Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    13.348
    Kan trøste deg med at du ser ikke meg spise frokost midt på natta :LOL:


    Mvh: Espen L
    Der er vi to caftein ;)
    La nå disse morra tøffingene, de såkalte A-menneskene, spise frokost når faen de vil mellom kl:05-08, så tar vi heller en brønsj på et høvelig sted senere på dagen.
    For min del er det mest interessant å få vite når frokost serveringen stenger for å tenke på om jeg gidder å rekke den.
    "Alea jacta est!"
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Fikk du ikke med deg dette forrige torsdag på Ekebergsletta Espen???

    Vis vedlegget 1036923
    Å joda Power`n 🎼🎼
    Jeg går ikke glipp av Tool når de kommer!
    Kul konsert, men de spilte jæv... høyt!
    Ble så høyt får mine gamle ører at jeg stod til slutt så langt bak at jeg kun så noen prikker på scenen 😅
    Synes det var bedre i spektrum, både lyd og ikke minst at man kommer litt tettere på.
    Men får et driv og trøkk det er i det bandet!
    Var nå 4 gang jeg så de live.
    Gleder meg allerede til nesta gang jeg får opplevde de live.


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.920
    Antall liker
    15.591
    Sted
    Langesund
    Å joda Power`n 🎼🎼
    Jeg går ikke glipp av Tool når de kommer!
    Kul konsert, men de spilte jæv... høyt!
    Ble så høyt får mine gamle ører at jeg stod til slutt så langt bak at jeg kun så noen prikker på scenen 😅
    Synes det var bedre i spektrum, både lyd og ikke minst at man kommer litt tettere på.
    Men får et driv og trøkk det er i det bandet!
    Var nå 4 gang jeg så de live.
    Gleder meg allerede til nesta gang jeg får opplevde de live.


    Mvh: Espen L
    Så heller ikke så mye til band-medlemmene og stod ca 40-50 meter bak arrayet ute på sletta. Midt på selvfølgelig. Der virket det som det summerte meget godt med sceneoppsettet. Bassen traff så kontant at det nesten var ubehagelig. Reste av lyden var høyt der også men det gikk akkurat. Mye verre hvis en stod litt på sidene. Skulle ikke mye til. Da ble lyden veldig skriket. Gutta spiller så tight at det er helt vildt. Storkoste meg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    13.348
    Å joda Power`n 🎼🎼
    Jeg går ikke glipp av Tool når de kommer!
    Kul konsert, men de spilte jæv... høyt!
    Ble så høyt får mine gamle ører at jeg stod til slutt så langt bak at jeg kun så noen prikker på scenen 😅
    Synes det var bedre i spektrum, både lyd og ikke minst at man kommer litt tettere på.
    Men får et driv og trøkk det er i det bandet!
    Var nå 4 gang jeg så de live.
    Gleder meg allerede til nesta gang jeg får opplevde de live.


    Mvh: Espen L
    Nettopp!
    Det var bare så forunderlig stille fra din kant etter at "gudene" hadde steget ned på bjerget og musisert for oss.
    Jeg var rask til å kjøpe meg ett sett øreplugger som man skrøt av reduserte lydtrykket med 18 db rett før jeg entret konsertområdet.
    Dukket opp i det Opeth spilte opp til dans ;) når kom du?

    Vandret en del rundt, men bumpet ikke inn i annet enn en kollega fra jobben.
    I ettertid ser jeg at opptil flere kjente ansikt fra hifi andedammen var der.
    Jeg har skrevet noe om mine inntrykk i tråden til ou812rh, samt lagt ut litt bilder.

    Ad lydvolumet er vi helt på bølgelengde Espen, men jeg tror ikke det var gutta i Tool selv som bestemte volum ut den dagen.
    Det låt MYE bedre i Oslo Spektrum for drøye 2 år siden, men nå vandret jeg ikke så mye rundt under konserten som the Shy tydeligvis gjorde.
    Dog merket jeg meg en ting, og det var når man sto helt på venstre flanke, og et par meter ut fra parallelt med PA-riggen fra hovedscenen så låt det aldeles høggorm. Gikk man 5 meter tilbake mot øl teltet så låt det behagelig. Likeledes om man gikk ca.5-10 m ut foran parallelt med PA-riggen, så låt det mer forståelig. Jeg sto midt foran Scream scenen, 2/3 vei under Tools konsert. Der var det mye buldring og et helvetes lydtrykk som slo fysisk i brøstkassa.

    Men bandet og samspillet dem i mellom var aldeles makeløst. En ren og skjær maktdemonstrasjon, dog utilsiktet for deres del vil jeg tro.
    Det var kun konsert nr.2 for min del, men jeg vil gjerne oppleve dem igjen i et konsertlokale for å få full valuta med lyd, animasjon og lyssetting.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.920
    Antall liker
    15.591
    Sted
    Langesund
    Godt jeg var mitt ansvar bevisst, og brukte litt av tiden på de banda som spilte før på dagen, til å finne plassen med best lyd. Mulig jeg ikke er så kresen på bass som dere men det jeg ble servert på sletta der var så stramt definert og fysisk det går ann å få til i min verden. Det som også overrasket var at stemmen stod krystallklar gjennom hele konserten. Var bare å lukke øynene å la seg drive inn i musikken
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    66.531
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt jeg var mitt ansvar bevisst, og brukte litt av tiden på de banda som spilte før på dagen, til å finne plassen med best lyd. Mulig jeg ikke er så kresen på bass som dere men det jeg ble servert på sletta der var så stramt definert og fysisk det går ann å få til i min verden. Det som også overrasket var at stemmen stod krystallklar gjennom hele konserten. Var bare å lukke øynene å la seg drive inn i musikken
    Var kjekt at de ikke bare gnukket på strenger og hamret på skinn, men at Maynard også trallet en liten stubb 😆
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Var kjekt at de ikke bare gnukket på strenger og hamret på skinn, men at Maynard også trallet en liten stubb 😆
    Som The Shy skriver så var stemmen krystall klar 🤗
    Har ikke tidligere hørt stemmen så tydelig og klar som den var den kvelden.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Nettopp!
    Det var bare så forunderlig stille fra din kant etter at "gudene" hadde steget ned på bjerget og musisert for oss.
    Jeg var rask til å kjøpe meg ett sett øreplugger som man skrøt av reduserte lydtrykket med 18 db rett før jeg entret konsertområdet.
    Dukket opp i det Opeth spilte opp til dans ;) når kom du?

    Vandret en del rundt, men bumpet ikke inn i annet enn en kollega fra jobben.
    I ettertid ser jeg at opptil flere kjente ansikt fra hifi andedammen var der.
    Jeg har skrevet noe om mine inntrykk i tråden til ou812rh, samt lagt ut litt bilder.

    Ad lydvolumet er vi helt på bølgelengde Espen, men jeg tror ikke det var gutta i Tool selv som bestemte volum ut den dagen.
    Det låt MYE bedre i Oslo Spektrum for drøye 2 år siden, men nå vandret jeg ikke så mye rundt under konserten som the Shy tydeligvis gjorde.
    Dog merket jeg meg en ting, og det var når man sto helt på venstre flanke, og et par meter ut fra parallelt med PA-riggen fra hovedscenen så låt det aldeles høggorm. Gikk man 5 meter tilbake mot øl teltet så låt det behagelig. Likeledes om man gikk ca.5-10 m ut foran parallelt med PA-riggen, så låt det mer forståelig. Jeg sto midt foran Scream scenen, 2/3 vei under Tools konsert. Der var det mye buldring og et helvetes lydtrykk som slo fysisk i brøstkassa.

    Men bandet og samspillet dem i mellom var aldeles makeløst. En ren og skjær maktdemonstrasjon, dog utilsiktet for deres del vil jeg tro.
    Det var kun konsert nr.2 for min del, men jeg vil gjerne oppleve dem igjen i et konsertlokale for å få full valuta med lyd, animasjon og lyssetting.
    Dukket opp rett før Tool gikk på scenen. Koste oss i solen i sentrum så tok litt tid før vi gikk opp på sletta.
    Hadde nok godt opp tidligere vis Heart ikke hadde avlyst.
    Er egentlig ikke så glad i festivaler å sitte på en gressplen i timesvis. Liker bedre å sitte behagelig med kort vei til det meste.
    Men glad jeg fikk med meg Tool nok en gang 🎼🎼🤗


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn