Nope... noen gleder skal man da unne seg.Antae med du har regna prisen pr kopp basert på hva de 27k hadde gitt plassert i et indexfond i hele maskinens levetid pluss service og rep?
Gratulerer! Virker som et bra valg, Rocket var noe jeg vurderte den gangen jeg kjøpte ny maskin.En liten oppdatering på mitt kaffeeventyr. -Ga faen i å vente på min Sage fra å komme tilbake fra service så kjøpte likegodt en Rocket Mozzafiato med rotasjonspumpe og med masse barista utstyr i tillegg. Ble lei av kapselkaffe (kjøpte en reservemaskin l‘ore) og servicen tar sin tid. Er ikke lenge før en Barista Pro er ute for salg..
Prayers matter!Noen mener at bønner ikke betyr så mye mens andre er litt andre veien, folk smaker det de smaker og det er helt greit. Her smakte jeg noe veldig godt, en nydelig espresso fra DGB sin Premium line, altså ikke de billigste bønnene men likevel helt betalbart. Nydelig eleganse og ikke for syrlig, mørk brenning og akkurat opp min gate.
Vis vedlegget 1067909
Vi har en stakkars automatmaskin fra elkjop, men merker stor forskjell på bønner.På egen maskin som er i samme klasse som din er det stor forskjell på smak fra bønnene, imho.
Klart det er forskjell på smaken på bønner. Det jeg mente med å ha en god kvern og maskin er at denne kan lage bedre kvalitet av en dårlig/middels kaffe. Og at den er god betyr ikke at den smaker likt - finnes mange slags bønner og smaken på dem variere - som Cognac. Kjører samme bønner på mine to og selv om Delonghi'n er regnet som en god maskin kan den ikke måle seg med kvaliteten på den kaffen Isomac'n plus kvern presterer.Vi har en stakkars automatmaskin fra elkjop, men merker stor forskjell på bønner.
Jeg drikker tidvis kaffe hos venner med større engasjement enn meg, bedre utstyr, ofte bedre bønner.Klart det er forskjell på smaken på bønner. Det jeg mente med å ha en god kvern og maskin er at denne kan lage bedre kvalitet av en dårlig/middels kaffe. Og at den er god betyr ikke at den smaker likt - finnes mange slags bønner og smaken på dem variere - som Cognac. Kjører samme bønner på mine to og selv om Delonghi'n er regnet som en god maskin kan den ikke måle seg med kvaliteten på den kaffen Isomac'n plus kvern presterer.
Rocket maskin ville jeg hørt med forhandler i Norge, og enten fått hjelp via Teams, eller så har dem sikkert service menn som kjører rundtSelvfølgelig. Tok ifra hverandre gruppehodet i fjor og byttet ut alle slitedeler. Lurer på hvor alt messing ble av som manglet både her og der...
Maskinen har rett trykk i følge manometeret og pumpen jobber, men det kommer ingen vann ut lenger. Enten er det noe som er tett eller en ventil som ikke åpner.