6bm8
Hi-Fi freak
Interessant! Må være avhengig av en spole med svært lav motstand med tanke på reduksjon av db på diskant.
Mvh
morten
Mvh
morten
Hovedpoenget er å unngå kondensator i signalveien, som virker degraderende på lydkvalitet.Skjønte ikke helt dette men det fungerer vel som en impedansekorreksjon?
Skjønte ikke helt dette men det fungerer vel som en impedansekorreksjon?
Det gjør vel en motstand også!?Hovedpoenget er å unngå kondensator i signalveien, som virker degraderende på lydkvalitet.Skjønte ikke helt dette men det fungerer vel som en impedansekorreksjon?
Meget bra. Du er hjertlig velkommen til å finlytte til originale Extrema nok engang, hvis det er ønskelig. Veien kan du....Angående delefilteret, - sine cap og eventuelle problemer har jeg dessverre ikke så mye å bidra med. Jeg har lest at mange er kritiske til dette filteret og at det er problemer med å finne forsterkere som kan gjøre jobben. Jeg kan ikke helt skjønne hva de påståtte problemene er.
Jeg har hørt Extrema'er ved et par anledninger og vært begeistret ved begge tilfeller.
Jeg har også lest det jeg har funnet av Extrema-linker her på forumet, og eierne melder stort sett at de er fornøyd med lyden fra sine Extrema'er fra et bredt spekter av effektforsterkere.
Valnøtt til sidene kom på posten i dag
Vis vedlegget 228762
GunnarS
Vil det si at motstandene demper / kutter de lave frekvensene? Merkelig ??Hovedpoenget er å unngå kondensator i signalveien, som virker degraderende på lydkvalitet.Skjønte ikke helt dette men det fungerer vel som en impedansekorreksjon?
Personlig trodde jeg at den tok noe av effekten fra forsterkeren for å spare elementet, derav høykvalitets, høy effekt motstand med kjøling.Vil det si at motstandene demper / kutter de lave frekvensene? Merkelig ??Hovedpoenget er å unngå kondensator i signalveien, som virker degraderende på lydkvalitet.Skjønte ikke helt dette men det fungerer vel som en impedansekorreksjon?
Dette her blir bare mer og mer stas, flott arbeid, flott trådHalvblank sort spraylakk. Ser ganske bra ut på bilde, men må nok pusse mer.
Vis vedlegget 230133
GunnarS
Lakk rens for bil.Det er litt avhengig av lyset hvordan diskanten fremstår. Den er sort, men matt ( og sikkert mye støv). Jeg har tenkt å prøve å rense den på en eller annen måte for å få de svarte igjen. Må bare være sikker på at jeg ikke kommer inn på membranet med kemikalier. Kanskje noen har noen tips?
GunnarS
Så ut som en lakkert metall plate på bilde, jeg har ikke sett originalen i levendelive på mang mange år.Men er ikke området rundt domen "semsket"? Da hjelper det lite med lakkrens.
Hvis det plast finnes plast fornyer.Originalen er glatt plastikk, men på bildet ser den semsket ut. Mulig bildet lyver
Ooooh lala TT.@ JohnnyH: GunnarS var her og måltok mine før han skred til verket. Han hadde allerede mesteparten av målene. Er meget imponert over innsatsen og foreløpig resultat
D vart no anna ja!En runde med "Colour Back" hjalp litt. Det ser ikke ut som de blir helt svarte. Det er vel mer "Antrasitt" eller der omkring.
Det hjalp litt å slå av blitzen på kameraet også.
Vis vedlegget 230348
GunnarS
Hvis plata er lett ru på overflaten (som det kan se ut som) kan en bruke en neglbørste ell til å fjerne restene av coloroback som ikke går bort med en klut, når rensen har tørka blir den hvit/grå.En runde med "Colour Back" hjalp litt. Det ser ikke ut som de blir helt svarte. Det er vel mer "Antrasitt" eller der omkring.
Det hjalp litt å slå av blitzen på kameraet også.
Vis vedlegget 230348
GunnarS