musicus skrev:
Gago skrev:
ja, watt-spesifikasjonene på compact 845 og compact 300b høres mildt sagt suspekt ut.
spesifikasjonene for resten av mastersound-sortimentet virker derimot edruelig.
jeg var forøvrig førstemann i norge med mastersound.
tok inn top-of-the-line monoblokkene deres (final 845) for 4 år siden, før de hadde forhandlere i skandinavia.
hvis vi antar at mastersound har en "huslyd", i den forstand at alle ampene deres er trofaste mot en lydsignatur (selvfølgelig med variasjoner som går på utgansrør og hvor i pris/kvalitetshierarkiet forstekeren befinner seg), så ville jeg ikke automatisk tro at masterosund er en god match med living voice.
mine mastersound final 845 blokker (med 2x845 pr. side), spilte med stor autoritet og en bredpenslet, mørk lyd, og fungerte veldig bra på høyttalere som tenderte mot det lyse og analytiske (f.eks. duelund dca 2.0).
jeg likte disse blokkene godt.
imidlertid kunne det bli for mye av det "gode" på høyttalere som har en en varmere grunntone, med en litt soggy og sedat lyd som resultat.
lv fungerer best med forsterkere som har edge og attack, og med mindre mastersound har endret lydfilosofi bektraktlig de siste årene og foretatt store endringer i kretsene sine, så tror jeg det finnes adskillig bedre match til lv der ute.
Merker meg dine ord her Gago, takk for innspill, ikke meningen å kuppe tråden din FA, men tillater meg å reise spmét her siden vi og har noe den samme tilnærmingen
...
I første omgamg blir det 30W kl A fra Accuphase på mine LV, som enligt en kunde av Kevin Scott spiller meget tilfredstillende med (Luxman) så tar jeg det hele derfra, 845én skal nå hjem på lån noen dager og da får man vel tak i grunnklangen til disse Compacte Italienerene og gjort seg opp en mening.
mvh
mvh
blir spennende å høre dine erfaringer med mastersound + lv, musicus.
som sagt, mine antagelser er basert på egne erfaringer med mastersound og lv, men uten å ha hørt disse tingene i kombinasjon med hverandre.
det som er helt klart, er at både mastersound og lv er gode saker.
btw, en venn av meg i tyrkia (som er mastersound-entusiast og formann i istanbul hi-fi club) forteller at mastersound har tatt seg kraftig opp når det gjelder driftssikkerhet og byggekvalitet de siste årene.
de nyeste produksjonsseriene skal visstnok være veldig gode.
blokkene jeg hadde tilhørte en "mellomgenerasjon". de fungerte feilfritt så lenge jeg hadde dem, men brummet litt på høyttalere med høy følsomhet.
de tidligste produksjonsseriene hadde et et rykte for å være notorisk upålitelige.