av dette anlegget og jeg må bare si jeg er imponert!
Ha en fortsatt fin sommer.
Ps: Iphonen og Macen ble plutselig uvenner når fotografiene skulle overføres, så bilder får du ha tilgode.
Hey Mr`Power og Bluesbreaker!Knakende godt skrevet nlykke, men som Bluesbreaker savner jeg et par musikk eksempler underveis
Espen har lenge stått på listen i forbindelse med en lengre pilgrimsferd sørover.
Bare hyggelig bluesbreakerTakk for musikkeksempler, @Espen L .
Noen kjente, og andre nye.
Morsomt å sjekke ut hjemme hos seg sjøl også. Siden sist jeg var hos deg har Siri Nilsen kommet på min "testliste" også.
Tipper Yamamoto gir hakeslepp på dette anlegget!
Dette var en meget god beskrivelse av lyden hos Espen, jeg har også lyttet til dette oppsettet, og etter min mening er det veldig bra lyd i en ganske normal stue, ikke ett fullkalibrert lytterom med masse tilpasninger.Ferien her nede på Arøya har fram til nå har vært en eneste stor nytelse. Da jeg i tillegg fikk invitasjon til Espen for å høre på anlegget hans, kunne jo ikke tilværelsen bli bedre. Jeg har hørt anlegget to ganger tidligere. Den første gangen var med Kharma DB9. Den andre gangen hadde han skiftet til Sonus Faber II Cremonese. Begge gangene lot jeg meg begeistre, og forventningene var derfor ikke små da jeg i går satte meg i båten inn til Langesund på min ferd til Skien.
Vel framme hos en alltid strålende blid og engasjert vert, var det bare og konstatere at dette innfridde! Før jeg kommer til hvordan dette lød, vil jeg nevne hva vi spilte på. Som CD/Streamer og dac har Espen Dcs Rossini Player 2 med ekstern klokke. Som de fleste vet er jeg ikke spesielt bevandret med denne type produkter, men jeg vet veldig mye om betydningen av kilden, og ut fra denne kunnskapen skjønner jeg at denne saken representerer toppsjiktet.
Denne spilte så godt i sammen med resten at jeg faktisk tok meg selv i å få lyst på digitalis . . .
Som forforsterker og effekt, er det jo Master Audio system/Dan D´Agostino som gjelder her. Dette merket har ikke jeg hørt i noe annet privat hjem, men derimot gjentatte ganger på messer. Det har bestandig innfridd.
Høyttalerne er Kharma exquisite midi høyttalere. Disse har jeg hørt ved to anledninger i München, og spesielt ved den andre presentasjonen ble jeg veldig nysgjerrig på disse.
Når jeg nå går videre i min opplevelse av lyden, blir det naturligvis anlegget i sin helhet jeg hele tiden referer til, men det kan tenkes at jeg kommer med noen teorier om de forskjellige produktenes bidrag. Her kan jo Espen fritt sensurere meg hvis jeg er helt på jordet.
Ok, hvis jeg skal trekke fram ett ord for dette anlegget, vil det være ÅPENHET. Presentasjonen er ikke noe av det mest åpne . . . nei, det er DÈT mest åpne jeg har hørt. Absolutt alt i opptaket står fram med en nydelig tredimensjonalitet og klarhet jeg ikke har hørt makan til. Du kan "gå" innover i opptaket og observere hvert enkelt instrument og dets karakter. Denne type åpenhet medfører også en enestående dynamisk karakter. Vi lyttet i starten på et klaveropptak, og det slo meg umiddelbart, ikke bare hvor god dynamikken var men også hvor god kontroll anlegget hadde på den. Jeg er av den oppfatningen at dynamikk uten kontroll vil jeg gjerne bli forskånet for. Det er bare ubehagelig og forstyrrende for den musikalske opplevelsen. Når det derimot blir gjort slik som hjemme hos Espen, er det bare helt deilig! Dette med kontroll gjelder forøvrig anlegget som sådan.
Hele frekvensområdet gjengis på en kontrollert, dynamisk og samtidig autoritær måte. Dette liker jeg!
Lydscenen er stor og dyp, men her mener jeg at Sonus Faber var litt større, i alle fall når det gjaldt bredden. Litt slik som jeg hadde det hjemme da jeg gikk fra Adyton til PMC. Adyton hadde en enorm bredde og storhet i lydbildet. PMC er noe mindre men tar det igjen på dybden i lydbildet. Noe av det samme opplevde jeg her hos Espen.
Diskantgjengivelsen opplever jeg som spesiell. Med dette mener jeg spesielt god, men også spesielt krevende. Nå kommer jeg med én av de teoriene jeg nevnte tidligere; Hvis ikke Espen hadde hatt en helt spesielt god kilde, tror jeg kanskje han hadde slitt litt med diskantgjengivelsen. Den er så åpen og rett fram, så hvis Dcs´n ikke hadde de egenskapene (les noe varmere karakter?) ville ting fort skåret ut i toppen. Det gjør de ikke.
Overgangen til mellomtonen er etter min vurdering forbilledlig.
Mellomtonen har jeg jo allerede omtalt til en viss grad, i og med denne eksepsjonelle åpenheten. Men det jeg også vil nevne, er at samtidig som denne åpenheten er der, er også en litt varm karakter til stede. Dette er sjeldent. I systemer jeg har hørt hvor denne type åpenhet (som likevel ikke er på dette nivået) har vært til stede, har bestandig mellomtonen hatt en mer kald/nøytral karakter. Dette Kharma har fått til her liker jeg svært godt! Etter min oppfatning medfører det en mer naturlig klang. Det skal sies at denne type varme/kjøtt på beinet kan bikke over og bli litt gjengrodd hvis man ikke vet hva man driver med, men ikke i dette anlegget. Klangbalansen er veldig god!
I og med at jeg ikke har hørt pre og effekt andre steder enn på messer og hos Espen, inngår også neste utsagn kun som en teori. Men jeg har en sterk følelse av at denne åpne, en tanke varme og velbalanserte, klangen har mye med Dan D´Agostinos produkter og gjøre. Jeg husker jeg la merke til denne "signaturen" på Stockholm-messa for noen år tilbake. Jeg legger bestandig merke til dette når jeg hører på transistor systemer. Jeg er jo "rør-mann" . . .
Så var det bassen. Den går kjellerdypt, god slam og med god kontroll. Men som jeg nevnte for Espen, kunne jeg ønske meg ørlite mer attack og definisjon. Dette er i høyeste grad flisespikking, men likevel verd å nevne siden alt annet er så til de grader på stell. Jeg tror kanskje Espen har gjort seg opp noen tanker om dette selv. Det stod i alle fall noen bassabsorbenter fra Gjallarhorn inne i hvert av hjørnene.
Så gjenstår det bare å takke for meg og si at dette var et besøk jeg kommer til å huske. Du har gjort en aldeles glimrende jobb mht utvikling av dette anlegget og jeg må bare si jeg er imponert!
Ha en fortsatt fin sommer.
Ps: Iphonen og Macen ble plutselig uvenner når fotografiene skulle overføres, så bilder får du ha tilgode.
Takker for rosen. Jeg føler meg absolutt ikke som noen dyktig skribent men når jeg av og til er engasjert nok hender det også at jeg får til en engasjert tekst.Dette var en meget god beskrivelse av lyden hos Espen, jeg har også lyttet til dette oppsettet, og etter min mening er det veldig bra lyd i en ganske normal stue, ikke ett fullkalibrert lytterom med masse tilpasninger.
Du er en dyktig skribent mr nlykke.