FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    6
    Gratulerer med ny datter FallenA;=)

Vinylriggen er vekke, hmmm, skal bli spennende å sjå kva som skjer hos deg med tiden;)

Lykke til!!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut skrev:
    Gratulerer med ny datter FallenA;=)

Vinylriggen er vekke, hmmm, skal bli spennende å sjå kva som skjer hos deg med tiden;)

Lykke til!!
    Takk for det Psychonaut :)

Jeg er spent selv på hva som dukker opp i lytterommet etterhvert ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Koser meg fremdeles med musikken jeg ;)
    I går sovnet min datter til Miles Davis, Kind of blue, og her om dagen sovnet hun til Opeth ;D "Tidlig krøkes som...." ;)

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    6
    FallenA skrev:
    Koser meg fremdeles med musikken jeg ;)
    I går sovnet min datter til Miles Davis, Kind of blue, og her om dagen sovnet hun til Opeth ;D "Tidlig krøkes som...." ;)
    Godt å høre at du koser deg med musikken...
    Altid viktig å prøve å påvirke ungene med god musikk så tidlig som mulig;);)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei fallen a....hvorfor har du plassert duede-ringene så angt ned på rørene som helt nede ved soklene ? vil de ikke ha mer misjon oppe på glasset ?...

Mvh Espen

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Hei fallen a....hvorfor har du plassert duede-ringene så angt ned på rørene som helt nede ved soklene ? vil de ikke ha mer misjon oppe på glasset ?...

Mvh Espen
    Hvis du ser nøyere etter, så ser du at det er plassert 2 ringer på hvert rør på det siste bildet. En ring oppe (på det normale stedet), og en ring nede. Dette kun for eksperimentets skyld.
    Har i dag ringer kun "øverst" ;)

Vedlegg

L

Lars.N

Gjest
    Hva pokker :eek: har dere Dong på røra deres ;D ;D (hehehehehe).

Mvh

;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    laban skrev:

Mvh

;D
    Funker det, så funker det ;D

BTW!
    Hvorfor kan jeg gå inn og redigere alle andres innlegg i min egen tråd?! :eek:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    FallenA skrev:
    laban skrev:

Mvh

;D
    Funker det, så funker det ;D

BTW!
    Hvorfor kan jeg gå inn og redigere alle andres innlegg i min egen tråd?! :eek:
    oooOOOOOohh u got powers FA. Me think the force is strong in this one ;D

Da force is strooong indeed ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Endelig en orntli amp ;D

/jan
    ;D

Noen som ser hva det er?
    Den spiller overraskende godt ;)
    Bassen og kontroll over bassen i Cornwall III er vel antakelig det som er dens beste egenskap, men morro er det okke som.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    For å si det som det er. Ampen som står hos meg nå er en "låneforsterker" ;)
    I går så fadet lyden ut i min Ancien Audio (nesten på samme måte som om man skruer av forsterkeren mens man spiller). Etterpå så var det tyst som i graven. Tenkte først at det kunne være likeretter røret eller noe, og byttet det utmed et annet uten noe resultat. Det var fremdeles glød i alle rørene, men jeg skiftet en sikring for sikkerhets skyld, men ingen endring. Ved å legge øret til trafo boksen, kunne men høre at det var noe lav "knurring", men ellers ingen lyd annet enn den samme knurringen (svært lavt) i bass elementene.
    Vermin var så elskverdig å låne meg sin optimistiske kompetanse, og kom nedom for å sjekke.
    (Dette får du som kan det kommentere Vermin) Ved å måle bias så kom det frem at det ikke ble levert mer enn 2,5V til rørene (skulle vært 65V), og det ble ingen endring med å justere på biasen. Likerettingen ble målt og funnet normal.
    Den godeste Vermin tok med seg ampen (snill som han er), for å feilsøke og spørre seg litt føre.
    Men jeg slenger allikevel ut et spørsmål om hva dette kan være?

Takker for alle innspill!! :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Men jeg slenger allikevel ut et spørsmål om hva dette kan være?

Takker for alle innspill!! :)
    Audiomix kjenner vel litt til den der :)

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Den lyder stramt, og spiller utrolig dynamisk, og bassen er nesten litt skummel når man drar på.
    Mangler kanskje litt luftighet, og oppløsning, man alt i alt slett ikke ille. :)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Den lyder stramt, og spiller utrolig dynamisk, og bassen er nesten litt skummel når man drar på.
    Mangler kanskje litt luftighet, og oppløsning, man alt i alt slett ikke ille. :)
    Ikke rart, den konkurerer jo mot SE ;)

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    FallenA skrev:
    Etter en begivenhetsrik uke, med mye besøk, og forskjellig plassering av høyttalerne, så er det bare å lene seg tilbake for å nyte litt musikk. Anlegget blir stående slik det alltid har gjort, da dette spilte litt mindre "in my face" enn hva det gjorde på langveggen. Perspektivet var veldig bra, og stemme gjengivelsen var nydelig, men jeg savnet rett og slett dybde. Ellers så var det en veldig uheldig rom resonans i mellombassen, som falt utrolig dårlig ut, og antakelig var for mye til kun å justere med bassfeller.
    Derfor setter jeg nå en foreløpig strek, og tar helg foran anlegget!

Avslutter med et lite klipp fra anlegget slik det står nå.

Ha en fortreffelig helg alle sammen! :)

Heisan. Hvilken artister er det som spiller i begge videoene dine på youtube FallenA? Greier ikke finne sånne perler av meg selv så derav nysgjerrigheten... :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Haugenial skrev:
    FallenA skrev:
    Etter en begivenhetsrik uke, med mye besøk, og forskjellig plassering av høyttalerne, så er det bare å lene seg tilbake for å nyte litt musikk. Anlegget blir stående slik det alltid har gjort, da dette spilte litt mindre "in my face" enn hva det gjorde på langveggen. Perspektivet var veldig bra, og stemme gjengivelsen var nydelig, men jeg savnet rett og slett dybde. Ellers så var det en veldig uheldig rom resonans i mellombassen, som falt utrolig dårlig ut, og antakelig var for mye til kun å justere med bassfeller.
    Derfor setter jeg nå en foreløpig strek, og tar helg foran anlegget!

Avslutter med et lite klipp fra anlegget slik det står nå.

Ha en fortreffelig helg alle sammen! :)

Heisan. Hvilken artister er det som spiller i begge videoene dine på youtube FallenA? Greier ikke finne sånne perler av meg selv så derav nysgjerrigheten... :)
    Hei der!

Jeg har flere videoer på youtube, og musikken til endel av de er linket til og omtalt lenger ute i tråden.
    I den ene videoen som du linker til, så er jeg jammen ikke sikker, den er fra en eller anne samleplate som jeg har lånt, og jeg husker ikke eksakt hvilken. SKal prøve å finne ut av det :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    flott oppsett, tror jaggu jeg skal kopiere stein benken din. utrolig tøff

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    En stund siden jeg var inne i tråden min ;)
    Nytt å fortelle er at det ikke var noe så enkelt som en diode som hadde takket for seg. Høyspent trafoen i min Ancien Audio har avgått ved døden. Hvordan jeg skal angripe dette er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg håper at Audio Aktøren hjelper meg med å skaffe tilveie en ny en.
    Alternativet kan være å bestille en "custom", og mine tanker var da å gjøre det i beste "overkill" stil, med PSU, og likeretting i eget kabinett. Jeg har gjort en forespørsel så vi får se hva dette bringer.
    Så langt så har jeg dermed en forsterker som ikke virker, og 2 stk nesten nye Western Electric 300B rør som er arbeidsledige ::)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    En stund siden jeg var inne i tråden min ;)
    Nytt å fortelle er at det ikke var noe så enkelt som en diode som hadde takket for seg. Høyspent trafoen i min Ancien Audio har avgått ved døden. Hvordan jeg skal angripe dette er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg håper at Audio Aktøren hjelper meg med å skaffe tilveie en ny en.
    Alternativet kan være å bestille en "custom", og mine tanker var da å gjøre det i beste "overkill" stil, med PSU, og likeretting i eget kabinett. Jeg har gjort en forespørsel så vi får se hva dette bringer.
    Så langt så har jeg dermed en forsterker som ikke virker, og 2 stk nesten nye Western Electric 300B rør som er arbeidsledige ::)
    You GO girl :D 8)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fikk du prøvd Macintosh 275 da FA?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Er ikke før nå til helgen det kan være aktuellt ;)

Sliter med sykdom her i huset om dagen, så jeg har ikke hatt anledning til å spille musikk så mye som en time denne uken :p

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hørte copland 405 cta på Cornwall ene til Rognlien i går , det spellte jævlig bra det !

mc275 er nok enda ett hakk vassere....jeg har hørt forlite kt88 til å uttale meg , men den forsterkern fra copland spiller skikkelig musikalsk også.....iflg Mr Rognlien spiller 275 helt sjukt bra....og bør derfor prøves ut...

Espen

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det kan bli spennende og interessant dette her, men jeg er mest spent på om jeg kan forsake det som 300B og WE gjør oppover i registeret.
    Det kan friste litt å kikke på et alternativ med 300B i monoblokk konfig, og med litt mer "strøm". Akkurat nå har HiFi pri "0", og jeg er egentlig ikke i handlemodus for noenting som helst, men vi får se hva tiden bringer ;)
    Det finnes mange muligheter. Det er ikke engang sikkert jeg sitter med Cornwall i fremtiden heller. Det er for mange momenter som må avklares før jeg bestemmer meg for noe, men nytt lytterom, preferanser, og ikke minst prioriteringer forteller meg at ting kommer til å skje ila året ;D
    Nå spiller dagens oppsett musikk som det holder, og jeg er betatt av denne brutale dynamikken som anlegget oppvarter med, men på samme tid så savner jeg endel oppløsning oppover. Dette til tross for at Ancien gjør en meget god jobb. Det er nok HT og rommet som er begrensningen her.

Vurderer også et "kveldsprosjekt", ved å mekke meg flatsølvkabler..... vi får se....vi får se.... :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Komme bortom å høre hva nye rør i pre/riaa, litt plassering med målinger har gjort med lyden her. Du har neppe hørt Unoene spille bass som dette før :) Ikke her ihvertfall!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Komme bortom å høre hva nye rør i pre/riaa, litt plassering med målinger har gjort med lyden her. Du har neppe hørt Unoene spille bass som dette før :) Ikke her ihvertfall!
    Spennende! ;)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    gut_man skrev:
    :D :eek: ;D 8)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du begynner nok og bli vant med dette spm, men Whaschera??

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19
    Javel. Ska sei. Anlegg nr 2 ska slaktas. (Det e bare nr 2? ::))Konkrete planar for fremtiden? Eller hvertfall retning? Det blir vel ikke budsjett anlegg? Whaschera? ;D ;D ;D

Mvh
    Geir

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19
    ??? ??? ??? ??? ??? ???

Mvh
    Geir

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Legger noen planer, men det er noe frem i tid ;)
    "budsjettanlegg"? Hmmm..... Det kommer helt an på hva du legger i ordet ;) Jeg kommer helt sikkert til å handle innenfor en budsjettramme ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn