|
Ikke mange..... 290 x 470ErosLoveking skrev:Hvor mange kvadrat er rommet??
Ok, skal flytte platerommet og pusse opp neste uke, kommer til å huse mitt nummer to anlegg. Er redd for at mine 10.5 kvadrat, kommer til å bli jævli trangt. :-\ Selv om jeg nok satser mest på headfi der.FallenA skrev:Ikke mange..... 290 x 470ErosLoveking skrev:Hvor mange kvadrat er rommet??![]()
Spørs om dette da kan defineres som den BEDRE halvdelErosLoveking skrev:Ok, skal flytte platerommet og pusse opp neste uke, kommer til å huse mitt nummer to anlegg. Er redd for at mine 10.5 kvadrat, kommer til å bli jævli trangt. :-\ Selv om jeg nok satser mest på headfi der.FallenA skrev:Ikke mange..... 290 x 470ErosLoveking skrev:Hvor mange kvadrat er rommet??![]()
Har prøvd å overtale den bedre halvdel om å få "master"-soverommet på 24 kvm, men den gang ei. :![]()
Vil kalle det den bedre halvdel.kwil skrev:Spørs om dette da kan defineres som den BEDRE halvdelErosLoveking skrev:Ok, skal flytte platerommet og pusse opp neste uke, kommer til å huse mitt nummer to anlegg. Er redd for at mine 10.5 kvadrat, kommer til å bli jævli trangt. :-\ Selv om jeg nok satser mest på headfi der.FallenA skrev:Ikke mange..... 290 x 470ErosLoveking skrev:Hvor mange kvadrat er rommet??![]()
Har prøvd å overtale den bedre halvdel om å få "master"-soverommet på 24 kvm, men den gang ei. :![]()
![]()
Bassmessig, så oppleves det dypt, og med autoritet. Bassen er utrolig rask og mellombassen har en smekk som jeg ikke kan huske å ha hørt på "kassehøyttalere" før.cybervision_ skrev:Jeg tror vi "audiofile" velger damer som passer inn i hobbyen. Jeg har også stående deal - Kjøp og styr det du vil, men jeg skal ha et ordentlig piano.
Greit for meg
Hvordan er de bassmessig? Elementene ser ikke så voldsomme ut, men har jo lært etterhvert at man ikke skal skue hunden på hårene.
Jeg vil både ha et godt anlegg og et godt piano. (hm.. tror jeg må selge pianoen jeg nå har i hus - for å skaffe meg noe ennå bedre)cybervision_ skrev:Jeg tror vi "audiofile" velger damer som passer inn i hobbyen. Jeg har også stående deal - Kjøp og styr det du vil, men jeg skal ha et ordentlig piano.
Greit for meg
Hvordan er de bassmessig? Elementene ser ikke så voldsomme ut, men har jo lært etterhvert at man ikke skal skue hunden på hårene.
Så absolutt!!cybervision_ skrev:Kan man kalle det "hule" med så mye hvitt og designerutformet?
As you wishGago skrev:musicus:
gratulerer så mye med überlekre høyttalere! håper du kan gi flere lytteinntrykk etter hvert, og kanskje i din egen tråd, slik at vi ikke går for mye ot i fallenas tråd. dessuten kjekt å få spredt living voice i mange tråder, for dette er supre høyttalere som fortjener oppmerksomhet!
lv byr på en kombinasjon av veldig mye godt som hi-fi har å by på, og samtidig veldig lite av hi-fi'en "ondskap".
jeg vil tro ca. 87% av alle her på sentralen hadde vært lykkeligere audiofile med et par lv'er i hus, og jeg sitter fremdeles og lurer på om jeg er blant disse.![]()
FallenA skrev:Jeg tror jeg skal la det være med det for denne gang, og heller høre hvordan det spiller med bedre elektronikk får jeg svetter rundt igjen![]()
;D 8)Gago skrev:FallenA skrev:Jeg tror jeg skal la det være med det for denne gang, og heller høre hvordan det spiller med bedre elektronikk får jeg svetter rundt igjen![]()
flink gutt.
Tjahh .kan godt komme med et par råd der beror på egne erfaringer. Vi går selvfølgelig ud fra at forstærker og kilde spiller en væsentlig rolle, men undlader at regne disse med i ligningen, for en stund.FallenA skrev:Bare hyggelig med andres erfaringer Dave!!
En liten "honk" i nedre mellomtone kan jeg gjerne leve med. Det passer også mye av min musikk bra, men det er et stort stykke fra den lille sjarmerende honken, til den energien/boosten som er å høre hos meg nå.
Kom gjerne med noen tips til hva jeg bør prøve for å få bukt med denne boosten, for nå begynner jeg å gå tom for idèer som ikke innebærer større akustiske inngrep vha. akustikk plater, og dempematter.
Det kan virke som om jeg har nådd et optimalt punkt for plassering av ht. for om jeg flytter ht lenger ut fra gulvet booster det enda mer. Det samme skjer om jeg vinkler mer, eller flytter de nærmere vegg.
Ja, jeg havde helt glemt at du jo flyttter til et andet rum - og så er det jo forfra igenFallenA skrev:Selvfølgelig tar man hensyn til akustikken.... også i dette lille rommet.
Her har jeg akustikkplater i alle førsterefleksjonspunkter (har kamuflert de godt), samt bass feller i hjørnene bak høyttaler, samt bak lytteposisjon.
Årsaken til at jeg ikke vil gjøre for mange "permanente" tiltak i dette lille rommet er at jeg nå har pusset det opp for min frue, og benytter det midlertidig inntil jeg får startet på mitt hovedprosjekt som er 3 og en halv gang så stort.
Her skal jeg både lydisolere, samt ta hensyn til de akustiske utfordringene helt i fra scratch.
Jeg har bare ikke hatt anledning til annet enn å prosjektere det på "papiret" enda
Punktet med modifisering av HT vil jeg ikke vurdere enda. Rett og slett pga at jeg vet at konstruktøren har voicet høyttalerne "by ear", samt at jeg ønsker å høre hvordan det låter i original stand når alle andre kriterier er optimale.
ELEL6200 skrev:Vurderer å kjøpe meg LV, men ble litt usikker nå. Er LV spesielt vanskelig å få til i små rom? Kan noen forklare meg begrepet "honk"? Er dette det samme som en framtreden mellombass?
Har du testet NAD 3020 på LVene, Gago?
Lf