Leser betraktningene dine vedr H6 klonene med intr. Det virker på meg som du har testet ut mange variabler for å få de til å spille. Så kan en saktens spørre seg om det er rommet ditt, impdeanse mismatch mellom pre og effekt, feil tweaks, kabler med mer... Eller simplethen er snakk om lydpreferanser... Hmm, ikke lett å si noe eksakt vedr dette.
Når det gjelder H6 opplever jeg den som vanvittig åpen, en ser langt inn i musikken. De har overraskende dyp og god bass. Men at de gir det skyvet jeg søker i musikken har jeg ikke alltid vært like overbevist om. For å si det slik, det står ingen H6 her den dag idag enda det hadde vært et billig og ikke minst estetisk bedre alternativ enn det jeg besitter selv.. 8).. Det jeg sier er at jeg kan skjønne det du skriver fallen når det gjelder mellombass, uten at jeg skal komme med noen fasit for hvordan du kan oppnå dette. Det er så mange variabler som spiller inn. Uansett har du gitt det et hederlig forsøk og en kan ikke tilfredstille alle med et enkelt delefilter, et 6.5 tommer vifa og en focal diskant ... Til det er musikksmaken for forskjellig. De treff deg på klassisk, men på det du spiller til tider, rytmisk jazz var de ikke slik du ville ha de... Så da starter jakten , igjen
... H6 er en glitrende høytalere, men det finnes andre og som gjør jobben annerledes, og kanskje mer rett for deg fallen...