FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    FallenA skrev:
    JanR skrev:
    Har det blitt noen "gigantoppgradering" i heimen til FA tro ? :)

/jan
    Den siste "GIGANTOPPGRADERINGEN" lar vente på seg :p ;)
    Jammen godt man kan nyte musikken mens man venter!

ta en tur på ikea.
    kjør som en gal på veien dit.
    velg en humpete vei.
    la frøkna lempe hyller, bord og skap så svetten renner.
    da kan jeg love deg at "oppgraderingen" skjønner at det er på tide på komme seg ut, i stedet for å lligge inni magen til denne gærne dama.

det funka i alle fall for vår del! ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    joaquin skrev:
    FallenA skrev:
    JanR skrev:
    Har det blitt noen "gigantoppgradering" i heimen til FA tro ? :)

/jan
    Den siste "GIGANTOPPGRADERINGEN" lar vente på seg :p ;)
    Jammen godt man kan nyte musikken mens man venter!

ta en tur på ikea.
    kjør som en gal på veien dit.
    velg en humpete vei.
    la frøkna lempe hyller, bord og skap så svetten renner.
    da kan jeg love deg at "oppgraderingen" skjønner at det er på tide på komme seg ut, i stedet for å lligge inni magen til denne gærne dama.

det funka i alle fall for vår del! ;D
    Mye rart man kan/bør gjøre ja.... ;D

Men man blir jo litt utålmodig når man går hjemme og "spinner" ;)

M

musicus

Gjest
    Det gode er at den blir enda bedre når den først kommer ;D ;D .....

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ei lita tulle ankom livet mitt lørdag 25/10, kl 1454, hun var 49cm, og 3030g.
    Alt er vel med alle sammen, men har enda ikke kommet hjem, og det går nok noen dager enda, men du verden så stolt jeg er :)
    Bilde av tidenes oppgradering skal vi nok å slengt ut etterhvert! ;)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Endelig stemmer trådtittelen med innholdet! Gratulerer!

O.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.281
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Alt er vel med alle sammen, men har enda ikke kommet hjem, og det går nok noen dager enda, men du verden så stolt jeg er :)
    G R A T U L E R E R

Flott lengde og matchvekt. Har alle forutsetninger og muligheter i mine øyne.

Ligner'a på faren? ...bare sånn at du er sikker  ;)

Edit:
    Registrerer bare at nå har vi beviselig fått registrert at minst to forumister spiller musikk med smekken åpen.

Mvh
    Jan P.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker for lykkeønskingene folkens!
    Alt er vel med mor og barn, til tross for en litt mer komplisert fødsel enn planlagt.
    Jeg koser meg glugg ihjel. Tulla (Julie) ligner nok mest på mora, men hun har min sjarme da ;D

Endelig bleieskiftarbeider!

Vedlegg

k-bakke

Medlem
    Ble medlem
    09.10.2008
    Antall liker
    0
    Gratulerer, måtte hun vokse opp og bli steinrik og finansiere pappa-hifi galskap til nye høyder

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.978
    Torget vurderinger
    2
    Falleri FallenA

Nå er du nok gla

Og det er jo bra

Gratulerer i da.

Drittbleier og våkenetter kommer litt senere.

M

musicus

Gjest
    FallenA skrev:
    Se der ja! grattis til deg og dere, en slitsom men deilig tid begynner nu ;D ;D....

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.948
    Torget vurderinger
    4
    FallenA skrev:
    Om to år kommer du til å lure på hva i all verden du tenkte på da du skrev dette!!! ;D

Gratulerer :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    FallenA skrev:
    Takker for lykkeønskingene folkens!
    Alt er vel med mor og barn, til tross for en litt mer komplisert fødsel enn planlagt.
    Jeg koser meg glugg ihjel. Tulla (Julie) ligner nok mest på mora, men hun har min sjarme da ;D

Gratulerer med jenta! :D
    En ny epoke i ditt liv har startet! ;)
    Satser på at du har fått ei fin lita frøken som garantert kommer til å bli Klipsched! ;D

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    GRATULERER SÅ MYE.
    Hva sa jeg på fredag......Før du vet ordet av det... :eek:
    Hils Så mye til Fruen og barnet fra oss i Hafsøyne.
    Raymond.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har jo gratulert deg på ordentlig, men hiver meg gjerne inn her også og gratulerer :) For å holde oss til hifi terminologi, kan du jo få et par velmente råd fra en med litt erfaring; Tulla har nok en litt fremtredende diskant foreløpig. Etterhvert som hun får spilt/skreket noen timer, vil du nok få mer fylde i mellomtonen. Noe buldrende bass, håper jeg for hennes del at dere unngår. Da må du nok supplere med en litt annen versjon, den med tut ;D Gleder meg til å beskue vidunderet, og høre hvordan hun låter ;)

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    6
    kjoenik skrev:
    FallenA skrev:
    Om to år kommer du til å lure på hva i all verden du tenkte på da du skrev dette!!! ;D

Gratulerer :)
    Hehe! Om to år kommer du heller til å lure på hva du brukte all tiden til før du ble bleieskiftarbeider! ;D
    Men angre er jeg sikker på at du ikke kommer til å gjøre, gratulerer! :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer , dette blir stort Fallen a , henger meg på over...du kommer til å lure på hva du brukte tida på.......ett lite tips...Geir Børresens Smurfene er ett must på Vinyl ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    spiller barneplater for jentungen av og til.
    på "det var en gang" er det akkurat som å ha trond viggo torgersen stående midt i stua.
    et mareritt.

L

Lars.N

Gjest
    Gratulerer så meget med arvingen :)
    blir nok ikke mye tid til hifi tull nå ;D tipper du får mere en nok med tulla på Pappas arm ta godt vare på tiden som kommer.

Laban

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer hjerteligst, FallenA. Da er du mitt oppe i det store familiære paradigmeskiftet. Ingenting blir som før, men verden blir et mye bedre sted å være. Selv om det nok blir mindre tid til hifi. Og ikke minst en nødvendighet å finne en platespiller med lokk etterhvert.... ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer Fallen! Tipper det sammensatte ordet "gigant-oppgradering" vil få en ny klang bokstavelig talt... :)

Hjertelig tillykke og kos deg med alt det nye som livet gir deg. Musikken vil jo alltid være der.... :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen folkens, og tusen takk for de flotte gratulasjonene.
    "Smurfene" har jeg jo selvfølgelig på vinyl, og nå mangler bare en ny vinylrigg..... Hmmmm.... noe med lokk sier du?!

Ellers så er jeg jo ikke innom så¨mye her på sentralen om dagen, men er hjemom for å hente nye "forsyninger", og benytter dermed anledningen til å legge ut et bilde av lille Julie. Her er hun 1 dag :)

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Mine hjertligste gratulasjoner!

Nyt årene som kommer.
    Du er ung og sprek enda, så det går nok bra skal du se.

Ang. bleier, så må jeg innrømme at jeg er av de mange som sliter med det......
    Får håpe du er av de andre ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da er endelig mitt nye kamera på plass, og jeg ser at jeg må lese mye for å få utnyttet det fullt ut ;)
    Trenger også et godt bilde redigerings program, så om dere har noen gode tips er det bare å spytte ut!
    Bruker Picasa2 nå, og det virker greit nok, men med en del amputerte funksjoner (men jeg har ikke satt meg inn i alt da) ;)
    Her er noen bilder av sakene slik det står nå, og jeg gleder meg til å få tatt noen flere og bedre bilder etterhvert.

Vedlegg

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    hei.
    Photoshop elements 6 eller lightroom er det vel det heter.Hadde elements tidligere.Skal prøve meg på Lightroom.
    Ta en telefon til Gunnar ,så får du nok en demo eller 2........eller noe mere ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Shadow skrev:
    hei.
    Photoshop elements 6 eller lightroom er det vel det heter.Hadde elements tidligere.Skal prøve meg på Lightroom.
    Ta en telefon til Gunnar ,så får du nok en demo eller 2........eller noe mere ;)
    Høres ut som en plan! TAKKER :)
    På tide å avlegge Gunnar et besøk uansett!

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Stiller meg i rekken av gratulanter, og må samtidig få si tusen takk for demoen hos deg i helga, dere egersundere er virkelig trivelige og imøtekommende folk! :)
    At du i tillegg kom og hentet meg på kaia understreker bare mitt intrykk! glimrende service må jeg si :)
    For å si litt om lydopplevelsen hos deg må jeg bare si at jeg ble veldig positivt overrasket, det var virkelig god dynamikk og punch i det oppsettet ditt, definitivt veldig høy morrofaktor!
    Jeg kommer nok definitivt til å følge med videre på utviklingen osv. hos deg, og håper det blir invilget audiens ved en senere anledning også.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    En vakker liten tulle og et veldig spennende anlegg, Fallen. Selv om det nesten er litt fremmed å se et oppsett uten vinylrigg hos deg.... ;)
    Har du forresten prøvd med kun en Duende pr. rør? Skal etter sigende være bedre, med mindre du er hysterisk plaget med vibrasjoner...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    En vakker liten tulle og et veldig spennende anlegg, Fallen. Selv om det nesten er litt fremmed å se et oppsett uten vinylrigg hos deg.... ;)
    Har du forresten prøvd med kun en Duende pr. rør? Skal etter sigende være bedre, med mindre du er hysterisk plaget med vibrasjoner...
    Takker for det impulse! Synes nesten det er litt fremmed selv ;) Men jeg begynner så smått å venne meg til å spille sølvskiver. Denne Advantage riggen går seg ikke bort, og er noe av det mest "analogtklingende" jeg har hørt av digitalrigger. Men selvfølgelig...... Vinyl er jo vinyl, og jeg har noen planer om hva som skal inn her etterhvert.
    Nå nyter jeg tilværelsen som fersk bleieskiftarbeider, og prosjekterer mitt nye lytterom. Litt skisser, og kalkuleringer, budsjett etc. Jeg kommer til å bruke god tid på dette prosjektet, og jeg ser ikke bort i fra at det blir noe utskiftinger av utstyr etterhvert også. Men først av alt skal nytt rom på plass :)

Duenderingene har jeg prøvd litt forskjellige kombinasjoner, men har ikke helt bestemt meg enda om hva jeg liker best. 2 ringer gjør at det klinger noe "tightere", men det er mulig at jeg opplever at utklingningen helt i toppen er bedre med kun en ring. Som sagt.... jeg tester ut ;)
    Har du gjort deg noen erfaringer i så måte?

maskinisten skrev:
    Stiller meg i rekken av gratulanter, og må samtidig få si tusen takk for demoen hos deg i helga, dere egersundere er virkelig trivelige og imøtekommende folk! :)
    At du i tillegg kom og hentet meg på kaia understreker bare mitt intrykk! glimrende service må jeg si :)
    For å si litt om lydopplevelsen hos deg må jeg bare si at jeg ble veldig positivt overrasket, det var virkelig god dynamikk og punch i det oppsettet ditt, definitivt veldig høy morrofaktor!
    Jeg kommer nok definitivt til å følge med videre på utviklingen osv. hos deg, og håper det blir invilget audiens ved en senere anledning også.
    Takker for besøket maskinisten! Hyggelig å få nye bekjentskaper, og besøk utenfra.
    Satser på litt bedre tid neste gang!! ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn