Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Flytende kornprodukter hadde jeg bestemt meg for å vente til i morgen når jeg skal på Sol Heilo konsert.
    Men etter å ha fått en del nye Native DSD filer på hardisken i dag, så greide jeg ikke å la være gitt :cool:

IMG_1908.jpg

Er så imponert over hvor bra Native DSD filer låter!
    Oppleves mer naturlig hele presentasjon.
    Konvertering fra PCM har lite for seg, er ikke så vellykket for mine ører.
    Men å kjøre ekte Native DSD (som er det nærmeste man kommer bånd) er et virkelig lydmessig løft!
    Her skal det garantert kjøpes inn mer Native DSD filer.

IMG_1912.jpg

Mvh: Espen L

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.059
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye Espen👌🎉
    Etter å ha hørt din tidligere dCS rigg, som jeg self likte, så beveger du den ennå høyere opp i atmosfæren og som du sier, med et ennå bedre analogt tilsnitt på lyden?
    Blir vel itte så mye bedre nå da🤗🎶

gismo

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen👌🎉
    Etter å ha hørt din tidligere dCS rigg, som jeg self likte, så beveger du den ennå høyere opp i atmosfæren og som du sier, med et ennå bedre analogt tilsnitt på lyden?
    Blir vel itte så mye bedre nå da🤗🎶

gismo
    Takker å bukker Mr Gismo :love:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med flott spiller Espen. Ser helt rått ut.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.986
    Sted
    Langesund
    Rå dame :) Hva leverte Solveig på scenen ? Eget eller fra Katzenjammer, eller lett blanding

Sist redigert:

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Rå dame :) Hva leverte Solveig på scenen ? Eget eller fra Katzenjammer, eller lett blanding
    Er ikke så godt kjent med låtene til hverken henne eller Katzenjammer, men forstod at de fleste var fra hennes eget.
    En av de andre Katzenjammer damene satt i salen å kom opp på scenen og sang en sang sammen med Sol.
    Var blitt bedt med på denne konserten, jeg hadde egentlig ingen forventninger.
    Desto mer glede at det ble en så fin musikalsk kveld (y)

Remmib

Fersking
    Ble medlem
    16.12.2023
    Antall liker
    4
    Sted
    Rogaland
    Tusen takk nlykke :love:
    Har pakket ned ca 3000 CDèr, Er i tenkeboksen om å kjøpe et godt drivverk å koble den til Dacèn jeg har kjøpt. Esoteric kommer nå i løpet av vinteren med rent drivverk. For se litt nærmere på dette når den tid kommer . Ønsker helst VRDS drivverk, da heller det mot TEAC eller Esoteric.
    En ny Esoteric CD spiller starter på 140 000 og oppover, blir fort litt råflott med tanke på at jeg kun skal bruke drivverket.
    Kan jo være det i mellomtiden dukker opp noe brukt ?
    Hadde vært gøy å pakket frem noen av Cdène jeg har liggende. Har en del som man ikke for tak i på hverken Vinyl eller Streaming.
    Har også veldig mange flotte CD bokser som jeg tidligere hadde stor glede av.

Gratulerer med ny flott dac. Med så mange CD’er, vurderte du noen gang en Esoteric SACD spiller som f.eks K-01XD SE, pluss en separat streamer? Antar dac’en i den spilleren er lignende som i din nye dac.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Gratulerer med ny flott dac. Med så mange CD’er, vurderte du noen gang en Esoteric SACD spiller som f.eks K-01XD SE, pluss en separat streamer? Antar dac’en i den spilleren er lignende som i din nye dac.
    Tusen takk Remmib 👍
    Joda vurderte det også, ønsker primært et drivverk/CD spiller av samme merket.
    Vurderte forskjellige muligheter opp mot hverandre. Streameren uten dac til Esoteric ligger på 142000 (N-03T) Så det var vurdering og ta den og samtidig en av SACD spillerene. Da hadde jeg slått to fluer i en smekk! Jeg gikk for N-01XD SE streameren fordi jeg vil streame mer en jeg spiller CD. Da kan jeg nå gå litt ned på SACD spilleren med feks å kjøpe K-05XD og bruke dac som sitter i streameren min.
    Nå har jeg også blitt fortalt det kommer et rent drivverk fra Esoteric om ikke så veldig lenge. Hva det eventuelt kommer på i pris aner jeg ikke, men nå har jeg eventuelt mulighet til å gå for rent drivverk vis jeg ønsker. Jeg for se hva det blir til.
    Et drivverk/CD spiller skal på plass, en del av den store CD samlingen min (ca 3000) som er pakket ned skal frem igjen, det er helt sikkert!
    Kommer nok til å bruke litt tid før jeg bestemmer meg.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Viktig å drømme om Jule gaver i alderen jeg er i, nå som det nærmer seg Julaften med stormskritt!
    Ønsker disse 2 gavene i år :geek:

Den nye fjernkontrollen fra Dan D Agostino til forsterkeren min.

Bilde 8.jpg

Å ikke minst en flaske fra selveste Mr Dan 🥃

465583915_3439245736368369_7416149821199598102_n.jpg

Mamma can you hear me 😍

Mvh: Espen L n

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Hadde tenkt å spandere, men ser jo at du vil ha dem fra din mor. Da er det ikke mer å tenke på fra meg 😆
    Pakker skal komme fra Mamma og ingen andre!
    Men litt ettertanke her nå. Mamma er minste pensjonist, å her snakker vi om Bergens store sønn som er i giver modus :cool:
    Unntak kan man vel gjøre en gang 🤔
    For å lette jobben for deg så kan man bestille det fra denne siden : https://acoustictuning.com/

Merry Christmas 🎁🎁 🤗

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.786
    Torget vurderinger
    23

Elegant installasjon og flotte komponenter!

slukapprobert.jpg

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    En fin musikalsk kveld i går når Kari hadde tatt turen til Ibsenhuset i Skien.
    Konserten var utsolgt, ble en fin stemning i salen.
    Hun leverer på det jevne og trygge. Dyktige musikere har hun som vanlig med seg.
    En flott kveld :love:

IMG_1935.jpg

IMG_1933.jpg

IMG_1936.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tusen takk Remmib 👍
    Joda vurderte det også, ønsker primært et drivverk/CD spiller av samme merket.
    Vurderte forskjellige muligheter opp mot hverandre. Streameren uten dac til Esoteric ligger på 142000 (N-03T) Så det var vurdering og ta den og samtidig en av SACD spillerene. Da hadde jeg slått to fluer i en smekk! Jeg gikk for N-01XD SE streameren fordi jeg vil streame mer en jeg spiller CD. Da kan jeg nå gå litt ned på SACD spilleren med feks å kjøpe K-05XD og bruke dac som sitter i streameren min.
    Nå har jeg også blitt fortalt det kommer et rent drivverk fra Esoteric om ikke så veldig lenge. Hva det eventuelt kommer på i pris aner jeg ikke, men nå har jeg eventuelt mulighet til å gå for rent drivverk vis jeg ønsker. Jeg for se hva det blir til.
    Et drivverk/CD spiller skal på plass, en del av den store CD samlingen min (ca 3000) som er pakket ned skal frem igjen, det er helt sikkert!
    Kommer nok til å bruke litt tid før jeg bestemmer meg.

Tviler ikke et øyeblikk på at den streameren er bra. Men har du mulighet til å teste et CD drivverk i samme klasse skulle det ikke forundre meg om du får en overraskelse. Og med 3000 CD plater gir det jo mer mening å teste også!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.786
    Torget vurderinger
    23
    Streamer is "da Shit" nå og fremover. Jeg kan lagre de 3.000 CD'ene som bare er i veien! De vil ikke ha de på gjenbruken en gang. Men jeg er snill og hjelper en hifivenn i nøden.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Skien
    Streamer is "da Shit" nå og fremover. Jeg kan lagre de 3.000 CD'ene som bare er i veien! De vil ikke ha de på gjenbruken en gang. Men jeg er snill og hjelper en hifivenn i nøden.
    Disse godbitene av CDèr jeg har, skal nok ikke bli "sluket" opp av deg 😅
    Men disse klåfingrene dine hadde nok likt å klasset oppi eskene skal du se 🤭
    Har veldig mye bra på CD! Har handlet mye på messer (spesielt i München) opp mellom.
    For ikke å snakk om alle boksene som jeg har liggende 🎼🎼
    Må etterhvert få inn en møbelsnekker for å se å han kommer opp med en fin ide på hvordan man kan lage en hylle som kunne passet inn.
    Tipper det blir en vegg på gjesterommet 🤔

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.786
    Torget vurderinger
    23
    Du er klar over at de taper seg teknisk, over tid? Data forsvinner etc. Særlig når de ikke spilles regelmessig. Akkurat som biler som står seg ihjel

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn