FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    De er mye tøffere uten grillene på.

Har du spillt another brick in the wall enda... ;D HØYT ;D

Mystery man med Terje Rypdal funker og bra....

( vermin har denne om du ikke har den.)

Mvh Espen Saatvedt.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    De er mye tøffere uten grillene på.

Har du spillt another brick in the wall enda... ;D HØYT ;D

Mystery man med Terje Rypdal funker og bra....

( vermin har denne om du ikke har den.)

Mvh Espen Saatvedt.
    Pink Floyd har ikke fått spilletid enda ;) Terje Rypdal har jeg det aller meste av, og spiller gjevnt og trutt.
    Nå er det kveldsstemning, og rolig musikk brer seg i heimen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.960
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Se der ja, tar seg til rette av arealet i stua ser jeg Fallen ;)
    Men imponerende syn, helt klart. Og som de som har hørt disse sier, er dette dynamitt (kk)
    på høy nivå ;D ;D
    Sender en "tanke til fruen i huset også" 8), disse hadde nok aldrig fått inpass her hjemme. :)
    Igjen grattis og kos deg med "hønna"!!

gismo

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fantastiske høyttalere om du klarer deg uten de nedre frekvenser som mangler....

Rett i trynet er det i allefall , råskapen kommer virkelig fram-......jeg gleder emg til å høre hva du foretrekker over tid , av disse og Cornwall3

Mvh Espen

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Grattis FallenA ;)
    Dette ser rått ut.Håper du snart ber inn til en lytteseanse.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Fantastiske høyttalere om du klarer deg uten de nedre frekvenser som mangler....

Rett i trynet er det i allefall , råskapen kommer virkelig fram-......jeg gleder emg til å høre hva du foretrekker over tid , av disse og Cornwall3

Mvh Espen
    Er egentlig over all forventning dette!
    Råskapen er på et nivå som bare MÅ oppleves for å vite hva man snakker om.

Av Cornwall III og Lascala foretrekkes uten tvil lascala. rett og slett på grunn av den vannvittige dynamikken, og fantastiske mellomtonen.
    Av en eller annen grunn så føler jeg at lascala strekker seg bedre oppover også. Noe som var et savn på CW.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    lakki_luke skrev:
    Grattis FallenA ;)
    Dette ser rått ut.Håper du snart ber inn til en lytteseanse.
    Det ER R-Å-T-T også ;D

Inviterer nok ikke til noen felles seanse på en stund enda...Rett og slett pga. tulla vår.
    Men om folket vil komme på besøk, så ordner vi det lett på sparket :)

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Du skal ikke se bortifra at vi er et par karer fra Jæren som melder oss.
    Jeg får besøk ifra Oslo av en audiofil i julen.Kanskje han vil være med å høre råskapen.
    Men det ser vi hvordan det passer for deg?Jeg har tlf.nr.ditt så jeg ringer først.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Litt oppdatering om lyden.
    Jeg har dessverre ikke muligheter for å få elektronikken inn i stabilt rack, og akkurat nå står det litt hulter til bulter halveis gjemt for å få klar gulvplass. Kit1 har fått hedersplassen på en avdempet plattform på toppen av den ene høyttaleren. Så sannsynligvis er det noe å hente på å få dette under kontroll. Men slik anlegget står nå er det nærmest en umulighet, så jeg får ha det i bakhodet når jeg føler kallet, og at tiden er til rådighet med å få et større rom på plass.
    Høyttalerne er plassert i hvert sitt hjørne på en vegg som måler 310cm. Det er langt i fra optimalt, men jeg sitter egentlig i nær felt, så jeg får virkelig føle på dynamikken. Stua er "L" formet, og har vinduer, og hjørnepeis etc. Så disse hjørnene utgjør de eneste som kan brukes til formålet ;D
    Men.... På tross av dette spiller det stort. Jeg har en "brøst" klang som til tiden kan bli litt vel tendensiøs. Og jeg skjønner godt hva Rognlien snakker om når han sier "honk" ;). Dette skal selvfølgelig ryddes opp i så mye som mulig. Jeg har ikke gjort de store forsøkene på å flytte på høyttalerne.
    Dynamikken gjør at jeg smiler fra øre til øre nesten uansett hva type musikk som spilles, og jeg savner hverken gjennomsiktighet, luftighet, eller dyp bass. Man er jo klar over at den siste bassen mangler, men til 95% av musikken så er det ikke noe jeg sitter og hører etter.
    Lascala har så langt vist seg å være altetende mtp musikk, og jeg storkoser meg.
    Audio Note Kit1 flytter sjeldent volumpoten til lenger enn kl 11, og da er det grisehøyt.
    Dette er stor høyttalere, som etter alt og dømme trenger et stoooort rom for å spille 100%. I min stue, og i denne kroken jeg har henvist meg selv til er så smal at jeg dessverre får rommet til å spille med når jeg drar på for mye.
    Enda en årsak til at jeg må få ryddet timeplanen min og iverksatt noen prosjekter.

Men så langt så gidder jeg ikke styre på med noe særlig annet enn å bruke den lille tiden jeg har til rådighet til å kose meg med musikken :)

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Gratulerer FallenA, detter ser jammen bra ut! Morro at det falt i smak også ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Raist skrev:
    Gratulerer FallenA, detter ser jammen bra ut! Morro at det falt i smak også ;D
    Takker for det!
    Jeg sitter bare og gliser nå, og Black Sabbath, Black Sabbath har aldri hørt så realistisk ut ;D

Håper du har fått kost deg med noe musikk du også! ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, fallena.
    ser veldig velholdte og fine ut, de.
    flott farge på treverket.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker Gago :)

Dette var kulere enn jeg hadde forestilt meg, og jeg holdt nesten på å pisse på meg når jeg satte på de kinesiske trommene på Burmester Reference cden, og vrengte opp volumpoten på Kit1 til mellom kl. 2-3 ;D
    Tror jammen jeg må ha omsatt en 6-7watt ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer, som jeg sa på tlf, stikker jeg innom en dag for å inspisere. Han aldri hørt LaScala, så jeg er spent på hvordan de spiller. Var jo aldri helt frelst på Cornwall lyden, men dette er kanskje anderledes? Så får du ta turen over og inspisere dCS og bondebass en dag/kveld.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Gratulerer, som jeg sa på tlf, stikker jeg innom en dag for å inspisere. Han aldri hørt LaScala, så jeg er spent på hvordan de spiller. Var jo aldri helt frelst på Cornwall lyden, men dette er kanskje anderledes? Så får du ta turen over og inspisere dCS og bondebass en dag/kveld.
    Inspisere får du aldri!!
    Men du kan godt få komme å høre litt musikk ;)

Lascala og Cornwall er vel i samme gata, men de spiller allikevel veldig forskjellig.
    Lascalaene har nok litt mer flyt, og fokus oppover i registeret, og smeller en god del heftigere når det skal smelle.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt Bang over disse Fallen....Har jo hatt de selv ,på kit-1 spillte det veldig ok....

Dog for mitt vedkommende som i det senere har fiksert mere på fylde og klang , ble ikke dette den store greia...Men at det spiller med en dynamikk og trøkk som gjør at du kjenner det på kroppen er sant ,. dæven å det trøkker.....

Supplere med sub hadde i allefall jeg gjort om jeg hadde beholdt mine...Men her nytter det ikke med hva som helst...

La scala er verdens mest hurtige høyttaler , punktum! Ergo stilles det store krav til en sub om det skal integrere skikkelig....en RSW-10D eller en av RT modellene klarer jobben , ellers er jo velodyne sin DD serie , ett utmerket valg.

De er oppgitt til å gå ned til 55hz og opp til 15.000 hz...altså ett relativt snevert arbeidsomeråde....Allikevel engasjerer dette noe inni granskauen.

Titt litt på diskantene til Bob Crites , dersom du beholder disse , de skal visst være veldig bra , billige er de også-.

Mvh Espen

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Savner verken fylde eller klang her hos meg, men de responderer veldig på vinkling, og plassering. Alt fra tynt til for mye fylde. Har jobbet meg frem til noe jeg liker nå, så får vi se.....
    Erfaringsmessig så tar det noen uker før jeg er happy med høyttaler plasseringen.
    Har vært i kontakt med Crites, og både nytt delefilter og nye diskanter står på programmet :)
    Disse Lascalaene er forøvrig spekket til 17Khz, og med Crites delefilter og diskanter snakker vi om svimlende 18Khz ;D
    Har også noen meter med Cardas SE11 høyttalerkabel som skal få æren av å gjøre tjeneste som internkabel :)

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hehe ja, her har det blitt mye musikk! AX-Two er noen imponerende småtasser :D Takker for en særdeles trivelig handel, vi får satse på at det blir en kopp kaffe ved en senere anledning også! :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Raist skrev:
    Hehe ja, her har det blitt mye musikk! AX-Two er noen imponerende småtasser :D Takker for en særdeles trivelig handel, vi får satse på at det blir en kopp kaffe ved en senere anledning også! :)
    Bytte seg nedover, gir opp jeg ;D ;D

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Raist skrev:

/jan
    ;D

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    JanR skrev:
    Raist skrev:

/jan
    Hehe, jeg må ha misforstått hele greia ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Raist skrev:
    JanR skrev:
    Raist skrev:

/jan
    Hehe, jeg må ha misforstått hele greia ;D
    Kunne fort vært verre ;)
    Du har da noen spennende planer!!

Regner med du lager deg en bilde tråd?!

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Det blir det! :D Og AX-Two gjør en meget bra jobb, men det vet jo du.. :)

Ble det noe av å flytte elektronikken opp på hyller eller lot det seg ikke gjennomføre?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg plasserte dac og drivverk inn i bokhylla (sikkert ikke hifi riktig, eller optimalt) ;)
    Ampen plasserte jeg på en stabil avdempet plattform oppe på den ene høyttaleren.
    Det er faktisk ikke noen andre muligheter å gjøre det på uten å ta av gulvplass, eller gjøre større inngripen.
    Og om jeg gjør det får jeg et spark bak, og blir kastet ned i kjelleren igjen ;)

Skal se om jeg får tatt et bilde i kveld en gang :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Knipset et par nakenbilder av kit1 om det er interesse for det. ;)

(Om noen har interesse av å blåse det opp så er det bare å gå inn på bildenes lenkeadresser og rette s800 til s1600)

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Vi får håpe det spiller bedre enn innmaten ser ut;-)

Men, moro lell.

McLaren

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    "Form follows function" og det er slik hifi ble bygget før noen fikk det for seg at ledningene skulle legges i symmetriske linjer, avfotograferes og legges ut på nett - eller ennå verre - legges på kretskort ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Erland skrev:
    "Form follows function" og det er slik hifi ble bygget før noen fikk det for seg at ledningene skulle legges i symmetriske linjer, avfotograferes og legges ut på nett - eller ennå verre - legges på kretskort ;)
    Jepp! :)
    Men nå er det faktisk ikke så kaotisk som bildene gir inntrykk av heller.
    Hele jobben ser faktisk veldig bra ut :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    til å være hardwiret, så synes jeg faktisk det ser meget ryddig ut, jeg.
    det er vanskelig å unngå kråkereir når man hardwirer, men det spiller jo ingen rolle så lenge komponentene er godt montert, loddingene er gjort skikkelig og topologien er i orden.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Kondiser viklet med bomull, høyspenning og effektresistorer i en salig blanding. Håper konstuktøren kan sine saker og at det ikke er brukt linolje også inni der ;D.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Andreas skrev:
    Kondiser viklet med bomull, høyspenning og effektresistorer i en salig blanding. Håper konstuktøren kan sine saker og at det ikke er brukt linolje også inni der ;D.
    Satser på at det er gjort med kunnskap i bakhodet.
    Den har også vært inne på en overhaling hos Upgrade Audio ... tror det går bra jeg ;)

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.188
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    FallenA skrev:
    Erland skrev:
    Bildet lyver altså?
    ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Audiomix skrev:
    FallenA skrev:
    Erland skrev:
    Bildet lyver altså?
    ;)

du har vel sett verre kråkereir, audiomix?
    har ikke du drevet og plukket på noe ancient greier, da? ;D

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.188
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Joda. Har sett det meste. Jeg mener at det ikke behøver å koste noe mer å bygge HiFi litt ryddig.
    Det er ikke snakk om før i tiden eller nå. Håndarbeid har vel aldri vært ensbetydene med kvalitet. Bare med dyrt.
    Dette er bygget slik de (ikke HiFi bransjen akkurat) bygde "før i tiden". På 1950 tallet.

Beklager avsporingen.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette er i særklasse de peneste La Scala jeg har sett, Fallen! Og før noen går i taket og mener jeg er blind; sammen med Kit 1 ser opsettet ditt femtitallsfunksjonalistisk og "No nonsense" ut på en ganske...tja..elegant måte, spør du meg. Du vet hva du mangler "to complete the picture"? En Garrard 301 med SME 3012 og SPU, selvfølgelig! ;D

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    Dette er i særklasse de peneste La Scala jeg har sett, Fallen! Og før noen går i taket og mener jeg er blind; sammen med Kit 1 ser opsettet ditt femtitallsfunksjonalistisk og "No nonsense" ut på en ganske...tja..elegant måte, spør du meg. Du vet hva du mangler "to complete the picture"? En Garrard 301 med SME 3012 og SPU, selvfølgelig! ;D
    Tusen takk for det impulse :)
    Synes faktisk ikke det ser så verst ut, og madammen begynner å venne seg til sakene hun også.
    Elektronikken er mindre synlig nå etter litt rydding. Bortsett fra kit1 som ruver på en plattform på toppen av den ene høyttaleren. Får se om jeg finner på noe lurt etterhvert. ;)

Gikk over høyttalerne med litt møbelpuss i går. Ikke værst å se til etterpå gitt ;)

Ellers så var jo denne platespilleren som du viser bilde av griselekker :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    den platespilleren er et "må ha" produkt! griselekre høytalere Fallen.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Audiomix skrev:
    Joda. Har sett det meste. Jeg mener at det ikke behøver å koste noe mer å bygge HiFi litt ryddig.
    Det er ikke snakk om før i tiden eller nå. Håndarbeid har vel aldri vært ensbetydene med kvalitet. Bare med dyrt.
    Dette er bygget slik de (ikke HiFi bransjen akkurat) bygde "før i tiden". På 1950 tallet.

Beklager avsporingen.
    Men dette er jo deilig på en "Mye å ta i, mye å være glad i" måte ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    En annen ting som jeg liker med denne Kit1, er at den er dørgende stille. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn