Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mazdarati

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2022
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Sted
    moss
    Eversolo dmp 6 mister kontakt med TIDAL iblant,noen som vet hva det kan være for problem ?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Noen andre her som opplever dure lyd fra trafoen ? Har frakoblet alt på utganger og innganger og hører en lavfrekvent dure lyd. Også fra lytte posisjon 3 meter unna. Lyden kom idag😐
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Noen andre her som opplever dure lyd fra trafoen ? Har frakoblet alt på utganger og innganger og hører en lavfrekvent dure lyd. Også fra lytte posisjon 3 meter unna. Lyden kom idag😐
    Orginal eller LPS?
    Min LPS er lydløs i hvertfall 😃
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Lyden kommer fra venstre side , typisk lavfrekvent trafo brom . Svært irriterende og høres 3 meter unna. Ikke noe jeg kan leve med langsiktig . Skal kontakte nettbutikken, det rare er at den har vært tyst frem til idag . Har frakoblet alt på både inn og utganger og brom er tilstede uansett 🤯
     
    • Trist
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ah, kan være lurt fra nå av at vi skriver hva det gjelder, da a6 ikke er den eneste lenger.
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    At Tidal "forsvinner" en kort periode innimellom gjelder vel for de fleste streamere av forskjellige årsaker.

    Eversolo har implementert Tidal Max på siste firmware ver 1.25.60 iht change loggen.. Usikker på om v1.25.60 kun er tilgjengelig for dmp-a8 foreløpig.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Hadde vært utrolig bra om de kunne implementere chromecast i neste oppdatering .
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt en ny blu-ray-spiller. Er det noen som har koblet til cd-spiller/transport med coax til a6?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det gikk ikke, skulle vært mulig å sende via coax fra spiller, videre med toslink fra eversolo til dac. Fikk bare opp analog ut når jeg valgte coax inn.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Det har jeg også prøvd meg på 😁

    Funket ikke!
     
    • Haha
    Reaksjoner: HoJ

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Bruker noen her Qobuz? Har en A6 ME, men har problemer når den står på original sample rate. Det hakker på noen låter, helt til jeg setter fixed samplerate til 176,4 eller 192.
    Bruker den som stream og dac inn i en Marantz 8015.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Bruker noen her Qobuz? Har en A6 ME, men har problemer når den står på original sample rate. Det hakker på noen låter, helt til jeg setter fixed samplerate til 176,4 eller 192.
    Bruker den som stream og dac inn i en Marantz 8015.
    Bruker qobuz, min hakket litt i går, for første gang.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Bruker qobuz, min hakket litt i går, for første gang.
    Merkelig. Nameless, med Dominique F-A for å ta et eksempel, hakker veldig. Den er 88,2 24 bit.

    Upsampler jeg til 192 som fixed forsvinner problemet.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Merkelig. Nameless, med Dominique F-A for å ta et eksempel, hakker veldig. Den er 88,2 24 bit.

    Upsampler jeg til 192 som fixed forsvinner problemet.
    Mener å ha lest at noen DACer ikke er glad i oppløsninger utenfor standard 44,1, 48, 96 og 192. Så mulig det kan gjelde receiveren din? Men du skriver at 176,4 fungerer bra, så mulig det ikke er det da.

    Men kan være at det var være en liten bug akkurat nå siden HoJ også hadde problemer i går 🤔
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.835
    Antall liker
    962
    hva er poenget med koble en signalkilde til en streamer digitalt, så digitalt videre til en dac, mangler volumkontroll i dacn?
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Mener å ha lest at noen DACer ikke er glad i oppløsninger utenfor standard 44,1, 48, 96 og 192. Så mulig det kan gjelde receiveren din? Men du skriver at 176,4 fungerer bra, så mulig det ikke er det da.

    Men kan være at det var være en liten bug akkurat nå siden HoJ også hadde problemer i går 🤔

    Den er koblet med RCA inn i Marantz. Bruker vel ikke dacen i marantz da?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    hva er poenget med koble en signalkilde til en streamer digitalt, så digitalt videre til en dac, mangler volumkontroll i dacn?
    To grunner.
    1) Slippe å bruke opp en ekstra digital inn på dac.
    2) Håpe at den kan vise coveret på den cden som spilles, slik en kan med HifiRose.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Den er koblet med RCA inn i Marantz. Bruker vel ikke dacen i marantz da?
    Enig, jeg leste litt fort, trodde du skrev at du bruker den som streamer og koblet til dacen i Marantz.

    Nei må være en midlertidig bug da tenker jeg 👍🏻
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den er koblet med RCA inn i Marantz. Bruker vel ikke dacen i marantz da?
    Den går i hvert fall analogt fra EverSolo til Marantz. Hva Marantz gjør med den, det vet jeg ikke.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Enig, jeg leste litt fort, trodde du skrev at du bruker den som streamer og koblet til dacen i Marantz.

    Nei må være en midlertidig bug da tenker jeg 👍🏻

    Det har jeg tenkt også, men det har vært slik hele tiden. Får sende en e-post til eversolo og høre😊
    Kunne du forsøkt nevnte låt hos deg, HoJ?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det har jeg tenkt også, men det har vært slik hele tiden. Får sende en e-post til eversolo og høre😊
    Kunne du forsøkt nevnte låt hos deg, HoJ?
    Har ikke noe problemer med "Nameless". qobuz har ikke hakket i dag hos meg.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Takk for at du testet! Da er det nok noe mer overføringen og tolkning i marantz. Rart når den er kobla inn analogt.
    Alternativet er jo å bare la den stå på 192 fixed. Er det noen ulemper lydmessig med å upsample som dere har merket eller vet om?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk for at du testet! Da er det nok noe mer overføringen og tolkning i marantz. Rart når den er kobla inn analogt.
    Alternativet er jo å bare la den stå på 192 fixed. Er det noen ulemper lydmessig med å upsample som dere har merket eller vet om?
    Tviler på en merker forskjell, hadde nok bare satt den på 192....
     
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Orker ikke lese gjennom 24 sider, så er det noen som har testet eller har erfaringer med A6 mot Cocktail Audio, Marantz og Bluesound? Både lydmessig og bejtening?
     
    Sist redigert:

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Må jo bare være med her som venn av Eversolo.
    Fra et produkt til et annet, må vel dette være en av de største opplevde forbedringene jeg har erfart😊👍

    mvh calaf
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hei.
    I Eversolo DMP-A8, er det mulig å sette HPF/LPF ulikt på RCA og XLR ut?

    Har i dag aktive høyttalere, men savner å kunne koble til subwoofere for å få et 2.2 oppsett. Og da helst med mulighet til å sette delefrekvens.
    Leter etter alternativ for å bytte ut den originale "Hub" med en bedre enhet som har streamer, romkorreksjon og pre innebygd.
    Ser ut som at DMP-A8 har alt jeg ønsker meg med unntak av en dedikert sub-utgang.
     

    6c33

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Hei.
    I Eversolo DMP-A8, er det mulig å sette HPF/LPF ulikt på RCA og XLR ut?

    Har i dag aktive høyttalere, men savner å kunne koble til subwoofere for å få et 2.2 oppsett. Og da helst med mulighet til å sette delefrekvens.
    Leter etter alternativ for å bytte ut den originale "Hub" med en bedre enhet som har streamer, romkorreksjon og pre innebygd.
    Ser ut som at DMP-A8 har alt jeg ønsker meg med unntak av en dedikert sub-utgang.
    Ser ikke slik ut etter en sjekk på min. Det er felles meny for xlr/rca. Det du Etterspør hadde vært digg da. Har selv subber, og en slik funksjon kunne jeg selv brukt.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ser ikke slik ut etter en sjekk på min. Det er felles meny for xlr/rca. Det du Etterspør hadde vært digg da. Har selv subber, og en slik funksjon kunne jeg selv brukt.
    Har søkt en del på nettet etter dette, og jeg tror nok at det ikke er mulig. Men ville nå høre her for å være sikker.
    En slik funksjon hadde gjort at denne enheten hadde vært nært et komplett kinderegg.
    Vil tro at det er flere enn oss som hadde ønsket det.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet ut EQ-delen i den nye updaten enda da? Kun alpha/beta foreløpig såvidt jeg har skjønt. Bilder? :)
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.111
    Antall liker
    1.351
    Tilbake til streameren dmp-a6. Leste igjennom hele tråden i går kveld, men har stadig og et par spørsmål ang. søking i fil-biblioteket.
    Har ca halvannen gigabyte med musikk i (stort sett) flac filer. Lagret på ssd i gammeldags mappestruktur, hvor hovedmappen typisk heter
    ”Puccini - La Boheme - Serafin/Callas"
    Undermapper kan da være cd1 eller cd2 og ymse tilleggsopplysninger fra brendingen.
    "Mahler" er en egen hovedmappe, som i sin tur kan inneholde flere hundre undermapper.
    Med min nåværende streamer, som er koblet til ssd'en med usb kabel, finner avspilleren intet vha søking. Browsing går brillefint, men det er jo ekstremt tungvint med så mye musikk.
    Hvordan virker dette med Eversolo, og gjøres det fra mobilen?
    Steen
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn