Jeg skulle gjerne hatt bøylen, men har ikke fått tak i den. Kan kanskje prøve å lage et par i kobber.Skal du ha "bøylen" over diskanten og står du på baderommet og bygger???
Dette byggverket er bare så herlig spennendeJeg mener å ha hørt at Target laget de orginale stativene for SF, og jeg tror de var pulverlakkert. Jeg kommer nok til å spraye de selv med matt sort lakk i første omgang.
Vis vedlegget 222223
GunnarS
2,5 mm sveisetråd for gassveis er ypperlig til formåletJeg skulle gjerne hatt bøylen, men har ikke fått tak i den. Kan kanskje prøve å lage et par i kobber.Skal du ha "bøylen" over diskanten og står du på baderommet og bygger???
Jepp, setter sammen tingene på badet i kjelleren. Det er ikke i bruk til daglig. Ellers har mesteparten av trearbeidet foregått ute.
Ser veldig lik ut som originalen. Bilde kommerPrøvde å lodde sammen en "wave-guide" av 2,5 kvadrat kobberleder, men synes den ser litt "sped ut"-
Takker for gode råd og kommentarer.
Hallo, vi prøver bare å hjelpe!!!!Gjerrigknarker. Ekte powdercoating er ikke så ille kostbart. Denne konstruksjonen fortjener dette!
Joda. Ser den. Men jeg har drevet en del med lakkering og med tanke på den konstruksjonen det er snakk om så er det ikke nødvendigvis bare smooth sailing å få dette pent med spraybokser.Hallo, vi prøver bare å hjelpe!!!!Gjerrigknarker. Ekte powdercoating er ikke så ille kostbart. Denne konstruksjonen fortjener dette!
Jeg ville holdt meg langt unna pulverlakkering mellom benaPulver lakkering vill nokk gi jevnest farge dekning, spesielt mellom bena.
Det at lakken blir påført elektrostatisk vil gi en betydelig jevnere fargeoverflate.
Å ha NOK pulver mellom bena er en helt annen sak (og da snakker jeg IKKE om talkum i det punktet som er høyest når man plukker blåbær)!Jeg ville holdt meg langt unna pulverlakkering mellom benaPulver lakkering vill nokk gi jevnest farge dekning, spesielt mellom bena.
Det at lakken blir påført elektrostatisk vil gi en betydelig jevnere fargeoverflate.
Den " passive " bassen... Hvor passiv er den egentlig? Den funker ikke som slave? Her er jeg sikkert på feil jorde tilogmed, med drister meg til å spørre likevel...Har tidligere nevnt at jeg kanskje går for aktiv drift av Extrema'ene f.eks. Hypex (Hypex PSC2.400D - DSP, AES/EBU, XLR, RCA 2x400W (Produktdetaljer) [dynaBel AS]).
Delefilteret på orginalene er støpt inn slik at det er vanskelig å finne ut av hvordan det ser ut. Fikk imidlertid en kopi her på sentralen hvor det ser ut som det er gjort en seriøs jobb på å kopere (og muligens forbedre) orginalfilteret.
Vis vedlegget 228418
Sikkert mange som har meninger om hvor det er lønnsomt å sette inn kronene i gode komponenter her. Jeg tenker at motstandene som sitter i serie med diskanten og spolen som sitter i serie med mellomtone/basselementet bør være av så god kvalitet som mulig.
Hvis jeg går for passivt delefilter blir det en ekstern boks slik at det er enkelt å eventuelt oppgradere komponenter etter hvert.
GunnarS
Ser for meg ut som et resistor nettverk for å kunne tilpasse slave enheten via induksjonsstrømmene som kommer fra elementet spole.Den " passive " bassen... Hvor passiv er den egentlig? Den funker ikke som slave? Her er jeg sikkert på feil jorde tilogmed, med drister meg til å spørre likevel...Har tidligere nevnt at jeg kanskje går for aktiv drift av Extrema'ene f.eks. Hypex (Hypex PSC2.400D - DSP, AES/EBU, XLR, RCA 2x400W (Produktdetaljer) [dynaBel AS]).
Delefilteret på orginalene er støpt inn slik at det er vanskelig å finne ut av hvordan det ser ut. Fikk imidlertid en kopi her på sentralen hvor det ser ut som det er gjort en seriøs jobb på å kopere (og muligens forbedre) orginalfilteret.
Vis vedlegget 228418
Sikkert mange som har meninger om hvor det er lønnsomt å sette inn kronene i gode komponenter her. Jeg tenker at motstandene som sitter i serie med diskanten og spolen som sitter i serie med mellomtone/basselementet bør være av så god kvalitet som mulig.
Hvis jeg går for passivt delefilter blir det en ekstern boks slik at det er enkelt å eventuelt oppgradere komponenter etter hvert.
GunnarS
y
Vil du forklare det nærmere? Hva er sine-cap og paralellkoblet drossel?