Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larsmartin

    Gjest
    Gratulerer! Et vakkert smykke av en forsterker. 😊
    Nå er det bare å nyte hvert sekund.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer Espen med at smykket fra Dan endelig ankom stua de for full musikk. Det virket som om den hadde vokst i størrelse siden vi så den i München i mai, siden den virket så mye større i racket ditt 😁 Flott å lese at den virkelig lagde vei i vellinga med mye bedre lyd som du håpet på før den kom.
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    353
    Antall liker
    321
    Sted
    South of heaven
    Alltid artig å titte innom tråden din. Gratulerer så mye med ny forsterker! Den er både bæltøff og vakker på samme tid! Og den låter sikkert fantastisk også🤩
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Gratulerer! Et vakkert smykke av en forsterker. 😊
    Nå er det bare å nyte hvert sekund.
    Tusen takk larsmartin.
    Føler en virkelig stor eie glede med denne. Den følelsen regner jeg med du fikk også med en gang du startet oppakking av Gryphon sette ditt.
    Musikk + lyd + følelser henger godt sammen for min del.

    IMG_0111.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med flott forsterker, et smykke av den store sorten :)

    Er det Momentum MxV?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen med at smykket fra Dan endelig ankom stua de for full musikk. Det virket som om den hadde vokst i størrelse siden vi så den i München i mai, siden den virket så mye større i racket ditt 😁 Flott å lese at den virkelig lagde vei i vellinga med mye bedre lyd som du håpet på før den kom.
    Som du vet Jabba_Jabba så har jeg ventet lenge, men det merker jeg er glemt nå 😀
    Har hele tiden blitt lovet at jeg skulle få fra den første batchen som skulle bli sendt ut fra fabrikken. Dette lovte presidenten hos Dan D Agostino, Bill McKiegan meg. (han kommer forøvrig på Horten messa, direkte fra USA)
    Og dette holdt de!
    Jeg vet helt konkret at artisten Sting også satt og ventet på forsterkeren, han skulle vist ha den i sin nye leilighet i New York!
    Artist eller ikke, han fikk den ikke før Espen L 😇
    Tror jeg er den første som har publisert bilder av kunder i verden av dette produktet (verdens premiere på hifisentralen :geek: )

    IMG_0105.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott forsterker, et smykke av den store sorten :)

    Er det Momentum MxV?
    Takk takk Holmium.
    Ja dette er Momentum MxV.
    Sitter nøyaktig samme strømforsyning i denne som Momentum MxV S250 effekt trinn.
    Preampen i den er kopi av Momentum HD preamp.

    Mvh: Espen L
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, dette er virkelig heftig. I tillegg til superb lyd er den jo også det reneste kunstverk.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Dette er brutalt, sanseløst og vakkert. Gratla
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Takk igjen for i dag, dette var gøy Espen og Jannike!
    - Lykke til med innspillingen! 🙂
    Vis vedlegget 950229

    Vis vedlegget 950230

    Vis vedlegget 950231

    Vis vedlegget 950232
    Takk takk Frode
    Tok jo litt tid før den dukket opp, men sånn er det når man bestiller ting som er under utvikling.
    Hadde jeg bestilt nå i dag så hadde den vel dukket opp i løpet av noen uker.
    Er i dag kjempe happy og glad for at jeg ventet på denne godbiten :love:

    Pakke den opp var en deilig opplevelse!
    Vi gutter blir aldri voksne...Det er bare lekene som blir større og større ;)

    tempImageKHnH6H.jpg


    tempImagepNcMr4.jpg


    Mvh: Espen L
     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Gratulerer Espen, med et smykke av en forsterker, og et pent utseende total anlegg ! :love: (y) 🍸
    Jeg skjønner at eiergleden er stor, og jeg regner med at denne forsterkeren blir stående en god stund,
    selv om du liker å bytte utstyr med jevne mellomrom, for å prøve noe nytt, bedre og anderledes?

    Innfrir den dine forventninger, og kan du forklare hvorfor du kjøpte nettopp D`agostino forsterker?
    Kan du beskrive lydkvaliteten på D`agostino forsterkeren og det totale anlegget
    sammenlignet med andre dyre anlegg / hifi utstyr du har hørt?

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen, med et smykke av en forsterker, og et pent utseende total anlegg ! :love: (y) 🍸
    Jeg skjønner at eiergleden er stor, og jeg regner med at denne forsterkeren blir stående en god stund,
    selv om du liker å bytte utstyr med jevne mellomrom, for å prøve noe nytt, bedre og anderledes?

    Innfrir den dine forventninger, og kan du forklare hvorfor du kjøpte nettopp D`agostino forsterker?
    Kan du beskrive lydkvaliteten på D`agostino forsterkeren og det totale anlegget
    sammenlignet med andre dyre anlegg / hifi utstyr du har hørt?

    mvh
    Hei abl
    Tusen takk for hyggelige ord om anlegget mitt.
    Går min helt egen personlige vei når det gjelder valg av utstyr + lyd. Men selvfølgelig hyggelig når andre også liker noe av det man gjør.
    Litt kort forklart. Utgangspunktet mitt når jeg lytter meg frem til komponenter og matching prøver jeg alltid å lytte over en viss tid, ikke bare 1 time! Så må jeg føle om lyden "rører" meg. Dette målet er jeg mye nærmere etter at jeg fikk inn den nye forsterkeren (Dan D Agostino) så ja forsterkeren står så til de grader opp til forventningene. Lydmessig er jeg spesielt opptatt av frekvensdomenet, det må være en jevn fordeling i hele frekvensområde. Liker når lyden er transparent og "tydelig" jeg detter fort av vis jeg ikke opplever dette. Sitter dette + at tidsdomenet høres ok ut, som er viktig så det ikke skapes hørbare forsinkelser i lydbildet selv om vi tross alt bare snakker om millisekunder, da slapper jeg raskt av i kroppen og lar ørene gjøre jobben. Synes jeg har fått det til ok i de stuene jeg har hatt de siste årene med de kompromiene som man vet man må leve med når man ikke har et eget dedikert lytterom. Det hadde jeg ikke fått til vis jeg ikke hadde byttet/testet/jobbet med rommet /stuen og prøvd meg frem. Derfor har det har blitt en del bytter og noe feiling over tid. Problemet jeg feks opplevde i denne stuen var annerledes enn i den forrige. Det å flytte kan bli dyrt med denne hobbyen . Jeg mener også at gode sammensatte systemer kan spille det meste av musikk bra, har man et anlegg som favoriserer kun enkelt musikk da er det ikke godt sammensatt (men meg om det)
    Et tegn for meg når lyden sitter er at jeg ikke sitter å lytter så mye bevisst, men bare flyter med musikken og ikke tenker detaljer/frekvenser osv......

    Du Spør om hvorfor jeg kjøpte Dan D Agostino forsterker: Har hatt Dan D Agostino Momentum serien fra han tidligere så jeg vet hva jeg får. Når han nå skulle komme med en helt ny integrert så bare måtte jeg ha...... Den lille tiden jeg har hatt - og ikke minst testet andre forsterkere så har jeg angret da jeg ikke har fått presentert lyden som jeg ønsker. Jeg mener at han bygger forsterkere over en klasse V/S de fleste andre produsenter (etter mine ører)
    Samtidig som jeg er opptatt av eier glede og bygg kvalitet. Denne forsterkeren vil garantert bli stående i mange år i mitt system.

    Du spør om anlegget sammenlignet med andre dyre anlegg jeg har hørt: Skulle jeg svart på dette med 2 streker under svaret så måtte jeg hatt de andre systemene i min egen stue over tid, derfor vanskelig og svare noe konkret på dette. Men kan si at jeg har hørt veldig mange bra anlegg. Det er mange som er flinke til og sette opp gode systemer. Har likt lyden i andre systemer selv om det spiller annerledels enn hvordan jeg ønsker å ha det i min stue. Noe av det fascinerende med hobbyen er at vi opplever ikke lyd likt + at vi verdsetter forskjellige lydmessige ting. dette bare beriker hobbyen men viktig at vi har respekt for dette alle sammen.
    Vet ikke om du ble noe klokere av svarene mine abl ?
    Uansett vis du ikke bor for langt unna og har lyst på en lytt så har jeg kaffe klar til deg en dag :)


    Mvh: Espen L
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med et smykke av en forsterker. Skjønner godt du er fornøyd. Det er eierglede og byggkvalitet helt i toppen. Kos deg masse Espen :love:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med å få forsterkeren i hus, et sant smykke av håndverk kunst😎
    Kos deg med et utrolig vakkert kvalitets anlegg👌🍾😁
     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Hei abl
    Tusen takk for hyggelige ord om anlegget mitt.
    Går min helt egen personlige vei når det gjelder valg av utstyr + lyd. Men selvfølgelig hyggelig når andre også liker noe av det man gjør.
    Litt kort forklart. Utgangspunktet mitt når jeg lytter meg frem til komponenter og matching prøver jeg alltid å lytte over en viss tid, ikke bare 1 time! Så må jeg føle om lyden "rører" meg. Dette målet er jeg mye nærmere etter at jeg fikk inn den nye forsterkeren (Dan D Agostino) så ja forsterkeren står så til de grader opp til forventningene. Lydmessig er jeg spesielt opptatt av frekvensdomenet, det må være en jevn fordeling i hele frekvensområde. Liker når lyden er transparent og "tydelig" jeg detter fort av vis jeg ikke opplever dette. Sitter dette + at tidsdomenet høres ok ut, som er viktig så det ikke skapes hørbare forsinkelser i lydbildet selv om vi tross alt bare snakker om millisekunder, da slapper jeg raskt av i kroppen og lar ørene gjøre jobben. Synes jeg har fått det til ok i de stuene jeg har hatt de siste årene med de kompromiene som man vet man må leve med når man ikke har et eget dedikert lytterom. Det hadde jeg ikke fått til vis jeg ikke hadde byttet/testet/jobbet med rommet /stuen og prøvd meg frem. Derfor har det har blitt en del bytter og noe feiling over tid. Problemet jeg feks opplevde i denne stuen var annerledes enn i den forrige. Det å flytte kan bli dyrt med denne hobbyen . Jeg mener også at gode sammensatte systemer kan spille det meste av musikk bra, har man et anlegg som favoriserer kun enkelt musikk da er det ikke godt sammensatt (men meg om det)
    Et tegn for meg når lyden sitter er at jeg ikke sitter å lytter så mye bevisst, men bare flyter med musikken og ikke tenker detaljer/frekvenser osv......

    Du Spør om hvorfor jeg kjøpte Dan D Agostino forsterker: Har hatt Dan D Agostino Momentum serien fra han tidligere så jeg vet hva jeg får. Når han nå skulle komme med en helt ny integrert så bare måtte jeg ha...... Den lille tiden jeg har hatt - og ikke minst testet andre forsterkere så har jeg angret da jeg ikke har fått presentert lyden som jeg ønsker. Jeg mener at han bygger forsterkere over en klasse V/S de fleste andre produsenter (etter mine ører)
    Samtidig som jeg er opptatt av eier glede og bygg kvalitet. Denne forsterkeren vil garantert bli stående i mange år i mitt system.

    Du spør om anlegget sammenlignet med andre dyre anlegg jeg har hørt: Skulle jeg svart på dette med 2 streker under svaret så måtte jeg hatt de andre systemene i min egen stue over tid, derfor vanskelig og svare noe konkret på dette. Men kan si at jeg har hørt veldig mange bra anlegg. Det er mange som er flinke til og sette opp gode systemer. Har likt lyden i andre systemer selv om det spiller annerledels enn hvordan jeg ønsker å ha det i min stue. Noe av det fascinerende med hobbyen er at vi opplever ikke lyd likt + at vi verdsetter forskjellige lydmessige ting. dette bare beriker hobbyen men viktig at vi har respekt for dette alle sammen.
    Vet ikke om du ble noe klokere av svarene mine abl ?
    Uansett vis du ikke bor for langt unna og har lyst på en lytt så har jeg kaffe klar til deg en dag :)


    Mvh: Espen L
    Espen, takk for mange flotte bilder og gode, utfyllende svar på mine spørsmål, det er godt å høre at du er fornøyd med dine hifi investeringer ! :)(y) Det er interessant å følge deg i din tråd, da du er en av få på Hifisentralen som vil og kan realisere dine hifi drømmer når det gjelder dyrt hifi utstyr, noe de fleste andre bare kan drømme om, av økonomiske årsaker.

    Jeg er enig i mye av det du skriver i dine svar, slik som at du vil bli rørt - engasjert av lyden, transparens, tydelighet, eierglede, utseende, byggekvalitet, at vi ikke opplever lyd likt, at vi verdsetter forskjellige lydmessige ting, og at et godt sammensatt anlegg bør kunne spille det meste av musikk bra.
    Takk for invitasjonen, det kan hende jeg vil benytte meg av den en vakker dag !

    Selv lytter jeg mye til gode musikkvideoer på youtube.com om kvelden, gjennom en stasjonær pc, 17" tommer skjerm, 2 små harman/kardon høyttalere koblet til en god Sony hodetelefon, dette kan jo ikke sammenlignes med et godt stereo anlegg.
    Men dette gjengir all den lydinformasjonen som ligger i lydopptaket på alle typer musikk, på en anderledes, men meget god, engasjerende, nøyaktig, detaljert, tydelig, umiddelbar, godt tidsdomene, transparent, naturtro måte, uten lyttetretthet, rett inn i ørene, og man unngår jo å forstyrre naboene på dette viset.
    Dette sammen med video og et skarpt bilde av artistene gir en stor musikkopplevelse, tilfredsstillelse og et stort engasjement, på alle typer musikk og innspillinger ! Jeg anbefaler Hifisentralens lesere å prøve dette ! Det er også morsomt å lese kommentarfeltet under videoene !
    Jeg sammenligner ofte det å lytte til musikk gjennom gode hodetelefoner som referanse, versus gjennom et godt stereoanlegg med høyttalere.

    Er det i orden for deg hvis jeg anbefaler en del gode musikkvideoer med god lyd og gode artister på youtube.com i din tråd ?

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Tusen takk Singh.

    Vis vedlegget 950276


    Mvh: Espen L
    En god gutt har fått hjem sitt etterlengtede leketøy :cool:
    AWSOME BLOCK!!! Både lekker og tøff!
    Da er det bare å plukke frem Tool - Fear Inoculum vinylboksen, smekke på 7tempest og gi Danny Carey fri tøyler ;)
    Jeg blir stadig høy på trommespillet hans (hele bandet for så vidt).
    Når jeg tenker tilbake på konserten i Oslo Spectrum i slutten av april 2022, og hva DC presterte der o_O
    MAKELØST!
    Kos deg unge mann :whistle:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.581
    Sted
    Skien
    Espen, takk for mange flotte bilder og gode, utfyllende svar på mine spørsmål, det er godt å høre at du er fornøyd med dine hifi investeringer ! :)(y) Det er interessant å følge deg i din tråd, da du er en av få på Hifisentralen som vil og kan realisere dine hifi drømmer når det gjelder dyrt hifi utstyr, noe de fleste andre bare kan drømme om, av økonomiske årsaker.

    Jeg er enig i mye av det du skriver i dine svar, slik som at du vil bli rørt - engasjert av lyden, transparens, tydelighet, eierglede, utseende, byggekvalitet, at vi ikke opplever lyd likt, at vi verdsetter forskjellige lydmessige ting, og at et godt sammensatt anlegg bør kunne spille det meste av musikk bra.
    Takk for invitasjonen, det kan hende jeg vil benytte meg av den en vakker dag !

    Selv lytter jeg mye til gode musikkvideoer på youtube.com, med gode hodetelefoner, som gjengir den lydinformasjonen som ligger i lydopptaket på alle typer musikk, på en anderledes, men meget god, engasjerende, nøyaktig, detaljert, transparent, naturtro måte, uten lyttetretthet, rett inn i ørene.
    Dette sammen med video og et skarpt bilde av artistene gir en stor musikkopplevelse og et stort engasjement !
    Jeg sammenligner ofte det å lytte til musikk gjennom gode hodetelefoner som referanse, versus gjennom et godt stereoanlegg med høyttalere.

    Er det i orden for deg hvis jeg anbefaler en del gode musikkvideoer med god lyd og gode artister på youtube.com i din tråd ?

    Mvh
    Joda er klar over hvor heldig jeg er som har anledning til å trykke litt ekstra til på hifi fronten.
    Men.....livet består får det meste av prioriteringer! Jeg har ikke prioritert feks hytte/båt/feriested......!
    Mine prioriteringer består får det meste av Musikk/konserter/hifi /reise på hifi show og ikke minst gode ferier rundt om.
    Egentlig handler det meste av livet mitt om musikk å jobbe. Å det trives jeg svært gått med.
    Sånn er nå Espen L skrudd sammen:geek:

    Bare hyggelig med litt musikk tips innimellom i tråden (y)
    Prøver å holde tråden får det meste fri fra feks: Nytt pipe beslag/ pusekatten/ ny dregg til båten/ski løype osv....😅
    Overlater det til mamma på Facebook 😂😂
    Musikk tips /konserter/hifi = 🥰


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn