Dave skrev:
Følger altid lidt med i de tråde der har referencer til Living Voice...og det er jo ekstra spændende at følge "de frafaldendes" nye valg...Jeg ville jo godt kunne forstå, hvis man kredsede lidt omkring Zingali...som også er blevt nævnt...men afslør det nu f...h... ???
Hilsen
Dave
Ok ok ok...
Det er ikke Zingali, men Haavard sine Impulse H6 kloner som jeg er så nysgjerrig på.
Mange har hvisket meg i øret at dette er noe som jeg bare må få testet ut.
Noen har sågar nevnt at dette kan bli min enden på søket etter høyttalere
Jeg er svært spent, og kjøper faktisk uhørt. Kan ikke si at jeg har lyttet til originalene på en seriøs måte.
Det nærmeste jeg kommer er en messe i Edinburgh på midten av 90 tallet hvor jeg husker et rom som stod frem foran de andre mtp musikkgjengivelse. Men jeg husker ikke hvordan det lød dog.....
På tross av dette har jeg faktisk bare hoppet i det og bedt kong H pent om han kan lage et par til meg.
Svaret var "JA"... Og siden kong H er presset for tid som de aller fleste av oss, så smører jeg meg med en god porsjon tålmodighet, og setter meg ned for å vente.
Jeg har allikevel et lite dilemma som jeg tenkte jeg kunne be om hjelp til før han river seg løs, og setter i gang.
Jeg kunne velge mellom finish i Bivoxet bjørkefiner (x-finer), eller hvitmalte (alt andre farger) i MDF.
Siste leverte eksemplar i hvitt ser jo veldig pene ut, men om finishen i bjørkefiner er pen, så er jo ikke det og forakte heller?!
Har dere noen tanker om dette?
(låner et bilde fra H6 tråden
)