BangBang
Hi-Fi freak
Og et par til .......
Vedlegg
-
109 KB Visninger: 248
-
65.3 KB Visninger: 231
NOS Mullard, de er nye i uåpnede esker og er antageligvis laget en gang på slutten av 70 tallet. (Ihht. selger)Necroth skrev:Tjo hei, bilder jeg lenge har ventet på. Jeg må nok opp og inspisere nærmere.
For ordens skyld er det inget ECC83 Mullard rør du låner, det er ett CV4003 milspec rør
Men tilbake til dine 88 rør, er de nyproduserte eller gode gæmmlisser? Ser ut som "smooth plate" rør men bildet var vanskelig?
Gi det 100timer for og være på den sikre siden, da begynner det og nærme seg innspillt.FallenA skrev:NOS Mullard, de er nye i uåpnede esker og er antageligvis laget en gang på slutten av 70 tallet. (Ihht. selger)Necroth skrev:Tjo hei, bilder jeg lenge har ventet på. Jeg må nok opp og inspisere nærmere.
For ordens skyld er det inget ECC83 Mullard rør du låner, det er ett CV4003 milspec rør
Men tilbake til dine 88 rør, er de nyproduserte eller gode gæmmlisser? Ser ut som "smooth plate" rør men bildet var vanskelig?
Angående CV4003, så er det fjernet fra pre. til fordel for Mazda. Mullardene gjorde som du fryktet.... Det ble litt "VEL" mye når Mullard gikk inn i cd spilleren.
Kan allikevel fortelle at de nye rørene rocker ;D
Lurer på hvor lenge jeg må regne med innspilling?!
Legger også inn noen bilder av vidunderet EAR 890Footnote 1: According to Elektronska Indistrija ("EI") of Yugoslavia, the sole manufacturer of this tube, one pair of KT90s is good for 160Wpc if used at a maximum 750V plate voltage and 600V screen grid voltageand, obviously, not in class-A.
Joaquin skrev:griselekkert, fallena.
tenk hva den eletronikken kan gjøre med disse høyttalerne:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,7444.0.html
;D ;D ;D
Mulig at DUO vil passe inn i mitt neste rom, men tiden får vise hva som skjer. Akkurat nå koser jeg meg, og er strålende fornøyd på alle mulige måter.Joaquin skrev:tviler absolutt ikke på at det spiller bra, gradientene er jo knallhøyttalere de også.
btw, duo er ikke så veldig mye større enn uno, bare litt større mellomtonehorn.
bassen og diskanthornet har de samme dimensjonene, men totalt sett vil nok duo rage 20-30cm ekstra i høyden.
Takk for det!G-K skrev:Flott oppsett, med nydelige komponenter... en fryd for øyet, og helt sikkert for ørene også
Men jeg har ett spørsmål til deg. Acute`n har jo innebygd volumkontroll. Har du noen gang forsøkt å gå utenom pre-amp`en, og koblet spilleren rett i effekttrinnet?
Hadde i så fall vært interessant å høre hvilke ærfaringer du har rundt dette..
Blir veldig spennende å høre resultatet av dette..FallenA skrev:Takk for det!G-K skrev:Flott oppsett, med nydelige komponenter... en fryd for øyet, og helt sikkert for ørene også
Men jeg har ett spørsmål til deg. Acute`n har jo innebygd volumkontroll. Har du noen gang forsøkt å gå utenom pre-amp`en, og koblet spilleren rett i effekttrinnet?
Hadde i så fall vært interessant å høre hvilke ærfaringer du har rundt dette..
Når det kommer til å koble Acute rett i effekttrinnet, så har jeg testet det, men egentlig ikke lenge nok til å ha gjort meg opp en mening om mange av parameterne.
Førsteinntrykket var at det spilte meget avslappet. Kanskje til og med litt laidback i forhold til hva jeg liker.
Dette var med uinnspillte original rør i cd spilleren. Disse har med STOR suksess blitt byttet til NOS Mullard.
Jeg skal jammen teste ut dette igjen om ikke så lenge
Fortsettelse følger!
Jeg kan garantere at det ikke er snakk om noe "surrerundt"Tst skrev:Ja nå er det "surrerundt" lyd tenker jeg?
Jepp ;Dthomand skrev:Så gradientene lå for salg. Hva skal du bytte til?
Spennende
Goin active?FallenA skrev:Jepp ;Dthomand skrev:Så gradientene lå for salg. Hva skal du bytte til?
Spennende
NEI! 8)OivindJ skrev:Goin active?FallenA skrev:Jepp ;Dthomand skrev:Så gradientene lå for salg. Hva skal du bytte til?
Spennende
Tja.... På en måtethomand skrev:Horn?
EAR skal bli her i huset.Rojoh skrev:Men EAR beholdes? Det gjør det i hvertfall hos meg. DEQX kastes på dør... 8)
Mvh. Johan
Hehe... Mange veier til Rom tydeligvis.thomand skrev:Jeg har havnet på lite watt og lav følsomhet
Mange veier til hvor det nå enn er vi skal.
Hva blir det til med deg da Johan?Rojoh skrev:Keep your darlings!
Mvh. Johan
Litt gjetting:FallenA skrev:Tja.... På en måtethomand skrev:Horn?
Den som kjøper høytalerne av meg skal få vite det! ;D
Da gjetter du meget feilkwil skrev:Litt gjetting:FallenA skrev:Tja.... På en måtethomand skrev:Horn?
Den som kjøper høytalerne av meg skal få vite det! ;D
Påvirket av sentralens medlemmer og kjøpt Avantgarde Så det er nok ikke horn på "en måte" Nei her blir det "traktlyd" en periode fremover tenker jeg?
mvh
Valgene mine er merkelig nok 100% identiske med rhaavik sine (se under mitt anlegg for tråden hans) Tilogmed like kabler har vi, he he.FallenA skrev:Hehe... Mange veier til Rom tydeligvis.thomand skrev:Jeg har havnet på lite watt og lav følsomhet
Mange veier til hvor det nå enn er vi skal.
Fortell hva dine valg har vært!