FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Grattis FA :)
    Skal bli spennende å gølge med i tråden fremover.

Syns Nec ser litt sliten ut,bærte han inn alt alene ? ;D

/jan
    Takk for det JanR.

Og ja.....
    Han bærte de inn helt alene..

Eller så må det nevnes at rørwatt med 2 x 70 i ren klasse A, er nok i bøtter og spann ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ACTIVE skrev:
    Sovet lite i det siste........ ;D

Endelig på plass.

GRATULERER
    Har ikke sovet så mye nei!!

Takk for gratulasjoner.
    Jeg skylder deg vel en takk for inspirasjonen også ;)

H

hordasped

Gjest
    FallenA skrev:
    ACTIVE skrev:
    Sovet lite i det siste........ ;D

Endelig på plass.

GRATULERER
    Har ikke sovet så mye nei!!

Takk for gratulasjoner.
    Jeg skylder deg vel en takk for inspirasjonen også ;)

Bare hyggelig,la bare ting få komme på plass,synke inn.

Du har en hyggelig sensommer / høst fremfor deg.

Blir litt vilt musikkforbruk ang. CD kjøp.Kos deg,virker kjent.Flotte var DE.

Er ferdig med det verste....VENTETIDEN.....

Lykke til med høst tweakingen :)

Litt flere bilder på sin plass..........???

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dette så bra ut ja!
    Gratulerer så mye, skal bli spennende å følge med i dette videre. Håper du blir fornøyd.
    Takk for i går selv, og hils Necroth!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk for skryt folkens!

Flere bilder kommer selvfølgelig etterhvert.
    Må bare manne meg opp og forlate godstolen ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Problemet med å lese slik tråder er at det første som ramler inn i hodet mitt er:

"Eg må bli JÆVLI rik i en helsikes fart - helst i går!

Og løsningen på hvordan jeg kan bli så rik som jeg trenger å bli i det tempoet jeg vil bli det er å... stort sett iverksette kriminelle tiltak. Bare som en advarsel og forpek om at hvis eg står i retten engang så skylde eg ALT på Hi-Fi sentralen.

Til FallenA: :eek: :D ;D

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Mbare skrev:
    Problemet med å lese slik tråder er at det første som ramler inn i hodet mitt er:

"Eg må bli JÆVLI rik i en helsikes fart - helst i går!

Og løsningen på hvordan jeg kan bli så rik som jeg trenger å bli i det tempoet jeg vil bli det er å... stort sett iverksette kriminelle tiltak. Bare som en advarsel og forpek om at hvis eg står i retten engang så skylde eg ALT på Hi-Fi sentralen.

Til FallenA: :eek: :D ;D
    Det går an å ta opp et kriminelt høyt lån ;)

Til FallenA: Virkelig pent oppsett. Gratulerer med oppgraderingene!

Mvh

Pk

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Her er litt flere bilder!

Tingene begynner å løsne litt mer nå, og jeg regner med at det vil skje uendelig mye mer i ukene som kommer.
    Det spiller allerede himmelsk ;D

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    break_out skrev:
    Ser bra ut dette FallenA, er Magnepan epoken over?
    Hehe....
    For å si det slik. Jeg har drevet en del oppgraderinger i det siste, og ønsket at Ht burde stå i forhold til elektronikken ;) Jeg har blitt meget bortsjemt med Magnepans spesielle kvaliteter i dynamikk, og micro dynamikk, samt spredingsmønster, og perpektiv som en god dipol greier å prestere. Jeg savnet nok alltid det siste slammet i bunn med Magnepanene. Jeg måtte i tenkeboksen, og leste meg til "verdensmester" på alle mulige slags alternativer. Det finnes mye snadder der ute, men ikke så mange med en god dipols egenskaper.
    Gradient fremhevet seg selv med meget gode tilbakemeldinger, og fristet med sin dipolkonstruksjon, med dynamiske elementer.
    Jeg trakk frem et minne om en høyttaler (Gradient) som jeg hørte for en del år siden, og som jeg likte. Jeg hadde den gangen bare et ankepunkt, og det var oppløsningen oppover i registeret. Dette er fikset til gangs på siste generasjon ht.
    Jeg mannet meg tilslutt opp, og kontaktet Paul på PM audio, og fikk et tilbud jeg ikke kunne avslå.
    I går var jeg på besøk, og fikk en lytteopplevelse som jeg ikke kommer til å glemme.
    Gradient ble med meg hjem ;D

Jeg vil ikke være for bastant, men jeg kan vel anta at min epoke med Magnepan er over ja.
    Dette lyder så bra at jeg ikke ser for meg at høyttaler bytte er noe jeg trenger å tenke på fremover ;)

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    ojoj!! dette hvar saker gitt, gratulerer så mye ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer så mye. En av mine absolutte favoritthøyttalere.

R

Rojoh

Gjest
    Ja, gratulerer med mye nytt. Det ble kanskje mye på en gang, men jeg tror du har gjort det "riktig". Skal man bare skifte ut en komponent om gangen, så ender man gjerne opp med å lappe, å lappe og å lappe... Da har jeg mer troen på å gjøre den nødvendige investeringen i den høyttaleren som gir deg det du ønsker, og så finne elektronikk som får frem potensialet. Gradient virker å være et dønnsolid produkt som gir eierne liten trang til å bytte, noe som indikerer at de gjør de riktige tingene riktig. Disse høyttalerne byr jo på veldig fine muligheter i fremtiden også - en real bonus imho.

Hva jeg synes om EAR; det trenger jeg kanskje ikke å utbrodere så veldig... ;D Selv synes jeg rørrulling gir relativt store utslag både i pre og effekttrinn, men orginalrørene er gode de også, så det er ikke noe å stresse for mye med i begynnelsen.

Mvh. Johan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer hjerteligst, FallenA! Du har god smak, det skal du jaggu ha! :D Dette må jo bare spille fantastisk, rett og slett. Jeg gleder meg til komponentene går seg ytterligere til du legger inn en laaaaaaang "lyttepost"! ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    Gratulerer hjerteligst, FallnA! Du har god smak, det skal du jaggu ha! :D Dette må jo bare spille fantastisk, rett og slett. Jeg gleder meg til komponentene går seg ytterligere til du legger inn en laaaaaaang "lyttepost"! ;D
    Takk for det impulse :)

Skal rapportere litt mer utover. Det håper jeg også mine besøkende gjør etterhvert. Det er alltid spennende å få andres inntrykk også.
    Foreløpig har jeg ikke eksperimentert så hinsides mye med plassering. Jeg føler at det vil komme så store endringer at et slik arbeid vil være bortkastet de første ukene. Har plassert Ht. nå, slik at det er god fokus, og et meget bra perpektiv og en fin dybde.
    Mellomtonen er enda litt tilbaketrukket, og bassen spiller ikke brøldypt, men bassen er fast og fin, og stikker segpå ingen måte ut. Diskanten er meget oppløst og dynamisk. Smekkene på skarptromme og symbaler er ikke slik jeg er vant til med Magnepan. Nå skvetter jeg ordentlig innimellom, og det er en herlig følelse.
    Jeg tilskriver noe av dette også til forsterkeriet, men coax element i mellomtone, med hornladet diskant gjør nok sitt.
    Punkt lyden er meget definert, og det er særdeles lett å plukke ut instrumenter, og utøvernes plassering på cenen.

Tilbake til bassen, så er den pen og definert, og gir god punch i mellombassen. Jeg forestiller meg at også dette blir bedre etterhvert som tiden skrider hen.
    Det må jo oså nevnes at mine Giant høytalerkabler, og jumpere trenger lang innspillingstid de også, og jeg kjenner igjen den "uinnspillte" karakteren på kabelen fra den gang gut_man handlet sin kabel. ("Målemafiaen" kan bare holde seg fra og kommentere dette i tråden min takk ;))

Som en foreløpig konklusjon etter noen små timer med innspilling, må jeg si at dette virkelig har potensiale, og jeg har en stemmegjengivelse av en annen verden. Akkurat dette var også Magnepan meget bra på, men Gradient gjør allikevel dette så utrolig mye bedre.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LydKarl skrev:
    Gratulerer!! :)

Mvh. Karl
    Takk takk Karl!

Jeg må innrømme at jeg har brukt litt av din erfaring med høytalerne mtp. midlertidig plassering.
    Høytalerne er så uinnspillte enda, og spiller litt slankt, så jeg har ikke plassert dem mtp. bassen enda.

Du spiller med begge bassene mot lytteposisjon?

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Heisann! Berre hyggeleg å kunne vere til hjelp.

Er nok smart å vente med meir inngåande plasseringsarbeid til dei er meir/ferdig innspelt ja. Eg brukar begge basseksjonane mot lytteposisjon. Har i grunnen aldri testa noko anna, dette mest pga at avstanden til nærmaste vegg/elektronikk er størst slik det står no. Vil nok likevel teste dette ein dag for å fastslå effekten vinklinga. Hadde eg hatt større avstand til sideveggane, kan det godt tenkast at eg kunne hatt glede av å vende basseksjonane ut mot ei av sidene. Eg ville vel dog neppe ha brukt ulik vinkling på venstre kontra høgre i min symmetriske lyttekrok (ref. spm. ditt om begge bassane). I eit usymmetrisk rom, evt ved usymmetrisk plassering av ht. i eit symmetrisk rom, kan eg derimot veldig godt tenke meg at det i enkelte tilfeller kan vere fordel å prøve ut dette.

Veldig viktig og artig dette med plassering altså. Les gjerne gjennom manualen, den har eindel tips på temaet.

Mvh. Karl

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det høres meget bra ut Karl ;)
    Føler at bassen slipper seg løs mer og mer, og spiller "littegranne" dypere jo lenger de står og spiller.
    Dette kan jo bare bli bra!

;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Høres ut til at førsteinntrykkene og magefølelsen er bra. Får håpe du finner roen med dette. Gradient er bra saker, og du burde ha høyttalere for årevis framover nå. Skal bli spennende å følge med framover. Ser også ut til at du har funnet deg til rette med rørkonverteringen, ikke lett å gå tilbake igjen nå:)

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Gratulere med "full pakke" - må være et skikkelig kick å slå til slik du har gjort her nå :)
    Revolution kjenner jeg godt til fra en del besøk hos Paul og mange hos LydKarl, det er en meget homogen og kompetent høyttaler og jeg forstår godt at du er storfornøyd! EAR har jeg lyttet alt for lite til, men den 864 saken står vel nesten øverst på min "rørpre-ønskeliste" for å si det slik.

Ha en musikalsk høst!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    StereoJoe skrev:
    Gratulere med "full pakke" - må være et skikkelig kick å slå til slik du har gjort her nå :)
    Revolution kjenner jeg godt til fra en del besøk hos Paul og mange hos LydKarl, det er en meget homogen og kompetent høyttaler og jeg forstår godt at du er storfornøyd! EAR har jeg lyttet alt for lite til, men den 864 saken står vel nesten øverst på min "rørpre-ønskeliste" for å si det slik.

Ha en musikalsk høst!
    Takk for det StereoJoe!
    Det startet med at jeg "bare" ville ha meg nytt forsterkeri...... Jaja.... sånn kan det gå ;D

Musikk er det blitt mye av ja, og været innbyr jo ikke akkurat til noen heftige uteaktiviteter heller.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk for lytten i dag FallenA :)

Det og plassere flesket i stolen din er en ytterst interessant ting, ikke minst det at du lytter i nærfelt gjør det veldig vanskelig for meg og evaluere utifra erfaringer men skal prøve så godt jeg kan.
    Det er et ytterst dynamisk oppsett du har nå, det formelig spruter av musikkglede og et fyrverkeri av mavemassasje kan betraktes som et stort pluss i boka for min del.
    Jeg er ofte glad i litt tyngre musikk i rockesjangeren og progressiv metal var en fryd hos deg, her kom også de nykkene av innspilling inn i bildet. For ved litt høyere volum og raskere tempo kommer det frem litt hardhet i mellomtonen som garantert vil roe seg etter noen timer bak seg. Dette med bassen er også noe som vi kan skylde på digitalkilde, da denne begynner og lyse gjennom med sin hengerompa bass.
    Dette er småpirk selvsagt for om man ikke lytter kritisk til annlegget så merker man ikke annet en engasjement av de få, rørenes magi i mikrodetaljer od dipolenes dynamiske egenskaper ga mer en mersmak for min del og jeg ser vitterlig frem til flere kopper kaffe og gode diskusjoner i hulen din.

Mitt råd til deg: Spill inn kabler, elektronikk og høytalere så har du Nirvana i årevis fremover.
    Gratulerer med et velykket oppsett på alle parametere

Mvh.
    Aleksander

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk for inntrykkene dine Nec!!

Kan nevne at du har rett i din vurdering av mellomtonen. Jeg tilskriver dette fenomenet uinnspillte elementer. Da disse er i glassfiber, er nok stivheten i disse ganske heftig, og jeg vil anta at det kreves innspillingstid utover "normalen" ;)

Arcam drivverket gjorde seg best i bassen når høyttalerne var helt uinnspillte. Nå når basselementene har "løsnet" litt kommer den dvaske pukkelen meget godt frem, og det høres ikke lenger like bra ut med denne kilden.
    Godt jeg da har en oppegående vinylrigg, for der er bassen alt annet en "dvask" ;D
    På vinyl spiller det nå meget stramt og dynamisk. Jeg venter fremdeles på de helt dype tonene, men det er noen antydninger som kommer frem i bladt, som viser at jeg har gode ting i vente ;)
    Mavemasasjen som du nevner er ganske eksepsjonell nå. Nærfelt krever nok tilvending, men du verden for en følelse det gir ;D

Ellers så er det riktig som du nevner at det meste av de tingene du "pirker" i kan/må tilskrives fullstendig uinnspillt elektronikk, kabler, og høytalere ;)

Ellers er det bare å komme med flere tips om Gradient, og plassering.
    Gjesters tilbakemeldinger er særdeles velkomne i tråden min ;) (Hint, hint)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Følger på med inntrykk!!

Jeg hadde besøk av gut_man en snartur i går ettermiddag, og vi satt og lyttet.
    gut_man kom med det geniale forslaget om å snu rommet, slik at anlegget spillte på kortveggen. Vi kjente jo slammet og lufttrykket som de 4 x 12" gjorde i rommet, og gut_man syntes det var rart at det ikke spillte dypere. Jeg hadde tenkt tanken, men hadde vel egentlig tilskrevet manglende bass, at de ikke var innspillt. (Det ville nok drøyd et par uker før jeg snudde anlegget ;)) Uansett....
    Vi snudde anlegget, og fy F**** for en bass. Tørr, definert, og dyyyyyp, og med et PA slam som jeg ikke husker å ha hørt siden 14" elementene i JBL Array 1400 spillte hos Bjørn Hegelstad. Dette var morro.
    I tillegg fikk jeg gleden av å lytte til disse eminente høytalerne i noe annet enn nærfelt, og dette gav virkelig mersmak. Dette spiller oppløst over hele frekvensspekteret. Homogent og organisk er vel en karakterestikk som passer bra!

Jeg gleder meg allerede til å komme hjem og lytte igjen!!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Artig FA :)
    Skal bli kjempemorro å høre hva du syns når hardwaren begynner å nærme seg innspilt.
    Leke litt med plassering er jo ett must,alt må testes.
    Gode venner som kommer med råd er ikke å forakte heller.

Vi har vært 2-3 stk her som har holdt på,i førsten og det er faktisk veldig greit med ett par ører extra selv om det er dine som avgjør om det er bra eller ikke.

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er fort gjort å lytte seg døv, og famle seg rundt i blinde i starten.
    Lønner seg som regel ikke å endre for mye på tingene før alt er skikkelig innspillt. Det er alt for mange parametere som endrer seg underveis.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Ja, det er fort gjort å lytte seg døv, og famle seg rundt i blinde i starten.
    Lønner seg som regel ikke å endre for mye på tingene før alt er skikkelig innspillt. Det er alt for mange parametere som endrer seg underveis.
    Helt korrekt :)
    Ikke ha det for travelt med å bytte/flytte/ordne med hw.
    Alltid vært litt utålmodig men har lært å ta det med ro,la ting gå seg til først.

Du høres så langt veldig veldig nøyd ut og det er jo en god ting ;)
    Det blir bare bedre og bedre.

/jan

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Interessant, forresten, at du køyrer røyr effekt på Revolution. Jorma Salmi skreiv i ein mail til meg i februar at han dreiv og testa nettopp dette med veldig godt resultat; -Generally speaking valve amplifiers are suspicious when driving a dynamic dipole source, this is another thing.

Engelsken kunne sikkert vore betre, men budskapet når fram; røyr funkar for mr Salmi.

Mvh. Karl

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LydKarl skrev:
    Interessant, forresten, at du køyrer røyr effekt på Revolution. Jorma Salmi skreiv i ein mail til meg i februar at han dreiv og testa nettopp dette med veldig godt resultat; -Generally speaking valve amplifiers are suspicious when driving a dynamic dipole source, this is another thing.

Engelsken kunne sikkert vore betre, men budskapet når fram; røyr funkar for mr Salmi.

Mvh. Karl
    Hehe....

Når jeg var hos Paul og lyttet på Gradientene var det nettopp dette både jeg og Necroth tenkte høyt ;)
    Gradientene "trenger" rør IMO.

Kanskje den godeste ACTIVE kan avsløre hva han driver med om dagen ;)

H

hordasped

Gjest
    Heisann....

Har prøvd med transistor på både bunn/topp.

Er nå gått over til rør til toppene,er ikke i tvil at detaljer mellomtone/diskant er gått opp noen hakk.

Gradient koser seg med rør til high frequency :)

Måtte bare få testet dette,prøvde samtidig rør til bassene,med mindre hell,så konklusjonen som jeg har testet ut til nå,må vel bli

rør til toppene,transistor til bunnen.

Det beste resultat jeg har fått ut av uinnspilte Gradienter.

Mvh:John

H

hordasped

Gjest
    Bare legger til at overnevnte test er med flere forsterkere samtidig

Klart jeg kan drive Gradient på en fortreffelig måte bare med Cary,men transistor kombinert med rør spiller bedre.

Transistor er bedre,"kun" til bunnen,kombinert med rør på toppene,er dette en veldig bra match.

TAKK

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Tror kanskje du går litt i fella som mange andre når det gjelder rør. Når du har en kraftig røramp, på eks 70W triode, spiller høyttaleren en mye mer ekte bass med en dynamisk kontrast som får transistorforsterkere til å virke dvaske i alt annet enn de dypeste frekvensene. IMHO får du en mye mer homogen og ekte bassgjengivelse med rørforsterkere. Jeg har prøvd: Rogue Tempest, VTL (Nec sin, husker ikke typebetegnelsen) og min egen maken til FallenA's. Alle disse har hatt samme karakteristikk i bassgjengivelsen, selv om sistnevnte tar rørbass inn i en ny dimensjon! Gjør deg selv den tjenesten å prøve rør all over, du kan bli overrasket. Hvis ikke det funker, ta turen innom FallenA eller meg en gang du er i Stavanger regionen, så skal du få høre rørforsterkeri som banker det aller meste av transistor konstruksjoner der ute :D Kanskje du bare ikke har hørt den rette rør ampen enda!! Jeg skal love deg at jeg var skeptisk da den første rør forsterkeren kom inn i huset her. Og var overbevist om at bass, det var transistorenes domene. Den kamelen har jeg svelget for lenge siden!

H

hordasped

Gjest
    gut_man skrev:
    Tror kanskje du går litt i fella som mange andre når det gjelder rør. Når du har en kraftig røramp, på eks 70W triode, spiller høyttaleren en mye mer ekte bass med en dynamisk kontrast som får transistorforsterkere til å virke dvaske i alt annet enn de dypeste frekvensene. IMHO får du en mye mer homogen og ekte bassgjengivelse med rørforsterkere. Jeg har prøvd: Rogue Tempest, VTL (Nec sin, husker ikke typebetegnelsen) og min egen maken til FallenA's. Alle disse har hatt samme karakteristikk i bassgjengivelsen, selv om sistnevnte tar rørbass inn i en ny dimensjon! Gjør deg selv den tjenesten å prøve rør all over, du kan bli overrasket. Hvis ikke det funker, ta turen innom FallenA eller meg en gang du er i Stavanger regionen, så skal du få høre rørforsterkeri som banker det aller meste av transistor konstruksjoner der ute :D Kanskje du bare ikke har hørt den rette rør ampen enda!! Jeg skal love deg at jeg var skeptisk da den første rør forsterkeren kom inn i huset her. Og var overbevist om at bass, det var transistorenes domene. Den kamelen har jeg svelget for lenge siden!

Er vel ikke helt enig ang. din påstand av valg av effekt til bunnen.Den dagen Cary 211AE ikke er kraftig nok,har jeg ikke behov for å kjøpe Ear.

Gjentatte tester med De som bygger konstruerer transistorer,er ikke i tvil ang dette tema.

Det jeg begrunner med bass,er når du klart og tydelig med tyngde i bunnen hører strykere i De lave oktaver,kontrabasser blir gjengitt på en helt naturlig definert måte,uten noen form for forvrenging,feil bass,bare brumling.

Javisst,ingen mangel på bass,bare en liten justering på det aktive delefilteret,så kan jeg få så mye bass at det beste er å rømme huset,kaller det ikke for bass dette,har sikkert to forskjellige smaker ang. måte vi ønsker dette skal angi bass på.

Smak og behag dette,men kan vel påstå at min elektronikk ikke sitter noen stopper for dette.

Holder derfor fast på dette ang. valg av effekter til bunn/topp.

Alt dette etter min smak,men kanskje er det en pekepinn på at personer her på HS,som sitter på veldig tunge dyre effekter,kombinerer dette med rørpre av den "edle" sorten.

Men fortsatt lykke til,det er tross alt du,og bare du som skal like det du hører.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn