Helt klart morro....JanR skrev:Høres ut som ett AN anlegg det du beskriver
Mye morro for en relativt rimelig penge, og ikke minst så kan både du og familien kose dere med musikk i stua. Sosialt det vettu, det vet jeg alt om
/jan
Det er ikke noe galtMcLaren skrev:Hva er galt med trafoen bakerst til venstre?
Ser ut som den er slått skjev.
McLaren
PS! Tøft lite anlegg foresten.
Cobra2 skrev:Lag et nytt hull i chasi, og få rettet den opp, så ser det litt mer ryddig ut...
Arne K
Det skjeve "tårn" i okka by. Klinger bra det ;DFallenA skrev:Har kikket litt, og ser egentlig ikke noen grunn til at den ikke kan stå beint.
Trafoen er blitt montert slik av en grunn (ser på brakettene), men aner ikke hvilken.
Kanskje Rune S som har bygget den kan forklare?
Ettersom det ikke er noen synlig grunn for slik montering så er det kanskje noe annet?!
Jeg har ikke peil dessverre
Grattis med artig annlegg!FallenA skrev:Har kikket litt, og ser egentlig ikke noen grunn til at den ikke kan stå beint.
Trafoen er blitt montert slik av en grunn (ser på brakettene), men aner ikke hvilken.
Kanskje Rune S som har bygget den kan forklare?
Ettersom det ikke er noen synlig grunn for slik montering så er det kanskje noe annet?!
Jeg har ikke peil dessverre
nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
Noen blir ferdig, Gago. ;DGago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
hva får deg til å tro at dette er slutt? :
rolfozzy skrev:Noen blir ferdig, Gago. ;DGago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
Lukte på blomstene og høre på musikken.Gago skrev:rolfozzy skrev:Noen blir ferdig, Gago. ;DGago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
og det er ikke meg! ;D
hva fan skal man bli ferdig for, forresten?
gjøre seg klar til å dø eller noe sånt?
skulle ikke gutten roe det hele ned :Gago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
rolfozzy skrev:Lukte på blomstene og høre på musikken.Gago skrev:rolfozzy skrev:Noen blir ferdig, Gago. ;DGago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
og det er ikke meg! ;D
Aha. Selvfølgelig. Så dum jeg er.Gago skrev:rolfozzy skrev:Lukte på blomstene og høre på musikken.Gago skrev:rolfozzy skrev:Noen blir ferdig, Gago. ;DGago skrev:nslookup skrev:Til slutt ble det en GIGANTOPPGRADERING ;D
og det er ikke meg! ;D
blomstene skal du får ha i fred for min del.
men man slutter jo ikke å høre på musikk selv om man skifter anlegg?
man hører jo bare på musikken gjennom et annet anlegg, da, vettu.
Mange takk!!rolfozzy skrev:Men egentlig skulle jeg bare innom her for og gratulere FallenA med sitt eminente stueanlegg.
Jeg må ha blitt distrahert av noe.
AN lyden tiltaler meg, og pirrer min nysgjerrighet.Jeg er jo engang audiofil, og vil jo alltid være det, derfor et det ikke nødvendig å si at jeg "slutter". Både dere og jeg vet at det i tilfelle er bullshit. Klart jeg kommer tilbake... så sterkt jeg greier ;D
Høres ut som du er på riktig vei 8)FallenA skrev:AN lyden tiltaler meg, og pirrer min nysgjerrighet.
Kanskje jeg er nødt til å trappe det litt opp etterhvert
Nå begynner det bli likt seg igjen... 8) ;DFallenA skrev:AN lyden tiltaler meg, og pirrer min nysgjerrighet.
Kanskje jeg er nødt til å trappe det litt opp etterhvert
Kuult å se deg på banen igjen Fallen. ;DFallenA skrev:Hehe... Ja hva gjør man ikke for å underholde massene ;D
Tar forøvrig i mot tips på høyttalere som spiller noe sprekere med Kit1, enn hva AX2 gjør.
AX2 er fantastiske høyttalere, men trenger nok litt mer krefter i ryggen, alternativt et mye mindre rom enn hva stua vår er
Forslagene kan med fordel være ok å se på, plasserings vennlige (les: liker hjørner), og trenger i første omgang ikke å koste skjorta.
Konkrete objekter kan jeg gjerne få tips om på PM
Jepp...... Forslaget på PM er behørlig notert, og det leses om forslagetimpulse skrev:Hei, Fallen! Høyttalerforslag var jeg så freidig å sende deg på Pm, men når det gjelder AN og underlag, kan vi ta det her. Jeg ser at du i utgangspunktet har en eldre dac som er moddet i etterkant. Duelundkabel internt og greier. Det funker!
Vet du om denne er gjort filterløs? Det er definitivt veien på gå, nemlig. Disse boksene er hysterisk kilne mht plassering, kabelkvalitet og mikrofoni, så rørdempere, godt underlag, (Holfiputer, føtter fra Sound Mechanics eller Base) god digital-og strømkabel er viktig for å tyne ut det den kan levere. Lykke til!
En runde med demagnetiserigs-sweeptoner i anlegget for å få bort gruff er heller ikke å kimse av..om du har "pipehælvete"-platene til Densen eller XLO...
Joda... har hatt noen tanker for dette, og er ikke helt fremmed. men skal det være noe slik, så må nok heritage serien på plass. Har noen kandidater i hodet, men ihvertfall et par av disse er bannlyst av min bedre halvdel.... Ihvertfall for å ha på stua ;DBHO skrev:Kuult å se deg på banen igjen Fallen. ;DFallenA skrev:Hehe... Ja hva gjør man ikke for å underholde massene ;D
Tar forøvrig i mot tips på høyttalere som spiller noe sprekere med Kit1, enn hva AX2 gjør.
AX2 er fantastiske høyttalere, men trenger nok litt mer krefter i ryggen, alternativt et mye mindre rom enn hva stua vår er
Forslagene kan med fordel være ok å se på, plasserings vennlige (les: liker hjørner), og trenger i første omgang ikke å koste skjorta.
Konkrete objekter kan jeg gjerne få tips om på PM
Klipsch har laga mye rart som passer AN godt. 8)
Låner en 2.1x Dac (ombygd Dac 1) og personlig foretrekker jeg Dac 1 original (som ikke er filterløs)FallenA skrev:Filterløs dac er jeg jammen ikke sikker på. Er dette en stor operasjon?
Nei det med 5687 rørene kjenner jeg ikke til hvorfor. Bruker noen av de andre dacene til AN dette?JanR skrev:Ombyggingen vet jeg nada om, skjønner bare ikke hvorfor noe skulle gjøre det 8)
0.47 ved nettbrønn, sitter noen "små" Jensen der originalt. Satte AN i min også, var ingen nedtur det.
Ellers ganske lik min gamle. Byttet ut PCM63P med K grade chip. Duelund var det rund baut når jeg kjøpte den. Gjorde ikke mye med den annet enn kondisbytte og rørbytte.
/jan
Bare for ordens skyld, 5687 er ikke noe dårlig rør. Personlig liker jeg mere "rørete" rørFallenA skrev:Nei det med 5687 rørene kjenner jeg ikke til hvorfor. Bruker noen av de andre dacene til AN dette?JanR skrev:Ombyggingen vet jeg nada om, skjønner bare ikke hvorfor noe skulle gjøre det 8)
0.47 ved nettbrønn, sitter noen "små" Jensen der originalt. Satte AN i min også, var ingen nedtur det.
Ellers ganske lik min gamle. Byttet ut PCM63P med K grade chip. Duelund var det rund baut når jeg kjøpte den. Gjorde ikke mye med den annet enn kondisbytte og rørbytte.
/jan
Brukes mye ecc82/12AU7 i kit ja.Haavard skrev:Tror det er andre rør i ferdigproduserte AN og byggesett.
Jeg har vel ecc82 i min an dac.
Håvard