Mat, drikke og røyk Espresso og espressomaskiner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.665
    Sted
    VestBredden
    Det er enns egen kopp med kaffe som er ens smakspreferanse, uten tvil. Jeg var og der at jeg gjorde det samme som dere sier her, inkludert fela ;)
    Men så begynte jeg og teste selv, og fant ut at det var noe i det som Tim Wendelboe, James Hoffman og Lance Hedrick sier, varme er kaffens store fiende faktisk.
    Selvom det faktisk må til, oftere og oftere brygger jeg i pitcheren og heller derifra og opp i kopp, med et bedre resultat.

Tim Wendelboe
    To give a better drinking experience we wanted to develop espresso cups that are bigger and heavier. This way the liquid will cool faster and maintain optimal drinking temperature. The shape allows the user to capture the fragrant aromas better and the liquid will enter the mouth in specific ways to either enhance sweetness or acidity.

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.760
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har egentlig gitt opp norskbrent kaffe etter jeg ikke har klart å finne en kaffe som jeg ikke syntes smakte for surt.
    Kan selvfølgelig ikke skryte på meg å ha prøvd det meste der ute, men er det ikke sånn at den generelle norske kaffesmaken heller litt mot det syrlige? Spør for en venn. 😎

Et lite tips som mange sikkert vet allerede: rør i espressoen før du drikker. Hvis du drikker den uten sukker. 😉
    Espressoen extraheres i flere trinn og det danner seg forskjellige lag i koppen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn