FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    De så utrolig flotte ut FA. Gatulerer med nye forsterkere! Gleder meg til å høre hva disse kan prestere. Var noe overrasket over at du valgte å gå bort fra 300b konstruksjon, men gleder meg som sagt storveis til å høre hva 845 konstruksjonen kan prestere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer, Fallen!! Disse har jeg eid selv, og det er en av de aller beste rørforsterkerne jeg vet om. Har min egen test fra Audio i 99 liggende, om du har lyst på en PDF.....

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Gratulerer, Fallen!! Disse har jeg eid selv, og det er en av de aller beste rørforsterkerne jeg vet om. Har min egen test fra Audio i 99 liggende, om du har lyst på en PDF.....
    Legg gjerne link her, kunne vært interessant lesing for andre LV eiere og ;) :) ...

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    JATAKK!! ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    FallenA skrev:
    musicus skrev:
    :eek: :D ;D kommer de fra der jeg tror? ;D

mvh
    Jepp de kommer fra der du tror ;)
    Det er bare å ramle på kne og si ett stort Grattis!! ;D ;D ....

mvh
    Takk for det! :)
    Denne Black Shadow versjonen er forøvrig den nyeste versjonen 845 (ikke Elite), og er i finishen Sort/Alu.
    Produsert i 2003.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Er disse forsterkerne for å få bort "det svarte skyggepartiet" i musikken ? ;) ::) ;D

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Gratulera igjen FallenA!
    Du kjøper så fort nytt at det er vanskelig å følge med;D
    Men kjekt er det og det er viktig å holde kronene i omløp.Er det nye rommet ditt klart også?
    Blir konge når du får litt god plass til disse nye tingene.

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Dette var fine saker.

Heter merket Black knight eller er det modellen?
    Søkte litt, men kunne ikke finne noe.
    Tenkte litt på quicksilver silver knight er det noen forbinnelse her?

Vel uansett, grattis med noe blokker.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    argh skrev:
    Dette var fine saker.

Heter merket Black knight eller er det modellen?
    Søkte litt, men kunne ikke finne noe.
    Tenkte litt på quicksilver silver knight er det noen forbinnelse her?

Vel uansett, grattis med noe blokker.
    Merket på forsterkeren er Audion.
    Selve "blokkene" har typebetegnelsen Black Shadow 845.

Det finnes en del lesestoff her på sentralen om Audion. De har til og med sine egne disipler ;)

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28653.0

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med knallflotte amper, fallena!

de veier ikke all verdens og er kanskje litt flimsy bygd, men bedre 845-lyd har jeg knapt hørt, selv fra ting som koster det dobbelte.

black shadow spilte bedre ennn både cary 805c, unison research smart 845 og cayin 9084d her hjemme hos meg.
    jeg vil også si de var bedre enn mastersound final 845, selv om sistnevnte hadde mer krefter å by på med sine doble 845 pr. blokk.
    audion black shadow er klart mer rytmisk, lettflytende og mindre soggy enn mange 845-saker der ute.
    og den nye elite 845 skal visst være enda bedre, men den har jeg ikke fått hørt ennå.
    det som skiller elite fra black shadow, er vel først og fremst at elite har en ekstra boks for psu, for å få bukt med støy og varmeutvikling.
    lytterbanken er også større, mer strømressurser, rett og slett.

btw, black shadow ble laget i helsvart som standard.
    den med krom-topp (samme chassiset som golden dream) er en spesialversjon, som det ikke finnes så mange av.
    innvendig er de helt identiske, og lyden er ditto.

det paret som impulse testet på slutten av 90-tallet, havnet etter hvert hos meg.
    det så helt likt ut de du nå har kjøpt.
    dette eksemplaret hadde noe trøbbel med svake ladelyttere, som jeg fikk ordnet opp i ved hjelp av motron.

hvis dine ble produsert i 2003, så ble de sannsynligvis levert med bedre lyttere som standard.

ps! hvis jeg ikke husker feil, så ble black shadow fra 2003 og frem til elite overtok levert med sølvkabling i signalveien som standard.
    forhåpentligvis er det denne versjonen du har.
    de tidligste black shadows ble levert med en blanding mellom sølv og kobberwiring.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Etter hva jeg leser rundt på nettet så er det tydelig at jeg har noe å se frem til ;)
    Veldig flott å få frem andres erfaringer med Black Shadow 845 her i tråden også.
    Om impulse har skrevet om denne i Audio, så er jeg veldig interessert i en pdf fil på dette.
    At den legges ut i tråden her er også helt ok.

Selve anskaffelsen ble jo littegranne på sparket, men jeg hadde jo siklet på disse blokkene en stund, og når nå Ancien viste seg å ikke håndtere brasene, så var valget relativt enkelt mtp. valg av nye amper.
    De har lagt og "ropt" på meg en stund for å si det sånn.

Nå er lytterommet helt tomt igjen også. LVene i Cherry har fått nytt hjem, og jeg venter inn et sett med nye i fra England. Jeg trengte også en god musikkformidler, og etter mye luring i kulissene falt valget på den Muse Ten som har lagt på børsen en god stund. Jeg håper og tror at denne vil fungere bra i oppsettet, og at jeg kan klare meg uten en separat pre "inntil videre" ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    FallenA skrev:
    "inntil videre" ;)

her har du et nøkkelord... ;D

btw, har black shadowene dine gainkontroll? eller er den fraokblet, slik at blokkene funker som ren effektforsterker?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    FallenA skrev:
    "inntil videre" ;)

her har du et nøkkelord... ;D

btw, har black shadowene dine gainkontroll? eller er den fraokblet, slik at blokkene funker som ren effektforsterker?
    Jeg tror at de har gainkontroll. På samme måte som EAR har på sine amper.
    Vil tro dette gjør den enkel å matche til forskjellig type utstyr?!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    FallenA skrev:
    Etter hva jeg leser rundt på nettet så er det tydelig at jeg har noe å se frem til ;)
    Veldig flott å få frem andres erfaringer med Black Shadow 845 her i tråden også.
    Om impulse har skrevet om denne i Audio, så er jeg veldig interessert i en pdf fil på dette.
    At den legges ut i tråden her er også helt ok.

Selve anskaffelsen ble jo littegranne på sparket, men jeg hadde jo siklet på disse blokkene en stund, og når nå Ancien viste seg å ikke håndtere brasene, så var valget relativt enkelt mtp. valg av nye amper.
    De har lagt og "ropt" på meg en stund for å si det sånn.

Nå er lytterommet helt tomt igjen også. LVene i Cherry har fått nytt hjem, og jeg venter inn et sett med nye i fra England. Jeg trengte også en god musikkformidler, og etter mye luring i kulissene falt valget på den Muse Ten som har lagt på børsen en god stund. Jeg håper og tror at denne vil fungere bra i oppsettet, og at jeg kan klare meg uten en separat pre "inntil videre" ;)
    Muse Ten er en veldig god CD spiller, som det meste av utstyr fra muse

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Spændende, med endnu en ejer af en "845-forstærker"!
    Jeg er jo spændt på at høre dine erfaringer med denne forstærkertype på LV'erne.

Og så lige til Gago, (og uden bagtanke på at afspore tråden): hvordan oplevede du forskellene mellem Audion og Cayin (altså, så vidt man nu kan huske disse forskelle) - og hørte du kun Cayin'ene med de rør installeret, som da jeg købte dem af dig?
    Go påske
    Dave

M

musicus

Gjest
    FallenA skrev:
    LVene i Cherry har fått nytt hjem, og jeg venter inn et sett med nye i fra England.
    Du verden :eek: her får en väre våken om en skal henge med ;D kan/vil du röpe hva som er på inngang?

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg kan godt si noen ord om akkurat det, siden de cherry-lv'ene kom fra meg.

saken er slik at de viste seg å være oppgradert fra avatar (med de nyeste obx-r2-filterene).
    diskanten er litt dårligere enn på originale obx-r, og kabinettet er også litt annerledes avstivet innvendig.

jeg kjøpte dem fra england, og selgeren holdt tilbake denne informasjonen for meg.
    for at min tabbe ikke skal gå utover fallena, så fikk han alle pengene sine tilbake, slik at han kan kjøpe seg et sett originale obx-r2.

jeg har fått refundert endel av pengene fra han jeg kjøpte dem av i england, og derfor kunne jeg tilby disse oppgraderte lv'ene til en hyggelig pris til en venn.

så vi har ENDA en lv-eier pågang her, kanskje han poster noen bilder og ord om lytteinntrykk når han har fått høyttalerne på plass? ;)

M

musicus

Gjest
    Gago skrev:
    jeg kan godt si noen ord om akkurat det, siden de cherry-lv'ene kom fra meg.

saken er slik at de viste seg å være oppgradert fra avatar (med de nyeste obx-r2-filterene).
    diskanten er litt dårligere enn på originale obx-r, og kabinettet er også litt annerledes avstivet innvendig.

jeg kjøpte dem fra england, og selgeren holdt tilbake denne informasjonen for meg.
    for at min tabbe ikke skal gå utover fallena, så fikk han alle pengene sine tilbake, slik at han kan kjøpe seg et sett originale obx-r2.

jeg har fått refundert endel av pengene fra han jeg kjøpte dem av i england, og derfor kunne jeg tilby disse oppgraderte lv'ene til en hyggelig pris til en venn.

så vi har ENDA en lv-eier pågang her, kanskje han poster noen bilder og ord om lytteinntrykk når han har fått høyttalerne på plass? ;)
    Mmm, meget seriöst agert Gago, da venter vi bare på fortsettelsen :) ....

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker Gago for mer enn fair opptrenden. Vi sitter vel alle tre og føler at vi kke har lidd noen nød etter denne lillle utilsiktede fadesen.
    Ny eier av LV oppgradert Avatar OBX-R2 har fått disse til en særdeles hyggelig pris. Jeg hadde et par med strøkne LV OBX-R2 i Birds Eye maple på hånden, og var nå i stand til å "hoppe" på, og få disse hjem til Norge.
    Gago (som i utgangspunktet tok hele støyten) fikk refundert noe av sitt utlegg fra forrige eier, Overtok en drøss med plater fra meg, og solgte de oppgraderte Avatarene til en grei kar til en hyggelig pris. Case Closed ;)

De nye ser vel omtrent slik ut....... (Håper de er på plass ikke så lenge etter påskeferien)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med Muse Ten. Kevin Helverson kan sine ting, han har blant annet vært med å skrive kildekoden til dvd-audio. Selvom dette formatet ikke ble noen stor suksess så er det så absolutt en mann å regne med. Og disse spillerne kan jo oppgraderes i det uendelige også så mange muligheter her. ;D

Og ja, gratulerer med vakre amper og snart nye høytalere as well :)

J

JAE

Gjest
    Heisann Fallen

Tror du skal bli positivt overrasket over disse ampene,med 845 rør.

Spent på hva du sier om dette,kontra 300B

Lykke til,dette var flotte rør amper,du er i rute,enda en gang.

Er noe eget med Egersund-ligaen,og rør,kan vel ta med horn og da ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker folkens!

Jeg er veldig spent på hva 845 gjør med oppsettet mitt.
    Og disse Audion Black Shadow var så lekre å se til at jeg ikke greide å få de ut av tankene.
    Når det nå viste seg at AA ikke greide å håndtere høyttalerne mine ordentlig, så var det egentlig ikke noe mer å tenke på.
    Jeg hadde selvfølgelig håpet på å beholde AA en stund til, for dette er lydmessig en meget god forsterker.
    Men men.... Nå får jeg bare sette meg ned og glede meg til det som kommer. Jeg har ventet en stund nå på at saker skal gå seg til, så en uke eller tre til uten anlegg i lytterommet... det skal jeg nok klare. :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Wow Fallen! :eek: Her skjer det saker i kjappe vendinger. ;D
    Audion Black Shadow og nye LV, gratulerer så mye, gleder meg til dine lytteintrykk etterhvert.
    Audion er virkelig et interesant merke.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gratulerer med nye LVer og monoblokker, FA :) Du har i mange år hatt mye forskjellig kremutstyr. Kan man si at du tidligere hadde systemer som var mer "hifikorrekte" og imponerende, mens du nå søker musikalske høyttaler som kanskje ikke imponerer ved første lytt, men som gir enorm lytteglede og fornyet musikalsk interesse?

Lf som aldri har hørt LV

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ELEL6200 skrev:
    Gratulerer med nye LVer og monoblokker, FA :) Du har i mange år hatt mye forskjellig kremutstyr. Kan man si at du tidligere hadde systemer som var mer "hifikorrekte" og imponerende, mens du nå søker musikalske høyttaler som kanskje ikke imponerer ved første lytt, men som gir enorm lytteglede og fornyet musikalsk interesse?

Lf som aldri har hørt LV
    Her har du jammen funnet mye av essensen ELEL :)

Edit:

Jeg har mye i hodet som jeg vil dele med dere. Også når det kommer til vesensforskjeller mellom mye av det utstyret som har vært innom her, men jeg vil ikke si for mye før jeg har anlegget oppe og spiller slik det er ment til å spille.
    Når det er sagt, så har jeg hele tiden prøvd å ha musikaliteten i fokus. Noen ganger føler jeg dette har vært enkelt. EAR utstyret f.eks var musikalsk "all the way". Men det har hele tiden vært "noe".... det billte lille "noe" som gjorde at jeg ikke helt fant roen.
    For omtrent et år siden hadde jeg planer om å legge HiFien på hylla i en periode. Det har jeg gjort før, og trodde ikke det skulle by på noen større problemer..... men slik gikk det ikke.... Jeg trenger denne hobbyen som en ren "avkobling". Dermed begynte jeg å tenke etter hva jeg hadde hatt tidligere, og hva jeg følte var årsaken til jevnlig rastløshet. Har enda ikke det fulle svaret på dette, men jeg har noen mistanker som jeg håper jeg kan dele med dere om en stund ;)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Citat:"Jeg trenger denne hobbyen som en ren "avkobling". Dermed begynte jeg å tenke etter hva jeg hadde hatt tidligere, og hva jeg følte var årsaken til jevnlig rastløshet. Har enda ikke det fulle svaret på dette, men jeg har noen mistanker som jeg håper jeg kan dele med dere om en stund"

Jeg tror, at du her rammer noget meget essentielt, og at roden til den pågående og tilbagevendende lydneurose og såkaldte rastløshed ligger dybt begravet i en stadig søgen efter noget, der er større og bedre end i virkeligheden....utopien som drivkaft og brændsel for neurosen og skabelsen af os hifi-tosser ??? ;D
    Dave

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    sssshhh, ikke sidet til noen gutter. Det finnes en kur for den slags nevroser; kommer fra Tyskland og er utstyrt med horn... Avantgarde kurerer alle nevroser bare man lar dem få tid til å virke en liten stund ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    sssshhh, ikke sidet til noen gutter. Det finnes ikke noen kur for den slags nevroser; Jeg kommer egentlig fra fra Tyskland og er utstyrt med horn... Til tider er jeg litt Avantgarde og har alle slags nevroser, og lar dem få tid til å virke en liten stund ;D
    Tull og tøys!! Det vet du jo like godt som meg at ikke stemmer!! Som ren placebo i tilfelle ;D

Kun Single Malt og tilsvarende som kan være med på å døyve nevrosene... Man blir dog ikke kurert! ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    LOL, skål for en sær og kjær hobby ;) Gleder meg til å høre hvordan alt det nye du har på vei låter. Og i mål kommer vi vel aldri. Jeg tviler imidlertid på at det blir noe annet enn AG på høyttalersiden for min del. Lucky me, eller?? Det blir evt. svæææært dyrt å oppgradere til større hønn.. Du må forøvrig ta deg en tur innom å høre en dag. Har jobbet en del med høyttalerne etter at du var her sist!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    lakki_luke skrev:
    Du kjøper så fort nytt at det er vanskelig å følge med;D
    ;D
    Skulle kanskje brukt litt lenger tid på utpakking etc. Beklager dette!
    Jeg skal heller bruke lenger tid på å legge ut bilder når sakene ankommer heimen! ;D

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Jeg har både Shuguang 845B og 845C (var igennem 3 par før jeg endelig fik et par, der ikke enten var defekte eller målte dårligt - på garantien, naturligvis). Smårørene er jo 6sn7 og 6sl7 på mine Cayin 9084, men synes at både 854B+C spiller godt, selvom det nok er smårørene der bidrager mest til lydsignaturen. Shuguang B-udgaven spiller måske en anelse "blødere". hvor C forekommer mig at være lidt mere "kontante" og mere opløste og udstrakte i lyden - jeg foretrækker selv C'erne til LV.
    Mvh
    David

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker for tilbakemeldingen Dave.
    Jeg ser frem til å få hjem blokker, cd spiller, og de nye LVene.
    Det er greit å kunne "tune" oppsettet litt klang messig med rør, og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre de store eksperimentene med driverrørene. Men jeg har jo endel forskjellig av 6922 rør liggende. Har dessverre ikke noe ekstra av typen 5687 (er ikke dette ekvivalent med ecc82 rør?) liggende i skuffen, så jeg får shoppe litt rundt og se hva jeg finner :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn