tja, mannen har jo nedgradert prismessig og oppgradert lydmessig.Trondmeg skrev:Akkurat ja. Så den tidligere meldingen om å omprioritere var egentlig et skalkeskjul for å prøve noe nytt? Ellers skjønner jeg ikke dette lenger.
Det uthevede er din påstand eller?joaquin skrev:tja, mannen har jo nedgradert prismessig og oppgradert lydmessig.Trondmeg skrev:Akkurat ja. Så den tidligere meldingen om å omprioritere var egentlig et skalkeskjul for å prøve noe nytt? Ellers skjønner jeg ikke dette lenger.
det kaller jeg absolutt for en omprioritering.
Trondmeg skrev:Det uthevede er din påstand eller?joaquin skrev:tja, mannen har jo nedgradert prismessig og oppgradert lydmessig.Trondmeg skrev:Akkurat ja. Så den tidligere meldingen om å omprioritere var egentlig et skalkeskjul for å prøve noe nytt? Ellers skjønner jeg ikke dette lenger.
Det kunne f.eks. vært et sitat fra trådstarter som jeg ikke hadde fått med meg. Selvfølgelig.joaquin skrev:Trondmeg skrev:Det uthevede er din påstand eller?joaquin skrev:tja, mannen har jo nedgradert prismessig og oppgradert lydmessig.Trondmeg skrev:Akkurat ja. Så den tidligere meldingen om å omprioritere var egentlig et skalkeskjul for å prøve noe nytt? Ellers skjønner jeg ikke dette lenger.
ja.
hvem sin påstand skulle det ellers være?
Jeg skjønner det nå. Da du først skrev om omprioriteringene så oppfattet jeg det som at det hadde med tid å gjøre og at du derfor skulle selge unna anlegget for å "tvinge seg opp fra kjelleren fordi den var tom". Nå skjønner jeg at det ikke ble tilfelle og at det er litt tilfeldigheter oppe i dette også. Uansett, flott.FallenA skrev:Hehe... Men mine tidligere innlegg har ingenting med "skalkeskjul" å gjøre
GE byttes til Mullard CV4004, voilaFallenA skrev:Vil bare nevne hvor nøytralt dette spiller, selv med Mullard EL84 rør, og G.E 12AX7 i signalveien.
Noe mer nøytralt så hadde det IMO tippet over til "hardt".
Kanskje jeg må tweake litt for å finne en noe varmere klangbalanse?!
Kom gjerne med noen tips folkens!
Misforstå meg rett...... Det spiller ikke hardt eller kaldt, men jeg tror ikke jeg skal tulle for mye for at det kan svinge feil vei!
The Big Verminski, screw it dude ..........joaquin skrev:enig med mr. verminski.
cv4004 bør prøves.
og kanskje noen snille, varme kabler.
transparent eller mit, f.eks.
klipsch er tøffe som fy, men kan bli litt hard i øvre mellomtone i enkelte rom/oppsett.
Det vil jeg gjerne!Vermin skrev:The Big Verminski, screw it dude ..........joaquin skrev:enig med mr. verminski.
cv4004 bør prøves.
og kanskje noen snille, varme kabler.
transparent eller mit, f.eks.
klipsch er tøffe som fy, men kan bli litt hard i øvre mellomtone i enkelte rom/oppsett.
BTW: du kan få prøve sølvkablene min FA, de opplever jeg som snille
Takker for det!kjoenik skrev:Utrolig tøft!
Tipper dette har høy gøyfaktor ja.
Jeg liker virkelig utseendet til disse Klispsch'ene. Og Leben forsterkerne er jo lekre!
Tenker dette er heftig ja.FallenA skrev:Takker for det!kjoenik skrev:Utrolig tøft!
Tipper dette har høy gøyfaktor ja.
Jeg liker virkelig utseendet til disse Klispsch'ene. Og Leben forsterkerne er jo lekre!
Gøyfaktoren er meget høy ja. Må si at dette er rimelig heftig.
Leben er lekker å se på, og byggekvaliteten er utrolig flott
Takk for det Hagto!Hagto skrev:Gratulerer. Synes nok det var gøy at du fikk i gang anlegget ditt igjen. Det blir ofte mer sosialt enn øreklokker
Du ville nok savnet hifikveldene, selv om de ikke er så ofte.
Morsomme høyttalere du har fått nå, men synes vel waf/utseende er gått noe ned?
Ja, og jeg er spent på om Mullard gjør det hele "fullendt"Continuo skrev:Så bra at den manglende mellomtonen fant veien hjem igjen.
Det var Klipscha sine det!
du får det å bunkre rør til å høres ut som noe negativt, janr... :JanR skrev:Kose deg litt CW'ene og musikk,ikke bare bunkre rør
/jan
Beklager,dårlig valg av ord ;Djoaquin skrev:du får det å bunkre rør til å høres ut som noe negativt, janr... :JanR skrev:Kose deg litt CW'ene og musikk,ikke bare bunkre rør
/jan
Ehhh,kaster vel litt sten i eget glasshus her....skapet bak meg inneholder endel "lyspærer" ;Djoaquin skrev:hehe, no offense taken, jeg vet at det ikke regnes som friskt å ha skuffer og skap fulle av rare lyspærer.