FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Wergeland skrev:
    Nice. Hva slags elektronikk spiller du på for øyeblikket?
    Akkurat nå så står jeg litt på "bar bakke" mtp. elektronikk, men har vært så heldig å få låne en Audiolab 8000A, og en Cambridge Dacmagic av Vermin.
    Satser på at Ancien Audio blir overhalt om ikke lenge, og så er jeg på utkikk etter en god cd spiller. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.965
    Torget vurderinger
    2
    FallenA skrev:
    Wergeland skrev:
    Akkurat nå så står jeg litt på "bar bakke" mtp. elektronikk, men har vært så heldig å få låne en Audiolab 8000A, og en Cambridge Dacmagic av Vermin.
    Satser på at Ancien Audio blir overhalt om ikke lenge, og så er jeg på utkikk etter en god cd spiller. :)
    Hvis du kan få tak i en Border Patrol PSU er det mye ekstra og hente fra Ancienten.
    Garantert.
    Og jeg har kanskje nevnt det før, Audiomix har gjort en veldig god jobb med oppgraderingen av min Ancien. Utvendig biasjustering og bytta kondiser.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    rolfozzy skrev:
    FallenA skrev:
    Wergeland skrev:
    Hvis du kan få tak i en Border Patrol PSU er det mye ekstra og hente fra Ancienten.
    Garantert.
    Og jeg har kanskje nevnt det før, Audiomix har gjort en veldig god jobb med oppgraderingen av min Ancien. Utvendig biasjustering og bytta kondiser.
    Forhåpentligvis så setter AA kursen i den retningen.
    Jeg er allikevel i tvil om at denne AA driver LVene optimalt, men skal prøve.
    Om den ikke har nok overskudd, så må den byttes ut med noe med litt mer krefter.
    Prudusenten av LV anbefaler 18-20w (300b), men jeg leser jo på nettet om de som er storveis fornøyde med "fluewattere" ;) Og det er godt mulig at dette kan fungere i dette lille rommet. Problemet oppstår nok i det arealet på rommet 3 dobles.
    Så jeg tror nok at en utskifting av amp må stå på programmet for fremtiden uansett.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.113
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye FallenA

Spørs om jeg ikke må ta en tur snart. Lenge siden jeg har vært hos deg, du har jo hatt en del høyttalere i hus siden sist gang.

M

musicus

Gjest
    FallenA skrev:
    rolfozzy skrev:
    FallenA skrev:
    Wergeland skrev:
    Garantert.
    Forhåpentligvis så setter AA kursen i den retningen.
    Jeg er allikevel i tvil om at denne AA driver LVene optimalt, men skal prøve.
    Om den ikke har nok overskudd, så må den byttes ut med noe med litt mer krefter.
    Prudusenten av LV anbefaler 18-20w (300b), men jeg leser jo på nettet om de som er storveis fornøyde med "fluewattere" ;) Og det er godt mulig at dette kan fungere i dette lille rommet. Problemet oppstår nok i det arealet på rommet 3 dobles.
    Så jeg tror nok at en utskifting av amp må stå på programmet for fremtiden uansett.
    Jeg har også vært inne på tanken om å teste en AA på mine LV når de kommer, har de samme funderingene om for få watt for å sparke riktig liv i de bare, men, jeg har avtale om hjem lån av denne:

Mastersound Compact 845

Compact 845
    Integrerad förstärkare/slutsteg på 2*30 watt med 1 st 845 rör i parallell single end klass A per kanal, helt utan negativ återkoppling. Förstegsrören är dom musikaliska ECC82 rören och drivrören är 6SN7GT. Förstärkaren har tre ingångar och fjärr till volymen samt en direktingång om du vill använda den som ett slutsteg. Storleken är 54 X 30 X 27 cm och vikten är 33 kg

evnt deres compact 300B

Compact 300B
    Integrerad förstärkare/slutsteg på 2*15 watt med 1 st 300B rör i parallell single end klass A per kanal, helt utan negativ återkoppling. Förstegsrören är dom musikaliska ECC82 rören och drivrören är 6SN7GT. Förstärkaren har tre ingångar och fjärr till volymen samt en direktingång om du vill använda den som ett slutsteg. Storleken är 54 X 30 X 27 cm och vikten är 27 kg.

Denne siste er det verre med hjemlån av da jeg ikke tror det er noen ex i Sverige, men jeg liker deres lydfilosofi og at det er håndgjort (de gjør trafoene selv) fra en liten familie bedrift, gode recensioner får de av det jeg har lest, kanskje ett alternativ til Accuphaseén.

Ang cd spiller så vet jeg at Kevin Scott (LV) holder denne, meget høyt:

ResolutionAudio Opus 21

http://www.resolutionaudio.com/

Denne todelte løsningen ligger på vel 37K Sek, så det er ikke allverdens ruinerende, selv skal jeg forsøke å få den testet hjemme litt lenger frem, gå inn på deres hjemmeside og lest lit om tanken bak deres produkter..

Spennende dette ;D ;D

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende saker det der musicus!
    Det bør nok være 300b på disse LVene, og jeg antar at det har med synergieffekt ettersom høyttalerne er voicet ved bruk av 300b forsterkeri. Det finnes utrolig mye spennende der ute, og jeg leser vel det jeg kommer over.
    Når det kommer til Ancien Audio Silver Integra, så er min også bestykket med 300b rør fra Western Electric, og jeg kvier meg litt for å la den måtte gå. En utrolig oppløst og transparent forsterker denne!

CD riggen som du nevner er utrolig interessant. Skal sette meg litt mer inn i denne i tiden som kommer. 37K (svenske) er ikke uoverkommelig på sikt, og jeg er veldig spent på dine erfaringer når/om du får testet den.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    HoJ skrev:
    Gratulerer så mye FallenA

Spørs om jeg ikke må ta en tur snart. Lenge siden jeg har vært hos deg, du har jo hatt en del høyttalere i hus siden sist gang.
    Klart du må ta deg en tur!
    Det er ikke noen flygler som skal stemmes i nærheten da?! ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.240
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo ikke snøring, og det kan godt være at dette er helt feil tråd:
    Jeg synes 30W er MYE ut av ett 845-rør, og 15W ut av ett 300B-rør også. Men slikt vet jane og audiomix mer om, for å si det forsiktig.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Synes også det høres mye ut. Min Mastersound har 2*2 845 rør og gir 2*40 klasse A watt....

Lf

M

musicus

Gjest
    Det har vel med hvordan man konstruerer kretsen (noe med at de kjører i paralell?), vil jeg tro, vet for lite om rør til å mene noe bastant her, men at det høres mye ut, njaaa...
    Mastersound vet vel hva de driver med...

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    enten er disse spesifikasjonene fra mastersound feil, ellers så driver de rørene altfor hardt og med (i beste fall) redusert levetid som resultat.

det stemmer at mastersound vet hva de driver med, så jeg velger å tro at tallene er feil.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Mens vi snaker om 300b konstruksjoner. Hva de som leverer 18w eller mer.... Hva bør en musikkhungrig stakkar se etter?! ;)

M

musicus

Gjest
    Gago skrev:
    enten er disse spesifikasjonene fra mastersound feil, ellers så driver de rørene altfor hardt og med (i beste fall) redusert levetid som resultat.

det stemmer at mastersound vet hva de driver med, så jeg velger å tro at tallene er feil.
    Tallene stemmer med Mastersounds egne fra deres hjemmeside, personlig tror jeg det finnes en rimelig god forklaring på det...

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    musicus skrev:
    Gago skrev:

Tallene stemmer med Mastersounds egne fra deres hjemmeside, personlig tror jeg det finnes en rimelig god forklaring på det...

mvh
    Skrik ut når du finner forklaringen, syns det hele høres litt suspekt ut.

FA: 300B/2A3 PP ?

/jan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Hjelper dette:
    http://en.wikipedia.org/wiki/845_(vacuum_tube)

Lf

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    1 st 300B rör i parallell single end klass A
    1 st 845 rör i parallell single end klass A

??? ???

M

musicus

Gjest
    JanR skrev:
    musicus skrev:
    Gago skrev:

mvh
    Skrik ut når du finner forklaringen, syns det hele høres litt suspekt ut.

FA: 300B/2A3 PP ?

/jan
    Suspekt vet jeg ikke, men snakket nettopp med en rør kompis av meg og han mente vel også at det var det Gago var inne på, at de driver rørene hardt, uten å kjenne til Mastersound spesiellt.

mvh

M

musicus

Gjest
    Vermin skrev:

??? ???
    Det er nå to stk, ett for hver kanal (om ikke det er noe Italiens ordklyveri her), det er en stereo integrert ;) ...

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, watt-spesifikasjonene på compact 845 og compact 300b høres mildt sagt suspekt ut.
    spesifikasjonene for resten av mastersound-sortimentet virker derimot edruelig.

jeg var forøvrig førstemann i norge med mastersound.
    tok inn top-of-the-line monoblokkene deres (final 845) for 4 år siden, før de hadde forhandlere i skandinavia.

hvis vi antar at mastersound har en "huslyd", i den forstand at alle ampene deres er trofaste mot en lydsignatur (selvfølgelig med variasjoner som går på utgansrør og hvor i pris/kvalitetshierarkiet forstekeren befinner seg), så ville jeg ikke automatisk tro at masterosund er en god match med living voice.

mine mastersound final 845 blokker (med 2x845 pr. side), spilte med stor autoritet og en bredpenslet, mørk lyd, og fungerte veldig bra på høyttalere som tenderte mot det lyse og analytiske (f.eks. duelund dca 2.0).
    jeg likte disse blokkene godt.
    imidlertid kunne det bli for mye av det "gode" på høyttalere som har en en varmere grunntone, med en litt soggy og sedat lyd som resultat.

lv fungerer best med forsterkere som har edge og attack, og med mindre mastersound har endret lydfilosofi bektraktlig de siste årene og foretatt store endringer i kretsene sine, så tror jeg det finnes adskillig bedre match til lv der ute.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    musicus skrev:
    Vermin skrev:

??? ???
    Det er nå to stk, ett for hver kanal (om ikke det er noe Italiens ordklyveri her), det er en stereo integrert ;) ...

mvh

vermin stiller et fornuftig spørsmålstegn.

hvis det er 1 utgangsrør pr. kanal, så gir det ingen mening i å oppgi at røret kjøres i parallell (eller push pull, for den saks skyld).

er det snakk om 2 utgangsrør pr. side, altså 4 totalt, så kan man velge om man kobler de i parallell eller pp-kofingurasjon.

M

musicus

Gjest
    Gago skrev:
    ja, watt-spesifikasjonene på compact 845 og compact 300b høres mildt sagt suspekt ut.

tok inn top-of-the-line monoblokkene deres (final 845) for 4 år siden, før de hadde forhandlere i skandinavia.

hvis vi antar at mastersound har en "huslyd", i den forstand at alle ampene deres er trofaste mot en lydsignatur (selvfølgelig med variasjoner som går på utgansrør og hvor i pris/kvalitetshierarkiet forstekeren befinner seg), så ville jeg ikke automatisk tro at masterosund er en god match med living voice.

mine mastersound final 845 blokker (med 2x845 pr. side), spilte med stor autoritet og en bredpenslet, mørk lyd, og fungerte veldig bra på høyttalere som tenderte mot det lyse og analytiske (f.eks. duelund dca 2.0).
    imidlertid kunne det bli for mye av det "gode" på høyttalere som har en en varmere grunntone, med en litt soggy og sedat lyd som resultat.

lv fungerer best med forsterkere som har edge og attack, og med mindre mastersound har endret lydfilosofi bektraktlig de siste årene og foretatt store endringer i kretsene sine, så tror jeg det finnes adskillig bedre match til lv der ute.
    Merker meg dine ord her Gago, takk for innspill, ikke meningen å kuppe tråden din FA, men tillater meg å reise spmét her siden vi og har noe den samme tilnærmingen ;)...

I første omgamg blir det 30W kl A fra Accuphase på mine LV, enligt en kunde av Kevin Scott, spiller dette meget tilfredstillende (Luxman 30W kl A) så jeg tar det hele derfra, 845én skal nå hjem på lån noen dager og da får man vel tak i grunnklangen til disse Compacte Italienerene og gjort seg opp en mening.

mvh

M

musicus

Gjest
    Gago skrev:
    musicus skrev:
    Vermin skrev:

??? ???

mvh

vermin stiller et fornuftig spørsmålstegn.

hvis det er 1 utgangsrør pr. kanal, så gir det ingen mening i å oppgi at røret kjøres i parallell (eller push pull, for den saks skyld).

er det snakk om 2 utgangsrør pr. side, altså 4 totalt, så kan man velge om man kobler de i parallell eller pp-kofingurasjon.
    Såpass har jeg fått med meg, derfor la jeg (det Italienske ordklyveriet) i parantes, en merkelig formulering, og kan vel ikke se annet enn at de (Italienerene) har påpekt en forvirrende unødvendighet.

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    musicus skrev:
    Gago skrev:

Merker meg dine ord her Gago, takk for innspill, ikke meningen å kuppe tråden din FA, men tillater meg å reise spmét her siden vi og har noe den samme tilnærmingen ;)...

I første omgamg blir det 30W kl A fra Accuphase på mine LV, som enligt en kunde av Kevin Scott spiller meget tilfredstillende med (Luxman) så tar jeg det hele derfra, 845én skal nå hjem på lån noen dager og da får man vel tak i grunnklangen til disse Compacte Italienerene og gjort seg opp en mening.

mvh

mvh

blir spennende å høre dine erfaringer med mastersound + lv, musicus.

som sagt, mine antagelser er basert på egne erfaringer med mastersound og lv, men uten å ha hørt disse tingene i kombinasjon med hverandre.

det som er helt klart, er at både mastersound og lv er gode saker.

btw, en venn av meg i tyrkia (som er mastersound-entusiast og formann i istanbul hi-fi club) forteller at mastersound har tatt seg kraftig opp når det gjelder driftssikkerhet og byggekvalitet de siste årene.
    de nyeste produksjonsseriene skal visstnok være veldig gode.

blokkene jeg hadde tilhørte en "mellomgenerasjon". de fungerte feilfritt så lenge jeg hadde dem, men brummet litt på høyttalere med høy følsomhet.

de tidligste produksjonsseriene hadde et et rykte for å være notorisk upålitelige.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    582
    FallenA skrev:
    Mens vi snaker om 300b konstruksjoner. Hva de som leverer 18w eller mer.... Hva bør en musikkhungrig stakkar se etter?! ;)
    Lager ikke Heart blokker med to 300b? Double beat?

Ellers har du jo Ming-da. ;).

Grattis med snasne høytalere forresten! :)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Jeg vil gerne bidrage med mine erfaringer, da jeg selv ejer et par OBX R-2’er – og måske lette(?) et kommende forstærkervalg…håber at det danske ikke er for svært!
    Jeg har selv et par Cayin 845-blokke, på ca. 28W (ifølge specifikationer), og mangler bestemt ikke kraft og overskud, men måske en smule finesse. Jeg tror at den rigtige balance mellem kraft( 20w og op) og finesse er et af nøgleordene for at få det optimale ud af LV’erne – da disse højtalrere jo netop er gode med hensyn til mikro- og makrodynamik og netop fokusere på en ”bred” og opløst/detaljeret mellemtone – yderfrekvenserne er lidt afrundet.
    Jeg har også et par Rogue Audio M150, som jeg ind imellem bruger, men jeg vender hele tiden tilbage til 845-røret, da single-end konstruktionen har en bedre opløsning.
    Jeg ville gå efter en forstærker der har høj opløsning og mikrodynamik, men som samtidig ikke har en pågående diskant (Det er jo en Scan Speak Revelator) samt en god defineret, men halvtør bas. Det peger jo i retning af 2x300B - 845/211 eller transistor a la Lavardin m.m. Håber at du finder den "rigtige" forstærker - god jagt!
    Mvh.
    Dave

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk for innspill Dave! Det blir nok en 300B konstruksjon uansett.
    Først må jeg jo teste ut Ancien ampen, og om ikke det er nok, så får jeg begynne min søken gjennom jungelen av 300b konstruksjoner.
    Ancien Audio drev jo som dere vet Klipsch Cornwall III med 15" elementer, til øredøvende volum uten problemer. Riktignok er Cornwall en god del mer følsom enn LV, men mtp LVs stabile 6ohms last, 94db følsomhet, og små elementer, så kan det godt hende dette funker bra. Ihvertfall i det lille rommet hvor sakene står nå.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fallen, jeg kan anbefale deg å lete med lys og lykte etter en JJ 322. Min personlige favoritt i et tett felt av glimrende 300B-konstruksjoner. Den burde fungere fantastisk med LV. Ellers har vi jo alltids Audion. Det er jaggu ikke feil det heller. Eller hva, Gago? ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Borderpatrol anses som en god match til LV
    Gary bruker selv LV og Hammer Dynamics om hverandre
    mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LMC skrev:
    Borderpatrol anses som en god match til LV
    Gary bruker selv LV og Hammer Dynamics om hverandre
    mvh
    Border Patrol er på lista, og jeg har sendt en forespørsel til Gary på dette.
    Han måtte bare summe seg etter Heisaturen i Norge ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    Fallen, jeg kan anbefale deg å lete med lys og lykte etter en JJ 322. Min personlige favoritt i et tett felt av glimrende 300B-konstruksjoner. Den burde fungere fantastisk med LV. Ellers har vi jo alltids Audion. Det er jaggu ikke feil det heller. Eller hva, Gago? ;)
    Hørte denne hos terjetroll i de dype skoger i Vestfold.
    Helt klart en spennende sak denne JJ ampen.

Audion må jo sjekkes ut.... Ikke enkelt å få tak på dog.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ligger noen Audion blokker på AudiogoN FA... Ikke allverdens dyre heller etter hva jeg kan se.

M

musicus

Gjest
    Send meg en PM FallenA, så skal du få ett par tips på Audion og & JJ322 ;) ...

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    gå på hifimagasinet.com og søk på 300B så finner du et par Audion Silver monoblokker for 17K SEK
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke noe problem å finne silver night monoblokker rundt omkring.
    sjekk på ebay også.

sats på pp-versjonen til bruk med lv.

prisene pleier å ligge på:
    ca. 10k for mk1, ca. 16k for mk2, og ca. 22k for mk3.

+/- noen få tusinger, avhengig av alder og stand.

golden night finnes bare med 1x300b (ca. 9watt) pr. side, og blir nok litt knapt på lv.

golden dream er nesten umulig å finne brukt.

hva jeg synes er tryggest?
    spar opp litt kronasjer - hold kontakten med gary dews og høre om han på et eller annet tidspunkt kan tilby en demobrukt p21 til 35-40k.

i mellomtiden har du jo nok av prosjekter å ta fatt på.
    fikse rommet.
    fikse aa'n.
    finne en passende cd-spiller.
    ta med frøkna på kino.
    lære ungen å spille ludo.
    osv.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvis du er god på multitasking, og er hypp på å kjøpe forsterker samtidig som du fikser rommet, fikser aa'n, finner en passende cd-spiller, tar med frøkna på kino, lærer ungen å spille ludo, osv., så sjekk her:

http://cgi.ebay.co.uk/AUDION-SILVER...14&_trkparms=72:1690|66:2|65:12|39:1|240:1318

med tanke på at det medfølger 4 stk. western electric 300b, så får du jo preampen nesten gratis med på kjøpet.

gs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Audion bør være en nogenlunde rimelig vei inn i 300b verdenen, ja. Følg med på svenske brukt sider.
    Bare et lite spm Gago: hvilke utg av Audion fins i mk3 utgave.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gs skrev:
    Audion bør være en nogenlunde rimelig vei inn i 300b verdenen, ja. Følg med på svenske brukt sider.
    Bare et lite spm Gago: hvilke utg av Audion fins i mk3 utgave.
    Nogenlunde?! :eek:

gs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Nogenlunde:er noen gamlinger innom her av og til, da veit du ;D. Audion befinner seg vel i den hyggelige delen av prisskalaen. Spiller som en drøm(om enn ikke helt som den av gull) her i gården sammen med et par Proac D25

M

musicus

Gjest
    Gago skrev:
    musicus skrev:
    Gago skrev:

I første omgamg blir det 30W kl A fra Accuphase på mine LV, som enligt en kunde av Kevin Scott spiller meget tilfredstillende med (Luxman) så tar jeg det hele derfra, 845én skal nå hjem på lån noen dager og da får man vel tak i grunnklangen til disse Compacte Italienerene og gjort seg opp en mening.

mvh

mvh

blir spennende å høre dine erfaringer med mastersound + lv, musicus.

som sagt, mine antagelser er basert på egne erfaringer med mastersound og lv, men uten å ha hørt disse tingene i kombinasjon med hverandre.

det som er helt klart, er at både mastersound og lv er gode saker.

btw, en venn av meg i tyrkia (som er mastersound-entusiast og formann i istanbul hi-fi club) forteller at mastersound har tatt seg kraftig opp når det gjelder driftssikkerhet og byggekvalitet de siste årene.
    de nyeste produksjonsseriene skal visstnok være veldig gode.

blokkene jeg hadde tilhørte en "mellomgenerasjon". de fungerte feilfritt så lenge jeg hadde dem, men brummet litt på høyttalere med høy følsomhet.

de tidligste produksjonsseriene hadde et et rykte for å være notorisk upålitelige.
    Da var IBX-R2éne endelig ankommet og pakket opp (fy faen for en finish denne Burr-Oakén), bare sånn rett ut av esken må jeg stemme i med "Susanna and the magical orchestra" Hallelujah.... dette smaker det allerede fugl og nesten musikk-religion av, selv etter bare ett par tre timer spilling, og etter sigende skal det skje "store" ting de neste ti talls timer ;D ;D .....

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!

Følg gjerne opp med noen lytteinntrykk når sakene er blitt "varme" ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn