FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer så mye med "opgraderingen" FA :)

Har huset fullt her sjøl,6stk sist jeg telte,kastet ut han eldste.
    Trøsten min er anlegget som jeg kan nyte på kveldene ;)
    Regner jo med at du har ett anlegg,i en eller annen form,som du kan trøste deg med sånn innimellom.
    I værste fall flyter det jo over av godis/anlegg i Okka by,bare å ta seg en tur innom de andre på skift ;D

/jan

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    JanR skrev:
    Gratulerer så mye med "opgraderingen" FA :)

Har huset fullt her sjøl,6stk sist jeg telte,kastet ut han eldste.
    Trøsten min er anlegget som jeg kan nyte på kveldene ;)
    Regner jo med at du har ett anlegg,i en eller annen form,som du kan trøste deg med sånn innimellom.
    I værste fall flyter det jo over av godis/anlegg i Okka by,bare å ta seg en tur innom de andre på skift ;D

/jan
    Fan, skal vi ha han hengende rundt her hele tia? IKKE SELG! ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lykke til med salget.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Fallen Angel, med mindre du står til knærne i kokain-gjeld, har spilt poker med folk du burde holdt deg unna, eller har vært litt for frisk på subprime markedet i USA i det siste....så bør du ikke selge! Til sammenligning, i disse dager får jeg barn nummer 3 på litt over ett år, på samme året har jeg kjøpt hus, flyttet familien fra øst til vest, solgt leilighet i Oslo, jobbet med norges største fusjon/integrasjon, jobbet frem internasjonale strategier, rullet ut kampanjer i 4 land, lagt jentene hver kveld etc etc. Har jeg sluttet å kose meg med musikk? Nei! Skal ikke si at jeg sitter like mye som før, men musikken surrer og går når jeg er hjemme, og jeg sitter ofte i "lytteposisjon" på kvelden når roen senker seg...og koser meg! Som nå...;D Så...ikke selg!

Og ja - lykke til! Det er fantastisk morsomt med barn!

O.
    Denne henger jeg meg på!!
    Det er stunder da man bare MÅ få rekreasjon.
    Og nå når du har sett lyset i oppsettet ditt, skal jeg love deg at et oppsett fra Elkjøp el.lign. ikke vil gi deg den samme roen i de stundene du skal hanke deg inn.

Men jeg respekterer valget ditt, og ønsker deg hjertelig til lykke med FAMILIEN :) :)
    Hold oss oppdatert! ;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer FallenA med oppgradering av familien, du har utrolig mye morro i vente.(og mye slit ;))

Jeg har også mange ganger vært litt fortvilt å lei i de siste 8 månedene, grunnen har vært den enkle at med tvillingfødsel og med en "Turbo" på 5år man trygt si at det ikke har vært mye tid i sweetspot på dagen.Lyttingen har som oftest dratt seg ut over de sene natterstimer når roen har senket seg her i huset men skal ærlig innrømme at det tar på å legge seg klokka 0200 om natta bare for å bli vekt 0530 på en søndagsmorgen av to sprudlende/jodlene bebisser...klar for en ny dag. :-\

;D ;D
    Er ikke livet herlig...

Lykke til med bebisen og salget.

MVH Johnny

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vi har en 12 åring på vei inn i puberteten, tvillinger på 1 år og en liten gutt som kan komme any day ;D
    All fun! Og ingen grunn til å nedgradere - snarere tvert om!

O.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her i huset bor det en alldeles fantastisk tiåring, og da hun ble født, fikk jeg klar beskjed om å pakke bort hele anlegget til hun sluttet å klå på allverden...eller selge rubbet! Det siste gav meg kuldegysninger og søvnløse netter. ET kompromiss ble dog inngått. Min aller første Well Tempered Classic ble solgt til fordel for en Wilson-Benesch ACT. Den hadde nemlig lokk.
    Ellers sto anlegget der i all sin musikkfrembringende prakt. Rør og allting. Thea har aldri vært i nærheten av å klå på pappas anlegg, og nå betjener hun det med den største selvfølgelighet. Med unntak av vinylriggen, da. Det får være grenser.
    Forøvrig hadde vi god nytte av anlegget det første året hennes. Det eneste som fikk henne til å roe seg under kolikkanfallene var nemlig Ella Fitzgerald syngende "April in Paris. Moral? Ikke selg, mann. Kolikk er vanligere enn du tror! Og om det er økonomien i det å bringe en ny sjel til verden som avtvinger denne manøveren, få deg et enklere anlegg. Vel er smårollinger krevende økonomisk, men en musikkelskende far uten anlegg og med alvorlige abstinenser er jo ikke å spøke med det heller!

Gratulerer hjerteligst med familieforøkelsen, forresten!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner, og all sympati! Jeg er overveldet..... Min kone har sittet og lest innleggene, humrer litt, og sier til meg "hva sa jeg" ;)
    Jeg har absolutt ingen hast med å selge ut, og har vel heller ingen "MÅ" følelse over det hele. Snarere at jeg vil endre litt rutiner, og i samme slengen sette ALL fokus på det som kommer.
    Føler vel kanskje at jeg bruker litt vel mye energi her i lytterommet mitt, og vil snu litt på dette ;)
    Det virker kanskje litt drastisk å kvitte meg med alt nå som jeg føler jeg er i mål, allikevel ser jeg ikke på dette som noe stort problem. Jeg er klar over sykdommen jeg lider av, og regner faktisk med et tilbakefall når tiden er moden for det.
    Inntil videre er det vel store kjangser, og muligheter for at jeg avlegger de lokale entusiastene besøk, etterhvert som abstinensene melder seg.
    Har nå planlagt en koselig kveld foran anlegget etter 2 dagers "HiFi-sølibat", deilig!

Ellers så er det flott å lese om deres egen erfaring på området, men dere gjør det jammen meg ikke enklere for meg ;)

Ellers så må jeg vel vurdere en ny avatar?!

Og lære meg noen sangtekster ;)

Her sitter jeg og klokka er over fire om morran
    Og kona mi sover. Puppen er tom, og bleia er full
    Og jeg hadde akkurat lagt meg.
    Jeg er tobarns pappa med Volvo stasjon
    Hus og gjeld og mobiltelefon
    A4-familie så god som noen
    Og har'u fritid å selge så kontakt meg

For jeg er bleieskiftarbeider
    Bleieskiftarbeider
    Bleieskiftarbeider

Ja, bleier og bæsj er no orntli' dritt
    Og små gutter er sta', de holder på sitt
    Helt til de er nakne, da ser'em sitt snitt
    Til å tisse n'far i lomma
    Og hvis jeg prøver å sende den største ut
    For å hjelpe seg selv med filter og grut
    Og hun kommer inn igjen med sjokoladetrut
    Da vet jeg at jeg har bomma

For jeg er...

Ute på gangen står bikkja og gjør
    Men det ække godt å vite hva den gjør
    Men det gjør den nok, hvis jeg kjenner den rett
    Og har jeg flaks er det katta den gjør på.
    Ja her sitter jeg med øya igjen
    Klokka var fire og snart er den fem
    Og han som skrev sangen "Hjem, kjære hjem"
    burde hatt seg en på trynet

For jeg er...
    Kanskje jeg må starte en OT tråd for å lære noen flere triks av dere med slik erfaring ;)

Uansett så slutter jeg jo ikke helt med dette her.... Det er jo som nevnt en sykdom, og jeg må jo ha medisin.
    Elkjøp blir nok uansett ikke et alternativ. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har ingen unger selv, men min far hadde en relativt kraftig infeksjon av hifi sykdommen rundt den tiden da jeg kom, men der i gården var det ikke snakk om og selge så mye som en kabel, men derimot ble jeg bønnhørig opplært i vinylspiller og forsterkere fra jeg liten pjokk, på den måten var jeg den 'spesielle' ungen i gata som hadde alle barneplatene på lp isteden for kassetter:)

Så den dag i dag er jeg av den mening at barn og hifi går som hånd i hanske bare de får anledning til og forstå det isteden for å bli nektet og bruke det :) my 2 cents :)

Lykke til Fallena :D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    En liten oppdatering.....
    Abstinenser...... OHYEAH! Det har jeg, men ikke verre enn at jeg gradvis har skiftet litt rutiner, har hørt på mye musikk via Ipod, og har fått gjort usedvanlig mye hagearbeid ;)
    Sakene ble lagt ut, og har vel blitt annonsert flere ganger. Jeg har mottatt veldig mye interesser, men ingen seriøse bud.
    EAR Acute cd spilleren, og EAR890 var vel nesten solgt i det øyeblikket de ble lagt ut.
    Høyttalerne var solgt til en kar som var meget intressert, og fikk meg til å holde de av i en ukes tid.
    Mens jeg gikk og ventet på at han skulle komme å hente dem, fikk jeg en telefon om at handelen ble avbrutt da han manglet penger ::) :p Men, men..... Det kan nå se ut som om høyttalerne trekkes fra "børsen", og forsvinner opp på loftet til en liten pause. Da har jeg ihvertfall et godt utgangspunkt nå jeg vil starte å bygge opp anlegget igjen.

Inntil videre får jeg se meg om etter noe god headfi.
    Kom gjerne med noen gode forslag i så måte ;)

J

JAE

Gjest
    FallenA skrev:
    En liten oppdatering.....
    Abstinenser...... OHYEAH! Det har jeg, men ikke verre enn at jeg gradvis har skiftet litt rutiner, har hørt på mye musikk via Ipod, og har fått gjort usedvanlig mye hagearbeid ;)
    Sakene ble lagt ut, og har vel blitt annonsert flere ganger. Jeg har mottatt veldig mye interesser, men ingen seriøse bud.
    EAR Acute cd spilleren, og EAR890 var vel nesten solgt i det øyeblikket de ble lagt ut.
    Høyttalerne var solgt til en kar som var meget intressert, og fikk meg til å holde de av i en ukes tid.
    Mens jeg gikk og ventet på at han skulle komme å hente dem, fikk jeg en telefon om at handelen ble avbrutt da han manglet penger ::) :p Men, men..... Det kan se ut som om høyttalerne nå trekkes fra "børsen", og forsvinner opp på loftet til en liten pause. Da har jeg ihvertfall et godt utgangspunkt nå jeg vil starte å bygge opp anlegget igjen.

Inntil videre får jeg se meg om etter noe god headfi.
    Kom gjerne med noen gode forslag i så måte ;)

JA JA...

Med De smykkene på loftet,bør jo den verste overgangen gå greit.Utgangspunktet er jo på topp.

Fallen,avslutter med forståelse og respekt.Pronto.

Mvh:John

I

ijustpop

Gjest
    Mitt fremtidige anlegg nummer to. Leben forsterkeren med Tannoy Autograph mini.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har sittet og lest innleggende i denne tråden for "ørtende" gang, og må få takke alle sammen for hyggelige meldinger, og gratulasjoner.
    Som dere alle forstår nå, så er ikke dette snakk om å kvitte meg med alt, og sitte igjen med "ingenting". Her er det snakk om å lytte til musikk så ofte som jeg kan, men allikevel prioritere noe anderledes. Jeg må gi Impulse rett.... en som er avhengig/syk i denne hobbyen, og har abstinenser er ikke hyggelig å være i hus med.
    Jeg har dermed tatt konsekvensene av dette, og bygget opp et anlegg som lyder godt (selv om det er et egoanlegg), og som jeg til alt overmål får ha i stua.
    Luke SkyBeyer hodetelefoner (ombyggede Beyerdynamics Dt770 - 250ohm), Musical fidelity M1 vinylrigg, em SME 309 arm, VdH Frog, og Transfuguration Temper PU, Lindsley Hood/William Heart RIAA. En Leben CS300XS integrert som det nye kontrollsenteret. Til digital avspilling er foreløpig en trofast Ipod 160gb på plass, men det er mulig jeg på sikt skaffer meg en DAC som kan konvertere musikken via dvd spiller.....vi får se.
    Alt i alt tror jeg at jeg kan nyte masse musikk fremover, og det uten å savne "gamle" anlegget mitt så alt for mye. :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke funnet det "rette" skapet til å ha på stua enda, og mens jeg leter har jeg anlegget i det gamle rommet fremdeles. Jeg legger ut noen midlertidige bilder av den nye vinylriggen så lenge, og så den nye PUen da!
    Den overasket meg stor med sin flotte lydsignatur, og oppløsning :)

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ønsker selvfølgelig medlemskap i SME klubben :)
    Ikke verst denne 309...... kanskje jeg sikter meg inn på en IV eller V etterhvert.
    Er forresten ikke helt sikker på den store forskjellen mellom 309 og IV. Før var det jo store forskjeller, men nå utstyres jo også 309 med Magnesium arm, og VdH intern kabling. Og lagrene er etter hva jeg har skjønt også like.
    Kanskje jeg må se meg om etter en V med en gang ;D
    Uansett.... denne komboen spiller musikk med stor MUS ;) og med en definisjon, og dynamikk som gjør det hele til en spektakulær opplevelse.
    Noe sært/spesielt å lytte til vinyl via hodetelefoner, men du verden så gøy!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lytter alltid gjennom hodetelefoner når PU skal monteres. Om det funker da, så funker det over høytalerne også ;D
    Litt av en rigg du har ordnet deg må jeg si.
    Har aldri hørt denne comboen du har.
    Det er så mange steder jeg skulle reist til nå...mange fine oppsett og innbydelser.
    Hadde jeg hatt en sinnykt bra økonomi, hadde jeg tatt runden Norge rundt i sommer. Har da 2mnd fri må vite :)

Regner med du har lest Gunnar Brekkes artikkel om Vyger og SME 312 arm, der han tenker litt om dette med armlengder, V serien vs 312 etc...... ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    emotikon skrev:
    Jeg lytter alltid gjennom hodetelefoner når PU skal monteres. Om det funker da, så funker det over høytalerne også ;D
    Litt av en rigg du har ordnet deg må jeg si.
    Har aldri hørt denne comboen du har. Det er så mange steder jeg skulle reist til nå...mange fine oppsett og innbydelser.
    Hadde jeg hatt en sinnykt bra økonomi, hadde jeg tatt runden Norge rundt i sommer. Har da 2mnd fri må vite :)

Regner med du har lest Gunnar Brekkes artikkel om Vyger og SME 312 arm, der han tenker litt om dette med armlengder, V serien vs 312 etc...... ;)
    Du er selvfølgelig velkommen når det måtte være :)
    Artikkelen til Brekke er lest om og om og om og om osv. igjen ;D
    Jeg fikk et tilbud på denne riggen som jeg bare måtte takke ja til :) (Takk til Terjetroll som solgte den til meg!)

Nå er det forhåpentlig vis ikke så alt for lenge før min Leben er på plass heller..... Jeg gleder meg som en unge på julaften. Det svake leddet nå er nok RIAA. Den er god, men når jeg er vant til den som satt i EAR preen, så er jeg en liten smule bortskjemt nå. Mulig jeg skeier ut med noe bedre når skattepengene er vel i havn ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ;D
    Spennende med Leben da.
    Håper det blir knall match med resten av oppsettet ditt.
    Og takk for nok en innbydelse ;)

Jeg er veldig enig med deg i at riiatrinnet i den EAR preen er fryktelig god. Var så heldig å få lånt den noen dager for ett par år siden.
    Hadde den hatt fjærnkontroll, hadde jeg nok hatt den i oppsettet mitt nå.
    Og det ironiske oppi akkurat det, så bryr jeg meg i dag katta i om en pre har fjærnis eller ikke. :p ;)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Hva med høyttalere da?

Hva skal du benytte?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg måtte jo ha en cdspiller....og jammen......akkurat der på brukbørsen kom det flytende en godsak som jeg har kjennskap til fra før ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Holfi Xandra eller AR Cd2?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    HoJ skrev:
    FallenA skrev:
    MaHa skrev:
    Holfi Xandra eller AR Cd2?
    Den var jammen rask ;)

Det ble en Holfi Xandra LE :)
    Så da kjøpte du den? Hvis så.. da må vi ta en test en gang, lurer på hvordan den er vs. talk'n min.
    Jeg greide ikke la være.
    Mine tidligere erfaringer med denne spilleren gav meg inntrykk av at den hevder seg svært godt, og jeg elsket lyden av den. Noen særegenheter har den jo, men vi får kalle det "sjel" ;)
    Klart vi må få testet den hos deg ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    DA....... var endelig mitt nye kontroll, og powersenter ankommet heimen. En liten pitstop hos hos gut_man, og nå endelig her hos meg. Alle forventningene innfrir. Dette var absolutt en opptur. Ettersom den ikke er helt innspillt enda, vil jeg la den få noen dager før jeg er for konsekvent i min omtale. Men den oppleves allerede svært oppløst, og dynamisk, med god kontroll. Her hos meg gjør den altså jobben som headamp, og får ikke bryne seg på noen høyttalere riktig enda.
    Jeg snek meg til en kaffetår hos gut_man, og benyttet anledningen til å lytte til hvordan den spillte på hans Avantgarde UNO, før den ble tatt med under armen, og ned til meg selv :)
    Opplevelsen var udelt positiv, og jeg synes den leverte så det holdt. Hos gut_man var det en god del mer bass, en hva godt er (helt nederst), men han justerte ikke bassene ned i forhold til hans faste oppsett, og jeg tror nok at tingene hadde vært anderledes om dette var gjort helt i fra starten. Men det får vi heller gjøre ved en annen anledning.
    Hjemme hos meg på hodetelefoner spiller det helt lineært fra topp til bunn.
    Nå skal sakene få spille litt, og så skal jeg kose meg med noe rør rulling etterhvert. Ser for meg at gode NOS rør av edelt slag er veien å gå for å tyne det maksimale ut av denne perlen av en forsterker.

Flere inntrykk kommer etterhvert :)

Vil bare legge til...... Fy søren for en byggekvalitet det er på denne ampen! ;D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Komme med noen bilder av all denne morroa kanskje?

-Okay da....

Vi begynner med vinylriggen, for en monstrøs skapning. Den er dritlekker, ingen tvil om det.
    Bildet lyver, den er lekrere

Den bruker en vdh The Frog pick-up, virker som en spretten en også:

Armen er en nydelig SME 309 med internkabling fra samme produsent som pick-upen:

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    For og få platespilleren til og snurre som den skal brukes det en ekstern PSU som ser slik ut:

Videre går pick-up kabelen ned til en RIAA som heter William Heart/Linsley Hood med custom PSU:

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Forsterkeren er en perle som heter Leben SC300Xs, den består av EL84 rør i effektdelen og 12AX7 på inngangstrinnet, en virkelig vakker forsterker som virker solid og vellydende:

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Av høytalere brukes det to forskjellige, en som er virkelig nærfelts som ser sådan ut:

Og ett par som har fått i seg skikkelig kabler:

Og som gir lyd som sitter i kroppen:

(forøvrig en plate som kler disse høytalerene veldig godt)

Vedlegg

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    tøFFFt, FA! Tippar det er ein fysisk opplevelse å befinne seg i sweetspoten her.

Elegant dokumentert, Vermin!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn