impulse skrev:
Gratulerer hjerteligst, FallnA! Du har god smak, det skal du jaggu ha!
Dette må jo bare spille fantastisk, rett og slett. Jeg gleder meg til komponentene går seg ytterligere til du legger inn en laaaaaaang "lyttepost"! ;D
Takk for det impulse
Skal rapportere litt mer utover. Det håper jeg også mine besøkende gjør etterhvert. Det er alltid spennende å få andres inntrykk også.
Foreløpig har jeg ikke eksperimentert så hinsides mye med plassering. Jeg føler at det vil komme så store endringer at et slik arbeid vil være bortkastet de første ukene. Har plassert Ht. nå, slik at det er god fokus, og et meget bra perpektiv og en fin dybde.
Mellomtonen er enda litt tilbaketrukket, og bassen spiller ikke brøldypt, men bassen er fast og fin, og stikker segpå ingen måte ut. Diskanten er meget oppløst og dynamisk. Smekkene på skarptromme og symbaler er ikke slik jeg er vant til med Magnepan. Nå skvetter jeg ordentlig innimellom, og det er en herlig følelse.
Jeg tilskriver noe av dette også til forsterkeriet, men coax element i mellomtone, med hornladet diskant gjør nok sitt.
Punkt lyden er meget definert, og det er særdeles lett å plukke ut instrumenter, og utøvernes plassering på cenen.
Tilbake til bassen, så er den pen og definert, og gir god punch i mellombassen. Jeg forestiller meg at også dette blir bedre etterhvert som tiden skrider hen.
Det må jo oså nevnes at mine Giant høytalerkabler, og jumpere trenger lang innspillingstid de også, og jeg kjenner igjen den "uinnspillte" karakteren på kabelen fra den gang gut_man handlet sin kabel. ("Målemafiaen" kan bare holde seg fra og kommentere dette i tråden min takk
)
Som en foreløpig konklusjon etter noen små timer med innspilling, må jeg si at dette virkelig har potensiale, og jeg har en stemmegjengivelse av en annen verden. Akkurat dette var også Magnepan meget bra på, men Gradient gjør allikevel dette så utrolig mye bedre.