Tingene begynner å løsne her nå. Mellomtonen er magisk, bassen sparker, spiller dypt, og er tørr og fin. Diskanten fremstår som silkemykt, og krydrer lyden med et behagelig "støv"
Jeg har prøvd litt forskjellige rør i cd spilleren for å få denne til å prestere optimalt. Balansegangen mellom være en typisk rørkonstruksjon, og en eksplosiv dynamikk bombe er hårfin. Feil rør høres med en gang du flott ut, men nåe en har lyttet litt kommer det frem at det enten manglet oppløsning i toppen, eller i bunn. Dette og at jeg har muligheten til å justere gain med volumkontroll gjør at det er enkelt å rote seg ut på viddene.
Kobinasjonen som inntil nylig fungerte best, og som gav best oppløsning i hele frekvensområdet har vært Mullard/Valvo. Godt oppløst, men allikevel en tanke varmt og mørkt i forhold til vinylriggen som jeg sammenligner med.
Her om dagen kom gut_man på besøk med noen rør som han har hamstret mtp. å bruke hjemme hos seg selv med tid og stunder.
Originale Tesla fra 60 tallet (ikke JJ). Vi puttet de i, og de fremstod de første 10 minuttene som ulne, og litt daffe, men så begynte det jammen å skje ting. Lydbildet åpnet seg, dynamikken var utrolig flott, bassen og slammet var fantastisk, og oppløsingen oppover var på nivå med vinylriggen min.
De var faktisk så bra rett ut av esken, at de ble stående her å spille i påvente at mine egne rør (som jeg bestillte samme dag) skal komme. Nå etter 3 døgn tror jeg de nærmer seg innspillte, og cd spilleren spiller så det er en nytelse. Og står IMO ikke tilbake noe særlig fra vinylriggen. Når det er sagt, VINYL ER VINYL
og fremdeles min prioriterte kilde for godlyd!